Lijf & Lijn alle pijlers

smokkelen

12-06-2012 12:52 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie tijdens het dieet gesmokkeld?

Ik ben bezig met een eiwit dieet en het gaat super goed nu 5 kilo eraf. Ik had alleen afgelopen weekend een zwakker moment.

Ik heb een mars opgegeten en een appeltaartje en nog een frikandel met mayonaise en patat. Ik was t even zat.

Nu weer streng aan de eiwit.

Nu ben ik beniewd wat jullie hebben gesmokkeld?
Niks want soms wat lekkers eten is normaal. Niet smokkelen.
Internagelaktisch
Ik kan het 'gezonde eten' niet volhouden, als ik niet heel af en toe wat lekkers neem. Niks mis mee! Zolang je het de dag erna gewoon weer oppakt.
Iets lekkers eten tussendoor is een must, anders wordt het dieet een dictatuur en heb je de kans dat je na lang trouw te zijn gebleven de kans dat je alles naar binnen gaat proppen dat je voor de mond komt.Goed bezig.

Gefeliciteerd met de 5 kilo.
Is het bij eiwitdieet niet zo dat alles wat er niet bij hoort je stofwisseling weer van slag maakt?

Verder vraag ik me af of je kunt genieten van een mars én een appeltaartje én een frikandel én patat. Bah wat een combi. Of was het niet achter elkaar?

Ik zou kiezen voor één of twee dingen maar dit is bij elkaar wel veel, vind ik.
Ik eet elke dag wel een koekje/snoepje/ijsje/chips. Zolang het niet handenvol en pakkenvol is, past dat gewoon in een normaal eetpatroon.

Ik zou me dus niet druk maken, gewoon doorgaan, je bent al goed op weg zo te zien, succes!
Oh ik maak mij helemaal niet druk (en de producten waren verdeeld over het hele weekend dus niet achter elkaar).

Ik was gewoon benieuwd wat jullie dat eten als je buiten de regels van je dieet eet.
Elk dieet moet een vrije dag hebben vindt ik, maar goed, ik geloof niet in dieten maar elke dag bewust eten. En daar hoort ook bewust kiezen voor wat lekkers bij. Nooit meer wat zoets of vets eten is namelijk niet nodig. Maar het erom om het met mate te doen.
Als een dieet zo streng is dat een keer wat lekkers smokkelen is, dan is het denk ik lastig om er op lange termijn een leefwijze van te maken. Heb je al nagedacht hoe je dat aan gaat pakken als je op gewicht bent?
quote:nienie2 schreef op 12 juni 2012 @ 13:32:

Oh ik maak mij helemaal niet druk (en de producten waren verdeeld over het hele weekend dus niet achter elkaar).

Ik was gewoon benieuwd wat jullie dat eten als je buiten de regels van je dieet eet.

Weet je wat een eiwitdieet precies inhoudt?

Juist bij een eiwitdieet is smokkelen met koolhydraten absoluut niet handig.

Bij een eiwit dieet schrap je koolhydraten zoveel als mogelijk uit je dieet, waardoor je in 'ketose' komt. Het duurt ongeveer 2 dagen voor je in ketose bent. Dat proces doorbreek je weer als je koolhydraten eet waardoor je je dieet teniet doet.

Daarbij, als je 5 kg bent afgevallen ben je pas 1 of 2 weken met het dieet bezig??? Met EN een mars, EN taart, EN friet met accessoires gaan smokkelen vind ik dat je jezelf behoorlijk in de maling neemt.

Je zou je af kunnen vragen of dit type dieet dan wel geschikt is voor je.
Ik zou een ander dieet gaan doen. Een eiwitdieet gaan verstoren met marsen en patat is net zoiets als een schep zand in de tank van je auto gooien en dan zeggen: "het is maar een schepje terwijl er wel 40 liter benzine in die tank zit". Je verstoort het proces.

Los van wat ik verder van eiwitdieten vind hoor, ik ben er niet per se voor- of tegenstander van, maar als je het doet kun je beter consequent zijn anders kun je beter een caloriebeperkt dieet doen. Dan is het minder verstorend om eens te smokkelen.
Misschien kun je beter Grip op Koolhydraten doen to. Je mag hier 1 uur per dag kh's. Google er maar eens op.
Dat is geen smokkelen, maar op een gecontroleerde manier afvallen. Jezelf altijd alles ontzeggen werkt juist averechts. Het is veel beter om af en toe lekker los te gaan.
Het is wel eens goed om je lijf lekker voor de gek te houden. Dit geldt zowel voor het eten als bewegen.

Je lichaam went te snel aan een bepaald ritme waardoor het efficienter gaat werken dus je misschien minder snel afvalt of blijft stil staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven