Geld & Recht alle pijlers

help, iemand wil mijn auto kopen :)

06-06-2012 14:15 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze auto te koop staan, en er is een koper gevonden via een bekende autoverkoopwebsite. En dan denk ik, en nu dan?

Ik wil natuurlijk zo min mogelijk risico's lopen, de koper zit nu nog in het buitenland, en komt volgende week weer naar nederland. Dan wil hij de auto kopen. Ik zoek naar een manier waarop de overdracht van geld en auto zo veilig mogelijk gaat. Heeft iemand hier al eens met het beiltje gehakt?
quote:valentinamaria schreef op 06 juni 2012 @ 15:23:

de koper en ik hebben t via internet gedaan, s,avonds.Volgens mij kan dat echt niet (en ik werk in die branche). Heb je wel een vrijwaringsbewijs?
ja.

nu hadden we allebei wel een btw nummer, dus ik weet niet of dat het verschil maakt.
wij slapen nooit.
Hoe heb je je vrijwaringsbewijs dan gekregen? Had de koper misschien een autobedrijf waardoor hij zelf tenaam kan stellen?
quote:allis schreef op 06 juni 2012 @ 14:33:

ik vind cash betalen juist zo eng, hoe controleer je dat op echtheid? Is het een optie om dit bij de bank te doen en daar op echtheid te laten controleren, of overdrijf ik dan? Het gaat om best veel geld.

Zo kan je het herkennen. Ik heb wel eens een vals vijftigje in mijn handen gehad, hij zag er heel erg echt uit, maar als je goed voelde dan voelde die anders aan, ik kan het niet echt definiëren.

1) Watermerk

In de biljetten zit een watermerk. Houd het biljet tegen het licht en je ziet het watermerk oplichten. Dit watermerk moet in het papier zitten en is er niet opgedrukt.

2) Veiligheidsdraad

Als je het biljet in het licht houdt zie je midden over het biljet een donkere draad met daarin de waarde van het biljet en de letters EURO. Op de achterkant van het 5,10 en 20 euro biljet zit ook nog een bredere goudgeel glanzende band met de waarde.

3) Doorzichtregister

Op de linker voorkant zie je een gedeelte van een cijfer staan. Op de achterkant staat de andere helft. Dit zie je pas echt goed als je het biljet tegen het licht houdt. De stukjes van het getal moeten precies aansluiten en overeenkomen met de waarde van het biljet.

4) Hologram

Er zit een band met hologram aan de zijkant van het biljet. Als je dit kantelt zie je afwisselend een getal en euroteken of afbeelding.

5) Voelen

Ga met je vinger of nagel over het geld en controleer of het relief van de inkt voelbaar is
ja, t was zo,n export bedrijf, zijn die meeste buitenlandse kopers trouwens. daarom vroeg ik net ook of de as koper een bedrijfsnaam had opgegeven.

dan zit je wel safe.
wij slapen nooit.
Dan had de koper een erkenning van de RDW om voertuigen op naam te zetten. Als particulier moet je naar een RDW balie of naar een postkantoor om een auto over te schrijven.
ik heb nu mijn motor te koop gezet, ben alleen nog maar gebeld door polen.

ook zelfde verhaal, kan allemaal s,avonds geregeld worden, t gros van de auto,s en motoren gaan naar het buitenland.

heeft iets met subsidie te maken.

als ik mijn motor aan een NL handelaar verkoop voert hij die ook uit.

volgens mij zijn particulieren die via marktplaats een voertuig kopen erg zeldzaam geworden.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven