Bezemtopic deel 12
woensdag 1 februari 2012 om 18:55
vrijdag 8 juni 2012 om 09:09
vrijdag 8 juni 2012 om 23:25
Leuk zo'n alleenspraak Coe. Ik was echt druk met al die eters.
Nu is alles opgeruimd en iedereen weer weg. Mijn keuken was een grote bende. Ben nog al een rotzooimaker als ik kook.
Fijn dat schoondochter heeft geholpen. Het was gezellig,
Wat goed van dat eind wandelen zeg. Oh dat heb ik vanmorgen met Sam ook gedaan natuurlijk.
Slaap lekker.
-------------------------------------
Recept Rendang.
Nodig voor twee personen: (Bij benadering want ik weeg niks).
500 gr, Runderlapjes
2 kleine rode uitjes
2 runderbouillontabletten
Gebakken uitjes (uit een potje)
Ketjap Manis
Kruiden (ook uit een potje): Laos, Gemberwortel, Ketoembar.
1 pak Basmatirijst
1 krop gewone sla
250 gr. Sperziebonen
250 gr, aardappelen
3 eieren
Indonesische pindasaus.
Kroepoek
Rendang:Runderlapjes met zout en peper inwrijven
Even aanbakken en dan de in water opgeloste runderbouillontabletten toevoegen, zover dat de lapjes onder staan.
2 uur laten sudderen met twee kleine rode uitjes, twee en gebakken uitjes.
Na anderhalf uur wat Ketjap manis toevoegen.
Als ze gaar zijn de lapjes klein snijden.
Voeg de Laos, gemberwortel en ketoembar (uit een kruidenpotje) toe.
Nog even laten sudderen.
Binden met bloem.
Gado-Gado:
Vantevoren klaarmaken.
Kook de aardappelen en boontjes, maar niet te gaar.
Kook de eieren hard
Maak alvast de pindasaus klaar in een pannetje met wat water, suiker en gebakken uitjes toegevoegd.Niet te dik, maar ook weer niet te dun.
(Ik wil geen reclame maken maar toch is de Indoneschise van Remia is het lekkerst).
Je kunt ook zelf pindasaus maken. Recept hieronder.
Laat de aardappelen, boontjes en pindasaus goed afkoelen.
Net voor het eten:
Maak de blaadjes van de sla klein, maar ook weer niet te klein.
Droog de sla goed. Doe deze in een grote kom.
Voeg vervolgens de koude boontjes, de aardappelen en de eieren toe. Roer hier de pindasaus doorheen.
Pindasaus:
Doe in een klein pannetje een beetje pindakaas.
Roer hier vervolgens water doorheen tot het glad is.
Je kunt zo veel of zo weinig pindakaas gebruiken als je wilt, maar van een klein beetje heb je al genoeg.
Doe er vervolgens peper en zout doorheen en roer het goed door.
Voeg vervolgens een beetje suiker, (Vloeibare zoetstof kan ook), gebakken uitjes toe en roer dit goed door.
Te dik doe er een beetje water bij, te dun, beetje pindakaas toevoegen.
Rijst erbij en kroepoek en klaar.
Het makkelijke is dat je het vantevoren klaar kan maken en dat je het pas net voor je gaat eten af kan maken.
Nu is alles opgeruimd en iedereen weer weg. Mijn keuken was een grote bende. Ben nog al een rotzooimaker als ik kook.
Fijn dat schoondochter heeft geholpen. Het was gezellig,
Wat goed van dat eind wandelen zeg. Oh dat heb ik vanmorgen met Sam ook gedaan natuurlijk.
Slaap lekker.
-------------------------------------
Recept Rendang.
Nodig voor twee personen: (Bij benadering want ik weeg niks).
500 gr, Runderlapjes
2 kleine rode uitjes
2 runderbouillontabletten
Gebakken uitjes (uit een potje)
Ketjap Manis
Kruiden (ook uit een potje): Laos, Gemberwortel, Ketoembar.
1 pak Basmatirijst
1 krop gewone sla
250 gr. Sperziebonen
250 gr, aardappelen
3 eieren
Indonesische pindasaus.
Kroepoek
Rendang:Runderlapjes met zout en peper inwrijven
Even aanbakken en dan de in water opgeloste runderbouillontabletten toevoegen, zover dat de lapjes onder staan.
2 uur laten sudderen met twee kleine rode uitjes, twee en gebakken uitjes.
Na anderhalf uur wat Ketjap manis toevoegen.
Als ze gaar zijn de lapjes klein snijden.
Voeg de Laos, gemberwortel en ketoembar (uit een kruidenpotje) toe.
Nog even laten sudderen.
Binden met bloem.
Gado-Gado:
Vantevoren klaarmaken.
Kook de aardappelen en boontjes, maar niet te gaar.
Kook de eieren hard
Maak alvast de pindasaus klaar in een pannetje met wat water, suiker en gebakken uitjes toegevoegd.Niet te dik, maar ook weer niet te dun.
(Ik wil geen reclame maken maar toch is de Indoneschise van Remia is het lekkerst).
Je kunt ook zelf pindasaus maken. Recept hieronder.
Laat de aardappelen, boontjes en pindasaus goed afkoelen.
Net voor het eten:
Maak de blaadjes van de sla klein, maar ook weer niet te klein.
Droog de sla goed. Doe deze in een grote kom.
Voeg vervolgens de koude boontjes, de aardappelen en de eieren toe. Roer hier de pindasaus doorheen.
Pindasaus:
Doe in een klein pannetje een beetje pindakaas.
Roer hier vervolgens water doorheen tot het glad is.
Je kunt zo veel of zo weinig pindakaas gebruiken als je wilt, maar van een klein beetje heb je al genoeg.
Doe er vervolgens peper en zout doorheen en roer het goed door.
Voeg vervolgens een beetje suiker, (Vloeibare zoetstof kan ook), gebakken uitjes toe en roer dit goed door.
Te dik doe er een beetje water bij, te dun, beetje pindakaas toevoegen.
Rijst erbij en kroepoek en klaar.
Het makkelijke is dat je het vantevoren klaar kan maken en dat je het pas net voor je gaat eten af kan maken.
zaterdag 9 juni 2012 om 10:41
Wij zijn weer online
Heftig, jouw (wss) diagnose, Goldie
Ik moest even opzoeken wat het is, daar wordt je niet vrolijk van.
Hopelijk heb je wel een fijn weekend met de cabrio-club!
Hoe gaat het nu met jou, Coetje? Iets rustiger?
Op de BH een update over Mmetje.
Ik ben aan het opruimen, vooral veel weg gooien. Sleep al lang veel overtollige ballast met me mee, letterlijk en figuurlijk. Opruimen in huis is voor mij ook opruimen in mijn hoofd.
Poetsen gaat vandaag oppervlakkig, er komen een berg vrienden voetbal kijken vanavond dus morgen moet ik sowieso weer poetsen
Straks ook nog maar wat bier bijhalen. Want ze komen eigenlijk voor de wedstrijd van NL, maar gisteren bedachten we dat ze wss zullen blijven plakken voor de wedstrijd daarna.
Heftig, jouw (wss) diagnose, Goldie
Ik moest even opzoeken wat het is, daar wordt je niet vrolijk van.
Hopelijk heb je wel een fijn weekend met de cabrio-club!
Hoe gaat het nu met jou, Coetje? Iets rustiger?
Op de BH een update over Mmetje.
Ik ben aan het opruimen, vooral veel weg gooien. Sleep al lang veel overtollige ballast met me mee, letterlijk en figuurlijk. Opruimen in huis is voor mij ook opruimen in mijn hoofd.
Poetsen gaat vandaag oppervlakkig, er komen een berg vrienden voetbal kijken vanavond dus morgen moet ik sowieso weer poetsen
Straks ook nog maar wat bier bijhalen. Want ze komen eigenlijk voor de wedstrijd van NL, maar gisteren bedachten we dat ze wss zullen blijven plakken voor de wedstrijd daarna.
zaterdag 9 juni 2012 om 10:49
Mogguh.
Iedereen druk met het voetballen. Vanavond oranje. Ben erg benieuwd. Ik hoop natuurlijk wel dat ze erdoor komen, al zal het een hele kluif worden.
Niemand durft hier te versieren omdat het misschien al snel weer weg moet. Nou ja, een beetje vertrouwen moeten we er wel in hebben.
Ik ben weg. Boodschappen doen en vanmiddag met de club van Scouting zeilen. Het waait als een tierelier, dus het zal wel lekker gaan.
Oh en het is hier kermis. Vlaai halen dus.
Iedereen druk met het voetballen. Vanavond oranje. Ben erg benieuwd. Ik hoop natuurlijk wel dat ze erdoor komen, al zal het een hele kluif worden.
Niemand durft hier te versieren omdat het misschien al snel weer weg moet. Nou ja, een beetje vertrouwen moeten we er wel in hebben.
Ik ben weg. Boodschappen doen en vanmiddag met de club van Scouting zeilen. Het waait als een tierelier, dus het zal wel lekker gaan.
Oh en het is hier kermis. Vlaai halen dus.
zaterdag 9 juni 2012 om 13:02
Wij hebben het voorraam versiert,vriend wilde de gevel inpakken met oranje bouwzeil maar dat mocht niet van mij.
Als we deze ronde halen,komen de vlaggen in de straat.
Kreeg net een sms dat Middelste maar 3 uur geslapen heeft vannacht Die kan ik morgen bij elkaar vegen.
Ik ga straks even op de BH kijken MissM.
Vandaag voel ik me redelijk,maar er hoeft maar iets kleins mis te gaan of ik zit weer in zak en as.Ik heb natuurlijk ook veel te verwerken dus dat kan niet in 2 weken tijd over zijn.
Maar ik ben nog steeds zonder pillen en kan er goed over praten.Ik denk dat het vooral tijd nodig heeft.
Bij mij werkt het idd ook zo MissM,een opgeruimd huis en opgeruimd hoofd.
Zoeb,veel plezier met het zeilen en smakelijk voor de vlaaiiiiiii
Als we deze ronde halen,komen de vlaggen in de straat.
Kreeg net een sms dat Middelste maar 3 uur geslapen heeft vannacht Die kan ik morgen bij elkaar vegen.
Ik ga straks even op de BH kijken MissM.
Vandaag voel ik me redelijk,maar er hoeft maar iets kleins mis te gaan of ik zit weer in zak en as.Ik heb natuurlijk ook veel te verwerken dus dat kan niet in 2 weken tijd over zijn.
Maar ik ben nog steeds zonder pillen en kan er goed over praten.Ik denk dat het vooral tijd nodig heeft.
Bij mij werkt het idd ook zo MissM,een opgeruimd huis en opgeruimd hoofd.
Zoeb,veel plezier met het zeilen en smakelijk voor de vlaaiiiiiii
zaterdag 9 juni 2012 om 13:23
Oudste gaat vanavond in de kroeg een dorp verderop de wedstrijd kijken en daarna komen ze hier nog nakletsen.Leuk,een huis vol pubers vanavond.
En er komen vrienden kijken.
Ik heb een grote bak snert uit de vriezer gehaald,kan best met dit weer en verder maak ik hapjes voor tijdens de wedstrijd.
Ik heb een leuk oranje jurkje maar dat vind ik te koud voor nu dus heb een spijkerbroek aan en trek straks een jupilershirt bij vriend uit de kast.
En er komen vrienden kijken.
Ik heb een grote bak snert uit de vriezer gehaald,kan best met dit weer en verder maak ik hapjes voor tijdens de wedstrijd.
Ik heb een leuk oranje jurkje maar dat vind ik te koud voor nu dus heb een spijkerbroek aan en trek straks een jupilershirt bij vriend uit de kast.
zondag 10 juni 2012 om 12:35
Ik heb een flinke hoofdpijn, wss door slaaptekort.
De sfeer in huis is dus niet al te uitbundig, ook door de wedstrijd gisteren.
Heb het huis al gestofzuigd, vaatwasser heeft al gedraaid en M en ik zijn samen in bad geweest.
Dadelijk nog de plee poetsen, bedden verschonen, een berg was draaien, ophangen en opvouwen.
En als ik de kans krijg nog wat troep van de zolder weg gooien
Ik geloof dat het voetbal nu afgelopen is voor mij, woensdag wordt ergens anders gekeken dus ik krijg er dan niets van mee. En na woensdag ligt Oranje er uit, denk ik...
De sfeer in huis is dus niet al te uitbundig, ook door de wedstrijd gisteren.
Heb het huis al gestofzuigd, vaatwasser heeft al gedraaid en M en ik zijn samen in bad geweest.
Dadelijk nog de plee poetsen, bedden verschonen, een berg was draaien, ophangen en opvouwen.
En als ik de kans krijg nog wat troep van de zolder weg gooien
Ik geloof dat het voetbal nu afgelopen is voor mij, woensdag wordt ergens anders gekeken dus ik krijg er dan niets van mee. En na woensdag ligt Oranje er uit, denk ik...
zondag 10 juni 2012 om 17:51
zondag 10 juni 2012 om 20:45
Ik ben vanmiddag enorm bang geweest,Uk was kwijt,nergens te vinden,alle vriendjes,familie,steegjes,sloten,overal zijn we geweest,buren,vrienden,familie,politie,iedereen heeft meegezocht.
Na 3 uur kwam hij 3 deuren verder de deur uit,ik heb daar nog aangebeld maar dat hebben ze niet gehoord.
Alle scenario's zijn mijn gedachten gepasseerd.
Toen wij allemaal al 2 uur aan het zoeken waren,hij dus al 3 uur weg was heb ik de politie maar gebeld,ik wist het niet meer,we hadden overal al gezocht!
Dit hoop ik echt nooit meer mee te maken.
Na 3 uur kwam hij 3 deuren verder de deur uit,ik heb daar nog aangebeld maar dat hebben ze niet gehoord.
Alle scenario's zijn mijn gedachten gepasseerd.
Toen wij allemaal al 2 uur aan het zoeken waren,hij dus al 3 uur weg was heb ik de politie maar gebeld,ik wist het niet meer,we hadden overal al gezocht!
Dit hoop ik echt nooit meer mee te maken.
zondag 10 juni 2012 om 21:09
Jeetje Coe, wat zul je in angst hebben gezeten. Als ik er één vijf minuten kwijt was, had ik al hartkloppingen. En dan drie uur. Getverderrie, drie uur, die zullen lang hebben geduurd. En Uk die heel rustig drie deuren verder naar buiten kwam wandelen. Wat zul je blij (en boos) zijn geweest. Of dat laatste misschien niet. Of later pas. Eerst alleen maar opluchting.
zondag 10 juni 2012 om 21:31
Gadver Coe, ik hoop dat 'ie vanaf nu zijn afspraak met jou onthoudt. Sowieso al erg genant als je meer dan eens alle vriendjes af moet bellen op zoek naar je eigen kroost.
Goldie, leuk, in den vreemde in 't oranje. Was natuurlijk leuker als Oranje een beetje had gepresteerd.
MissM, is het nog gelukt met die waslijst en hoofdpijn?
Vanaf morgen proefwerkweek (Oudste staat nog steeds kritiek en doet niet heel hard aan de laatste loodjes) en daarna schijnt meneer al zowat vrij te zijn. Jullie pubers ook?
Goldie, leuk, in den vreemde in 't oranje. Was natuurlijk leuker als Oranje een beetje had gepresteerd.
MissM, is het nog gelukt met die waslijst en hoofdpijn?
Vanaf morgen proefwerkweek (Oudste staat nog steeds kritiek en doet niet heel hard aan de laatste loodjes) en daarna schijnt meneer al zowat vrij te zijn. Jullie pubers ook?
zondag 10 juni 2012 om 23:05
He gatver Coetje! Wat moet je bang geweest zijn. Snapte Uk dat ook? Gelukkig is het goed afgelopen, ik kan me ook die opluchting goed voorstellen.
Ja Mamzie, ook hier morgen proefwerkweek. Wat dat betreft doet Troela het eigenlijk best goed. Ze kwam zelf met een 'deal': voor 4 vakken minimaal een 5.5 en dan zou ze Vans krijgen...
We hebben uiteidelijk afgesproken dat ze voor alle 6 minimaal een 5.5 moet halen en dan krijgt ze die dingen dus. We zullen zien. Het motiveert haar wel heel erg dusssss...
Nu slapen. Best wel kapot van het drukke weekend. Truste maisjes. : zzz:
Ja Mamzie, ook hier morgen proefwerkweek. Wat dat betreft doet Troela het eigenlijk best goed. Ze kwam zelf met een 'deal': voor 4 vakken minimaal een 5.5 en dan zou ze Vans krijgen...
We hebben uiteidelijk afgesproken dat ze voor alle 6 minimaal een 5.5 moet halen en dan krijgt ze die dingen dus. We zullen zien. Het motiveert haar wel heel erg dusssss...
Nu slapen. Best wel kapot van het drukke weekend. Truste maisjes. : zzz:
maandag 11 juni 2012 om 07:03
Moggu..
Het eerste half uur ging het nog wel,maar naarmate het langer duurde werd ik steeds banger.Wij hadden overal al gezocht dus dan maar politie bellen en dan moet je zijn signalement doorgeven...ik heb er slecht van geslapen en ben heel dankbaar dat het goed is afgelopen!!
Succes met de proefwerkweken!
Oudste hier heeft dat niet,dat is pas vanaf het tweede jaar.
Dit is haar laatste schoolweek,na deze week nog wel terug om boeken in te leveren en rapport ophalen.
Het eerste half uur ging het nog wel,maar naarmate het langer duurde werd ik steeds banger.Wij hadden overal al gezocht dus dan maar politie bellen en dan moet je zijn signalement doorgeven...ik heb er slecht van geslapen en ben heel dankbaar dat het goed is afgelopen!!
Succes met de proefwerkweken!
Oudste hier heeft dat niet,dat is pas vanaf het tweede jaar.
Dit is haar laatste schoolweek,na deze week nog wel terug om boeken in te leveren en rapport ophalen.
maandag 11 juni 2012 om 10:06
Jee, Coe, dat is schrikken!
Succes allemaal met de proefwerkweken (zowel kinderen als ouders )
Ik ben gisteren goed bezig geweest, heb zelfs de benedenverdieping en de trap nog gestofzuigd als bonus.
Vandaag:
- werken
- boodschappen
- eerst boodschappenlijstje maken
- koken
- was draaien
- was ophangen
- eerst andere was afhalen
- was opvouwen en opruimen
- keuken kleine beurt
- plee poetsen
Succes allemaal met de proefwerkweken (zowel kinderen als ouders )
Ik ben gisteren goed bezig geweest, heb zelfs de benedenverdieping en de trap nog gestofzuigd als bonus.
Vandaag:
- werken
- boodschappen
- eerst boodschappenlijstje maken
- koken
- was draaien
- was ophangen
- eerst andere was afhalen
- was opvouwen en opruimen
- keuken kleine beurt
- plee poetsen