Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Nou "Een leven na Hailey" maar aan de kant gelegd ;)

Vanmiddag beginnen in "De vlucht" van Suzanne Vermeer

deze boeken zijn vaak geen hoogstandjes maar lezen wel makkelijk weg en hebben vaak een zomerse setting.

Vorig jaar werd beken dat Suzanne Vermeer een pseudoniem was van Paul Goeken dat zet het toch in een ander licht vind ik ;)

http://nos.nl/artikel/251 ... ne-vermeer-overleden.html
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
Ik heb net deadlocked uit. Volgens mij het twaalfde deel in de Sookie Stackhouse serie. Ik vond dit boek beter dan het vorige deel. Ik hoop dat er nog wel een paar delen komen. Ben helemaal gewend aan mn Sookieboek elk jaar in mei
Het Viva forum is papaja.
"De vlucht" van Vermeer vind ik echt tenenkrommend slecht. Het is duidelijk dat hij geen research heeft gedaan om geloofwaardig over te komen. Heb ik als lezer moeite mee

Vraagje aan de kenners van de boeken van James Patterson... Welke titels vinden jullie echte aanraders?
Lizzl, ik vond van Patterson De eerstverlorene lekker lezen. Is een boek uit de serie: women's murder club. Die serie Alex Cross vond ik niet veel aan. Zomer van verraad heb ik ook gelezen.

Ik heb bijna het boek van Nico Dijkshoorn over zijn vader, Nooit ziek geweest, uit. Wat een vervelende vent die vader.

Ons kamp van Marja Vuijsje ook net uit. Herkenbaar en indrukwekkend verhaal.
Zo, ik heb toch 13uur maar aangeschaft en zit er nu al in!
quote:Lizzl schreef op 07 juni 2012 @ 19:03:

"De vlucht" van Vermeer vind ik echt tenenkrommend slecht. Het is duidelijk dat hij geen research heeft gedaan om geloofwaardig over te komen. Heb ik als lezer moeite mee

Vraagje aan de kenners van de boeken van James Patterson... Welke titels vinden jullie echte aanraders?

Alles van de Alex Cross en van de Womens Murder Club leest lekker weg!

Heb bikini ook gelezen, ook prima boek.

Allemaal geen hoogstaande literatuur, maar heerlijk leesvoer
Bedankt, Isabelle41

Ik ben zojuist begonnen in De Affaire. Leest makkelijk weg, maar heel geweldig vind ik het (nog?) niet. Ik heb overigens wel een hoge verwachting van Patterson, omdat ik eigenlijk altijd positieve geluiden hoor.

Vind je 'Nooit ziek geweest' een aanrader? Twijfel al erg lang of ik zin heb in zo'n boek
En jij ook natuurlijk bedankt, Chicky!

De Alex Cross-serie bestaat uit veel boeken. Zou fijn zijn als het eerste boek mijn aandacht kan vasthouden, dan kan ik voorlopig vooruit in plaats van steeds maar weer zoeken en dubben wat mij wel een goed boek lijkt.

Daarom kom ik hier trouwens ook soms aanwaaien
quote:Lizzl schreef op 07 juni 2012 @ 23:11:

Ik ben zojuist begonnen in De Affaire. Leest makkelijk weg, maar heel geweldig vind ik het (nog?) niet. Ik heb overigens wel een hoge verwachting van Patterson, omdat ik eigenlijk altijd positieve geluiden hoor.

Dat heb ik dus ook steeds, ik hoor positieve geluiden en als ik dan langs een Patterson loop denk ik: 'Misschien moet ik toch ook maar....' maar als ik de achterkant lees, begin ik er toch niet aan. Er staan er 3 in de VN Thrillergids van dit jaar en die worden alledrie niet bijzonder goed beoordeeld.

13 uur is een heerlijk spannend boek, wel 'dun'. Het lijkt heel groot maar er staat niet zoveel tekst op een pagina en het heeft maar 373 pagina's.
Ik ben momenteel bezig in Tonio (hier al eerder genoemd)

zal maar meteen eerlijk zijn: heb al een aantal keer flink zitten janken

al heb ik om een aantal flashbacks ook erg hard moeten lachen.

Heb hem nog niet uit (bijna...) maar wat een mooi boek...

moest ik ff kwijt...
Das een goede recensie missphoebe

Hij komtop mn lijstje al heb ik geen idee waar t over gaat.
quote:Isabelle41 schreef op 07 juni 2012 @ 19:10:

Ik heb bijna het boek van Nico Dijkshoorn over zijn vader, Nooit ziek geweest, uit. Wat een vervelende vent die vader.

Die lees ik ook...af en toe een hoofdstuk..en idd wat een vreselijke man, ND heeft tijdens DWDD ook aleens hierover verteld en toen werd ik nieuwsgierig.
Mijn broer gaf het aan mij te leen met als wervende tekst: een aanrader dit boek. Ik ben het niet met hem eens. Vader raakt in de war en dat is triest. Ik vind het een vervelende kerel en kan niet ontroerd ofzo raken door zijn huidige toestand. Hersenschimmen maakte meer indruk.
Ik heb De Fruitplukker van Ruth Rendell uit. Zat goed met mijn theorie op een detail na. Wel een leuk boek om te lezen, maar ik denk niet dat ik toch snel nog een Ruth Rendell uit de bieb zou halen. Wel okay als vakantie lectuur.

Verder heb ik vanochtend Wij Dansen Niet van Ellen Heijmerikx uitgelezen. Mooi, en ook wel heftig. Aanrader wat mij betreft. Ben nu ook benieuwd naar haar debuut; Blinde Wereld. Gaat op de lijst.

Ga nu beginnen in De Rode Wolf van Liza Marklund.
Grappig GB, ik ben nu ook een Ruth Rendell aan het lezen "Motieven". Het grijpt me nog niet echt, terwijl ik voorheen boeken heb gelezen die ik in 1 ruk uitlas.

Bedankt ook voor je recensie van het Kraaienmeisje. Wegens de ronkende recensies in bladen had ik deze op mijn lijstje gezet maar die scenes hoef ik ook echt niet te lezen *delete het boek van het lijstje*

Ik heb woensdag in de stad een hele stapel ingekocht, had nog wat boekenbonnen. Ik heb gekocht:

Patricia Cornwall: Mortuarium en Dodenrol

Jeffrey Deaver: Schijnbeweging

China Miéville: Kraken

Harlan Coben: Verloren

SJ Watson: Voor ik ga slapen

Clive Cussler: Duivelsadem (fan van sinds mijn tienerjaren en ik verzamel ze )
Ik heb zojuist Missing Joseph van Elizabeth George uitgelezen. Ook een thriller/mystery. Vond ze vroeger leuker. Maar toch vermakelijk. Voorspelbaar, maar dan wel achteraf pas. Nu op zoek naar een nieuw boek.
quote:Amongst_the_Waves schreef op 31 mei 2012 @ 18:22:

Ben nu halverwege Stiff.

"Stiff" is an oddly compelling, often hilarious exploration of the strange lives of our bodies postmortem. For two thousand years, cadavers some willingly, some unwittingly have been involved in science's boldest strides and weirdest undertakings. They've tested France's first guillotines, ridden the NASA Space Shuttle, been crucified in a Parisian laboratory to test the authenticity of the Shroud of Turin, and helped solve the mystery of TWA Flight 800. For every new surgical procedure, from heart transplants to gender reassignment surgery, cadavers have been there alongside surgeons, making history in their quiet way.In this fascinating, ennobling account, Mary Roach visits the good deeds of cadavers over the centuries from the anatomy labs and human-sourced pharmacies of medieval and nineteenth-century Europe to a human decay research facility in Tennessee, to a plastic surgery practice lab, to a Scandinavian funeral directors' conference on human composting. In her droll, inimitable voice, Roach tells the engrossing story of our bodies when we are no longer with them.

Klinkt luguber, maar het is op een leuke manier geschreven en eigenlijk best interessant.

Besteld nadat ik het in Six Feet Under voorbij zag komen.Leuke boeken zijn dat, Ze heeft er nog meer, onder andere Spook, Packing for Mars en Bonk. Aanrader.
quote:wandelaartje schreef op 24 mei 2012 @ 09:37:

Gisteravond begonnen in "Leven na Hailey" door Jonathan Tropper

Na de dood van zijn vrouw, probeert Doug Parker samen met zijn stiefzoon Russ een normaal leven te leiden. Maar bij elk stapje vooruit, komt Hailey weer om de hoek kijken Leven na Hailey is een hilarische maar ook pijnlijk eerlijke roman over het verlies van je grote liefde en de pogingen daarna het leven weer op te pakken.

De schrijfstijl zou een combinatie zijn van Hans Teeuwen en Kluun apart haha ... moet er nog even inkomen maar is weer eens wat anders om te lezen!Heb deze 2 jaar geleden gelezen, ik vond het echt een geweldig mooi boek! Echt een boek wat je met een lach en een traan leest.
Begonnen aan blueeyedboy van Joanne Harris, de schrijfster van Chocolat, maar dit is een heel ander genre, namelijk een thriller.
Ik lees momenteel de kunst van het veldspel, gaaf boek! Ga zo maar eens even met een verse jus en het boek op het balkon zitten, nu de zon schijnt moeten we daar gebruik van maken natuurlijk.
quote:NymphadoraTonks schreef op 08 juni 2012 @ 21:29:

Das een goede recensie missphoebe

Hij komtop mn lijstje al heb ik geen idee waar t over gaat.

het is een reqieum (hoe schrijf je dat toch...) roman van A.F.Th. vanderHeijden over zijn zoon die 2 jaar geleden verongelukt is. het is volledig autobiografisch.

heb hem net uit, een van de mooiste boeken die ik ooit gelezen heb... al heb ik een aantal x flink zitten janken...

ga nu beginnen in 'het pauperparadijs' en ga daarna een 2e poging doen om in 'het huis met de geesten' van Isabelle Allende te beginnen.
Wat een leuk topic is dit! Ik lees al even mee maar zou graag mee willen schrijven. Mag dat?
Ja missphoebe ik heb het boek inmiddels opgezocht. Sprak me toch wat minder aan, maar ik ga het boek wel proberen iig.
Onlangs gelezen en zeer aan te bevelen:

Charlotte Rogan - De reddingsboot

Maartje Wortel - Half mens

Philip Huff - Niemand in de stad

Gary Shteynhart - Een supertriest waargebeurd liefdesverhaal

Jon Bauer - Hoveel regen

Nu bezig in Huwelijk van Jeffrey Eugenides. Iemand deze gelezen?
Heb besloten weer wat meer te gaan lezen.

Eerste boek dat ik uit de kast pakte was helaas geen succes: Het mannelijk oog van Joe Treasure. Erg ongeloofwaardig allemaal, wazige gesprekken tussen de hoofdpersonen. Heb het opgegeven na 50 pagina's.

Nu begonnen met Het weerzien van Nicci Gerrard, eerste hoofdstuk leest lekker weg.

Omschrijving: Na een stukgelopen relatie in Italië woont Marnie weer in Londen, waar ze in een piepklein poppenmuseum werkt. Als ze op een ochtend onverwacht een telefoontje krijgt van Oliver, haar grote jeugdliefde, is dat het begin van Marnies terugkeer naar het verleden. Ralph, de gezamenlijke jeugdvriend van Marnie en Oliver, blijkt ernstig ziek. Om bij hem te kunnen zijn in deze zware periode, vertrekt Marnie naar Ralphs buitenhuis in Schotland. Hier komen de herinneringen aan haar jeugdjaren in alle hevigheid naar boven: Marnies gevoelens voor Oliver en Ralphs onbeantwoorde liefde voor Marnie. Wat is er al die jaren geleden precies gebeurd, waarom is het contact tussen de drie ooit verbroken - en kunnen ze het verleden achter zich laten? Het weerzien is een prachtig verhaal over vriendschap, liefde, loyaliteit en de kracht van herinneringen. Een psychologische roman met de suspense van een thriller.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven