Mode & Beauty alle pijlers

Spijkerjasjes

06-06-2012 11:42 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie 'm tegenwoordig weer in elke winkel hangen: het spijkerjasje. In alle soorten en maten, nu ook in verschillende kleurtjes en zelfs met printjes..

Wat vind je ervan? En heb je er al 1 of een paar gekocht en hoe combineer jij ze?
Het kan trouwens leuk staan, als het maar een korte is en strak met duidelijke taille.
quote:madille schreef op 06 juni 2012 @ 12:34:

Het is echt zo'n Nederlandse vrouwen mode item, met andere woorden een anti-stijl item. Ik vind het vergelijkbaar met crocs, jeans op de verkeerde momenten dragen, anti-vrouwelijk.Is niet iets typisch nederlands hoor.
In mijn kast hangt er eentje in het wit. Leuk op een langere tuniek, handig ´s avonds als het frisser wordt (ik doel nu op de zomerse dagen van de afgelopen weken, niet op het pokkeweer waar we nu mee zitten), makkelijk te combineren.

Maar ik heb wel lang gezocht naar het juiste model/de juiste lengte, passend bij mijn figuur.
quote:-no-nick- schreef op 06 juni 2012 @ 11:55:

Ik zie zelden nog spijkerjassen op straat of in de winkels

Kan je gelijk zeggen waardoor dat komt,door die Trinny en Susan die engelse mode goeroes die vorig jaar op tv waren.En dat spijkerjasje was het eerste wat weg moest.

Heb er zelf geen,hoef er ook niet een. Maar kan me herrinneren dat Maxima ooit met koninginnedag een spijkerjack aan had en die stond ontzettend leuk . Ligt er ook net aan hoe je het combineert denk ik.
Naaa wat een onzin! heb er gisteren nog een gekocht.

Met slippers staan ze echt leuk.

Hebben wel een bepaalde leeftijdsgrens, anders gaat het er een beetje zwerverig uitzien.

Rusko:

Ik vind die broeken ook echt geweldig! Heb er nu twee in mijn kast hangen. Leuk met slippertjes of een mooie sandaal.. Krijg er veel complimenten over! En zal er zeker een paar meer kopen. Kosten geen drol en zitten ontzettend lekker.
Ja die dus! Smaken verschillen, prima als jullie ze mooi vinden.
Ja zitten echt super he! Zitten ook helemaal niet warm omdat ze zo dun zijn. Die laatste koste helaas wel wat meer, maar ik vond de print zo leuk.

En wdr, precies.. :p
Hee das toevallig want ik zat er laatst ook al aan te denken om daar een topic over te openen. Met de vraag kunnen ze nog?

Ik heb er zelf namelijk al jaren 2 .Een donkere en een lichte met iets grijs er door en ik vind ze nog steeds leuk.. En gemakkelijk. Gewoon even snel dat jasje aan omdat het overal bij kan. Ik combineer de donkere meestal bij een witte bloes en mijn rode broek. En die lichte combineer ik met wat ik ook maar in de kast heb hangen, omdat dat ding gewoon altijd voor t grijpen ligt( als ie niet aan de lijn hangt te drogen) prima zit en omdat ik m gewoon nog steeds mooi vind.
Heb er vorig jaar 1 gekocht en heb 'm wel eens aan als ik geen inspiratie heb. In de zomer op een jurkje of zo, maar ik voel me dan een beetje fantasieloos, net als spijkerrokjes. Ik krijg er zo'n 'been there, done that in the eighties' gevoel van
Nou, ik denk dat het ten eerste ligt aan je figuur en ten tweede heel sterk aan hoe je het jasje combineert. Zelf vind ik bijvoorbeeld zo'n jasje op een shirtje met daaronder ook nog een spijkerbroek behoorlijk bah. En saai.

Zelf draag ik ze alleen op jurkjes. En draag dus ook niet de standaard blauwe spijkerstof, maar met een kleur of printje.
Die housebroeken, zijn die in?? OMG. Ik word oud.
Gewoon een handige item dat ik soms gebruik als zomerjasje. Leuk sjaaltje in de juiste kleur erbij en is helemaal niet mutserig.

Het ligt er maar net aan hoe je het draagt en waarbij.

Het staat natuurlijk niet bij een zuur hoofd dat alles afkeurt....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven