Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc. deel 14

19-05-2012 14:52 2814 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw deel van het parenclubtopic.

Op verzoek van een aantal trouwe lezers en schrijvers heb ik ervoor gekozen om het 1e stuk van dit deel volledig in te ruimen voor oude recensies, ervaringen en handige tips voor wat betreft alles wat te maken heeft met swingen. Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.

Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.

Verzoek aan de schrijvers: als jullie een post plaatsen waarvan jullie van mening zijn dat dit van toegevoegde waarde is voor andere lezers, de post svp in het rood plaatsen. Als ik die mening ook ben toegedaan, zal ik de link hier vermelden.

Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen: ervaringen, vragen etc deel 13

Mooie aanvulling op parenclub Monique:link

Verslag Amouret'te vind je hier en hier

Verslag Tempation vind je hier

Verslag Eroxx vind je hier en hier

Mindere ervaring Fun is hier te lezen

Verslag over Privilege (in Zuid-België) is hier
Wat wilde je vragen PP? Anders moet je maar ff mailen, zie profiel.
hoihoi,

bij clubtijd staan 34 reactie's van party players
beginpagina clubtijd, gewoon naar beneden scrollen dan kom je pp tegen dan staan er wel recentie's, als je zoekt op pp dan idd geen.
Cabrio ik wilde vragen hoe de culinaire week is bij Mystique.

Misschien wat voor ons als extra's
Mail is onderweg Cabrio.
Hier alles een beetje op een laag pitje. Paar behoorlijk hectische weken achter de rug...Veel gewerkt (vakanties en zieken), een jarige dochter gehad en gisteren een superfeestje gehad voor de verjaardag van mn dochter, vader en vriend! Aangezien een goede vriend van ons helemaal weg is van hakken, hebben we stiekem besloten allemaal hakken te dragen gisteren haha..Was een erg leuk gezicht!

Nu alle hectiek een beetje achter de rug is zijn we weer druk aan het plannen voor een bezoekje aan de PC. Misschien eens een andere proberen. Verder twijfel ik enorm aan de voortzetting van de relatie met ons stel. Niet dat ze niet leuk zijn, integendeel, maar ik wil (hoe erg het misschien klinkt) wel weer eens wat anders... Is dat egoistisch of niet?...
Tamara1234;Ik snap je probleem wel. Wij daten af en toe met dezelfde stellen, maar niet te vaak. Je doet dit toch voor jezelf en je partner, niet voor andere stellen. Ik moet er zelf niet aan denken een relatie met een ander stel te hebben, voor je het weet wordt je geclaimd en mag je verder niets. Hadden jullie die afspraak dan? Je kunt toch naast dit stel nog andere dates plannen, voor de afwisseling?
@PP: Wij hebben ook geen ervaring met de culinaire weken van Mystique. Dus kan je er niets zinnigs over zeggen.

Als je gaat zal ik iig niet het risico nemen om zondag te gaan (Ned-Du).

@ Tamara: Jullie zitten beetje met hetzelfde probleem als wij. Paar weken geleden stel leren kennen, leuk gezellig. Sms van vriend werd verkeerd opgevat waardoor we merkten dat ze van ons verwachten, zodra we een avond weggaan, zij dat ook graag horen, zodat zij dan ook komen. Ik weet niet of ik daar wel op zit te wachten.

Wat Sexy4u4 ook al schreef. Wij gaan juist om in de eerste plaats tijd aan elkaar te geven, samen te beleven. Nu kreeg ik toch de nare smaak van heel de avond mijn vriend te moeten delen. Word ik niet zo vrolijk van.

Weet nog niet zo goed wat ik hier mee aan moet. Binnenkort willen we weer richting Mystique gaan.
@Tamara, en Cabrio.. de enige waar je rekening mee wilt en kunt houden is je partner.. die staat voorop.. dus lijkt me eerlijkheid in deze toch het beste.. Niets laten claimen door een ander stel.. veel te ingewikkeld toch?

@Peno.. ga je voor t eten of voor het swingen? Culinair is leuk.. maar in een kwartier/ twintig minuten toch gedaan ?

Ned- Du.. is woensdag
quote:femminile schreef op 11 juni 2012 @ 20:11:

@Tamara, en Cabrio.. de enige waar je rekening mee wilt en kunt houden is je partner.. die staat voorop.. dus lijkt me eerlijkheid in deze toch het beste.. Niets laten claimen door een ander stel.. veel te ingewikkeld toch?

Mee eens, vind het alleen zo lastig hoe zoiets aan te pakken. Nog veel te leren geloof ik.

@Peno.. ga je voor t eten of voor het swingen? Culinair is leuk.. maar in een kwartier/ twintig minuten toch gedaan ?

Femm, ik denk dat PP zich eerder afvraagd of het dan drukker dan normaal zal zijn. Weet het ook niet.

Ned- Du.. is woensdag

Owwww ja! Weet je gelijk hoeveel ik om voetbal geef. Wat is er dan zondag?
Femm, Cabriolady heeft gelijk. Ik vroeg dat om te kijken of het dan drukker is dan normaal en of het echt een meerwaarde heeft. Wij zijn geen mensen die zich vol gaan vreten omdat het allemaal zo lekker is. We hebben gemerkt bij het jubileum van Mystique dat het lekker druk was (hoewel geen referentie kader) maar na 11 uur toch stil bij de dansvloer. Logisch natuurlijk maar de mss danst graag en op PC gebied zijn we groentjes.
quote:tamara1234 schreef op 11 juni 2012 @ 11:13:

\Nu alle hectiek een beetje achter de rug is zijn we weer druk aan het plannen voor een bezoekje aan de PC. Misschien eens een andere proberen. Verder twijfel ik enorm aan de voortzetting van de relatie met ons stel. Niet dat ze niet leuk zijn, integendeel, maar ik wil (hoe erg het misschien klinkt) wel weer eens wat anders... Is dat egoistisch of niet?...

Het is toch te gek als je met elkaar als stel de vrijheid kiest dat je die door een stel weer laat beperken.

Het is jullie relatie en jullie keus, en je hebt elkaar toch neem ik aan geen eeuwige trouw beloofd.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Hoe je het aanpakt, het beste door het bij jezelf te leggen, leg uit dat bv bij 1 van jullie de spanning wat weg is (zo hou je in het midden wie het is) of dat jullie ook weer een samen met zijn tweeen weg willen, dat jullie ook andere stellen willen leren kennen enz, genoeg redenen om aan te geven dat je je niet tot 1 stel wil beperken.

Dat is altijd vervelend voor iemand om te horen maar iets waar je als je dit aangaat rekening mee moet houden, de kans dat bij 1 van de vier het ophoud is groot en dat heeft consequentie voor allemaal.

Je zou als je een tijdje behoefte hebt aan 1 stel hier al over moeten praten, genieten zolang het duurt en geen verwachtingen en geclaim.
Allereerst: Iedereen bedankt voor de reacties en tips. Het gevoel wat me een beetje bekruipt bij jullie reacties is dat ons stelletje ons claimt (misschien vat ik het verkeerd op hoor)

Dit is absoluut niet waar. Niemand claimt een ander. We hebben waanzinnig leuke en lekkere tijden met ze gehad, en we hebben ook nog steeds regelmatig goed contact. Wij zelf (ik iets meer dan mn vriend) hebben echter zoiets van: We willen verder. Ik weet niet of ik dit contact moet afkappen (en hoe!?!?) of dat we verder moeten kijken EN dit stelletje ook blijven zien. Ik zit echt in dubio.

Ik moet overigens zeggen dat Doddie in haar laatste reactie de spijker een beetje op zn kop slaat. Toen we in het begin allerlei leuke en spannende berichtjes kregen van ons stelletje gierden de hormonen meteen door mijn lichaam, dit is nu al behoorlijk afgezwakt.

Mijn vriend houdt zich overigens wat afzijdig als ik er tegenover hem over begin. ik denk dat hij mijn gevoel deelt, maar het op de een of andere manier niet helemaal kan/durft uit te spreken. Ik lees me de afgelopen dagen suf op allerlei sites waar dit "probleem" besproken wordt, maar de reacties zijn zo uiteenlopend....Buiten dat denk ik dat het ten aller tijden het beste is je gevoel te volgen ,en aangezien dit gevoel momenteel zo vaag is, denk ik dat ik het heel eventjes moet laten rusten. Ik heb ook nog een gezinnetje te onderhouden en wil niet dat mijn aandacht daar van afwijkt.

Ik ben niet iemand die voor problemen wegloopt en ik ben iemand die nog nooit oneerlijk tegenover iemand geweest is, en dit wil ik graag zo houden....
Tamara, wat is er mis met totaal open kaart spelen? Maak een afspraak voor koffie en vertel ze dat zij heel belangrijk zijn geworden voor jullie, ze absoluut niet kwijt willen maar ook heel graag verder willen snuffelen. Dat is toch niet zo gek? Je kan ze vertellen dat de allergrootste spanning er wel een beetje vanaf is maar dat dit nu juist wel de reden is om toentertijd te gaan swingen.

Waar ben je bang voor?

Het ergste dat kan gebeuren? Dat ze boos worden.. dat je ze nooit meer ziet, dat ze gekwetst zijn. Ja dat kan allemaal maar dat is aan hun. Wees eerlijk, dan kan je in elk geval jezélf in de spiegel aankijken.
Ik ben het met Roos eens dat je het moet vertellen al zou ik wel wachten tot je het voor jezelf geheel duidelijk is. De reactie van het andere stelletje kan je natuurlijk niet voorspellen maar het is jou gevoel dus volg dat. En misschien denken hun er wel hetzelfde over maar durven ze het ook niet te vertellen .
onze ervaringen met thuisfeestjes en sdc zijn ook heel erg divers. profielen blijken regelmatig fotos van 10 jaar oud te hebben. we hebben geleerd dat we in het begin gewoon even rondkijken en als het ons "cup of tea"niet is, dan zeggen we dat we er niet echt inkomen en gaan we lekker naar huis. We vermaken ons samen ook altijd geweldig. Verder is onze ervaring dat wappen de sfeer erg kan verhogen, maar dat er wel een grens is. Als er teveel gewapt wordt, is er weinig meer aan.
Ik heb inmiddels initiatief genomen en V gebeld of we iets af konden spreken. Ze vroeg of er iets was en ik heb meteen een klein tipje van de sluier gelicht. Niet in grote details (dat doe je niet over de telefoon vind ik) Aangezien ze in de buurt was komt ze zometeen even een bakkie doen. Ik ga gewoon eerlijk zeggen hoe ik me voel, hoe zij erin staan en wat we ermee kunnen. Eerlijkheid duurt het langst. Ze heeft wel een beetje door waar ik zo al mee zit volgens mij...

Nou, wish me luck (ik vind dit doodeng zeg!)
Goed gedaan, Tamara. Heel veel succes, kan me voorstellen dat je er best een beetje zenuwachtig voor bent!
tamara ben het helemaal met de anderen eens. Wij hebben ook met enkele stellen vaker contact we zijn altijd open geweest dat we ook met andere stellen willen afspreken.

Dit is vaak wederzijds.

Toch heb ik wel 1 keer claim gedrag meegemaakt we hebben dit netjes besproken,hij begreep het wel zij niet. Al vind ik het lastig dat ze boos reageerde ik ben blij dat we het gezegd hebben.

Naar mijn mening begrijpen de meeste stellen het wel en kan je beter eerlijk zijn anders gaat het toch een keer fout en dat zou jammer zijn.

Succes en heel goed dat je het gesprek aangaat.
Hoi mensen,

Ben ik weer even.... tja... het begon met dat het ons beiden wel leuk spannend leek om erotisch uit te gaan, die spanning te voelen, mensen zien, bekeken worden.... mijn man met een andere vrouw te zien en hij mij met een andere man...

We zijn naar de fun geweest en dat was een leuke avond maar zijn voor de eerste keer teveel blijven hangen aan ;e;en stel... heb de rest van de club nauwelijks gezien. Vanuit daar hebben we ons ingeschreven op SDC.... en we hebben daar een geweldig stel ontmoet waarmee het op alle fronten klikt en we nu nog veel contact mee hebben (laatste weken weinig afgesproken, erg druk). Maar voor de rest valt het me dus nogal tegen, de mensen, de 'sfeer'. Wat ik zal zei, doorgewinterde swingers met 'tig' validaties, dat trekt me niet.

En wat ik al zei; ik ben erg kritisch en ik vind weinig mannen leuk op sdc, áls er al foto's op staan...

We zijn dus sowieso geen echte 'swingers' en laten sdc even rusten. We blijven op een bepaalde manier wel nieuwsgierig dus ik denk dat we in de toekomst zeker nog eens naar een club gaan, maar dan nemen we wel wat meer de tijd om met z'n 2-en eens rustig rond te kijken.

Ik ben het overigens helemaal met Dodie eens dat er meerdere mensen rondlopen waar je een (sexuele) klik mee kunt hebben.
tirza ik swing al 11 jaar dan heb je al snel meerdere validaties, als jij dit leuk gaat vinden zul je er ook niet aan ontkomen dat je meerdere krijgt, dat gaat vanzelf.

daarbij 1 keer op een prive feestje geweest en je hebt al zo 6 validaties als daar 6 stellen waren, daar hoef je niet eens wat voor te hebben gedaan.

ik vind het altijd een beetje vreemd dat je met meerdere validaties gelijk een doorgewinterde swinger bent. Hoe weet ik wat een ander stel met 1 validatie gedaan heeft? Een paar keer club wordt vaak niet met een validatie beoordeeld. Maar die kunnen het in de club al met meer hebben gedaan dan dat stel met 10 validaties

en een swinger ben je ook al ga je maar met 1 stel om, ook al doe je niets met anderen en laat je die alleen kijken. elke ruimte die je elkaar geeft in een relatie valt onder swingen, google er maar eens op.. en zodra je iets doet met een ander ben je ook swinger.

tamara zoals ik al zei, probeer het probleem bij jullie te leggen, bij jullie mist iets en met hun is niets mis. Zo val je de ander niet af en hou je het respect, ze kunnen het dan hooguit jammer vinden dat het gevoel bij jullie wat weg is.
Tirza, mijn vrouw staat er ook zo in als jij beschrijft. Zijn maar weinig (zeg maar niets :-) ) mannen waar ze wat mee heeft. Is erg kieskeurig hahaha. Maar soms is er wel eens een waarvan ze zegt "daar zou ik het wel mee kunnen doen" . Meestal staat dan de vrouw mij niet aan gvd . Dus zeer moeilijk om beide een klik te vinden.
quote:penopauze schreef op 12 juni 2012 @ 19:53:

Tirza, mijn vrouw staat er ook zo in als jij beschrijft. Zijn maar weinig (zeg maar niets :-) ) mannen waar ze wat mee heeft. Is erg kieskeurig hahaha. Maar soms is er wel eens een waarvan ze zegt "daar zou ik het wel mee kunnen doen" . Meestal staat dan de vrouw mij niet aan gvd . Dus zeer moeilijk om beide een klik te vinden.

...en dan heb je het perfecte stel gevonden, blijken ze nix met jullie te willen!

Dat swingen is soms net hogere wiskunde.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Ja dat kan ook nog hahaha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven