Het EK voetbal topic
donderdag 7 juni 2012 om 12:41
Morgen gaat het beginnen!
Een topic over voetbal Ik heb er zin in, jullie ook?!
vri 8-jun 18:00 Polen - Griekenland 1-1
vri 8-jun 20:45 Rusland - Tsjechië 4-1
zat 9-jun 18:00 Nederland - Denemarken 0-1
zat 9-jun 20:45 Duitsland - Portugal 1-0
zon 10-jun 18:00 Spanje - Italië 1-1
zon 10-jun 20:45 Ierland - Kroatië 1-3
ma 11-jun 18:00 Frankrijk - Engeland 1-1
ma 11-jun 20:45 Oekraïne - Zweden 2-1
din 12-jun 18:00 Griekenland - Tsjechië 1-2
din 12-jun 20:45 Polen - Rusland 1-1
woe 13-jun 18:00 Denemarken - Portugal 2-3
woe 13-jun 20:45 Nederland - Duitsland 1-2
don 14-jun 18:00 Italië - Kroatië 1-1
don 14-jun 20:45 Spanje - Ierland 4-0
vri 15-jun 18:00 Oekraïne - Frankrijk 0-2
vri 15-jun 20:45 Zweden - Engeland 2-3
zat 16-jun 20:45 Griekenland - Rusland 1-0
zat 16-jun 20:45 Tsjechië - Polen 1-0
zon 17-jun 20:45 Portugal - Nederland 2-1
zon 17-jun 20:45 Denemarken - Duitsland 1-3
ma 18-jun 20:45 Kroatië - Spanje 0-1
ma 18-jun 20:45 Italië - Ierland 2-0
din 19-jun 20:45 Zweden - Frankrijk 2-0
din 19-jun 20:45 Engeland - Oekraïne 1-0
do 21-jun 20:45 Tsjechië - Portugal 0-1
vr 22-jun 20:45 Duitsland - Griekenland 4-2
za 23-jun 20:45 Spanje - Frankrijk 2-0
zo 24-jun 20:45 Engeland - Italie 0-0
wo 27-jun 20:45 Portugal - Spanje
do 28-jun 20:45 Duitsland - Italie
zo 1-jul 20:45 FINALE
De onderlinge standen in de poules:
Poule A:
Tsjechië IIIII I
Griekenland IIII
Rusland IIII
Polen II
Poule B:
Duitsland IIIII IIII
Portugal IIIII I
Denemarken III
Nederland
Poule C:
Spanje IIIII II
Italie IIIII
Kroatie IIII
Ierland
Poule D:
Engeland IIIII II
Frankrijk IIII
Oekraine III
Zweden III
Wie wordt Europees Kampioen? Hoe gaat Nederland het doen? Wie wordt de sterspeler? Wie zakt er door het ijs? Gaan we winnen tegen de Duitsers? Waar gaan jullie kijken? En nog veel meer in het EK 2012 topic
Een topic over voetbal Ik heb er zin in, jullie ook?!
vri 8-jun 18:00 Polen - Griekenland 1-1
vri 8-jun 20:45 Rusland - Tsjechië 4-1
zat 9-jun 18:00 Nederland - Denemarken 0-1
zat 9-jun 20:45 Duitsland - Portugal 1-0
zon 10-jun 18:00 Spanje - Italië 1-1
zon 10-jun 20:45 Ierland - Kroatië 1-3
ma 11-jun 18:00 Frankrijk - Engeland 1-1
ma 11-jun 20:45 Oekraïne - Zweden 2-1
din 12-jun 18:00 Griekenland - Tsjechië 1-2
din 12-jun 20:45 Polen - Rusland 1-1
woe 13-jun 18:00 Denemarken - Portugal 2-3
woe 13-jun 20:45 Nederland - Duitsland 1-2
don 14-jun 18:00 Italië - Kroatië 1-1
don 14-jun 20:45 Spanje - Ierland 4-0
vri 15-jun 18:00 Oekraïne - Frankrijk 0-2
vri 15-jun 20:45 Zweden - Engeland 2-3
zat 16-jun 20:45 Griekenland - Rusland 1-0
zat 16-jun 20:45 Tsjechië - Polen 1-0
zon 17-jun 20:45 Portugal - Nederland 2-1
zon 17-jun 20:45 Denemarken - Duitsland 1-3
ma 18-jun 20:45 Kroatië - Spanje 0-1
ma 18-jun 20:45 Italië - Ierland 2-0
din 19-jun 20:45 Zweden - Frankrijk 2-0
din 19-jun 20:45 Engeland - Oekraïne 1-0
do 21-jun 20:45 Tsjechië - Portugal 0-1
vr 22-jun 20:45 Duitsland - Griekenland 4-2
za 23-jun 20:45 Spanje - Frankrijk 2-0
zo 24-jun 20:45 Engeland - Italie 0-0
wo 27-jun 20:45 Portugal - Spanje
do 28-jun 20:45 Duitsland - Italie
zo 1-jul 20:45 FINALE
De onderlinge standen in de poules:
Poule A:
Tsjechië IIIII I
Griekenland IIII
Rusland IIII
Polen II
Poule B:
Duitsland IIIII IIII
Portugal IIIII I
Denemarken III
Nederland
Poule C:
Spanje IIIII II
Italie IIIII
Kroatie IIII
Ierland
Poule D:
Engeland IIIII II
Frankrijk IIII
Oekraine III
Zweden III
Wie wordt Europees Kampioen? Hoe gaat Nederland het doen? Wie wordt de sterspeler? Wie zakt er door het ijs? Gaan we winnen tegen de Duitsers? Waar gaan jullie kijken? En nog veel meer in het EK 2012 topic
zondag 10 juni 2012 om 22:08
quote:cappi schreef op 10 juni 2012 @ 22:04:
Er is 1 wedstrijd geweest met Van Persie en Robben, niet goed gegaan maar waarom breng je het alsof er al tig wedstrijden gespeeld zijn met deze opstelling? Ik heb er toch weer een beetje vertrouwen in gekregen, Duitsland is niet onverslaanbaar al willen ze graag die indruk wekken Ben benieuwd, maar ik blijf er vertrouwen in hebben, je bent Oranje fan of niet ook al is er een mindere wedstrijd gespeeld.
Robben is altijd al een speler van momenten geweest hoor, ben er nooit fan van geweest. Vind het een enorme zeikerd, een arrogante lul en een eersteklas loser. Ken niemand die zo graag naar het gras hapt als hij.
En Duitsland krijgt die favorietenrol toegespeelt door de pers hoor, daar hebben ze niet om gevraagd.
Robben is trouwens vaker geblesseerd dan op het veld dus zo'n speler zou ik nooit willen.Daarbij scoort hij veel te weinig.
Er is 1 wedstrijd geweest met Van Persie en Robben, niet goed gegaan maar waarom breng je het alsof er al tig wedstrijden gespeeld zijn met deze opstelling? Ik heb er toch weer een beetje vertrouwen in gekregen, Duitsland is niet onverslaanbaar al willen ze graag die indruk wekken Ben benieuwd, maar ik blijf er vertrouwen in hebben, je bent Oranje fan of niet ook al is er een mindere wedstrijd gespeeld.
Robben is altijd al een speler van momenten geweest hoor, ben er nooit fan van geweest. Vind het een enorme zeikerd, een arrogante lul en een eersteklas loser. Ken niemand die zo graag naar het gras hapt als hij.
En Duitsland krijgt die favorietenrol toegespeelt door de pers hoor, daar hebben ze niet om gevraagd.
Robben is trouwens vaker geblesseerd dan op het veld dus zo'n speler zou ik nooit willen.Daarbij scoort hij veel te weinig.
zondag 10 juni 2012 om 22:10
quote:rogue_1987 schreef op 10 juni 2012 @ 21:55:
Duitsland heeft enorm goede spelers en denk dat Nederland geen schijn van kans heeft.
Op zulke toernooien gaat het niet om de spelers imo, maar om het team. Als je de spelers tegen elkaar afzet (op papier) hebben wij namelijk ook enorm goede spelers. En die hebben we ook, maar toch weten ze elkaar vaak net niet te vinden.
Het gaat in ieder geval wel ontzettend spannend worden woensdag.
Duitsland heeft enorm goede spelers en denk dat Nederland geen schijn van kans heeft.
Op zulke toernooien gaat het niet om de spelers imo, maar om het team. Als je de spelers tegen elkaar afzet (op papier) hebben wij namelijk ook enorm goede spelers. En die hebben we ook, maar toch weten ze elkaar vaak net niet te vinden.
Het gaat in ieder geval wel ontzettend spannend worden woensdag.
zondag 10 juni 2012 om 22:11
zondag 10 juni 2012 om 22:13
quote:zazu_ schreef op 10 juni 2012 @ 22:10:
[...]
Het gaat in ieder geval wel ontzettend spannend worden woensdag.tja op papier daar koop je ook niks voor. Weet je als ik naar Oranje kijk dan zie ik elf individuen. Ik zie geen team. Ik zie geen vriendschap voor elkaar, geen teamspirit. Ik zie elf vrij arrogante ventjes die zichzelf elk jaar weer overschatten.
[...]
Het gaat in ieder geval wel ontzettend spannend worden woensdag.tja op papier daar koop je ook niks voor. Weet je als ik naar Oranje kijk dan zie ik elf individuen. Ik zie geen team. Ik zie geen vriendschap voor elkaar, geen teamspirit. Ik zie elf vrij arrogante ventjes die zichzelf elk jaar weer overschatten.
zondag 10 juni 2012 om 22:15
Bij Arsenaal maakt hij echt fantastisch goals, mede omdat de andere veldspelers in dienst staan van hem. Dat gebeurt bij Oranje niet, dus weet hij het niet meer.
Kuyt was prima voetballer, vind hem nu niet zo en ik betwijfel of hij goede voorzet heeft. Ik kan het me niet voor de geest halen, vandaar dat ik dan liever voor Narsing kies.
Kuyt was prima voetballer, vind hem nu niet zo en ik betwijfel of hij goede voorzet heeft. Ik kan het me niet voor de geest halen, vandaar dat ik dan liever voor Narsing kies.
zondag 10 juni 2012 om 22:18
quote:rogue_1987 schreef op 10 juni 2012 @ 22:13:
[...]
tja op papier daar koop je ook niks voor. Weet je als ik naar Oranje kijk dan zie ik elf individuen. Ik zie geen team. Ik zie geen vriendschap voor elkaar, geen teamspirit. Ik zie elf vrij arrogante ventjes die zichzelf elk jaar weer overschatten.
Dat is dus precies wat ik zeg, dat je daar niks voor koopt. Dus dat Duitsland enorm goede spélers heeft zegt ook niet zo veel. Dat ze een enorm goed team hebben wel.
Overigens zegt 'men' (de pers) dat dit team alles behalve individuen zijn en ze zijn uitgegroeid tot een vriendenteam (te veel zelfs) dat elkaar wel wat gunt. Zelf heb ik daar trouwens geen mening over, want daarvoor moet je echt bij hun onderlinge momenten zijn denk ik.
Oh, en van Persie doet het niet zo slecht in de statistieken voor het Nederlandse elftal. Die pakt nog juist wel eens een paar goaltjes in eindrondes. En eerlijk gezegd gaat het mij gewoon om het scoren, het zal me een rotzorg zijn of hij privé wel of niet te pruimen is
[...]
tja op papier daar koop je ook niks voor. Weet je als ik naar Oranje kijk dan zie ik elf individuen. Ik zie geen team. Ik zie geen vriendschap voor elkaar, geen teamspirit. Ik zie elf vrij arrogante ventjes die zichzelf elk jaar weer overschatten.
Dat is dus precies wat ik zeg, dat je daar niks voor koopt. Dus dat Duitsland enorm goede spélers heeft zegt ook niet zo veel. Dat ze een enorm goed team hebben wel.
Overigens zegt 'men' (de pers) dat dit team alles behalve individuen zijn en ze zijn uitgegroeid tot een vriendenteam (te veel zelfs) dat elkaar wel wat gunt. Zelf heb ik daar trouwens geen mening over, want daarvoor moet je echt bij hun onderlinge momenten zijn denk ik.
Oh, en van Persie doet het niet zo slecht in de statistieken voor het Nederlandse elftal. Die pakt nog juist wel eens een paar goaltjes in eindrondes. En eerlijk gezegd gaat het mij gewoon om het scoren, het zal me een rotzorg zijn of hij privé wel of niet te pruimen is
zondag 10 juni 2012 om 22:18
Ja oke ik snap je punt over kuijt idd. Van persie is net als Huntelaar een spits die bediend moet worden zoals ik dat altijd zeg.
Gebeurd dat niet dan kunnen ze zelf geen acties maken.
Dat is dus een probleem als je een goede verdediging tegenover je hebt staan, die je vleugels neutraliseert. Dan zie je huntelaar en van persie de hele wedstrijd niet meer.
Dat is dus het voordeel van kuijt, hij kan wel eigen acties maken.
Dat is dus een probleem als je een goede verdediging tegenover je hebt staan, die je vleugels neutraliseert. Dan zie je huntelaar en van persie de hele wedstrijd niet meer.
zondag 10 juni 2012 om 22:21
quote:rogue_1987 schreef op 10 juni 2012 @ 22:18:
Ja oke ik snap je punt over kuijt idd. Van persie is net als Huntelaar een spits die bediend moet worden zoals ik dat altijd zeg.
Oke, helder. Bel jij van Marwijk zo even, kun je hem beide voorstellen doen en dan zien we wel wat het wordt woensdag
Triest toch, als wij als dames dat zo kunnen bedenken, moet hij dat toch ook kunnen?
Oke, helder. Bel jij van Marwijk zo even, kun je hem beide voorstellen doen en dan zien we wel wat het wordt woensdag
Triest toch, als wij als dames dat zo kunnen bedenken, moet hij dat toch ook kunnen?
zondag 10 juni 2012 om 22:21
Nou Zazu van die vrienschapsband zie ik dus niks op tv. Op mij komt dat helemaal niet zo over.
Had het gisteren met mijn vriend over Robben, hij heeft geen idee wat hij doet. Moet hij de bal afgeven gaat hij voor eigen succes, moet hij zelf de actie maken dan geeft hij de bal af. Hij heeft totaal geen inzicht in wat hij moet doen.
Oranje komt als een enorme chaos op mij over, leiderloos, stuurloos en met teveel koks in een keuken. Van bommel is een goede leider maar hij heeft de pech met teveel haantjes in een elftal te zitten
Had het gisteren met mijn vriend over Robben, hij heeft geen idee wat hij doet. Moet hij de bal afgeven gaat hij voor eigen succes, moet hij zelf de actie maken dan geeft hij de bal af. Hij heeft totaal geen inzicht in wat hij moet doen.
Oranje komt als een enorme chaos op mij over, leiderloos, stuurloos en met teveel koks in een keuken. Van bommel is een goede leider maar hij heeft de pech met teveel haantjes in een elftal te zitten
zondag 10 juni 2012 om 22:24
Haha, ik heb juist een óntzettende hekel aan van Bommel (als voetballer dus). Ik vind dat zo'n enorme lapzwans die alleen maar kaarten probeert te versieren bij de tegenstander in plaats van eens te gaan voetballen...
En ik ben ook al geen fan van Robben trouwens. Uiteraard wel als hij die éne fantastische actie maakt, maar als je dat maar eens in de 20 wedstrijden doet en verder alleen voor jezelf speelt en dus alles verpest, is dat voor mij niet genoeg.
Huntelaar, Kuijt en van Persie zijn dan allemaal op hun eigen manier wel weer spelers die mij kunnen bekoren. Kuijt vooral door zijn keiharde werk op het veld en omdat hij altijd voor het team speelt.
En ik ben ook al geen fan van Robben trouwens. Uiteraard wel als hij die éne fantastische actie maakt, maar als je dat maar eens in de 20 wedstrijden doet en verder alleen voor jezelf speelt en dus alles verpest, is dat voor mij niet genoeg.
Huntelaar, Kuijt en van Persie zijn dan allemaal op hun eigen manier wel weer spelers die mij kunnen bekoren. Kuijt vooral door zijn keiharde werk op het veld en omdat hij altijd voor het team speelt.
zondag 10 juni 2012 om 22:32
Dat bedoel ik dus los zand. Geen eenheid. Geen team.
Vind de scores van van persie en huntelaar erg laag. Gemiddeld nog geen goal per wedstrijd.
Een echte spits scoort altijd. Vooral als het echt moet.Nederland mist een pinchitter. Een drogba, of een Inniesta die altijd scoort in cruciale wedstrijden
Vind de scores van van persie en huntelaar erg laag. Gemiddeld nog geen goal per wedstrijd.
Een echte spits scoort altijd. Vooral als het echt moet.Nederland mist een pinchitter. Een drogba, of een Inniesta die altijd scoort in cruciale wedstrijden
zondag 10 juni 2012 om 22:32
Ah ja, ik had de Interlands net ook al bekeken, maar ik heb alleen naar de EK en WK eindrondes gekeken (die zijn alleen van belang voor mij, hehe).
Uiteraard staat Huntelaar daar niet, omdat hij nauwelijks speelt, maar ik keek meer naar Robben versus van Persie net.
Dit is een leuke site, kun je aan de rechter zijkant dus ook selecteren op wat je precies wilt zien
http://www.voetbalstats.nl/balans.php
Uiteraard staat Huntelaar daar niet, omdat hij nauwelijks speelt, maar ik keek meer naar Robben versus van Persie net.
Dit is een leuke site, kun je aan de rechter zijkant dus ook selecteren op wat je precies wilt zien
http://www.voetbalstats.nl/balans.php
zondag 10 juni 2012 om 22:34
Zeg, ik heb niet alles gelezen dus sorry als het al uitgebreid besproken is.
Maar wat zijn nu de opties?
Als ze bijvoorbeeld woensdag verliezen of gelijkspelen. Is het dan echt einde verhaal of is er nog een kans doordat andere gelijkspelen of verliezen of doelsaldo oid?
ben benieuwd. En dat komt morgen weer wat slimmer over op mijn werk
Als ze bijvoorbeeld woensdag verliezen of gelijkspelen. Is het dan echt einde verhaal of is er nog een kans doordat andere gelijkspelen of verliezen of doelsaldo oid?
zondag 10 juni 2012 om 22:36
quote:rogue_1987 schreef op 10 juni 2012 @ 22:32:
Van Nistelrooij en Kluivert hebben ongeveer stats van een goal per cap. Verder komt niemand in de buurt op een EK.
Op een WK is zelfs de hoogste één doelpunt per 2 wedstrijden (Johnny Rep) en vanuit huidig team is het veruit Sneijder met 5 goals uit 11 WK eindronde wedstrijden.
Van Nistelrooij en Kluivert hebben ongeveer stats van een goal per cap. Verder komt niemand in de buurt op een EK.
Op een WK is zelfs de hoogste één doelpunt per 2 wedstrijden (Johnny Rep) en vanuit huidig team is het veruit Sneijder met 5 goals uit 11 WK eindronde wedstrijden.
zondag 10 juni 2012 om 22:38
quote:noah87 schreef op 10 juni 2012 @ 22:34:
Als ze gelijkspelen zijn er zeker kansen, maar dat hangt natuurlijk ontzettend af van wat DK-POR wordt.
Bij verlies is het enige mogelijke volgens mij (theoretisch)
Portugal van DK winnen en wij van Portugal en Duitsland van DK en dan wordt het doelsaldo.
Als ze gelijkspelen zijn er zeker kansen, maar dat hangt natuurlijk ontzettend af van wat DK-POR wordt.
Bij verlies is het enige mogelijke volgens mij (theoretisch)
Portugal van DK winnen en wij van Portugal en Duitsland van DK en dan wordt het doelsaldo.
zondag 10 juni 2012 om 22:38
quote:noah87 schreef op 10 juni 2012 @ 22:34:
Als nederland niet wint van duitsland is het klaar. Zo simpel is het.
Als ze gelijk spelen en de denen verliezen van Portugal zou er nog wat mogelijk zijn. Maar ze moeten gewoon winnen, als ze verliezen is het klaar. Dan heeft duitsland 6 punten, die zijn dan door.
Als nederland niet wint van duitsland is het klaar. Zo simpel is het.
Als ze gelijk spelen en de denen verliezen van Portugal zou er nog wat mogelijk zijn. Maar ze moeten gewoon winnen, als ze verliezen is het klaar. Dan heeft duitsland 6 punten, die zijn dan door.