7 kleine eendjes gered.

06-06-2012 09:21 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik net samen met man naar het werk reed en uit de tunnel kwam zag ik in mijn ooghoek een platgereden moedereend liggen.

Even verderop renden 7 zwaar gestresste baby eendjes vlak bij een druk kruispunt en gingen elke keer bijna de weg op.

Wij zijn gestopt en ik heb ze naar het tankstation wat vlakbij was kunnen drijven in een hoekje alwaar man ze 1 voor 1 heeft gepakt en in de achterbak heeft gezet.

Nu zitten ze in een doos met een dekentje en een kruikje op ons werk en komt de dierenbescherming (vogelklas) ze straks ophalen.

Ik ga ze zo hardgekookt eigeel voeren (dat mocht na overleg met de vogelklas) ze hebben een bakje water en zitten lekker tegen elkaar aan.

Hoop dat ze allemaal blijven leven maar ben er erg van onder de indruk.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Geweldig!!!!

for making my day
Wat een goede daad!

Super!
a docter a day keeps the apple away
Wat goed! Ik hoop dat het goed komt met alle 7.

Ik zag gister ook een meisje op facebook die een nestje met 4 vogeltjes in het water zag drijven. Dat waren dus geen watervogels dus ze heeft ze eruit gevist en aan de dierenbescherming gegeven.

Zij heeft in de tussentijd wormen staan zoeken in de tuin
Goed zo!

Heel fijn bericht dit!

Ik heb ooit eens 1 eendje gered. Die liep op de weg. Ik heb 'm meegenomen tussen mijn jas (later meer). Maar moest hem van m'n moeder weer terug zetten. Volgende dag ging ik kijken, lag ie dood in de sloot. :'(

Ik wist toen nog niet dat als ze jouw geur hebben, de moeder ze afstoot.
Jeeeeej!!!! Je bent ook, zonder enige twijfel, mijn held van de dag (misschien wel week)! Pulletjes zijn mijn lievelings babydieren! Echt suuuuuuper dat jullie ze gered hebben! Fantastisch!!!
Mooi feelgood nieuws. Geniet nog even van de kleine koppies.
Wat superlief van je!

Je moest eens weten hoeveel mensen het gewoon koud laat. Platte eendenmoeders, hulpeloze kuikens. En nee, platgereden worden, dat heeft niks met "de natuur" te maken.

Hartverwarmend dat je ze gered hebt!
Kan helaas geen foto maken/plaatje plakken als digibeet.

Maarre...het gaat vooralsnog goed met ze allemaal.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Aaaaah wat lief! Super dat jullie dat gedaan hebben

Jaren geleden is er een moeder eend doodgereden voor ons huis en toen liepen er ook allemaal kleine eendjes in paniek rond. Naar binnen gehaald, onder de rode lamp en ze hebben t allemaal overleefd. Dachten zelfs dat wij hun moeder waren en achtervolgden ons over t hele erf. Word zo blij van dit soort verhalen
Jij krijgt van mij de pluim van de dag!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:xantippe schreef op 06 juni 2012 @ 09:55:

Heb je goed gedaan!

Doet me denken aan deze bankier die ook kuikens redt (vanaf 00:36), al was de moeder daarvan nog wel in leven.

Ik moest ook gelijk aan dit filmpje denken... zo lief!

En jullie ook sprokkelientje.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Goed gedaan. Ook ooit eens een eendenkuikentje gered toen ik nog een jaar of 10 was. Moedereend had het nest verlaten en de eendenkuikens vielen één voor één uit het nest en verdronken. Waren dus niet helemaal goed. We konden er eentje redden, maar die overleed na een paar dagen. Zo zielig.

Fijn dat je deze beestjes wel kan redden.
Lief, lief, lief!
Lieff!!
Oh, wat goed gedaan!

Een heleboel mensen maakt dat inderdaad niets meer uit, fijn dat er toch nog mensen zijn die er wel iets om geven.

Fijn, zulk nieuws:)
Ah wat lief en goed! Doen niet veel mensen je na, hier zijn ze vaak nog te lui om te stoppen voor overstekende eenden. Kan ik me super boos om maken.
Lief!!!!

En ik zit hier dus bijna te huilen. Emodoosje...
Wat goed van jou en je man!
quote:Nastik schreef op 06 juni 2012 @ 10:32:

Wat superlief van je!

Je moest eens weten hoeveel mensen het gewoon koud laat. Platte eendenmoeders, hulpeloze kuikens. En nee, platgereden worden, dat heeft niks met "de natuur" te maken.

Hartverwarmend dat je ze gered hebt!

Zo mee eens!!

superlief van je
HELD!!!

Ik word wel verdrietig...die arme kuikentjes, dat hun moeder voor hun ogen werd platgereden. Wat kan de wereld dan een harde plek zijn.
Wat ontzettend goed van je! Hoop dat de kleine pullies goed terecht komen.
quote:HelpBrand schreef op 06 juni 2012 @ 10:37:

Aaaaah wat lief! Super dat jullie dat gedaan hebben

Jaren geleden is er een moeder eend doodgereden voor ons huis en toen liepen er ook allemaal kleine eendjes in paniek rond. Naar binnen gehaald, onder de rode lamp en ze hebben t allemaal overleefd. Dachten zelfs dat wij hun moeder waren en achtervolgden ons over t hele erf. Word zo blij van dit soort verhalen Hadden die eendjes een geluk bij een ongeluk dat hun redders op een boerderij woonden. Cool! En jij bent ook een held...
Geweldig lief! *dikke pluim*
U is geweldig.

Het zal vast goed komen met die kleintjes.

Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven