Maar ik word misselijk van chocola...

05-06-2012 10:21 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poging om o.a. uitgesproken meningen en het filosoferen over achtergronden af te splitsen van fv's topic. Hier is het onderwerp breder dan seksueel geweld. Alle vormen van grensoverschrijdend, manipulatief gedrag en opvoedingsfouten kunnen uitgesproken, geanalyseerd en bediscussieerd worden.
Kadanz, mag ik je iets vragen? Heb jij zelf wel eens met ongewenste seksuele handelingen te maken gehad (niet al dader, of als veronderstelde dader, maar als slachtoffer) -- en wat riep dat toen bij je op?
quote:hans66 schreef op 07 juni 2012 @ 11:43:

[...]

Gelukkig maak ik dat niet mee. Maar voor het geval dat, probeer ik ongezien de conducteur te waarschuwen en laat ik die man bij het eerstvolgende station de trein uitgooien. De Spoorwegpolitie zal er wel raad mee weten.Dat is een goede optie ja. Was het in de trein gebeurd had ik dat ook gedaan. Helaas gebeurt het niet altijd in de trein.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 11:35:

[...]

Waarom snappen ze niet dat 'leuk en spannend' geen goede eigenschappen zijn? Spannend? Mensen zijn doorgaans saai, niet 'spannend'. Spannende mensen doen spannende dingen en spannende dingen zijn meestal geen goede zaken.

Leuk en spannend zijn wel goede eigenschappen.

Het is maar net wat je er onder verstaat.

Dat jij mensen doorgaans saai vindt en dat spannend zijn slecht is, wil niet zeggen dat het ook zo is.

Iemand kan spannend lijken omdat hij heel spontaan is, charmant en veel onderneemt en daardoor een leuke vent lijkt.

Toen je hem binnenhaalde bleek hij thuis toch anders te zijn. Bijvoorbeeld dominant, bezitterig, onprettig in de omgang etc.

Je kunt aan de buitenkant niet af zien of iemand goed is of niet en onder dat leuke en spannende laagje bleek een klootzak te zitten. Daar kom je pas achter als je die vent al hebt.

Dan moet je er weer vanaf maar helaas, dat gaat vaak niet zonder slag of stoot.

Maar niet elke leuke en spannende vent is een klootzak.

Als dat zo was, hadden vrouwen het allang bekeken met die types hoor.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 11:35:

[...]

Waarom snappen ze niet dat 'leuk en spannend' geen goede eigenschappen zijn? Spannend? Mensen zijn doorgaans saai, niet 'spannend'. Spannende mensen doen spannende dingen en spannende dingen zijn meestal geen goede zaken. daar kunnen allerlei redenen voor zijn, de manier waarop ze opgevoed zijn bijv
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:doeidoeidoei schreef op 07 juni 2012 @ 11:40:

[...]

Nou en? Dan dulden ze geen nuance. Waarom is dat jouw probleem? Waarom zouden die zich aan jou moeten aanpassen?Niemand hoeft zich aan te passen. Maar dit is een openbaar forum waarin persoon A het recht heeft geen nuance te hebben, en persoon B het recht heeft daar keer op keer tegenin te gaan.
(Weg.)
World of Warcraft: Legion
quote:doeidoeidoei schreef op 07 juni 2012 @ 11:14:

[...]

Statistisch gezien heb je gewoon wat aanranders en verkrachters rondlopen in je wereldje. Ik ook in de mijne. Zo werkt het nou eenmaal (en ik werk genoeg met wiskunde en statistiek om het te weten). Mijn beste.

Shocking, maar er zíjn mensen die dat weten en het interessant vinden. Mijn vader bijvoorbeeld stuurde mijn broer en mij meerdere malen uit logeren bij een pedofiel (geen sadistische pedoseksueel) nadat hij ons uitgbreid had uitgelegd wat dat inhield, pedofilie dus. 'Pieter is verliefd op kinderen.....' en Pieter (fakenaam) was toen verliefd op mij, jippieieieie!

Mijn moeder deed er niks mee.

Wél waren ze jaren later ontzettend van streek, boos, in de war en wanhopig toen bleek dat een ándere vriend me jaren seksueel misbruikte. Ja zeg, want daar wísten ze het niet van!

Er vanuit gaan dat een hele groep vrienden, kennissen en familie geen enkele pervert (op wat voor gebied dan ook) bevat kan ik me ook niks bij voorstellen. De realiteit is anders.

En zo vind ik ook de verontwaardigde verbazing altijd frappant als er weer een zedendelinquent wordt ontmaskerd die in het onderwijs zit of vortbaltrainer is.

'Nota bene een leraar!', 'hij was áltijd zó leuk met kinderen bezig!' ja, hehe, logisch. Alsof figuren met zo'n afwijking op een booreiland gaan werken. Ze zouden wel gek zijn. Die werken juist daar waar ook kinderen zijn.

Ik mag als moeder een blinde vlek hebben en dergelijke (rare, nare uitspraken overigens) hier ben ik erg reeël en alert op.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 11:38:

[...]

Sommige, SOMMIGE vrouwen dulden in deze discussie geen enkele nuance.Je bedoelt dat sommige, SOMMIGE vrouwen jouw, JOUW chocola niet vreten. Hoe durven ze!
quote:Ruza schreef op 07 juni 2012 @ 11:46:

[...]

Niemand hoeft zich aan te passen. Maar dit is een openbaar forum waarin persoon A het recht heeft geen nuance te hebben, en persoon B het recht heeft daar keer op keer tegenin te gaan.Uiteraard. Maar het frappeerd me dat hij de behoefte voelt wel die ruimte voor zichzelf op te eisen, maar die niet aan de ander gunt.
quote:doeidoeidoei schreef op 07 juni 2012 @ 11:39:

[...]

Ja, maar die weerstand 'can suck my proverbial dick'. Ik heb daar niet zo'n moeite mee. Hoef anderen niet met mijn mening te pleasen en als een man mij een mannen-hater vind, dan is dat niet mijn probleem.

Fijn trouwens dat je een eerlijke en gelijkwaardige relatie hebt!

Ik trek me er ook niets van aan. Het maakt me alleen wel nieuwsgierig naar hoe je in vredesnaam dat soort.. kortzichtigheid in jezelf tolereert.
quote:doeidoeidoei schreef op 07 juni 2012 @ 11:44:

[...]

het enige wat ik bij jou zie is dat je het niet duld dat er wat vrouwen zijn die het niet met je eens zijn. En het ook nog eens persoonlijk opneemt. Waarmee je jezelf veel belangrijker in de disucssie maakt dan je bent.

Ik zou haast het tegenovergestelde zeggen. In heb een mening, sommige vrouwen kunnen daar niet tegen en beschuldigen mij op z'n minst van vrouwenhaat, ik verdedig mezelf, geef me helemaal bloot, en krijg dan een trap in de ballen met de mededeling dat ik desondanks een aanrander ben. Dat fascineert.

En nee, nogmaals, het gaat niet om mij.
quote:driewieler schreef op 07 juni 2012 @ 11:36:

Is het nu nog steeds nie afgelopen, het gebash op alle mannen?

Is het nu nog steeds niet afgelopen dat mannen vrouwen als stront behandelen op heel veel plekken in de wereld?

quote:Is het nu heel moeilijk te onderkennen dat er overal wel klootzakken zijn?

Is het zo moeilijk te accepteren dat mensen het aan de kaak willen stellen?

quote:Is het zo moeilijk te onderkennen dat gros van de mannen gewoon mensen zijn die niet uit zijn op het verkrachten en assaulten van vrouwen?

Is het zo moeilijk te onderkennen dat de rest vrouwen dermate dingen aan doen dat het funest is voor de wereld?

quote:Is het zo moeilijk te onderkennen dat er vrouwen zijn die de foute man rete spannend vindt en een relatie met een zgn kneus ontzettend saai vindt. Ja, leuk voor de veiligheid maar ook dat verveelt op een gegeven moment.Alsof het of foute man of saaie kneus is. Dat vind ik dikke onzin. Er zijn meer keuzes.
Probleem is niet dat de nuance niet gezien wordt, probleem is dat de focus niet naar de daders verlegd mag worden. Naar die vriend, broer, vader, oom, whatever in je eigen omgeving. Dat is het probleem.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:driewieler schreef op 07 juni 2012 @ 11:36:

Is het nu heel moeilijk te onderkennen dat er overal wel klootzakken zijn?

Is het zo moeilijk te onderkennen dat gros van de mannen gewoon mensen zijn die niet uit zijn op het verkrachten en assaulten van vrouwen?

Is het zo moeilijk te onderkennen dat er vrouwen zijn die de foute man rete spannend vindt en een relatie met een zgn kneus ontzettend saai vindt. Ja, leuk voor de veiligheid maar ook dat verveelt op een gegeven moment.

Het wil er maar niet in bij sommigen van jullie dat zowel mannen als vrouwen er in vele soorten en smaken zijn en dat daarom al niet gesproken kan worden over bla, bla, jaja, de inhoud van het topic dus .Volledig mee eens.
quote:Ruza schreef op 07 juni 2012 @ 11:37:

[...]

Dat ligt er maar net aan wat je spannend vindt. Mijn vriend vind ik spannend, maar die doet echt geen vlieg kwaad hoor.

Spannend hoeft niet gelijk een of andere agressieve pimp te zijn.Precies. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden.
quote:shahla schreef op 07 juni 2012 @ 11:45:

[...]

Leuk en spannend zijn wel goede eigenschappen.

Het is maar net wat je er onder verstaat.

Dat jij mensen doorgaans saai vindt en dat spannend zijn slecht is, wil niet zeggen dat het ook zo is.

Iemand kan spannend lijken omdat hij heel spontaan is, charmant en veel onderneemt en daardoor een leuke vent lijkt.

Toen je hem binnenhaalde bleek hij thuis toch anders te zijn. Bijvoorbeeld dominant, bezitterig, onprettig in de omgang etc.

Je kunt aan de buitenkant niet af zien of iemand goed is of niet en onder dat leuke en spannende laagje bleek een klootzak te zitten. Daar kom je pas achter als je die vent al hebt.

Dan moet je er weer vanaf maar helaas, dat gaat vaak niet zonder slag of stoot.

Maar niet elke leuke en spannende vent is een klootzak.

Als dat zo was, hadden vrouwen het allang bekeken met die types hoor.Vandaar, pas op met de spannende man. Is dat een middenweg die aanvaardbaar is voor iedereen?
quote:megimpi schreef op 07 juni 2012 @ 11:49:

[...]

Werkte deze manipulatie vroeger goed bij je moeder?megimpi kom op. Die post waar dat op was ging best wel te ver. Hans reageert best mild.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 11:38:

[...]

Misschien omdat je dat als een aanval ervaart. Dat is het echter niet.

Ik bracht een nuance aan. Misschien is dat het probleem. Sommige, SOMMIGE vrouwen dulden in deze discussie geen enkele nuance. ik voel me niet aangevallen hoor

Maar kun je ook snappen waarom het voor sommigen niet meer mogelijk is om die nuance te zien? En dat niet aan Kadanz persoonlijk wordt toegeschreven?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 juni 2012 @ 11:49:

Probleem is niet dat de nuance niet gezien wordt, probleem is dat de focus niet naar de daders verlegd mag worden. Naar die vriend, broer, vader, oom, whatever in je eigen omgeving. Dat is het probleem.Precies! Zelfs hier willen er mensen het liever over de vrouwen hebben die het dan allemaal wel zullen opzoeken, dan de mogelijkheid dat er in hun vriendenschare zich misogyne mannen zouden kunnen bevinden.
quote:Cateautje schreef op 07 juni 2012 @ 11:39:

[...]

Ja joh, het is een complot.

Een complot in welke zin.

Ik zie het als toch best wel domme onwetendheid en dan de vrouw maar weer de schuld geven en soms zelfs ervan scheiden waardoor je haar ook weer in de problemen brengt.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 11:50:

[...]

Vandaar, pas op met de spannende man. Is dat een middenweg die aanvaardbaar is voor iedereen? Nee. Want dat betekent niet dat vrouwen dan dus veilig zijn. Er zijn wel meer problemen dan de Spannende Man.
Kadanz (en ook Hans) heb je mijn vraag gezien? Ik ben oprecht benieuwd naar het antwoord.
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 juni 2012 @ 11:49:

Probleem is niet dat de nuance niet gezien wordt, probleem is dat de focus niet naar de daders verlegd mag worden. Naar die vriend, broer, vader, oom, whatever in je eigen omgeving. Dat is het probleem.Moet die focus dan op mensen gelegd worden zonder enige reden? Ik kan er eerlijk gezegd niet bij dat ik die focus moet gaan leggen op mannen in mijn omgeving zonder dat ik ook maar enige aanwijzingen heb. Sluit ik 100% uit dat ik niet dat soort mannen in mijn omgeving heb? Nee. Maar ik ga die focus niet op ze leggen zonder reden. Dat vind ik onterecht.
quote:pastiche schreef op 07 juni 2012 @ 11:43:

Dat gaat niet want het zijn dus niet mannen met het woord verkrachter op hun voorhoofd geplakt.

Dat is ook precies mijn punt. Kadanz en ik krijgen het verwijt deze signalen niet te zijn, maar geen man zal daarmee te koop lopen. Misschien dat hun taalgebruik een hint geeft, maar dat zegt ook niet alles.

quote:Daar zit het probleem. Andere mannen zullen zelden weten dat een man dat soort gedrag heeft. Hij zal daar niet over praten. Hij zal dat niet tonen bij vrienden. De conclusie dat een man het dus niet doet want ik weet het niet (als man zijnde) is een heel naieve.Ook dit! Je komt het niet te weten. Maar we krijgen wel het verwijt die signalen niet te zien.
quote:hans66 schreef op 07 juni 2012 @ 11:49:

[...]

Tuurlijk niet. Het grootste misogyne zwijn ben ik. Vraag het maar aan Megimpi..Die opmerking van je was die van een Male Chauvinist Pig. Ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven