Wat eet je op dit moment?

22-02-2012 08:30 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het valt me op dat ik 's ochtends de meest rare dingen naar binnen schuif.

Ook de combinaties eten zijn op zijn zachtst gezegd nogal vreemd.

Wat eet jij op dit moment?

Ik eet nu roggebrood met boter en spek, en heb daarvoor een reep witte chocola weggewerkt. Om het geheel weg te spoelen een kopje munt thee.

(Dit geheel uiteraard buiten het zicht van mijn kinderen)
Beschuitje vlokken en beschuitje suiker.
2 bruine boterhammen met westfaalse metworst
stokbrood zalmsalade
Mijn salade vergeten mee te nemen vanochtend, dus zit nu aan een kaiserbroodje Old Amsterdam en een glas Yomild.
Lunch net achter de kiezen (en wachtend op afspraak van 13u die te laat is grrr...). Een flinke kom linzensoep, 2 volkorenboterhammen met boter, oude kaas, een snee donker roggebrood en een tomaat met veel peper ertussen, 2 volkorenboterhammen met boter, pindakaas en een banaan ertussen, 2 bekers karnemelk en een flesje water.

Ik ga maar eens een koffie verkeerd halen.
quote:leentjedb schreef op 11 juni 2012 @ 13:19:

Lunch net achter de kiezen (en wachtend op afspraak van 13u die te laat is grrr...). Een flinke kom linzensoep, 2 volkorenboterhammen met boter, oude kaas, een snee donker roggebrood en een tomaat met veel peper ertussen, 2 volkorenboterhammen met boter, pindakaas en een banaan ertussen, 2 bekers karnemelk en een flesje water.

Ik ga maar eens een koffie verkeerd halen.

Wow! Heerlijk, maar ook veel

Ik heb net 2 boterhammen met ei, basilicum, salamiworst en een plakje graskaas gegeten, met een glas grapefruitsap en kop koffie.
Witte pistolet Ardenner boterhamworst en een wit pistoletje met smeerbare brie.
Net gesport. Nu ligt er een afbak-triangel-broodje met brie, walnoten en honing in de oven.

Ik kan niet wachten, mijn maag loopt al als een gek te knorren
En hij is heerlijk! Precies de goede verhoudingen
Net geluncht met 4 donkere boterhammen met roomboter, rosbief, peper en zeezout. Ik had er eerst 2 maar het was te lekker haha.

En nu staat er een lemon drizzle cake in de oven, dus daar neem ik straks natuurlijk een plak van.
Glas karnemelk, beschuit met roomboter, aardbeien en suiker + een dubbele volkorenboterham met rookvlees en rucola.
50 gr chocolade hazelnoten cruesli van de Lidl met banaan en magere yoghurt. Ben nu wel een beetje misselijk... ;)
Nog maar een stukje van mijn zelfgebakken rabarber-kruimeltaart.
Stukjes wortel. Net Turks brood met witte smeerkaas en tomaatjes op.
Banaan
banaan!
Sorry blobs
quote:blobs schreef op 11 juni 2012 @ 15:21:

Nog maar een stukje van mijn zelfgebakken rabarber-kruimeltaart. Recept please
Ik ga zo lekker pasta carbonara maken met rucola en pijnboompitjes
Nu: ribbel paprikachips Aldi, zit tenminste meer paprika op dan op Lays, Croky en consorten.
quote:Moondancer schreef op 11 juni 2012 @ 17:04:

[...]

Recept please Oh ja, ik ben ook erg benieuwd naar het recept!!
Couscous gekookt in groentebouillon, scampi's (provencaalse), champignons en een beetje oestersaus, hmmm. Op tijd vandaag, aangezien ik moet tennissen!
quote:senang schreef op 11 juni 2012 @ 16:15:

Sorry blobs

Haha. Nou dan ga ik mezelf ook maar opeten.

Het recept van de rabarber taart had ik van deze site: http://yummyinmytummy.nl/dessert/kruime ... -rabarber/
Krijg de site helaas niet goed geopend, tekst en foto's lopen in elkaar over zodat ik iig geen hoeveelheden kan lezen. Voor zover ik het wel kan lezen klinkt het lekker!
@ Thee

Ingrediënten

225 gram (schoongemaakt gewicht) verse rabarber.50 gram kristalsuiker.2 theelepels bloem.Om te serveren poedersuiker.Voor de taart

95 gram zure room.1 ei.1 eigeel.1 theelepel vanille-extract.100 gram bloem (gezeefd).100 gram kristalsuiker.1/2 theelepel zuiveringszout.1/2 theelepel bakpoeder.1/4 theelepel zout.75 gram ongezouten boter (kamer- temperatuur).50 gram gemalen amandelen.Voor de kruimellaag

50 gram ongezouten boter.25 gram lichtbruine basterdsuiker.40 gram kristalsuiker.1/4 theelepel vanille-extract.100 gram bloem (gezeefd).snufje zout.

Bereidingswijze

& foto's

1. Maak eerst de kruimellaag. Smelt de boter in de magnetron. Voeg de suikers toe en klop door elkaar. Schenk de vanille erbij. Zeef dan de bloem en het zout in de kom en roer door elkaar. Je hebt nu een stijf deeg. Druk naar de bodem van de kom en zet de kom in de koelkast.

2. Was de rabarber en snij ze in stukjes van ongeveer 1 cm. Stop de stukjes in een kom. Meng de suiker met de bloem en voeg dat toe aan de rabarber, schep door elkaar. Laat dit mengsel 15 minuten staan terwijl je af en toe roert. Het bloemmengsel moet aan de rabarber gaan plakken.

3. Verwarm de oven voor op 170°C. Vet een taartvorm van 23 cm in en beleg de onderkant met bakpapier.

4. Meng de zure room, het ei, het eigeel en de vanille in een kom. Meng in een andere kom de bloem, de suiker, het zuiveringszout, het bakpoeder en het zout. Voeg de boter toe en klop met een elektrische mixer tot een kruimelig mengsel. Schep de gemalen amandelen erdoorheen. Klop dan langzaam het eimengsel door het botermengsel en klop totdat je een glad beslag hebt.

5. Verdeel het taartmengsel over de bodem van de cake. Verdeel de rabarber over het beslag heen. Haal het kruimelmengsel uit de koelkast en breek met je handen in stukjes (grote en kleine stukjes).

6. Zet de taart in de oven en bak voor 40 – 45 minuten of totdat de taart goudbruin is. Laat even afkoelen en bestuif dan met poedersuiker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven