Alleen voor mannen
donderdag 7 juni 2012 om 10:19
Stel, er wordt een concert georganiseerd, voor mannen, alleen voor mannen, en vrouwen mogen er niet in. Of er is een mannenbibliotheek waar alleen mannenthema's te vinden zijn of mannelijke schrijvers, en vrouwen mogen er niet in. Of het plaatselijke zwembad of sauna organiseert elke week een men only dag. Wat vind je ervan?
donderdag 7 juni 2012 om 10:22
donderdag 7 juni 2012 om 10:34
donderdag 7 juni 2012 om 10:37
Ach, dat is er toch al lang? De zogenaamde mannen-bladen (alsof ik niet van auto's hou) en als Kers op de Taart "RTL 7: meer voor mannen!" Ja, want mannen houden nu eenmaal van bierzuipen, voetbal en seks en geweld op de buis.
Lekker laten gebeuren allemaal, mij best.
*kan tegelijkertijd ook niet tegen uitgesproken wijven-programma's als Koffietijd*
Lekker laten gebeuren allemaal, mij best.
*kan tegelijkertijd ook niet tegen uitgesproken wijven-programma's als Koffietijd*
donderdag 7 juni 2012 om 10:43
Ik vraag me het af omdat ik zie al die dingen en, behalve de sauna dag, vind ik het belachelijk en aan de rand van discriminatie. Vooral die vrouwen bibliotheek in Utrecht, met subsidie van de gemeente. Weinig mensen lijken zich dit af te vragen. Maar als je het over een Men night hebt, klinkt het ineens heel anders.
donderdag 7 juni 2012 om 10:48
donderdag 7 juni 2012 om 10:50
Ach, in het verleden zijn het juist altijd de vrouwen geweest die ergens van werden buitengesloten; kiesrecht, onderwijs, betaald werk, politieke functies, om maar wat zaken te noemen.
In het buitenland gebeurt dit nog steeds. Lijkt me iets om je veel drukker over te maken, dan wanneer vrouwen in Utrecht een eigen bibiliotheek willen met allerlei voor mannen toch niet zo boeiende literatuur over lesbische relaties en zwangerschap. Ik lees overigens op hun site niet dat mannen niet zijn toegestaan of geen lid kunnen worden.
Het kan soms bevrijdend en prettig zijn, vind ik, om alleen met vrouwen te zijn of iets te ondernemen. Ik gun dat mannen onderling ook van harte. Niets mis mee dus.
In het buitenland gebeurt dit nog steeds. Lijkt me iets om je veel drukker over te maken, dan wanneer vrouwen in Utrecht een eigen bibiliotheek willen met allerlei voor mannen toch niet zo boeiende literatuur over lesbische relaties en zwangerschap. Ik lees overigens op hun site niet dat mannen niet zijn toegestaan of geen lid kunnen worden.
Het kan soms bevrijdend en prettig zijn, vind ik, om alleen met vrouwen te zijn of iets te ondernemen. Ik gun dat mannen onderling ook van harte. Niets mis mee dus.