Hoe lang verlof

10-06-2012 08:44 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een kort vraagje.

Ik weet dat je als vrouw 16 weken verlof hebt.

Ik heb er 6 voor gehad en dan 10 na, maar onze uk is 8 dagen later geboren. Nu meen ik dat je dan ook een week later weer befint met werken.

Klopt dat? Of is dat alleen maar de wens van de gedachte..... Heb heel veel zin weer aan de slag te gaan, maar voelt nog zo moeilijk om kleine weg te gaan brengen...
Klopt! Je hebt altijd recht op 10 weken ná de bevalling. Geniet er nog maar van!
Ja, 10 weken vanaf de dag van geboorte.
Dus tch... Ohh wat fijn. Dat wordt dan nog een weekje langer genieten.

Is dit wettelijk vastgesteld of kan het evt per cao nog wisselen.

Heb mijn baas er namelijk nog niet over gehoord..., ze zal wel hopen dat ik eerder begin
Dan heb je nog ff uitstel. Maar moeilijk blijft het.
Op de site van het UWV staan de regels rondom zwangerschaps- en bevallingsverlof uitgelegd. Vanaf de geboortedatum van je kind heb je inderdaad 10 weken.
Je krijgt vanzelf een brief van het UWV daarover. Heeft je baas niets over te zeggen, haha!
Je hebt na 8 dagen alweer zin om te gaan werken? Dat worden nog een hoop lange weken voor je dan
Ik heb van het uwv geen brief gehad met wanneer ik weer aan de slag moest hoor. Heb het gewoon zelf berekend.
Neeeee... Onze uk is 8 dagen later dan de uitgerekende datum geboren, maar ik heb alweer ruim een maand mama.

uote]Ivetje schreef op 10 juni 2012 @ 09:07:

Je hebt na 8 dagen alweer zin om te gaan werken? Dat worden nog een hoop lange weken voor je dan X-D[/quote]
quote:Ivetje schreef op 10 juni 2012 @ 09:08:

Ik heb van het uwv geen brief gehad met wanneer ik weer aan de slag moest hoor. Heb het gewoon zelf berekend.Die komt echt nog wel hoor.
Volgens mij is Ivetje al lang weer aan het werk. Beetje laat voor die brief dan. Hier trouwens ook geen brief, maar ik was werkloos op het moment én mijn dochter is een paar dagen te vroeg geboren. Er veranderde dus niets aan de einddatum van het verlof, misschien dat dat er nog mee te maken heeft?
@es dat heeft er alles mee te maken!

In principe krijg je altijd een brief van het uwv.
En het kan best dat die pas komt als je allang weer aan de slag bent. Het blijft het UWV he....

Overigens krijg je er geen als je baas geen uitkering voor je aangevraagd heeft. Maar dan is hij wel een beetje dom geweest...
Even een vraagje tussendoor..

Hoe zit dat als je vier weken voor de datum stopt met werken en je kindje wordt bijv. een week te laat geboren? Krijg je dan gewoon nog 12 weken na de dag van geboorte of heb je dan ''pech'' en heb je er nog 11?
Dan krijg je alsnog die 12 weken, ik had het ook. 4 weken van te voren gestopt met werken, Zeefy kwam 9 dagen na uitgerekende datum en ik had dus 9 dagen langer verlof. Op de site van het Ministerie van sociale zaken staat het. http://www.rijksoverheid. ... -en-bevallingsverlof.html
Inderdaad, ik ben alweer een maand bezig

Ow, zie nu pas dat jij het bent sweetmama! Haha! Ik dacht al, na 8 dagen is wel heel snel
Dank je!
Yep it's me !!

Nee na 8 dagen alweer willen werken zou niet goed zijn.

quote:Ivetje schreef op 10 juni 2012 @ 09:31:

Inderdaad, ik ben alweer een maand bezig

Ow, zie nu pas dat jij het bent sweetmama! Haha! Ik dacht al, na 8 dagen is wel heel snel
Hihi, ik had er na 2 maanden ook wel alweer zin in hoor en manlief brengt dochter weg gelukkig! Scheelt weer, hij heeft er geen moeite mee. Ik inmiddels ook niet meer hoor. Ze begint al te lachen als ze de leidsters van het kdv ziet. En het gaat heel goed daar, ze slaapt en eet prima. Dan laat je haar toch wat geruster achter. Ze vonden het overigens hier wel fijn dat ze al met 3 maanden kwam. Ze hebben soms ook kindjes die al 8 maanden zijn en dan pas komen, maar die zijn dan al wat eenkenniger en wennen veel moeilijker.
Hoeveel dagen breng jij de kleine naar het kdv ivetje?
Volgens mij is het gewoon 16 weken plus de dagen die je eventueel overtijd bent...
Ze gaat op maandag naar mijn schoonmoeder en op woensdagochtend en vrijdag de hele dag naar het kdv. Dus 1,5 dag daar. Man is woensdagmiddag vrij en ik op dinsdag en donderdag
@ Suze: Hier kwam de brief 'U hebt verlof tot half juni en als u dan nog niet kunt werken moet u dat tijdig doorgeven aan uw werkgever.' inderdaad pas in augustus binnen...
Ah handig! Dan komt die van mij misschien nog wel ja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven