Billy kast

06-06-2012 16:11 38 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen Billy-kast maar een Billy-kat, da's nog veel erger

Verder lijkt me dat dat wel kan toch, die achterwand er uit halen?
668, the neighbour of the Beast
Van de achterkant wordt de kast juist stevig, die zou ik niet weglaten. Je kan er ook een mooie poster op plakken.

Dat aan elkaar verankeren met 1 kast vast aan de muur moet volgens mij kunnen.
.
Waarom neem je geen EXPEDIT kast? Die is open en schermt je bed een beetje af van de rest van de kamer.
.
Ik zou inderdaad de Billy's te koop zetten, en een Expedit kopen.. Billy wordt er denk ik niet mooier en stabieler op.
.
Zou de Billy's ook niet 'los' zetten (zonder muur zeg maar)... Zijn ze veel te smal voor en niet stevig genoeg. Grote kans dat ze omvallen...
Een Billy zonder achterwand is echt niks, die zakt geheid scheef. Aan de muur verankeren kan wel; hebben wij hier ook in de boekenkamer (ik lees nogal veel :P). Vriend is even aan het klussen geweest, maar er staan nu keurig acht kasten aan de wanden, waarvan vier verankerd. De andere kasten zijn vastgemaakt aan de verankerde kasten en de muur.
Nee, heb ik ook geprobeerd. Word heel instabiel.

Ik heb toen op t lelijke deel, de achterkant, behang gedaan.
Hier een ervarings expert! En ik adviseer: niet doen!

Ik wilde net als jij ze gebruiken als afscheiding tussen bed en de rest in mijn studentenkamer.

Dat heb ik geweten. Er blijft niks van je kasten over. Ze gaan aan alle kanten wiebelen. Heel oninstabiel.

Ik heb er ook toen twee aan elkaar gemaakt, ze worden er wel iets steviger van maar niet veel.

Ik heb ze nog steeds, we hebben nu nieuwe achterplaten laten maken, ze staan in de studeerkamer van vriend, ik heb ze geschilderd.

Maar als wand afscheiding zou ik ze niet gebruiken.
.
En de tip van het behang? Zo kun je het als tijdelijke oplossing gebruiken. Hoef je niet direct een dure kast te kopen.
Billy zonder achterkant = Billy stort in. De achterkant zorgt voor de stevigheid. Wat je kan doen is: De achterkant behangen. Gewoon goedkoop behangetje er overeen. Dan fleurt je kamer misschien wat op én het slaapgedeelte van je huis is niet zichtbaar,

Tip: Kijk eens Ikeahackers.net.

Gr

Elle
Je kan ze kopen en verkopen op marktplaats. Die Billy kasten brengen nog best wel wat op. Koop je van dat geld een tweedehands expi-dinges.
Ik had deze als afscheiding staan:

Stuk goedkoper dan Expedit.

Aan de kant van mn bed had ik er een coupon inbeween tegenaan geprikt met punaises.
quote:kabouterpuntmuts schreef op 06 juni 2012 @ 16:23:

Thanks voor de tips, misschien is Expedit dan inderdaad toch het beste.. Er staat bij dat hij ook geschikt is als scheidingswand tenslotte.

Ik ga maar eventjes iets zuiniger leven dan :pStaan er heel veel te koop op marktplaats, misschien ook een idee voor een student
ow, mosterd.....
.
Denk het niet! Daar is die niet op gemaakt vrees ik. Wellicht voor vier jaar een optie om de andere kast van Ikea te kopen, vrij dikke zijkanten en planken. Heb zo de naam niet voor je. Die is aan twee kanten open.
Staan er heel veel te koop op marktplaats, misschien ook een idee voor een student :)[/quote]

Deze bijvoorbeeld: http://huis-inrichting.ma ... humb_click=1#photoGallery

Voor 50 euro ben je klaar..en de beschadigde kant kun je dan wel tegen de muur zetten.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
.
Marktplaats geeft > 300 resultaten voor Expedit, dus er zal vast wel iets in je buurt bijzitten. Succes!
oh..en het zijn *&&^^% dingen om in elkaar te zetten (zeker de grote variant van185 x 185) ..dus regel hulp bij het in elkaar zetten (lees: om de plankjes vast te houden)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven