help, iemand wil mijn auto kopen :)
woensdag 6 juni 2012 om 14:15
Wij hebben onze auto te koop staan, en er is een koper gevonden via een bekende autoverkoopwebsite. En dan denk ik, en nu dan?
Ik wil natuurlijk zo min mogelijk risico's lopen, de koper zit nu nog in het buitenland, en komt volgende week weer naar nederland. Dan wil hij de auto kopen. Ik zoek naar een manier waarop de overdracht van geld en auto zo veilig mogelijk gaat. Heeft iemand hier al eens met het beiltje gehakt?
Ik wil natuurlijk zo min mogelijk risico's lopen, de koper zit nu nog in het buitenland, en komt volgende week weer naar nederland. Dan wil hij de auto kopen. Ik zoek naar een manier waarop de overdracht van geld en auto zo veilig mogelijk gaat. Heeft iemand hier al eens met het beiltje gehakt?

woensdag 6 juni 2012 om 14:25
woensdag 6 juni 2012 om 14:37
Om hoeveel geld gaat het?
Wij hebben eens een auto voor 700 euro contant laten betalen, daarna naar het postkantoor om samen over te schrijven (heb je meteen je vrijwaringsbewijs). En een andere auto voor 6000 euro verkocht, die heeft die man overgemaakt via een spoedoverboeking van internetbankieren, dus dat geld stond meteen op onze rekening en toen zijn we naar het postkantoor gereden (weer samen gaan overschrijven, vanwege het vrijwaringsbewijs).
Vond dat een goede oplossing voor zo'n hoog bedrag, 6000 contant wilde wij ook niet en hij wilde niet (andere bank als wij) al dagen vantevoren geld naar ons (vreemde) overmaken en dat begreep ik ook van hem, dus dan even de bank bellen en vragen hoe dat zit met een spoedoverboeking
Wij hebben eens een auto voor 700 euro contant laten betalen, daarna naar het postkantoor om samen over te schrijven (heb je meteen je vrijwaringsbewijs). En een andere auto voor 6000 euro verkocht, die heeft die man overgemaakt via een spoedoverboeking van internetbankieren, dus dat geld stond meteen op onze rekening en toen zijn we naar het postkantoor gereden (weer samen gaan overschrijven, vanwege het vrijwaringsbewijs).
Vond dat een goede oplossing voor zo'n hoog bedrag, 6000 contant wilde wij ook niet en hij wilde niet (andere bank als wij) al dagen vantevoren geld naar ons (vreemde) overmaken en dat begreep ik ook van hem, dus dan even de bank bellen en vragen hoe dat zit met een spoedoverboeking
woensdag 6 juni 2012 om 14:38
ik geloof dat de koper echt gewoon een particulier is, dus ikweet neit of hij onder "die mensen" valt. We hebben wel twee computers en een laptop in huis dus met telebankieren zou het moeten lukken, maar dat moet hij dan maar net hebben natuurlijk. En als hij een buitenlandse rekening heeft kan het wel even duren voordat dat lukt...
woensdag 6 juni 2012 om 14:40
het zit een beetje in de orde van je laatste bedrag Funny. Ik moet maar even afwachten waar hij zelf mee komt qua opties, maar telebankieren en samen overschrijven is een goed idee. En ik denk toch echt dat als hij het contant wil doen dat ik dat dan bij de bank doe. Dat ze even kunnen checken of het echt is.
woensdag 6 juni 2012 om 14:40
auto overschrijven door gezamelijk naar het postkantoor te gaan met het kentekenbewijs. Jij als verkoper krijgt dan een vrijwaringsbewijs. Dat is een belangrijk document, want het bewijst dat jij vanaf dat moment niet meer de eigenaar van de auto bent (bijv als er een verkeersboete wordt uitgeschreven, aanrijding, etcetc).
bij verkoop auto's contact geld ontvangen, maar koper was van een bedrijf.
bij verkoop auto's contact geld ontvangen, maar koper was van een bedrijf.
woensdag 6 juni 2012 om 14:54
Ik heb onlangs mijn auto weten te verkopen via mp. Eerst heb ik de mensen even gegoogled, het telnr enz. en de gok maar gewaagd ze te bellen. Afspraak gemaakt voor het komen kijken. Slapeloze nacht gehad, want toch wel heel spannend. Auto hebben ze goed bekeken, proefrit gemaakt en zelf meegegaan. Het waren duidelijk betrouwbare mensen, gezellig praatje gemaakt. We waren er al snel uit. Zij hebben ter plaatse het geld naar mij overgemaakt en daar heb ik een bewijs van gekregen. Vervolgens zijn we met hun eigen auto de auto gaan overschrijven.
Succes en alles goed overwegen en niks overhaast doen.
Succes en alles goed overwegen en niks overhaast doen.
woensdag 6 juni 2012 om 14:54
thuis afspreken zou ik ook niet weten waarom dat niet zou kunnen! Als het een raar type is komen ze hier niet verder dan de keuken (alle andere deuren gaan dan dicht). Vriendlief koopt nogal eens een auto, knapt ie op en wordt dan weer verkocht, vandaar dat ik het nogal eens meemaak.
NL bankrekening zal hij toch wel hebben? En anders inderdaad contant geld en bij de bank afrekenen, kun jij het daar meteen storten (zou ik ook zo uitleggen als reden) en dan weet je meteen of het echt is. Ik zou het zelf ook niet zien zitten om met 6000 euro op zak naar het postkantoor te gaan met een wildvreemde om daarna in mn eentje de weg naar de bank te mogen afleggen :S.
In ieder geval ten alle tijden: eerst betalen, dan overschrijven en inderdaad je vrijwaringsbewijs goed bewaren
!
Vraag hem trouwens vantevoren of hij wel een nederlands rijbewijs heeft, anders moet je ook nog naar de RDW om de kentekenplaten eraf te laten halen en moet hij daar nieuwe, tijdelijke, kentekenplaten laten maken en dan moet de auto binnen 2 weken het land uit zijn. Van de RDW krijg jij dan ook nog papieren dat de auto niet meer op dat kenteken staat, ook goed bewaren. Deze mensen hebben dan meestal ook geen NL bankrekening, dus dan zou je inderdaad bij de bank contant moeten laten betalen.
Als je naar de RDW gaat, rij dan als het even kan met 2 auto's, zodat jij meteen naar huis kunt. Vriendlief heeft daar toen 2 uur staan wachten totdat hun nieuwe platen klaar waren en ze hem naar huis konden brengen
, hij was not amused haha....
NL bankrekening zal hij toch wel hebben? En anders inderdaad contant geld en bij de bank afrekenen, kun jij het daar meteen storten (zou ik ook zo uitleggen als reden) en dan weet je meteen of het echt is. Ik zou het zelf ook niet zien zitten om met 6000 euro op zak naar het postkantoor te gaan met een wildvreemde om daarna in mn eentje de weg naar de bank te mogen afleggen :S.
In ieder geval ten alle tijden: eerst betalen, dan overschrijven en inderdaad je vrijwaringsbewijs goed bewaren

Vraag hem trouwens vantevoren of hij wel een nederlands rijbewijs heeft, anders moet je ook nog naar de RDW om de kentekenplaten eraf te laten halen en moet hij daar nieuwe, tijdelijke, kentekenplaten laten maken en dan moet de auto binnen 2 weken het land uit zijn. Van de RDW krijg jij dan ook nog papieren dat de auto niet meer op dat kenteken staat, ook goed bewaren. Deze mensen hebben dan meestal ook geen NL bankrekening, dus dan zou je inderdaad bij de bank contant moeten laten betalen.
Als je naar de RDW gaat, rij dan als het even kan met 2 auto's, zodat jij meteen naar huis kunt. Vriendlief heeft daar toen 2 uur staan wachten totdat hun nieuwe platen klaar waren en ze hem naar huis konden brengen

woensdag 6 juni 2012 om 14:59
Er was iets met oplichting op deze manier op televisie. Ik weet niet meer precies hoé zij dat deden, maar er was iets mee.Fraude en oplichting.[url=http://statisch.marktplaa ... verkopen-afhandelen.html]
Marktplaats
Marktplaats
woensdag 6 juni 2012 om 15:02
Ik heb trouwens laatst helemaal zelf een auto verkocht aan 3 bulgaren, of ja de prijs had vriendlief al afgesproken en als ze minder bij zich hadden (gebeurt nogal eens) dan mocht ik hem onder geen beding meegeven
. Viel me alles mee, ze hebben het nog even geprobeerd met de prijs, maar tegen mij als vrouw zijnde blijven ze wel een stuk leuker als tegen mijn vriend
.