Centraal Moderatortopic deel 3
zaterdag 28 april 2012 om 21:01
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.
Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.
Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.
Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.
Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.
Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.
Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
dinsdag 12 juni 2012 om 14:31
Beste forummers,
Het topic 'Chantage na sex?' is weggehaald omdat er minderjarigen in het verhaal betrokken waren. Ervaringen of verhalen over seksuele handelingen of relaties met minderjarigen staan we niet toe op het forum.
Met vriendelijke groet
Moderator Viva
Het topic 'Chantage na sex?' is weggehaald omdat er minderjarigen in het verhaal betrokken waren. Ervaringen of verhalen over seksuele handelingen of relaties met minderjarigen staan we niet toe op het forum.
Met vriendelijke groet
Moderator Viva
dinsdag 12 juni 2012 om 14:34
quote:ModeratorViva schreef op 12 juni 2012 @ 14:31:
Beste forummers,
Met vriendelijke groet
Moderator VivaIk ben oprecht benieuwd waar ik dat kan lezen in de regels.
Beste forummers,
Met vriendelijke groet
Moderator VivaIk ben oprecht benieuwd waar ik dat kan lezen in de regels.
dinsdag 12 juni 2012 om 14:35
quote:ModeratorViva schreef op 12 juni 2012 @ 14:31:
Beste forummers,
Met vriendelijke groet
Moderator VivaDaar kan ik het alleen maar mee eens zijn!
Beste forummers,
Met vriendelijke groet
Moderator VivaDaar kan ik het alleen maar mee eens zijn!
dinsdag 12 juni 2012 om 14:48
quote:_origami_ schreef op 12 juni 2012 @ 14:34:
[...]
Ik ben oprecht benieuwd waar ik dat kan lezen in de regels.
Dit misschien?
De gebruiker zal de algemene normen en waarden die gelden in het maatschappelijk verkeer en de wettelijke regels in acht nemen.
Is nog wel voor deze interpretatie vatbaar.
[...]
Ik ben oprecht benieuwd waar ik dat kan lezen in de regels.
Dit misschien?
De gebruiker zal de algemene normen en waarden die gelden in het maatschappelijk verkeer en de wettelijke regels in acht nemen.
Is nog wel voor deze interpretatie vatbaar.
dinsdag 12 juni 2012 om 14:53
dinsdag 12 juni 2012 om 14:58
dinsdag 12 juni 2012 om 14:59
quote:nummerzoveel schreef op 12 juni 2012 @ 14:07:
Geen discussie over het beleid, maar wel een vraagje. Worden topics als het Chantagetopic, waarin de TO een strafbaar feit erkent, door Viva eigenlijk gemeld bij de politie? Zo niet, dan zou ik dat namelijk zelf graag doen.Ik herhaal mijn vraag nog even, want ben serieus benieuwd naar het antwoord. Is het nodig dat ik een melding maak, of doet Viva dat al?
Geen discussie over het beleid, maar wel een vraagje. Worden topics als het Chantagetopic, waarin de TO een strafbaar feit erkent, door Viva eigenlijk gemeld bij de politie? Zo niet, dan zou ik dat namelijk zelf graag doen.Ik herhaal mijn vraag nog even, want ben serieus benieuwd naar het antwoord. Is het nodig dat ik een melding maak, of doet Viva dat al?
dinsdag 12 juni 2012 om 15:01
Heb ook het idee dat het net bedacht is, maar toch denk ik dat ze het gaan ophangen aan het artikeltje wat Helene gaf. Komt een beetje over als zo'n kapstok artikel.
Ben het zeer met je eens dat er, als we deze regel gaan toepassen, er meerdere topics niet hadden mogen bestaan.
Edit; bij het nogmaals bestuderen van het artikeltje/regel, kom ik tot de conclusie dat het wel een beetje makkelijk is. 'De in de maatschappij geldende normen', in onze maatschappij keuren we harddrugs af, dus waar bestaan die topics wel?
Ben het zeer met je eens dat er, als we deze regel gaan toepassen, er meerdere topics niet hadden mogen bestaan.
Edit; bij het nogmaals bestuderen van het artikeltje/regel, kom ik tot de conclusie dat het wel een beetje makkelijk is. 'De in de maatschappij geldende normen', in onze maatschappij keuren we harddrugs af, dus waar bestaan die topics wel?
dinsdag 12 juni 2012 om 15:02
quote:nummerzoveel schreef op 12 juni 2012 @ 14:59:
[...]
Ik herhaal mijn vraag nog even, want ben serieus benieuwd naar het antwoord. Is het nodig dat ik een melding maak, of doet Viva dat al?
Serieus?
Hoe wil je in godsnaam een melding maken? Je kent TO niet eens!
Wat ga je zeggen er stónd een topic op Viva.nl en daar bleek dit uit?
Zonder harde bewijzen, naam, ip nummer etc?
En wat als blijkt dat we toch met een trol te maken hadden?
[...]
Ik herhaal mijn vraag nog even, want ben serieus benieuwd naar het antwoord. Is het nodig dat ik een melding maak, of doet Viva dat al?
Serieus?
Hoe wil je in godsnaam een melding maken? Je kent TO niet eens!
Wat ga je zeggen er stónd een topic op Viva.nl en daar bleek dit uit?
Zonder harde bewijzen, naam, ip nummer etc?
En wat als blijkt dat we toch met een trol te maken hadden?
dinsdag 12 juni 2012 om 15:06
Joh, een topic als "hoe oud was jij bij je eerste keer" kan dan al niet eens meer, want daar zullen ongetwijfeld ont-zet-tend veel mensen in reageren die 15, 16 of 17 waren bij hun eerste keer en ontmaagd zijn door een 20, 21, 22, 23, 24 of misschien zelfs wel 29 jarige.
Wat een hysterie om niks.
Wat een hysterie om niks.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 12 juni 2012 om 15:06
quote:nummerzoveel schreef op 12 juni 2012 @ 14:59:
[...]
Graag dit even melden via forum@viva.nl, dan kan een Mod daar nader op ingaan.
Ook meldingen van andere topics waarin mbt minderjarigen ongewenste dingen staan kunnen via mail, of de staffunctie, aangekaart worden. Wij kunnen niet zelf alle postings lezen en controleren op inhoud, maar zullen zeker ingrijpen als iets naar onze mening niet gewenst is op het forum.
[...]
Ook meldingen van andere topics waarin mbt minderjarigen ongewenste dingen staan kunnen via mail, of de staffunctie, aangekaart worden. Wij kunnen niet zelf alle postings lezen en controleren op inhoud, maar zullen zeker ingrijpen als iets naar onze mening niet gewenst is op het forum.
dinsdag 12 juni 2012 om 15:11
quote:ModeratorViva schreef op 12 juni 2012 @ 15:06:
[...]
Beste Mod, in de verwijderde topics ging het niet om ongewenste dingen, althans, niet ongewenst door de minderjarige. Die is al 2 keer terug gegaan voor meer.
De minderjarige in het andere topic waar ik naar verwees, is inmiddels meerderjarig en nog steeds met de man in kwestie. Of nou ja, net gedumpt.
Ik ben dan ook benieuwd wat jullie precies verstaan onder "ervaringen over seksuele relaties met minderjarigen". Zoals ook al door mij gezegd: valt praten over ontmaagd worden op je 14e door je vriendje van 20 daar ook onder? Valt advies vragen over condoomgebruik als 16 jarige met een 26 jarige vriend daar ook onder?
Hoe willen jullie deze regel handhaven en waar en wanneer kan ik precies teruglezen in de regels waar ik me dan aan zal moeten houden?
[...]
Beste Mod, in de verwijderde topics ging het niet om ongewenste dingen, althans, niet ongewenst door de minderjarige. Die is al 2 keer terug gegaan voor meer.
De minderjarige in het andere topic waar ik naar verwees, is inmiddels meerderjarig en nog steeds met de man in kwestie. Of nou ja, net gedumpt.
Ik ben dan ook benieuwd wat jullie precies verstaan onder "ervaringen over seksuele relaties met minderjarigen". Zoals ook al door mij gezegd: valt praten over ontmaagd worden op je 14e door je vriendje van 20 daar ook onder? Valt advies vragen over condoomgebruik als 16 jarige met een 26 jarige vriend daar ook onder?
Hoe willen jullie deze regel handhaven en waar en wanneer kan ik precies teruglezen in de regels waar ik me dan aan zal moeten houden?
Am Yisrael Chai!
dinsdag 12 juni 2012 om 15:29
Omdat seks met minderjarigen volgens de wet niet toegestaan is, achten wij discussies hierover ongewenst op het forum.
Verder beoordelen wij topics/postings over gerelateerde onderwerpen van geval tot geval naar eigen inzicht.
Daar laten we het verder bij, dit onderwerp is nu genoeg besproken.
Verder beoordelen wij topics/postings over gerelateerde onderwerpen van geval tot geval naar eigen inzicht.
dinsdag 12 juni 2012 om 16:06
Zou er eens gekeken kunnen worden naar een regel waarin staat dat het de bedoeling is om tweerichtingsverkeer te hebben?
Aangezien nu iemand een OP kan plaatsen waar ze geen advies op wil, vervolgens die OP weghaalt en nog 12 pagina's blijft zeuren dat ze zielig is en dat we niet luisteren.
Het lijkt mij dat een OP enkel en alleen om iets te plaatsen (wat ook in een dagboek had gekund) en waar geen commentaar of advies op gewenst is, niet op een forum hoort.
(misschien iets voor de klankbordgroep)
Aangezien nu iemand een OP kan plaatsen waar ze geen advies op wil, vervolgens die OP weghaalt en nog 12 pagina's blijft zeuren dat ze zielig is en dat we niet luisteren.
Het lijkt mij dat een OP enkel en alleen om iets te plaatsen (wat ook in een dagboek had gekund) en waar geen commentaar of advies op gewenst is, niet op een forum hoort.
(misschien iets voor de klankbordgroep)
dinsdag 12 juni 2012 om 16:49
quote:noppies schreef op 12 juni 2012 @ 15:35:
Dat is wel heel makkelijk.
Waarom mag er wel gediscussieerd worden over het gebruik van harddrugs?
Bedankt voor je bericht. We zullen dit meenemen in onze bespreking.
Met vriendelijke groeten,
Moderator viva forum
Dat is wel heel makkelijk.
Waarom mag er wel gediscussieerd worden over het gebruik van harddrugs?
Bedankt voor je bericht. We zullen dit meenemen in onze bespreking.
Met vriendelijke groeten,
Moderator viva forum
dinsdag 12 juni 2012 om 17:03
quote:ModeratorViva schreef op 12 juni 2012 @ 15:29:
Omdat seks met minderjarigen volgens de wet niet toegestaan is, achten wij discussies hierover ongewenst op het forum.
Er is een koe van een verschil tussen het feit dat seks met minderjarigen niet toegestaan is of dat discussies hierover niet zijn toegestaan volgens de wetgever.
Mocht men bang zijn dat justitie het forum wil gaan sluiten.. Ik denk dat deze angst een rol speelt.
Er is een koe van een verschil tussen het feit dat seks met minderjarigen niet toegestaan is of dat discussies hierover niet zijn toegestaan volgens de wetgever.
Mocht men bang zijn dat justitie het forum wil gaan sluiten.. Ik denk dat deze angst een rol speelt.
dinsdag 12 juni 2012 om 19:35
quote:-susv- schreef op 12 juni 2012 @ 16:59:
Hoe zou goed zijn, als alle forummers eens hun wensen bekend kunnen maken over de gang van zaken. Wat de wensen zijn maar ook de bezwaren. Dit zou het democratische gehalte van deze site verhogen en zeker ten goede komen.
Uitieindelijk is het 2 richting verkeer.
Worden de geschreven onderwerpen en items ook ingezet in het weekblad Viva.Nou geef je op voor de klankbordmeeting dan.
Hoe zou goed zijn, als alle forummers eens hun wensen bekend kunnen maken over de gang van zaken. Wat de wensen zijn maar ook de bezwaren. Dit zou het democratische gehalte van deze site verhogen en zeker ten goede komen.
Uitieindelijk is het 2 richting verkeer.
Worden de geschreven onderwerpen en items ook ingezet in het weekblad Viva.Nou geef je op voor de klankbordmeeting dan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!