Clomid, Wel en wee wie kletst er mee?????

28-03-2008 07:52 1474 berichten

Nieuwe schrijfsters natuurlijk welkom.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Soesie, ik kan me heel goed voorstellen dat je erg geschrokken bent van de diagnose PCO! Je stopt met de pil en gaat er stiekum toch een beetje vanuit dat je dan en dan misschien wel zwanger bent, en dan is dit wel het laatste waar je op zit te wachten!

Maar het is zeker niet onmogelijk om zwanger te worden met pco hoor, in tegendeel! Er zijn genoeg succesverhalen met bijvoorbeeld Clomid, wij hebben er 2! Oke eigenlijk 1, ratjetoe was zelfs al vóór de Clomid zwanger!

Als je het prettig vind kan je hier in ieder geval altijd je vragen, onzekerheden en frustaties uiten! Hier zitten ondertussen een paar deskundigen

Heel veel sterkte voor nu in ieder geval!

Ratjetoe: wauw, super dat je het hartje hebt horen kloppen, echt geweldig!
Hoi Soesie! welkom!! ik denk dat iedereen zich een hoedje schrikt als hij het net hoort,... weet nog wel dat ik er een hele dag om gejankt heb... maar! zoals robien al zegt,.. het kan!

wat leuk trouwens, ik ben ook 28 en sta ook voor de klas!

ratjetoe,...ik zwijmel met je mee...
Ehm... ik zal me de volgende keer een beetje inhouden met het uitroepteken.... (!)
als HIJ het hoort,...haha,... dat zou wat zijn zeg,..

sorry, hadden de mannen maar eens last al die irritante vrouwelijke ongemakken! hihi
Hallo even kort hier. Vandaag is m'n ongie begonnen. Van de ene kant ben ik blij dat het weer vanzelf is begonnen, duurde alleen even iets langer dan ik gewend was. Van de andere kant hoopte ik stiekem (want eigenlijk weet ik wel beter) dat ie niet zou komen(maar dan ook 9 maanden lang niet haha). Donderdag in ieder geval beginnen met Clomid 100mg en vrijdag over een week weer naar gyn voor echo. En nu maar hopen dat die wel aanslaat!
He Soesie, ik herken dat huilen wel hoor. Toen mijn arts het over pcos had kwam dat ook hier heel hard aan. En dat terwijl ik al jaren wist dat ik geen eisprong had. Maar pcos klonk zo vreselijk in mijn oren.

Laat die tranen maar lekker stromen. Dat lucht op. Ik hoop voor je dat er snel een zwangerschap aan komt voor je!

Leuk dat je hier mee wilt schrijven.

@Ratjetoe, super he zo'n hartje!!!!!

Voor alle anderen, weltrusten. Ik zoek mijn bedje op. Voel me niet helemaal fit. Heb me vandaag laten verkleumen in de tuin
@Sneeuwitje Ik hoop dat de 100mg aanslaat!
Hoi Soesie, welkom. ik zal je van de week even toevoegen in de tabel, doe dat toch liever thuis.

Sneeuwwitje, ik hoop echt dat de 100 mg aanslaat succes maar weer.

Dory, al weer een beetje opgeknapt??

Robien, ik heb geen last van je uitroeptekens hoor.

hier nog niks, we wachten geduldig, ik mag van mezelf pas van het weekend hoop krijgen maar stiekem zit ik toch al een beetje te dagdromen hihi.
Ha Soesie, welkom! Ja, fijn groepje meiden zit hier he...? Moet zeggen dat het wel erg fijn is je twijfels, frustaties, vragen en gelukkig soms ook onverwacht goed nieuws met andere dames die in hetzelfde schuitje zitten te kunnen delen. Dus: feel free, als je iets kwijt wilt horen we het wel. En ladies: het mag best weleens gezegd: jullie zijn super-meiden, thx! Toen ik met de diagnose PCOS werd geconfronteerd zei het me eerljk gezegd nog niet zoveel. We waren toen wel al een 1/2 jaar bezig, en ik wist wel dat het niet helemaal goed zat (zeer onregelmatige/uitblijvende ongesteldheid), maar had er simpelweg nooit van gehoord. Tja, en dat begint het zoeken op internet etc. Ben hier zelf ook op die manier terecht gekomen. Ok, kleine bekentenis van mijn kant: de eerste keer dat ik hoorde dat er veel kleine eiblaasjes te zien waren dacht ik: "is dat slecht dan?" Behoorlijk stom he, inmiddels weet ik wel beter

@Marinde: Inmiddels alweer een beetje opgeknapt?

@Doenja: Droom nog maar even lekker verder, we duimen voor je!

Om even terug te komen op jullie vragen: denk niet dat mn moeder iets gemerkt heeft. Weet wel dat ze het geweldig zou vinden. Denk alleen dat ze ons lekker ons eigen gang laat gaan en als geen ander weet dat ik toch niks zou zeggen als ik dat niet wil. We zijn nogal eigenwijs in die dingen zeg maar Van mn hele PCOS-toestand en alle ziekenhuisbezoeken en behandelingen weet ze ook niks. Kon ik natuurlijk, vanwege de afstand, ook heel makkelijk verborgen houden. We hebben het nog aan niemand verteld. Soms heel lastig omdat we er echt superblij mee zijn, maar ook wel bijzonder dat het nu nog echt iets van ons tweetjes (oke, en jullie dan ) is, wel heel intiem! Weet nog niet wanneer we het gaan vertellen. Als we het zo lang vol houden, willen we het liefst het 1ste bezoek aan de verlokundige even afwachten. Maar of dat gaat lukken...?
@cecila: wat lief dat je ernaar vraagt!ik voel me nog steeds niet echt lekker.dat komt ook omdat ik het erg druk heb op mn werk (oudergesprekken tot half tien gisteravond..) dus ik heb net even een flinke tuk gedaan! dat heeft me wel goed gedaan!

vind het trouwens echt knap dat je nog niks tegen je moeder hebt gezegd! ik heb haar ook niet verteld dat ik pcos heb. wil gewoon niet dat ze zich zorgen maakt. maar als ik een positieve test in handen heb, dan weet ik zeker dat ik het niet voor me kan houden en dan zal ik ook vertellen wat er allemaal aan vooraf is gegaan..

@sneeuwwitje: jij loopt net iets voor! hihi. ik moet morgen ongesteld worden (of vrijdag) en dan ook beginnen met clomid 100. hoop ook zo dat dit wel aanslaat! laten we er samen maar voor duimen! en de rest duimt vast mee!!

@doenja:zou het nou misschien toch raak zijn??? ik hoop het voor je!!! hou jij je hoop dan nog maar even op! hihi!

@Robien: ik heb zelf ook altijd last van een overdosis aan uitroeptekens,..dus mij vallen ze niet eens op! het staat altijd net wat gezelliger met zo'n uitroeper aan 't eind!!!!!!!!!!!!!!!
Soesie welkom hier! We hadden hier natuurlijk allemaal liever niet geschreven, maar nu dat eenmaal zo is, is het fijn om hier je ervaringen, frustraties en (positivieve) verhalen kwijt te kunnen. We weten allemaal ongeveer wat iedereen meemaakt en kunnen elkaar er wel doorheen slepen!

Ratjetoe wat lijkt het me geweldig om het hartje te zien kloppen! Je moet er niet te veel bij stilstaan hoor, maar nu is de kans dat het misgaat alweer een heeeeel stuk kleiner geworden!

Doenja jij ook nog heel even volhouden! En hopen maar dat je (dag)dromen waar mogen worden!

(even kleine aanvulling op het schema, ik ga nu 100 mg Clomid slikken)

Dory alweer iets fitter na het verkleumen in de tuin?

Marinde ik ben vast begonnen (met duimen)! Hoop voor ons en natuurlijk ook voor de rest dat deze ronde meer geluk opleverd.

Robien veel klusplezier!

Cecila is zeker bijzonder dat niemand nog van iets weet, behalve jullie. Lekker van genieten! Toen ik zwanger was, moest ik het gelijk op m'n werk vertellen. Kan namelijk bepaalde werkzaamheden dan niet meer uitvoeren. Had er toen best moeite mee dat sommige collega's het al wisten, maar m'n ouders nog niet. Die hebben we het toen ook maar vrij snel verteld. Maar had op dat moment het eigenlijk nog graag even voor me gehouden om er samen lekker van te genieten. Achteraf was het wel prima, toen het misging vond ik het juist wel fijn dat m'n ouders en een klein groepje collega's me daarin konden steunen.
hier dag 35 en nog niks
jeetje Doenja!.... zou het nu echt raak zijn! ik hoop het zo voor je! dat zou echt fantastisch zijn! wat een vruchtbaar topic zijn we dan he!!!! we duimen voor je!!
Hey Doenja, Wat spannend, wanneer ga je testen? Zou echt super zijn als het raak is (kun je je eigen vakje groen kleuren). Ik heb er een goed gevoel over hoor, maar ik blijf duimen!!!

@soesie: welkom! Ja, ik herken het wel, wat heb ik gehuild die eerste tijd. Wat kon je al snel bij de dokter terecht zeg, das dan wel voordeel, half jaar lang wachten op ongi is ook niet alles.

Ik ging rekenen, en hier bijna een soort jubilieum: alweer bijna 9 maanden niet ongi geweest, haha, wel grappig, had een hele baby geboren kunnen worden (ik zie er de humor maar van in).

Ik reageer morgen even op de rest. Maar ik wil toch nog even zeggen dat we echt met een geweldige groep meiden bij elkaar zitten, iedereen is zo lief voor elkaar. Echt hartverwarmend!
Hoi Meiden,

Doenja, wat spannend... Ik hoop het echt voor je!

(maar laat je niet gek maken he?)

Soesie, welkom! Hoe meer zielen hoe meer vreugd! (En hoe meer kans op positieve zwangerschapstesten!)

Ratjetoe, nogmaals gefeliciteerd, wat super dat de echo goed was! Geniet ervan he?

Cecila, wat goed dat je stil houdt, ik ben van plan het ook stil te houden (als het een keer raak is...) Bij mijn vorige zwangerschap wist iedereen het met 6 weken, en met 20 weken wist iedereen dat het een meisje was, en mijn familie wist zelfs al hoe ze ging heten....

Nu wil ik dat helemaal anders doen, ik hoop dat ik mijn eigen nieuwsgierigheid kan bedwingen, en wil dan dus zelf ook niet weten wat voor geslacht het kindje zou hebben.

Lijkt me zo gaaf, dat je op het moment van de geboorte pas weet of je een zoon of een dochter krijgt!

Voor de rest: Ik duim voor iedereen! En ondanks dat ik helaas niet vaak kan reageren (de pc is naar de fabriek terug, duurt 3 weken...), ik lees elke dag op t forum.

Bij mijn ouders op de pc is het echt lastiger om te reageren, dat duurt toch altijd even en ik wil niet dat er iemand ziet dat ik op dit forum zit.

Ik heb morgen een follikelmeting, vind het erg spannend, hoop dat de 100 mg nu wel is aangeslagen.

Ik laat t morgen even weten.

Ik wil ook nog even zeggen dat ik blij met jullie ben, het geeft me zo'n goed gevoel dat ik weet dat ik niet de enige ben.

Zo fijn!

Ik ga eten, doei!
Hai meiden, hier even een korte reactie van mij, ik moet zo weer door te trainen.

Doenja: wat spannend! Maar vertel eens iets meer, wanneer ga je testen enzo. Ben even kwijt hoe je erin zat, aan de tabel tez ien 3de ronde 50 mg, dus de vorige rondes sloeg het wel aan? Hoe lang duurde je cyclus de vorgie keren? Heel veel succes, duim, duim!!

Daantje: leuk om weer wat van je te horen! Ja zeker weten een fijne groep bij elkaar, mede dankzij onze oprichtster, haha dat ben jij nog steeds hoor! Jeetje 9 maanden niet ongi, weet je wel zeker dat je niet zwanger bent en op het punt van bevallen staat Inderdaad gewoon blijven lachen om de ellende! Vertel je morgen wat meer over hoe het met je gaat?

Ik kom snel weer langs, maar moet echt rennen nu!
hey daantje!

wat leuk dat je weer even langs komt! door jou ging ik ook even rekenen,... eind mei ben ik een jaar gestopt met de pil en in totaal maar 2 keer ongesteld geweest. en dan nog niet eens uit mezelf maar met behulp van primolut! dat zou dan zo wat een olifantendracht zijn! hahaha!

ben het trouwens helemaal met jullie eens! echt super dat we hier zo fijn met elkaar kunnen kletsen en elkaar op kunnen beuren! daar knapt een mens van op!
@ Soesie: welkom!! Ik weet hoe jij je voelt (ik denk wij allen wel). Ik hoop dat je er wat aan hebt door hier af en toe wat te schrijven.

@ Doenja: SPANNEND!!! Ik hoop dat er goed nieuws voor je is

@ barbera: ik heb morgen ook een follikel meting. Ben nu al op van de zenuwen. Veel succes!

Ik ben morgen weer even terug met een update!
@Doenja, Wat verschrikkelijk spannend zeg!! Ik hoop voor jou op positief nieuws We blijven duimen..

@Barbera, succes morgen!! Hoop dat de 100mg gezorgt heeft voor een mooi ei!

@Shinzy, rustig aan met je zenuwen. Komt allemaal goed. Ik duim voor je!

Voor iedereen, ik vind dit ook een geweldig forum! Fijn om te weten dat je je hart kunt luchten en dat je je begrepen voelt. Dames, jullie zijn geweldig
Hoi allemaal,

Nou als Daantje er een goed gevoel bij heeft....

normaal gesproken duurt mijn cyclus tussen de 29 en 32 dagen, althans sinds ik clomid gebruik. dus de eerste keer 32 dagen en de vorige ronde 29 dagen. ik ga denk ik morgen testen, wou eerst wachten tot zondag maar manlief is toch al thuis morgen dus dan ga ik ook niet zitten wachten en als de test het niet doet zoals vorige keer dan kan ik in ieder geval nog even snel een andere halen.

maar ik blijf een beetje denken van joh dat zal wel niet. alhoewel ik wel een droom gehad heb een maand geleden dat ik met oud en nieuw zou bevallen en dat we in een of ander huisje zaten ergens met de hele groep wel grappig als die uitkomt.

Barbera, succes vandaag. we horen het wel.

ik hoop tot morgen even. althans met positief nieuws haha
Helaas vals alarm.

het vreemde is dat ik helemaal geen buikpijn heb zoals normaal, dan klap ik bijna dubbel van de pijn en dan weet ik dat ik heel snel naar de wc moet. nu ging ik toevallig naar de wc.
Doenja, jammer....

Op naar de volgende ronde dan maar...

Is de teleurstelling erg groot, of valt t wel mee? Ik kan me voorstellen dat t wel even een domper is...

Je krijgt van mij een dikke knuffel!
Hoi Barbera, valt wel mee hoor, ik had me er al op voorbereid dat het niks zou zijn, maar toch wel jammer.

dank je wel voor je steun heel lief
Ah Doenja, wat verschrikkelijk jammer. Nou ik ben wel teleurgesteld hoor! Had het zo fijn voor je gevonden
jammer doenja, hoop voor je dat snel weer kunt starten met de volgende ronde.

daantje, lekker jubileum is dat, haha. Heb het jubileum zelf ook mogen halen en da's toch geen fijn gevoel. Ik heb er nl ook veel lichamelijke klachten van gehad dat ik geen menstruatie had.

jij krijgt nu toch binnenkort wel primolut of vergis ik me daar in?

bij mij ligt het misschien ook net iets anders als bij de meesten van jullie. Ik heb nl geen pco(s), waarschijnlijk is het iets erfelijks, want mijn moeder heeft ook hormoonpillen moeten slikken om zwanger te raken en werd maar zo'n 2x in het jaar ongesteld ofzo.

cecilia, knap zeg dat je het voor je kunt houden. Ik kan dat dus echt niet. Nu wordt het me ook niet echt makkelijk gemaakt, want deze week ben ik er erg beroerd van ( hoe kan iets zo klein als een rijstkorreltje je zo beroerd laten voelen!) Heb gister en vandaag dan ook een rustdag van het werk genomen ( kan ook bijna niet anders, ik geef trainingen en is een beetje lullig als ik om de 20 minuten in de afvalemmer sta te kitsen haha) Ach gaat wel weer over en het is voor een erg goed doel.

Verder iedereen alvast een goed weekend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven