Het EK voetbal topic
donderdag 7 juni 2012 om 12:41
Morgen gaat het beginnen!
Een topic over voetbal Ik heb er zin in, jullie ook?!
vri 8-jun 18:00 Polen - Griekenland 1-1
vri 8-jun 20:45 Rusland - Tsjechië 4-1
zat 9-jun 18:00 Nederland - Denemarken 0-1
zat 9-jun 20:45 Duitsland - Portugal 1-0
zon 10-jun 18:00 Spanje - Italië 1-1
zon 10-jun 20:45 Ierland - Kroatië 1-3
ma 11-jun 18:00 Frankrijk - Engeland 1-1
ma 11-jun 20:45 Oekraïne - Zweden 2-1
din 12-jun 18:00 Griekenland - Tsjechië 1-2
din 12-jun 20:45 Polen - Rusland 1-1
woe 13-jun 18:00 Denemarken - Portugal 2-3
woe 13-jun 20:45 Nederland - Duitsland 1-2
don 14-jun 18:00 Italië - Kroatië 1-1
don 14-jun 20:45 Spanje - Ierland 4-0
vri 15-jun 18:00 Oekraïne - Frankrijk 0-2
vri 15-jun 20:45 Zweden - Engeland 2-3
zat 16-jun 20:45 Griekenland - Rusland 1-0
zat 16-jun 20:45 Tsjechië - Polen 1-0
zon 17-jun 20:45 Portugal - Nederland 2-1
zon 17-jun 20:45 Denemarken - Duitsland 1-3
ma 18-jun 20:45 Kroatië - Spanje 0-1
ma 18-jun 20:45 Italië - Ierland 2-0
din 19-jun 20:45 Zweden - Frankrijk 2-0
din 19-jun 20:45 Engeland - Oekraïne 1-0
do 21-jun 20:45 Tsjechië - Portugal 0-1
vr 22-jun 20:45 Duitsland - Griekenland 4-2
za 23-jun 20:45 Spanje - Frankrijk 2-0
zo 24-jun 20:45 Engeland - Italie 0-0
wo 27-jun 20:45 Portugal - Spanje
do 28-jun 20:45 Duitsland - Italie
zo 1-jul 20:45 FINALE
De onderlinge standen in de poules:
Poule A:
Tsjechië IIIII I
Griekenland IIII
Rusland IIII
Polen II
Poule B:
Duitsland IIIII IIII
Portugal IIIII I
Denemarken III
Nederland
Poule C:
Spanje IIIII II
Italie IIIII
Kroatie IIII
Ierland
Poule D:
Engeland IIIII II
Frankrijk IIII
Oekraine III
Zweden III
Wie wordt Europees Kampioen? Hoe gaat Nederland het doen? Wie wordt de sterspeler? Wie zakt er door het ijs? Gaan we winnen tegen de Duitsers? Waar gaan jullie kijken? En nog veel meer in het EK 2012 topic
Een topic over voetbal Ik heb er zin in, jullie ook?!
vri 8-jun 18:00 Polen - Griekenland 1-1
vri 8-jun 20:45 Rusland - Tsjechië 4-1
zat 9-jun 18:00 Nederland - Denemarken 0-1
zat 9-jun 20:45 Duitsland - Portugal 1-0
zon 10-jun 18:00 Spanje - Italië 1-1
zon 10-jun 20:45 Ierland - Kroatië 1-3
ma 11-jun 18:00 Frankrijk - Engeland 1-1
ma 11-jun 20:45 Oekraïne - Zweden 2-1
din 12-jun 18:00 Griekenland - Tsjechië 1-2
din 12-jun 20:45 Polen - Rusland 1-1
woe 13-jun 18:00 Denemarken - Portugal 2-3
woe 13-jun 20:45 Nederland - Duitsland 1-2
don 14-jun 18:00 Italië - Kroatië 1-1
don 14-jun 20:45 Spanje - Ierland 4-0
vri 15-jun 18:00 Oekraïne - Frankrijk 0-2
vri 15-jun 20:45 Zweden - Engeland 2-3
zat 16-jun 20:45 Griekenland - Rusland 1-0
zat 16-jun 20:45 Tsjechië - Polen 1-0
zon 17-jun 20:45 Portugal - Nederland 2-1
zon 17-jun 20:45 Denemarken - Duitsland 1-3
ma 18-jun 20:45 Kroatië - Spanje 0-1
ma 18-jun 20:45 Italië - Ierland 2-0
din 19-jun 20:45 Zweden - Frankrijk 2-0
din 19-jun 20:45 Engeland - Oekraïne 1-0
do 21-jun 20:45 Tsjechië - Portugal 0-1
vr 22-jun 20:45 Duitsland - Griekenland 4-2
za 23-jun 20:45 Spanje - Frankrijk 2-0
zo 24-jun 20:45 Engeland - Italie 0-0
wo 27-jun 20:45 Portugal - Spanje
do 28-jun 20:45 Duitsland - Italie
zo 1-jul 20:45 FINALE
De onderlinge standen in de poules:
Poule A:
Tsjechië IIIII I
Griekenland IIII
Rusland IIII
Polen II
Poule B:
Duitsland IIIII IIII
Portugal IIIII I
Denemarken III
Nederland
Poule C:
Spanje IIIII II
Italie IIIII
Kroatie IIII
Ierland
Poule D:
Engeland IIIII II
Frankrijk IIII
Oekraine III
Zweden III
Wie wordt Europees Kampioen? Hoe gaat Nederland het doen? Wie wordt de sterspeler? Wie zakt er door het ijs? Gaan we winnen tegen de Duitsers? Waar gaan jullie kijken? En nog veel meer in het EK 2012 topic
zondag 10 juni 2012 om 14:50
quote:ketricken schreef op 09 juni 2012 @ 23:55:
@ hollebollegijs: hahaha... . Dan hebben die dames met wie jij voetbal keek toch echt geen smaak....of ze vallen niet op echte mannen: die Ronaldo is echt een watje: hij ging in de rust zijn haar re-stylen!! Welke man doet dat nou???!!! Ohja vreselijk die Ronaldo, zowel qua uiterlijk als innerlijk. Dat is geen man idd.
@ hollebollegijs: hahaha... . Dan hebben die dames met wie jij voetbal keek toch echt geen smaak....of ze vallen niet op echte mannen: die Ronaldo is echt een watje: hij ging in de rust zijn haar re-stylen!! Welke man doet dat nou???!!! Ohja vreselijk die Ronaldo, zowel qua uiterlijk als innerlijk. Dat is geen man idd.
zondag 10 juni 2012 om 16:21
Ronaldo is een redelijke voetballer in het portugese shirt. Voor zijn eigen club in de champions leauge is hij meestal beter. Ronaldo heeft hetzelfde probleem als Messi, op grote toernooien zijn ze vrijwel onzichtbaar.
Duitsland-Portugal was saai om te zien, maar logisch aangezien het beide counterploegen zijn en die wedstrijden zijn vaker saai. Portugal wist heel goed het tempo bij duitsland eruit te halen, waardoor de wedstrijd saai werd. Als Duitsland tegen Nederland gaat spelen zullen ze feller zijn omdat Nederland op de aanval moet gaan nu. Dat maakt Duitsland dan alleen maar gevaarlijker.
Een balverlies en ze zijn weg. Nee Nederland is dom geweest gisteravond en heeft het helemaal aan zichzelf te danken dat ze niet gewonnen hebben.
2e handsbal was aangeschoten dus terecht dat ze geen penalty kregen. Juiste beslissing van de scheids. En dan nog als je 40 kansen op doel krijgt moet hij er een keer in. Doe je dat niet is het je eigen domme schuld.
Oranje moet de hand in eigen boezem steken, ze hebben de lat weer eens te hoog gelegd voor zichzelf, de tegenstander van gisteren weer eens onderschat.
Nee dit oranje ( die 100x kansen missen ) gaan niet winnen van duitsland en ook niet van portugal.
Daarvoor is de aanval gewoon te matig. Ze scoren te moeilijk tegen dit soort landen omdat ze geen echte goaltjesdief hebben.
Nederland heeft zichzelf buitenspel gezet door opnieuw hun tegenstander te onderschatten. Leren ze het dan nooit?
En ik ben niet voor Nederland vandaar dat ik misschien wat objectief kan kijken.
Duitsland-Portugal was saai om te zien, maar logisch aangezien het beide counterploegen zijn en die wedstrijden zijn vaker saai. Portugal wist heel goed het tempo bij duitsland eruit te halen, waardoor de wedstrijd saai werd. Als Duitsland tegen Nederland gaat spelen zullen ze feller zijn omdat Nederland op de aanval moet gaan nu. Dat maakt Duitsland dan alleen maar gevaarlijker.
Een balverlies en ze zijn weg. Nee Nederland is dom geweest gisteravond en heeft het helemaal aan zichzelf te danken dat ze niet gewonnen hebben.
2e handsbal was aangeschoten dus terecht dat ze geen penalty kregen. Juiste beslissing van de scheids. En dan nog als je 40 kansen op doel krijgt moet hij er een keer in. Doe je dat niet is het je eigen domme schuld.
Oranje moet de hand in eigen boezem steken, ze hebben de lat weer eens te hoog gelegd voor zichzelf, de tegenstander van gisteren weer eens onderschat.
Nee dit oranje ( die 100x kansen missen ) gaan niet winnen van duitsland en ook niet van portugal.
Daarvoor is de aanval gewoon te matig. Ze scoren te moeilijk tegen dit soort landen omdat ze geen echte goaltjesdief hebben.
Nederland heeft zichzelf buitenspel gezet door opnieuw hun tegenstander te onderschatten. Leren ze het dan nooit?
En ik ben niet voor Nederland vandaar dat ik misschien wat objectief kan kijken.
zondag 10 juni 2012 om 16:24
Oh en caviahaar, spanje vind ik lastig. Het probleem is dat iedereen teveel verwacht van spanje en nederland omdat ze vorige keer in de finale stonden. Dus denkt iedereen dat ze dat wel even opnieuw gaan doen. Ik heb geen idee wat we van spanje kunnen verwachten. Het halve barcalona elftal speelt bij spanje, en dat zijn hele goede spelers maar als je weet hoe je het tempo eruit moet halen zijn ze te verslaan.
Ik gok op een gelijkspelletje omdat de italianen toch altijd kunnen verrassen: 2-2
Ik gok op een gelijkspelletje omdat de italianen toch altijd kunnen verrassen: 2-2
zondag 10 juni 2012 om 18:38
Ik heb lichte voorkeur voor duitsland maar heb geen echte favoriet.
Ik ben altijd voor het land met het leukste/beste voetbal, dat is dus altijd een ander land. Tot nu toe ben ik het meest onder de indruk van Rusland op dit EK.
Italie heeft betere kansen dan spanje trouwens.
En de WK finale tegen spanje, tja ook die heeft Oranje aan zichzelf te danken.
Ik vond de overwinning van spanje terecht en verdiend.
Zelf heb ik duits/ spaans en oostenrijks bloed buiten mijn nederlandse bloed dus ja voor mij maakt het weinig uit.
Zelf ben ik meer van het gewone voetbal, al dat interland gedoe geef ik weinig om.
Al jaren volg ik de spaanse keeper: iker Casilias en ben al jaren trouwe aanhanger van hem. Dus ja ik was blij voor hem toen hij met de wereldcup in zijn handen stond.
Ik ben altijd voor het land met het leukste/beste voetbal, dat is dus altijd een ander land. Tot nu toe ben ik het meest onder de indruk van Rusland op dit EK.
Italie heeft betere kansen dan spanje trouwens.
En de WK finale tegen spanje, tja ook die heeft Oranje aan zichzelf te danken.
Ik vond de overwinning van spanje terecht en verdiend.
Zelf heb ik duits/ spaans en oostenrijks bloed buiten mijn nederlandse bloed dus ja voor mij maakt het weinig uit.
Zelf ben ik meer van het gewone voetbal, al dat interland gedoe geef ik weinig om.
Al jaren volg ik de spaanse keeper: iker Casilias en ben al jaren trouwe aanhanger van hem. Dus ja ik was blij voor hem toen hij met de wereldcup in zijn handen stond.
zondag 10 juni 2012 om 18:45
Even aanvullen: ik ben vrij opportunistisch met voetbal. Ik ben jaren fan geweest van Arsenal, PSV, Valencia en nog meer elftallen maar toen de sfeer daar omsloeg en het spel niet meer te genieten was, ging ik naar andere clubs kijken.
Ik wil genieten van voetbal, daarom leg ik me nooit echt vast aan een bepaalde club of een bepaald land.
Ik blijf het liefst neutraal. Zo kan ik ook het beste een oordeel vellen over de teams omdat ik elk team goed ken.
Ik kies wel loyaliteit naar bepaalde spelers, die ik jaren vast kan houden. Zoals Kuijt, die heeft een speciale plaats bij mij, maar ook Casilias, Messi, Xavi Alonso, Torres en nog meer.
Ik wil genieten van voetbal, daarom leg ik me nooit echt vast aan een bepaalde club of een bepaald land.
Ik blijf het liefst neutraal. Zo kan ik ook het beste een oordeel vellen over de teams omdat ik elk team goed ken.
Ik kies wel loyaliteit naar bepaalde spelers, die ik jaren vast kan houden. Zoals Kuijt, die heeft een speciale plaats bij mij, maar ook Casilias, Messi, Xavi Alonso, Torres en nog meer.
zondag 10 juni 2012 om 19:20
quote:rogue_1987 schreef op 10 juni 2012 @ 18:45:
Voor mij werkt dat juist helemaal niet. Dan vind ik er werkelijk geen zak aan. Ik ben áltijd voor een team, in welke wedstrijd dan ook (of soms gewoon tegen de andere, haha). Dat maakt voor mij de wedstrijd leuk.
Maar in dit geval ben ik al meer dan 25 jaar voor Italië als urm, back-up/tweede zeg maar, dus deze is dan toevallig niet gekozen om maar van de wedstrijd te genieten.
En crap, terwijl ik dit schrijf is het 1-1!!!
Voor mij werkt dat juist helemaal niet. Dan vind ik er werkelijk geen zak aan. Ik ben áltijd voor een team, in welke wedstrijd dan ook (of soms gewoon tegen de andere, haha). Dat maakt voor mij de wedstrijd leuk.
Maar in dit geval ben ik al meer dan 25 jaar voor Italië als urm, back-up/tweede zeg maar, dus deze is dan toevallig niet gekozen om maar van de wedstrijd te genieten.
En crap, terwijl ik dit schrijf is het 1-1!!!
zondag 10 juni 2012 om 19:31
Ja maar weet je als je een club kiest heb je ook veel te verliezen. Toen psv de halve finale van de CL verloor tegen AC Milan heb ik er dagen mee gezeten, erom gejankt en vreselijk gebaald.
Ik heb sindsdien niet meer een vaste club gehad, ik beoordeel het nu op de spelers. In deze wedstrijd ben ik voor spanje omdat ik meer heb met de spaanse spelers.
Zo kijk ik naar voetbal, maar dat doe ik al jaren. Kijk vanaf mijn 5e al voetbal en ben er altijd verliefd op geweest. Torres erin, kijken of elninio nog wat kan presteren.
Ik heb sindsdien niet meer een vaste club gehad, ik beoordeel het nu op de spelers. In deze wedstrijd ben ik voor spanje omdat ik meer heb met de spaanse spelers.
Zo kijk ik naar voetbal, maar dat doe ik al jaren. Kijk vanaf mijn 5e al voetbal en ben er altijd verliefd op geweest. Torres erin, kijken of elninio nog wat kan presteren.
zondag 10 juni 2012 om 19:34
Dat heb ik ook Roque, ik kan ook dagen balen als cluppie het verkloot. En als PSV-er heb ik al een aantal rukseizoenen achter de rug. Wat toernooien betreft, tuurlijk ben ik voor Nederland, maar ik bepaal ook per wedstrijd voor wie ik ben. Meestal gebaseerd op waar de leukste/beste spelers voetballen.
Rusland gaat ver komen, die hebben nog de meeste indruk gemaakt, niet alleen die eerste wedstrijd maar ook in de voorbereiding.
Rusland gaat ver komen, die hebben nog de meeste indruk gemaakt, niet alleen die eerste wedstrijd maar ook in de voorbereiding.