Afmeting hand bagage

12-06-2012 15:18 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ga zaterdag op vakantie naar turkije en ik vlieg met Corendon.

Heeft

Er staat op de site 45x35x15 en 5kg maar die afmeting is erg vreemd aangezien de meeste 45x35x25 zijn.

Weet iemand of ze hier moeilijk over doen als hij groter en/of zwaarder is?

De reden dat ik een koffertje mee wil nemen als handbagage is dat mijn koffer al tot 2x toe niet is aangekomen met mij op de vakantie bestemming...

Zo weet ik zeker dat ik tenminste wat eiegen spulletjes heb!!
Tja er staat 15 dus geen 25, zal dus niet mogen!

Misschien even een belletje aan wagen en je verhaal uitleggen.
Ik zie dit op de site:

handbagage mag niet zwaarder zijn dan 5kg en mag maximaal de volgende afmetingen hebben: 50 x 40 x 20 centimeter.

Op een andere site:

Toegestane handbagage Grootte 50x35x23 cm, Gewicht 5 kg

Ik zou dus ook maar even bellen...

Ik denk eerder dat ze moeilijker doen over te zwaar dan over die paar cm.Maar ja zeker weet ik dat natuurlijk niet...
'Wat eigen spulletjes' kun je toch ook prima in een kleinere handbagage stoppen? Een schoon shirt, onderbroek en wat toiletspullen in mini-verpakkingen. En als je koffer weer niet aan komt, koop je het daar (bonnetjes bewaren) en kun je het vaak indienen bij je reisverzekering (lees je polisvoorwaarden door).

En als op de site staat dat de afmeting 45x35x15 mag zijn, dan is dat het. Anders had er wel wat anders gestaan.

Ik zou het niet gokken om iets groters/zwaarders mee te nemen, grote kans dat het alsnog ruimbagage moet worden en je fors bij moet betalen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Niet erop gokken, je moet je tas vaak bij de balie in een geprepareerde bak doen die de goede afmetingen heeft. Niet erin = betalen om in het ruim mee te nemen. Let ook op de evt. wieltjes!
Wij vlogen vorig jaar met Transavia. Nou daar keken ze nergens naar. Wat wel irritant is, sommige mensen nemen een tas mee, rugzak en een kleine koffer, met het gevolg dat ik mn handbagage niet meer kwijt kon en bij mn voeten heeft gestaan. Dus ik wilde dat alle maatschappijen een beetje stricter waren.
Ga lekker met de auto, kun je van alles meenemen. Je doet er drie dagen over tenzij je met de boot gaat vanuit Italië, dan duurt de reis vijf dagen.
verba volant, scripta manent.
Ik werk zelf op de grond op schiphol, maar dan voor de blauwe. Wij staan echt niet met een centimeter om te kijken of ie niet 3 cm te groot is. Bij bepaalde bestemmingen zoals lagos oid komen passagiers standaart met teveel handbagage en dan meten we het wel in zon bak. Volgens mij valt het bij de charters meestal wel mee. Als wij aan de gate alsnog besluiten dat je trolly ingecheckt moet worden hoef je hiervoor niet te betalen. Maar ik weet natuutlijk niet hoe dat bij corendon zit. Wat je ook kunt doen is degene die jou wegbrengt vragen om buiten het incheck gebied te wachten en jouw trolly te bewaren. Als je klaar bent met inchecken/bagagr droppen haal je je trolly op, zeg je gedag en ga je door de controle. En dan hoor je het eventueel aan de gate.
Ja, dat van ons was met een van de gekende prijsvechters.
quote:Tienhoven schreef op 12 juni 2012 @ 15:56:

Wat wel irritant is, sommige mensen nemen een tas mee, rugzak en een kleine koffer, met het gevolg dat ik mn handbagage niet meer kwijt kon en bij mn voeten heeft gestaan. Dus ik wilde dat alle maatschappijen een beetje stricter waren.Eens. Als je ziet wat sommigen aan 'handbagage' meeslepen..
quote:himalaya schreef op 12 juni 2012 @ 17:20:

[...]

Eens. Als je ziet wat sommigen aan 'handbagage' meeslepen..

Ja belachelijk gewoon,maar dat is volgens mij meestal met prijsvechters niet zo dan is het vaak maar max 1 item pp.

Afgelopen jaar in de VS hadden mensen een Trolly met daarop een laptoptas en dan ook nog een rugzak of een weekend tas als handbagage.En dan nogal zwaar en voor ze dat uit de bakken hadden...
Bedankt voor de tips!!

Vooral die tip van met de auto te gaan

Ik ga er maar gewoon vanuit dat het mag want overal staat iets anders aangegeven hoe groot hij mag zijn. Ik wil er kleren voor 2 personen in doen en dan nog kleine tas voor dingetjes die je in t vliegtuig gebruikt (wat te lezen eten en zo)

Wel zorg ik dat het max 5kg is!

Die tip van die trolley later weer te pakken is een hele goeie die ga ik zeker doen!!
quote:tamarafloor schreef op 13 juni 2012 @ 18:14:

Ik wil er kleren voor 2 personen in doen en dan nog kleine tas voor dingetjes die je in t vliegtuig gebruikt (wat te lezen eten en zo)

Wel zorg ik dat het max 5kg is!Daar zit je zo aan. Trolley zelf weegt al wat, en als je dan ook nog (complete?) kleren voor 2 personen er in stopt en een boek/tijdschrift en wat te eten, dan zit je er al lang overheen.
Ik zou gewoon 1 koffer wel inchecken en dan voor beide personen een schoon setje kleding/ondergoed/bikini in de handbagage doen

(doe ik meestal op de heenweg en op de terugweg check ik alles in).

Ik had in mijn eentje voor 4 dagen Rome al 8 kilo in mijn handbagage trolley(was met Ryan air dan mag je 10 kilo)
Nee hoor dat koffertje weegt echt niks!

En ik ga naar turkije waar het de komende 2 weken 32 graden is dus het worden geen winterkleren maar gewoon wat kleding ondergoed bikini en dat weegt gelukkig niet zoveel

En wat te eten en te lezen die ik in een gewone tas dus dat telt apart.
En als jullie allebei een koffer inchecken: verdeel jullie spullen over beide koffers. Als een van beide bagage dan niet aankomt, heb je toch de helft van je spullen.
Tja dat dacht ik vorige keer ook doen...

Ik dacht das slim!!

En toen kwamen allebei de koffers niet aan.....

Pas na 5 dagen!
quote:tamarafloor schreef op 13 juni 2012 @ 19:23:

Tja dat dacht ik vorige keer ook doen...

Ik dacht das slim!!

En toen kwamen allebei de koffers niet aan.....

Pas na 5 dagen!Tja, da's wel heel sneu. Ik heb heel veel gereisd, van grote en kleine vliegvelden, en nog nooit mijn rugzak kwijt geraakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven