Maar ik word misselijk van chocola...

05-06-2012 10:21 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poging om o.a. uitgesproken meningen en het filosoferen over achtergronden af te splitsen van fv's topic. Hier is het onderwerp breder dan seksueel geweld. Alle vormen van grensoverschrijdend, manipulatief gedrag en opvoedingsfouten kunnen uitgesproken, geanalyseerd en bediscussieerd worden.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 juni 2012 @ 15:11:

[...]

Ja, he?Volgens mij begrijpt Kadanz geen klap van die vraag.
quote:Cateautje schreef op 07 juni 2012 @ 15:13:

[...]

Volgens mij begrijpt Kadanz geen klap van die vraag.

Als je Rotterdam(mer)s niet begrijpt dan, dan, dan...............

is er geen hoop meer.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb een team mannen meegemaakt die zich als kleuters gedroegen. Buitensluiten, negeren, nieuwe teamleden vertellen tegen wie ze wel of niet mochten praten buiten het team. Ik vond het hilarisch, ik heb het groepje opgesplitst en toen namen de twee grootste aanstichters met heel veel bombarie ontslag.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:hans66 schreef op 07 juni 2012 @ 15:13:

[...]

Ik wou dat er een film was waar dat het geval is. De film zou dan gemaakt en geschreven moeten worden door een vrouw. Dus een alternatieve-werkelijkheidfilm met de vraag: "Als de vrouw het nou voor het zeggen had? Wat nu, als de rollen van mannen en vrouwen worden omgekeerd, wat resulteert in een matriarchale maatschappij?"Oh, ik heb ook zo'n film gezien. Dat was er één uit het ondeugende segment en ik heb me zitten bescheuren.
quote:eleonora schreef op 07 juni 2012 @ 15:05:

[...]

Aah, daar zat het 'm in.

Ik ben ook meer dan eens tegen haar in gegaan, dat heb je dan ook kunnen zien.

Maar toch ben ik een mannenhater.

Kee.

QUE?

Ik schrijf toch duidelijk dat je dat niet bent?

Als we over dit soort fundamentele dingen al over elkaar heen vallen, geen wonder dat ik niks goeds kan zeggen hier!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 juni 2012 @ 15:14:

[...]

Als je Rotterdam(mer)s niet begrijpt dan, dan, dan...............

is er geen hoop meer.Ja, duidelijker en meer recht door zee kan niet.

[...]

. De film zou dan gemaakt en geschreven moeten worden door een vrouw.

Waarom? Omdat mannen zich zoiets niet voor kunnen stellen?

Dus een alternatieve-werkelijkheidfilm met de vraag: "Als de vrouw het nou voor het zeggen had? Wat nu, als de rollen van mannen en vrouwen worden omgekeerd, wat resulteert in een matriarchale maatschappij?"
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 15:12:

[...]

'You are never too old to learn' zeggen ze in Engeland.

Mag ik even heel hard lachen? Als er toch iemand hier in dit topic niks van een ander aan wil nemen, dan ben jij het wel. En je hebt het zelf niet eens door.

Meerdere malen wordt aangegeven hoe erg jouw reacties en meningen onder 'victim blaming' vallen. In plaats van eens de moeite nemen om daarin in mee te gaan, zet je steeds stromannen op (gaat het ineeens over management kwaliteiten of zo, whatever), draai je dingen om of roep je heel hard dat je zo onbegrepen bent.

Totaal geen zelfreflectie of bescheidenheid.

En mij dan ook nog eens gaan vertellen dat ik niet te oud ben om te leren. Tssssk.
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 juni 2012 @ 15:14:

Ik heb een team mannen meegemaakt die zich als kleuters gedroegen. Buitensluiten, negeren, nieuwe teamleden vertellen tegen wie ze wel of niet mochten praten buiten het team. Ik vond het hilarisch, ik heb het groepje opgesplitst en toen namen de twee grootste aanstichters met heel veel bombarie ontslag.Zullen wel heameaus geweest zijn. Kom op, mannelijke mannen doen dat soort dingen toch nooooooit?
quote:doeidoeidoei schreef op 07 juni 2012 @ 15:16:

[...]

Mag ik even heel hard lachen? Als er toch iemand hier in dot topic niks van een ander aan wil nemen, dan ben jij het wel. En je hebt het zelf niet eens door.

Meerdere malen wordt aangegeven hoe erg jouw reacties en meningen onder 'victim blaming' vallen. In plaats van eens de moeite nemen om daarin in mee te gaan, zet je steeds stromannen op (gaat het ineeens over management kwaliteiten of zo, whatever), draai je dingen om of roep je heel hard dat je zo onbegrepen bent.

En mij dan ook nog eens gaan vertellen dat ik niet te oud ben om te leren. Tssssk.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 15:04:

Ik hou gewoon niet zo van selectieve lijstjes. Ik kak ook een lijstje met vrouwengruwel opstellen.Kom op zeg. Je weet toch wel dat de meeste misdrijven door mannen gepleegd worden. Dat is geen mannenhaat, maar berust op feiten.
World of Warcraft: Legion
Nee, het waren geen heaumeau's. Laat ze het niet horen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 juni 2012 @ 15:18:

Nee, het waren geen heaumeau's. Laat ze het niet horen. Het verbreed mijn kijk op Kadanz met sprongen.
quote:Donkeyshot schreef op 07 juni 2012 @ 15:08:

It's a tough job but someone's gotta do it.

En ik had geen achterbak vol tissues want ik ging op de motor naar mijn werk.

En ik denk dat de dames niet helemaal ontevreden waren over mijn stijl van leidinggeven. Na een teamdag kreeg ik tot mijn verrassing een mooie bos bloemen van ze, met als motivatie dat ze me een toffe baas vonden.Dat is toch wel weer een mooi compliment!
World of Warcraft: Legion
Kadanz, ziet jouw lijstje er ongeveer zo uit?

nooit alleen in het donker lopen

niet langs garageboxen lopen, niet in parken, bossen, donkere steegjes komen

niet terug praten tegen knullen in een groepje

niet te bloot over straat

niet glimlachen/praten/zoenen/ trekken/ pijpen/ kroelen als je toch niet wilt neuken

niet te veel make up

niet te hoge hakken

niet te uitbundig lachen

niet met je kont schudden als je danst

niet dansen

niet drinken

blijf thuis met een zak over je hoofd
quote:doeidoeidoei schreef op 07 juni 2012 @ 15:16:

[...]

Mag ik even heel hard lachen? Als er toch iemand hier in dot topic niks van een ander aan wil nemen, dan ben jij het wel. En je hebt het zelf niet eens door.

Ook vrouwen hebben hier gezegd dat de victim IN SOMMIGE GEVALLEN enige verantwoordelijkheid heeft. Daar wordt dan niet zo moeilijk over gedaan!

Zeg ik vervolgens dat ik mijn dochter ook dat mee zal geven, dan ben ik bezig met 'blaming the victim'.

Mijn uitspraak wat het zusje betreft: ik kan me voorstellen dat dat in het verkeerde keelgat geschoten is. Maar mijn intentie was echt om aan te geven dat dat voorval vooral te wijten is aan de ouders in kwestie. Waarom ouders geen verhaal gaan halen als hun dochter zegt aangerand te zijn is mij een raadsel, een onvergefelijke actie.

[...]

Wat nu, als de rollen van mannen en vrouwen worden omgekeerd, wat resulteert in een matriarchale maatschappij?"Daar is wel een boek over. Dat boek waar Pastiche het gisteren over had, 'Vrouwen van Egalia'. Heel gek boek, waarin mannen voortdurend hun baard in de krul aan het zetten zijn, en moeders woedend worden als hun jonge zonen onbetamelijk gekleed de straat op gaan. De mannelijke hoofdpersoon komt ook in een relatie terecht met een vrouw die hij eerst heel mooi en sterk vindt, maar die hem later het hele huis door mept.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 juni 2012 @ 15:20:

Kadanz, ziet jouw lijstje er ongeveer zo uit?

nooit alleen in het donker lopen

niet langs garageboxen lopen, niet in parken, bossen, donkere steegjes komen

niet terug praten tegen knullen in een groepje

niet te bloot over straat

niet glimlachen/praten/zoenen/ trekken/ pijpen/ kroelen als je toch niet wilt neuken

niet te veel make up

niet te hoge hakken

niet te uitbundig lachen

niet met je kont schudden als je danst

niet dansen

niet drinken

blijf thuis met een zak over je hoofdBianca, je reageert nu niet op een post van mij maar op wat anderen over mij zeggen.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 15:21:

[...]

Ook vrouwen hebben hier gezegd dat de victim IN SOMMIGE GEVALLEN enige verantwoordelijkheid heeft.

Luister, maat.

Voor vrouwen is het vaak veiliger als ze zich niet in sommige posities bevinden. Verkrachting voorkomen is beter dan je trauma genezen.

Wat ze nog niet verantwoordelijk maakt voor het feit dat er idioten op deze aardkloot rondhobbelen die denken dat vagina's er zijn om hun lul in te steken zodra zij daar zin in hebben.

[...]

Ook vrouwen hebben hier gezegd dat de victim IN SOMMIGE GEVALLEN enige verantwoordelijkheid heeft. Daar wordt dan niet zo moeilijk over gedaan!

Daar doe ik ook 'moeilijk' tegen. (Maar goed dat het me worst is dat een ander dat moeilijk doen zou vinden).

Zeg ik vervolgens dat ik mijn dochter ook dat mee zal geven, dan ben ik bezig met 'blaming the victim'.

Je gebruikte het woord uitlokken. Dat is victim blaming. Dat jij dat niet inziet zegt alles over jouw instelling.

Mijn uitspraak wat het zusje betreft: ik kan me voorstellen dat dat in het verkeerde keelgat geschoten is. Maar mijn intentie was echt om aan te geven dat dat voorval vooral te wijten is aan de ouders in kwestie. Waarom ouders geen verhaal gaan halen als hun dochter zegt aangerand te zijn is mij een raadsel, een onvergefelijke actie.

Waarom zeg je het dan. Ook je excuus is er eentje van 'ja, MAAR.....'. Een flutexcuus. Een nepperd.

dat ik het idoot van mijn ouders vind staat natuurlijk buiten kijf. En daar heb ik jouw bevestiging ook niet van nodig trouwens. Maar daarom droeg ik het ook aan. Om te laten zien dat ouders het vaak geneog maar laten gebeuren. En ook waarom ik grootspraak met een korreltje zout zoutmijn neem.

Dus ja, ik lach heel hard om wat je allemaal beweert.

[...]

HË, laat mij er buiten ja.

Ik probeer met mijn kleine hoeveelheid wijsheid naar beste kunnen te laveren en te manouvreren in een voor mij niet bepaald verwelkomende wereld, dat ik het midden in de dingen probeer te vinden, wil nog niet zeggen dat ik het met je eens bent, Lord Wanhoop.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 15:23:

[...]

Bianca, je reageert nu niet op een post van mij maar op wat anderen over mij zeggen.Ik vráág je wat. Is dit zo ongeveer het lijstje wat je aan je dochter zou leren?
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 15:14:

[...]

QUE?

Ik schrijf toch duidelijk dat je dat niet bent?

Als we over dit soort fundamentele dingen al over elkaar heen vallen, geen wonder dat ik niks goeds kan zeggen hier!

Je geeft toch duidelijk aan dat je twijfelde aan mijn niet mannenhaat omdat ik me een aantal keer aansloot bij wat Gunstig schreef? Ja, ze zégt geen vrouwenhater te zijn maar ze sluit zich wel aan bij wat Gunstig zegt, jij als man dacht daar 'hmmmm' van, waarmee je mij in de mannenhater hoek zette.

Als we zo gaan beginnen kan ik ook wel denken dat jij een vrouwenhater bent door de dingen die je zegt maar dat woord zul je mij niet zien gebruiken en ik denk het ook helemaal niet. Jij wel, jij twijfelde aan mijn uitspraak géén mannenhater te zijn omdat ik me ook wel eens aansloot bij Gunstig. Ik heb me ook wel eens bij jou aangesloten of bij Ruza en anderen, want we hebben het hier al een paar dagen over maar dát haal jij er uit.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 juni 2012 @ 15:24:

[...]

Luister, maat.

Voor vrouwen is het vaak veiliger als ze zich niet in sommige posities bevinden. Verkrachting voorkomen is beter dan je trauma genezen.

Wat ze nog niet verantwoordelijk maakt voor het feit dat er idioten op deze aardkloot rondhobbelen die denken dat vagina's er zijn om hun lul in te steken zodra zij daar zin in hebben.Je zegt het beter dan ik.
quote:Cateautje schreef op 07 juni 2012 @ 15:15:

[...]

Ja, duidelijker en meer recht door zee kan niet.Als Amsterdammer voel ik me zwaar miskend door deze opmerking. Er zijn ook arrogante Rotterdammers en eerlijke Amsterdammers en ik ga daar nu de rest van het topic over zeiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven