Lentekriebels, the continuing story!

03-06-2012 19:32 2838 berichten
In de lente van 2011 kwamen we allemaal op het eerste lentekriebel topic met onze kriebels voor een kindje. Eerste, tweede of derde keer, allemaal bleken we met dezelfde hopen, wensen en angsten te zitten! Bij de een lukte het zwanger worden heel snel, anderen hadden en hebben er helaas langer voor nodig, of wat hulp van de medische molen. Ook zwangerschappen die eindigende in een miskraam kwamen helaas voor

Een jaar later zijn er alweer 11 lentekriebelkindjes geboren! Intens verdrietig dat we van kleine L* en van kleine E* direct afscheid hebben moeten nemen. Ze zullen echter altijd bij dit topic horen Sterrenkijkers, vacuümpompen, keizersnedes, sneltreinvaart-bevallingen, te vroeg of te laat en bevallingen-uit-het-boekje, alles kwam al eens voorbij.

R, Noor, T, S, R, B, C, V en MissMini worden stuk voor stuk steeds groter. Een groot deel van het topic wordt gevormd door tips over flesjes, luiers en slaap rituelen. Zo helpen we elkaar de kraamtijd door.

Naast de geboren babies zijn er nog veel babies in aantocht! Hypnobirthing, bad-bevallingen, bekkeninstabiliteit, vrolijk getrappel in de buiken en vervelend voorwerk, het hoort er allemaal bij. Binnenkort komen er weer wat verloven aan, en daardoor vast weer veel gezellige zwanger verhalen. Hopelijk zorgt al het voorwerk ervoor dat er snel weer een verse kriebelbaby is!

Ook hopen we snel dat de laatste positieve testen komen, het is jullie zó gegund

Binnen een jaar alweer het 6de deel. Klik hier voor de eerste delen van ons prachtige topic!

Deel 1, Lentekriebels

Zwanger de herfst in!

Richting winter

De tweede lente

Het jaar rond!

NickLeeftijdGaan voor kindje nrStartdatumBelangrijke datum ZwangerBijzonderhedenKnorretje28302201011/01/2012!! geboren!!11/01/2012 zijn knorrezoon en knorredochter* geboren. en Ajuparaplu301Juli 2011??S is geboren!!:Queenfan292aug 2011maart 2013 (?) 'weer terug op het warme kriebelnest Googlette301Mei 201128/03/2012T is geboren!!KSRammel261Mei 201107/05/2012R is geboren!!-Linda77351April 2011 6/9/2012 j/m? Raden maar! Thee_graag281Mei 2011-- Hopelijk snelle start MMM IVF-PGD

Na 2 zwangerschappen, 1 mk en 1 zoontje* met chr.afwijkingMissShopping311Mei 201124/05/2012L is geboren!!ks, 9 weken te vroeg geboren1miep1271Mei 201116/09/2012 It's a girl!Nic1983282Mei 2011 9/6/2012! Saar geboren! PP behoort tot het verleden, een droombevalling!Designed271aug 201125/05/2012B is geboren!!-Visils261April 201102/04/2012C is geboren! -Ivetje281 Mei 2011 10/2/2012Noor is geboren!-Elsie26312Mei 201127/07/2012 Baby J is geboren!!Flitsbevalling!Fabjetan291April 201103/04/2012V is geboren!ksAinodis293Juli 201130/10/201212-4 echo: alles goed!Madame

Jaenette281juli 201110/7/2012B is geboren!!!RiodeJaneiro281aug 201113/8/2012 MiniRio is geboren! Niet geheel vlekkeloos, maar o zo gelukkigblondje29291juli 2011sep 2012 Verrassing!
Alle reacties Link kopieren
zit idd met dat weekend in mijn achterhoofd. Heb al meerdere keren getempt en zit tussen 37.1 en 37.4 dus geen koorts nu. Bel zo na zijn pauze maar even voor overleg
Rammel, ik zal zeker even bellen. Anders ben je zo weer twee dagen verder!

C heeft zijn prikjes gehad. Hij huilde er wel van en ik bijna ook. Nu flesje gegeven en hopelijk gaat hij lekker slapen. C krijgt wel teveel voeding vindt het cb. Hij krijgt 5 x 180. Het liefst zou ze zien dat hij 30 cc per dag minder krijgt... Of dat hij maar vier voedingen krijgt. Maar dan krijgt hij 180 minder dan nu.. Het blijft verwarrend die flesvoeding. Ze begon over overgewicht. Dat heeft C nu nog niet, maar ze dacht misschien later.. Blabla.

Googlette, hoeveel krijgt T nu?
Misschien in 1 fles een schepje minder doen? Dan heeft hij wel evenveel cc maar niet de voedingswaarde.....
Overgewicht en het CB....

Grr praat me er niet van.

2 is geboren met een gewicht van 4125 gr. 55cm. Hij kon gelijk maat 62 aan...

We zaten heel snel op 4 flessen. Hij was zwaar genoeg en kregen hem s avonds niet wakket voor de fles.

Nu 2 jaar later is hij 17 kg. Te zwaar oogt het niet. ( 1 is 19kg)

Hij eet s avonds groente en aardappels. Vlees vind hij 9 van de 10 x niet lekker.

Hij houdt van fruit en tomaten en als hij dorst heeft wil hij graag water.

En toch moet ik er wat aan doe van het CB.

Hij liep al voor 1 jaar dus hij heeft het er ook niet afgelopen.

En dat hij goed en duidelijk praten en al zindelijk is met 2,5 dat is dan opeens niet zo heel bijzonder.
accountkiller
O ja en 1 was altijd wat aan de kleine kant. En daarover zeiden ze steeds. Als ze de volgende keer niet goed is gegroeid dan zal ze wel glutenallergie hebben.

Ik hou er zo van.... Het CB.

(als ze nou gewoon eens kijken wat de bouw van de ouders/familie is , dan is er bij ons al een hoop te verklaren.
accountkiller
Wow 2 jaar en 17 kg, hoe lang is 2 dan Ainodis? Als de verhouding klopt is het toch prima.

Overgewicht is wel de nieuwe hype van het CB, maar als ik op een gemiddelde zomerdag in het zwembad rondkijk snap ik het ook wel. Zoveel kinderen die te dik zijn. Vroegâh waren we allemaal van die dunne sprieten op de basisschool.

Maar een baby die honger heeft ga je ook niet voeding onthouden natuurlijk.
Hij draagt kleding maat 104 nu.

Over een kleine 4 maanden mogen we weer langs :-)

dan weet ik het precies.
accountkiller
Ainodis, Pff, dat cb.... alsof er een gemiddeld kind bestaat! Maar owee als je kind niet tussen 2 lijntjes past, paniek! Laat ze idd even verder kijken dan hun neus lang is. Precies de reden dat ik dus niet meer ga!
Ainodis, bedankt voor je uitgebreide reactie. Hoeveel cc kreeg dan toen hij vier flessen kreeg en hoe oud was hij? Weet je dat nog? Ik krijg C ook slecht wakker voor zijn laatste fles, maar ik zit ook niet te wachten op een nachtvoeding. Lastig.

Ik heb trouwens foto's gezien van jouw kids en hij is toch niet zwaar? Hij ziet er gewoon gezond uit. En inderdaad mijn man is bijna twee meter en ik ben 173. We waren allebei flinke baby's en nu zijn we allebei slank (ik heb alleen nog wat zwangerschapskilo's nu ) Pff al die grafiekjes waar we in moeten passen. En toch maakt zo'n cb bezoek me dan een beetje onzeker. Gelukkig zijn hier zat ervaren mama's.

Rammel, ik ga inderdaad wel 1 fles 30 cc minder geven. Ben benieuwd hoe het dan zal gaan.

C is trouwens 60,5 cm en 6214 gram. Lekker ventje he!
Vis, t krijgt 5 x 180!! En voeding voor hongerige babies i.o.m. Het cb. Lekker landelijk beleid ook . Zielig he die prikjes. Ik hield het ook bijna niet droog.

Reis ging prima! T heeft vooral liggen slapen id mc. Wat ligt hij toch raar in dat ding.

Heb nu eve de ipad van schoonpa. Ik wil ook!
Visils, ik denk 3x 180 en 1x 210

Maar pin me er niet op vast.

Tuurlijk eet hij soms een snoepje/koekje/patatje enz..

Maar het is niet dagelijks
accountkiller
Rammel , nog gebeld ? 5e ziekte zal het niet zijn want dat begint volgens mij met rare vlekken in voornamelijk het gezicht..

Ainodis onze kindjes zijn op 1 maand na even oud maar verschillen behoorlijk qua maten

Dochter is ongeveer 13 kilo en draagt shirt 92 , broek ook nu ongeveer maar is vaak te lang .

Maar zij zit qua lengte in elk geval onder haar lijn terwijl wij allebei ongeveer 1.80 zijn..

Hier gelukkig geen nare cb ervaringen...
Wow Designed, wat een heerlijke post van je meis, ik zwijmel er helemaal bij weg! Enne, hoe doen jullie dat dan eigenlijk, zo lekker coconnen en nog maar 6 mensen langs geweest (heb je tips voor me, een standaard smsje hoe je je vriendinnen nog ff buiten dedeur houdt )
Het ligt er ook aan wie je hebt denk ik bij het CB. Ainodis als ik in mijn boekje van CB kijk is 2 gewoon gemiddeld met lengte/gewicht verhouding. Alleen hij is wel lang voor zijn leeftijd.
Rammel, wat onwijs fijn en lief van je huisarts dat hij even is langsgeweest. Hoop dat het niets bijzonders is.
Fijn dat je huisarts is geweest! Hopelijk is het idd iets onschuldigs!
Rammel, fijn dat de ha is geweest. Ik hoop dat het niks ernstigs is.

C heeft verhoging. Hij heeft rode wangetjes en wil alleen maar kroelen. Ik ga hem zo een zetpil geven. Hij dronk zijn flesje ook niet leeg. Echt uit zijn doen dus. De Tujababy lijkt hier minder te werken.
Sneu voor C! Hopelijk helpt de zetpil !
Visils, heeft de zetpil effect gehad? Noor krijgt qua voeding nu 5x 180cc+6 schepjes. Ze weegt 6330 gram nu. Wat rammel aangeeft van dat schepje minder met evenveel cc zou ik niet doen. Dan word de voeding minder geconcentreerd en dat is niet goed. Je kan dan idd beter 1x 150 geven en 4x 180.

Noor heeft ook op het kdv goed in haar slaapzak geslapen !! Het gaat echt heel goed, veel beter dan gedacht maar Googlette, als ik jouw was zou ik wel nog ff wachten met afbouwen. Rond 5 maanden is die ongecontrolleerde reflex in de armpjes weg en gaat afbouwen makkelijker schijnt.
Wat zielig dat C zo een last heeft Vis, zakt het al een beetje?

Waarom is dat niet goed Ivetje? Ik weet alleen dat een extra schepje niet goed is, maar aanlengen kan geen kwaad als ze de fles leegdrinken toch? We hebben het namelijk hier als tip gekregen bij het warme weer en bij verstopping.
C heeft nu meer verhoging dan vanmiddag. Hij heeft net in mijn armen geslapen. Nu krijgt hij zijn flesje en gaat hij zijn bedje in. Hij is helemaal warm. Ook heeft hij een tweede zetpil gehad. Ik hoop dat lekker zal slapen en zich morgen beter voelt.

Ik dacht ook dat je best meer water in een fles mocht doen. Meer schepjes mag inderdaad niet. Alleen als je kleine vaak spuugt is meer water niet handig, omdat je dan verdunt.
Het kindje krijgt bij een schepje minder niet genoeg voedingsstoffen binnen voor een goede groei en ontwikkeling. De melk is dan te waterachtig. Staat in een folder van het ziekenhuis. Heb het gisteren opgezocht ivm discussie over een schepje meer. Dat is niet goed, vanwege extra belasting voor de nieren. Maar schepje minder is dus ook weer niet zo goed. Is alleen wel minder erg dan meer poeder erin doen hoor. Het word weleens aangeraden door artsen, maar dan is het voor korte periode en dus altijd iom een arts. Niet zelf gaan rommelen ermee. Dat word iig afgeraden
Visils : Hou wel even die koorts in de gaten. In principe is het niet nodig om paracetamol te geven als hij alleen koorts heeft. Koorts is nl een reactie van het lichaam tegen de infectie. Die ga je nu eigenlijk een beetje onderdrukken met die paracetamol. Als hij zich verder ook niet lekker voelt (Noor gilde het bv uit van de spierpijn) dan kan je het wel geven hoor. Maar alleen bij koorts is het niet meteen nodig

Sorry hoor, wil helemaal niet overkomen als zo'n miep die alles beter weet hoor! Zo is het helemaal niet bedoeld! Maar wij geven dat eigenlijk altijd als advies op het werk. Let er wel even op dat hij niet teveel temperatuurschommelingen krijgt. Dan kan hij stuipjes krijgen namelijk. Het beste is om elke 4-6 uur een zetpil te geven totdat je denkt dat het over is. Zo hou je de temperatuur op 1 niveau en gaat ie niet meteen omhoog als de zetpil is uitgewerkt
Heb er niet veel verstand van maar gaat het er niet om dat ze gewoon een bepaalde hoeveelheid poeder binnen krijgen? Bij warm weer hoor ik vaak dat er wordt verdund ivm meer vocht behoefte. Bv past zich dan ook aan en wordt ook wateriger dan..

Hier veel voorwerk, lig met kruik in bed, en wacht maar rustig af waar het heen gaat!
Ik heb er verder ook geen verstand van hoor. Verdun het nooit eigenlijk, omdat op de verpakking staat dat je dat niet moet doen haha! Ik volg de verpakking :P maar las het toevallig gisteren dus in die folder van het ziekenhuis dus vandaar...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven