Jongste dochter wordt 2 jaar
vrijdag 8 juni 2012 om 11:22
Ja ook mijn kleine dame wordt een soort van groot. Ontzettend leuk, maar nu een cadeau...
Ik weet dat er al behoorlijk veel topics met dit soort vragen zijn geweest, maar ik hoop toch op een lumineus idee van iemand.
Jongste heeft een oudere zus. Er is dus al heel veel speelgoed. Niet dat we nou zelf zoveel kopen, maar we hebben nogal veel vrienden en familie die op de verjaardagen komen.
Ze hebben al zoveel en ik weet gewoon niet zo goed wat nu te geven. Er is oa al; een keukentje, zandbak ed, poppen, dublo, lego, playmobil, treinbaan, knutselspullen, little people, muziekinstrumentjes, puzzels, boekjes, prinsessenjurkjes, dvd's, enz.
Ik kan t gewoon niet echt bedenken wat nog leuk is om te laten geven door familie / vrienden. We geven zelf een houten loopfiets, dat is dan wel weer een goed idee
Dus heeeeel graag tips...
Alvast bedankt!!
Ik weet dat er al behoorlijk veel topics met dit soort vragen zijn geweest, maar ik hoop toch op een lumineus idee van iemand.
Jongste heeft een oudere zus. Er is dus al heel veel speelgoed. Niet dat we nou zelf zoveel kopen, maar we hebben nogal veel vrienden en familie die op de verjaardagen komen.
Ze hebben al zoveel en ik weet gewoon niet zo goed wat nu te geven. Er is oa al; een keukentje, zandbak ed, poppen, dublo, lego, playmobil, treinbaan, knutselspullen, little people, muziekinstrumentjes, puzzels, boekjes, prinsessenjurkjes, dvd's, enz.
Ik kan t gewoon niet echt bedenken wat nog leuk is om te laten geven door familie / vrienden. We geven zelf een houten loopfiets, dat is dan wel weer een goed idee
Dus heeeeel graag tips...
Alvast bedankt!!
vrijdag 8 juni 2012 om 11:26
vrijdag 8 juni 2012 om 11:30
Onze dochter heeft een grote glijbaan gekregen toen ze twee werd. Een groot succes!
En rolschaatsen (ja, dat kan ze al) met bescherming, bambinoloco en een zwembad voor in de tuin (andere was lek).
Wat nog niet op jouw lijst staat maar waar hier wel veel mee gespeeld wordt is een winkeltje.
Vorig jaar heeft ze een zandwatertafel gekregen, is nog elke dag een succes. Bevalt beter dan de zandbak.
En rolschaatsen (ja, dat kan ze al) met bescherming, bambinoloco en een zwembad voor in de tuin (andere was lek).
Wat nog niet op jouw lijst staat maar waar hier wel veel mee gespeeld wordt is een winkeltje.
Vorig jaar heeft ze een zandwatertafel gekregen, is nog elke dag een succes. Bevalt beter dan de zandbak.
Ik krijg er een punthoofd van!
vrijdag 8 juni 2012 om 11:32
Met 2 jaar hoeft het ook niet allemaal speelgoed te zijn, het uitpakken is al leuk. Ik heb gewoon gekeken wat mijn dochter (met ook een grote zus) nodig had. Een dekbedje + overtrek voor het peuterbedje waar ze een paar maanden later in ging, een pyjama, kleertjes, dat soort dingen. En boekjes zijn natuurlijk ook altijd leuk, of een puzzel.
vrijdag 8 juni 2012 om 11:32
eigenlijk is dit wel heel erg. Ik zeg niet dat ik niet zo ben hoor. Maar hoe luxe is het dat zo'n kind gewoon alles al heeft en wij niet weten wat hij/zij nog meer zou kunnen krijgen. In wat voor luxe leven wij.
Maar goed, wat ik zeg, als mijn dochter straks 2 jaar wordt vraag ik me het ook af hoor, wat ze van familie kan krijgen.
Wij hebben toen ze 1 jaar werd heel veel little people via marktplaats gekocht. Voor haar 1e verjaardag hebben we toen maar een klein gedeelte gegeven. Ze beseft het toch allemaal nog niet en is al blij met heel weinig. Dus voor haar 2e verjaardag (en wellicht zelfs haar 3e?) krijgt ze gewoon het andere gedeelte.
Wij hebben toen de familie mee laten betalen aan het little people. Wij vonden het niet zo nuttig om iedereen kleine cadeautjes te laten geven. Dan heb je zoveel troep en dingen waar je zo weinig aan hebt. Dan liever 1 groot, nuttig cadeau waar iedereen aan mee betaalt.
Geld vragen voor een uitje, zoals lionlily zeg vind ik ook geen gek idee.
Maar goed, wat ik zeg, als mijn dochter straks 2 jaar wordt vraag ik me het ook af hoor, wat ze van familie kan krijgen.
Wij hebben toen ze 1 jaar werd heel veel little people via marktplaats gekocht. Voor haar 1e verjaardag hebben we toen maar een klein gedeelte gegeven. Ze beseft het toch allemaal nog niet en is al blij met heel weinig. Dus voor haar 2e verjaardag (en wellicht zelfs haar 3e?) krijgt ze gewoon het andere gedeelte.
Wij hebben toen de familie mee laten betalen aan het little people. Wij vonden het niet zo nuttig om iedereen kleine cadeautjes te laten geven. Dan heb je zoveel troep en dingen waar je zo weinig aan hebt. Dan liever 1 groot, nuttig cadeau waar iedereen aan mee betaalt.
vrijdag 8 juni 2012 om 11:37
vrijdag 8 juni 2012 om 11:50
quote:tulpje21 schreef op 08 juni 2012 @ 11:32:
eigenlijk is dit wel heel erg. Ik zeg niet dat ik niet zo ben hoor. Maar hoe luxe is het dat zo'n kind gewoon alles al heeft en wij niet weten wat hij/zij nog meer zou kunnen krijgen. In wat voor luxe leven wij.
Helemaal gelijk hoor! Het is ook eigenlijk te gek voor woorden. Maar goed..ondertussen vraag wel iedereen wat ze moeten geven.
Iemand zei al dat t uitpakken leuker was en niet t resultaat; dat is voor jongste niet zo hoor. Is nog steeds onder de indruk van de cadeaus die oudere zus vorige maand heeft gegeven en kan zelfs zeggen van wie ze wat heeft gehad....
Little People doet ze nauwelijks wat mee; de boerderij en het verkeersplein hebben we net via MP verkocht. De speel en leerstad had ze via haar zus en daar speelt ze wel soms mee.
Helemaal gelijk hoor! Het is ook eigenlijk te gek voor woorden. Maar goed..ondertussen vraag wel iedereen wat ze moeten geven.
Iemand zei al dat t uitpakken leuker was en niet t resultaat; dat is voor jongste niet zo hoor. Is nog steeds onder de indruk van de cadeaus die oudere zus vorige maand heeft gegeven en kan zelfs zeggen van wie ze wat heeft gehad....
Little People doet ze nauwelijks wat mee; de boerderij en het verkeersplein hebben we net via MP verkocht. De speel en leerstad had ze via haar zus en daar speelt ze wel soms mee.
vrijdag 8 juni 2012 om 12:08
Toen mijn zoon twee werd, ging het ook echt om de buit hoor. En hij weet een jaar later nog steeds wat hij van wie gekregen heeft...
Ik vind playdoh altijd wel een goed cadeau. Leuk om mee te spelen, en het gaat ook 'op'. Er raakt elke keer wel wat kwijt/blijft achter en wordt hard en daardoor onbruikbaar.
Badpak en waterschoentjes, zo'n handdoekcape met figuurtje?
Step?
Regenlaarzen, paraplu, mooie regenjas?
Zo'n 'laptop' van VTech?
Ik vind playdoh altijd wel een goed cadeau. Leuk om mee te spelen, en het gaat ook 'op'. Er raakt elke keer wel wat kwijt/blijft achter en wordt hard en daardoor onbruikbaar.
Badpak en waterschoentjes, zo'n handdoekcape met figuurtje?
Step?
Regenlaarzen, paraplu, mooie regenjas?
Zo'n 'laptop' van VTech?
vrijdag 8 juni 2012 om 12:10
Knutselspullen! klei e.d. Hema heeft soms hele leuke pakketten om zelf dingen te maken, zoals sleutelhangers en dat soort dingen... Is ook nog een goed voor de motoriek, en hoeft niet heel veel te kosten. Ook wibra & zeeman hebben dat soort dingen wel eens... (ik vind serieus dat ze best leuke dingen hebben voor kinderen daar)
vrijdag 8 juni 2012 om 12:33
quote:Star schreef op 08 juni 2012 @ 11:52:
Nah, daar zou mijn tweejarige het niet mee eens zijn gweest, met 'het uitpakken is al leuk'.
En met 'leeeeeuk, je mag een keertje naar de Efteling' moet je ook niet aankomen, want dat is niet duidelijk voor een kind van twee.eens. Het kind wordt 2 hoor! Dan heeft het echt al wel besef van WAT voor cadeautje het krijgt. En een uitje is dan echt niet concreet genoeg.
Nah, daar zou mijn tweejarige het niet mee eens zijn gweest, met 'het uitpakken is al leuk'.
En met 'leeeeeuk, je mag een keertje naar de Efteling' moet je ook niet aankomen, want dat is niet duidelijk voor een kind van twee.eens. Het kind wordt 2 hoor! Dan heeft het echt al wel besef van WAT voor cadeautje het krijgt. En een uitje is dan echt niet concreet genoeg.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
vrijdag 8 juni 2012 om 12:46
haha ik heb duidelijk nog geen ervaring met kinderen van 2 jaar.
Mijn dochter is 15 maanden en kan nog steeds heel blij zijn met een lege verpakking van iets, een halfvol flesje water etc, een mand met folders. etc. Zo moeilijk voor te stellen dat ze dan over 9 maanden al zo 'groot' is dat ze echt al beseft wat voor cadeaus ze krijgt.
Zij vindt Little People trouwens wel leuk, vooral de geluidjes die het allemaal maakt, en bij de boerderij ziet ze bij sommige beestjes nu wel wat voor dier het is (beeehhhh) en ze kan ze zelf een plaatsje geven in de boerderij. Maar echt bewust ermee spelen kan ze nog niet, ze snapt de 'clue' nog niet natuurlijk. Dat zal wel beter gaan als ze 2 jaar is.
Mijn dochter is 15 maanden en kan nog steeds heel blij zijn met een lege verpakking van iets, een halfvol flesje water etc, een mand met folders. etc. Zo moeilijk voor te stellen dat ze dan over 9 maanden al zo 'groot' is dat ze echt al beseft wat voor cadeaus ze krijgt.
Zij vindt Little People trouwens wel leuk, vooral de geluidjes die het allemaal maakt, en bij de boerderij ziet ze bij sommige beestjes nu wel wat voor dier het is (beeehhhh) en ze kan ze zelf een plaatsje geven in de boerderij. Maar echt bewust ermee spelen kan ze nog niet, ze snapt de 'clue' nog niet natuurlijk. Dat zal wel beter gaan als ze 2 jaar is.
vrijdag 8 juni 2012 om 12:50
Zo'n kinderkoffertje op wieltjes. Dochter heeft er onlangs een gekregen voor haar 3e verjaardag, roze met prinsessen erop. Spuuglelijk natuurlijk, maar ze was er helemaal mee in de wolken. Sowieso, als ze van echte meisjesdingen houdt, dan zijn tasjes, portemonnees, paraplu's en dat soort dingen geheid een hit.
Van ons kreeg ze een glijbaan-met-huisje, ook een groot succes.
Waar ze het afgelopen jaar het allermeeste mee heeft gespeeld was overigens het setje houten taartjes dat ik eens voor een paar euro meenam van het Kruidvat.
Van ons kreeg ze een glijbaan-met-huisje, ook een groot succes.
Waar ze het afgelopen jaar het allermeeste mee heeft gespeeld was overigens het setje houten taartjes dat ik eens voor een paar euro meenam van het Kruidvat.
vrijdag 8 juni 2012 om 12:50
't Is net een moeilijke leeftijd, voor kleine dingetjes zijn ze nog te klein, een stepje ter afwisseling van de loopfiets, blokken van zo'n alternatieve winkel waar deels voorgedrukte huisjes opstaan zijn ook leuk, reliëfpuzzels, dat zijn puzzels in een puzzel. Blokken met letters of cijfers, die blokken hebben ook nog eens allemaal verschillende kleuren. Poppenwagen?
verba volant, scripta manent.
vrijdag 8 juni 2012 om 12:56
Tsja dat klinkt idd altijd erg, dat je voor een kind van 2 niet meer weet wat te geven maar snap wel dat dat zo kan gaan. Zeker met een ouder kind van hetzelfde geslacht heb je natuurlijk al veel in huis en wanneer je een grote familie en veel vrienden hebt komt het speelgoed ook echt met bakken binnen. Ik herken het niet echt, zoon wordt bijna 3 en heeft een grote zus. Ik heb nog volop inspiratie voor cadeau's gelukkig. Wij geven zo'n waterplay, is misschien voor jou ook een leuk idee? Of boekjes, kun je nooit teveel van hebben, stickers, bambinoloco, spelletje etc.
vrijdag 8 juni 2012 om 13:02
Mijn dochter is net twee en heeft ook kleine kadootjes gehad.
Houten snijfruit
Bellenblaas
Stoepkrijt
Sambaballen
Van dat soort dingen. Kleine muziekinstrumentjes zijn sowieso wel leuk...
En het allerleukste vond ze dat papa ook een vrije dag had. We zijn met haar en haar zus naar de stad geweest om een taartje te eten en daarna naar de kinderboerderij.
En ze was toch zo jarig!
Houten snijfruit
Bellenblaas
Stoepkrijt
Sambaballen
Van dat soort dingen. Kleine muziekinstrumentjes zijn sowieso wel leuk...
En het allerleukste vond ze dat papa ook een vrije dag had. We zijn met haar en haar zus naar de stad geweest om een taartje te eten en daarna naar de kinderboerderij.
En ze was toch zo jarig!
vrijdag 8 juni 2012 om 16:41
Als het ook gaat om wat andere geven, is het misschien inderdaad wel een idee om een duidelijk lijstje te hebben van dingen die ze nog niet heeft, eventueel kleine dingen (zodat ze iets uit te pakken heeft) en dan, wanneer mensen nog iets willen geven zou je een potje kunnen maken voor een leuk uitje. Lekker een dagje naar de dierentuin, eventueel een dag na haar verjaardag, dan snapt ze echt nog wel dat het van haar verjaardag is.
Het lijkt mij zo zonde als ze allemaal spul krijgt wat eigenlijk nauwelijks gebruikt wordt. Zelfs als ze het nog niet heeft, mist ze het echt?
Winkeltje vind ik wel een goed idee, zelf ook veel plezier van gehad thuis vroeger, echt heerlijk.
En wat andere ook zeggen, mijn aupair kindje van 2 was een echt meisje-meisje, bij alles wat roze was kwam er een grote "aaaaaah wat moooooooi" uit haar mond haha.
Succes!
Het lijkt mij zo zonde als ze allemaal spul krijgt wat eigenlijk nauwelijks gebruikt wordt. Zelfs als ze het nog niet heeft, mist ze het echt?
Winkeltje vind ik wel een goed idee, zelf ook veel plezier van gehad thuis vroeger, echt heerlijk.
En wat andere ook zeggen, mijn aupair kindje van 2 was een echt meisje-meisje, bij alles wat roze was kwam er een grote "aaaaaah wat moooooooi" uit haar mond haha.
Succes!