Nu het bekend is

12-06-2012 17:29 284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer hij opgenomen gaat worden bekruipen mij de meest vreemde /rare gedachtes.

Dit is een moment waar ik naar uit gekeken heb, en nu ik weet dat het bijna zover is....word ik overspoelt door allerlei soorten gedachtes.

Zie voor meer info mijn vorige topics.

Mijn vriend is dus verslaafd aan soft drugs en alchol en heeft dus net de officiele datum gekregen.

Ik ben blij , blij voor hem, voor ons dat er hopelijk een einde komt aan dit alles..maar ook twijfels en allerlei soorten gedachtes doemen op.

Zo van vinden we elkaar dalijk nog wel leuk? Hij mij vooral als hij nuchter is? wat gaat er allemaal veranderen ik bedoel ik ken hem niet anders.... heel raar gevoel...

Herkenbaar? voor iemand hier ? Hoor het graag.
In ieder geval mooi dat hij geholpen gaat worden!
Niet herkenbaar, maar beiden heel veel sterkte/succes gewenst in dit proces!
@ Aarzelend dat zeker.....dat is ook altijd mijn prio geweest.
@forestfruit Dankjewel
Wat fijn Nien dat er uitzicht is op verbetering. Wat voor opname wordt het?
Om mijn topic nog wat toe telichten.

Je moet je voorstellen dat wij al jaar en dag zo leven. Ik ken niet anders. Ben moe gestreden, ben heel blij nu voor hem, ik gun hem het allerbest of dit nu met mij is, of alleen is of met ander.

Maar nu ik dus weet dat het bijna zover is. Ben ik bang... Bang voor de periode die er aan komt als ik alleen ben misschien veranderen er zoveel dingen dan ook voor mij, voor hem, dat... ja dat we misschien wel uit elkaar groeien.

Je oet je voorstellen dat je dag in dag uit, week in week uit etc in hetzelfde patroon leeft, die ik verafschuw daar niet van, en waar ik zeer zeker uit wil..maar,maar waarom nu die gevoelens dan?
Onzekerheid, denk ik, angst voor het onbekende en je vaste gewoontes kwijt raken? Ook al was de zekerheid negatief, mensen hebben toch vaak behoefte aan bepaalde zekerheid.
Kan het slechter worden dan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
@Caiahaar, het word een detos, met misschien een vervolg dat weet ik niet..

Ik denk dat je gelijk hebt ook al is het oude nog zo slecht, je hangt er als het ware aan want je kent niet anders meer..

@ Fame... Het kan altijd erger... denk ik altijd maar.

Maar ik snap wat je bedoelt hoor...
Detox bedoel ik Caviahaar
quote:Fame schreef op 12 juni 2012 @ 18:02:

Kan het slechter worden dan?

Relatie technisch voor TO wel misschien. Hij gaat misschien (hopelijk) veranderen en misschien gaat hij dan ook wel zijn leven veranderen.

Succes voor jullie beiden Nien.
Succes en . Jij bent in ieder geval verder gekomen dan mij.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
@ Scamp , dat bedoel ik, misschien wil hij mij wel niet meer hier na. Ik bedoel je lijd een leven samen, die straks misschien wel niet meer past?

@ Fame...knuf terug...
Geweldig! Ik ben echt heel blij voor jullie. Dit betekent dat je partner het ook helemaal zat is. Ik hoop er dan ook het allerbeste van!

Wel wil ik nog een kanttekening plaatsen.... en nu voel ik me een beetje de partypooper, maar ik zie dat je veel aan het malen bent over jullie nieuwe leven zonder verslaving.

Dat lijkt me nog iets te ver in de toekomst. Erg veel mensen op de detox stappen na een paar dagen weer uit hun eerste behandeling. In veel gevallen gaan er twee, drie opnames overheen... De kans op terugval is latent aanwezig.

Zo hoeft het bij jullie natuurlijk niet te gaan. Maar hou het in je achterhoofd als mogelijkheid!

Het verhaal "ik kan het thuis beter af, ik heb nu de handvaten, hier voel ik me niet gelukkig, ik mis jou te erg, ik zal je dit nooit meer aandoen, ik ben nu clean (want lichamelijk afgekickt) en ik kan het nu"..... dat heb ik zelf nu zo vaak gezien en gehoord dat ik het toch wilde meegeven.

Verslaving is enorm hardnekkig

Heel veel succes jullie beiden!!
quote:nien80 schreef op 12 juni 2012 @ 18:09:

@Caiahaar, het word een detos, met misschien een vervolg dat weet ik niet..

Een detox-opname is nog geen afkickprogramma hoor. Wel is het zo dat in een afkickcentrum een verslaafde altijd eerst een tijdje (die tijd varieert) in detox gaat, om daarna over te gaan tot de 'echte' behandeling: het herstelprogramma. Weet je echt niet of hij daar ook daadwerkelijk aan deel gaat nemen? Hoe lang blijft hij weg?
In zekere zin herkenbaar. Die gemengde gevoelens komen voort uit angst voor het onbekende denk ik. Angst dat er dingen veranderen. Natuurlijk is dat aan de ene kant heel mooi, maar het is ook beangstigend. Heel normaal lijkt me!

Veel sterkte en heel veel succes!
Time spent with a cat is never wasted
@ Andj Bedankt voor je reactie.. ik realiseer mij dit dan ook wat jij schrijft weet alleen niet of ik nog sterk genoeg ben na al die jaren voor 2 a3 rondes van dit.. ik bedoel afvallen en weer oppakken... dus ja... iK HOOP dat het goed gaat.

@ Twinkle. Hij gaat nu idd in Detox, het vevolg weet ik nog niet, dat zal daar blijken neem ik aan of dit thuis gebeurt of in een vervolg opname, ik weet hoe erg hij verslaafd is,,en hun gaan dit nu zien tijdens de Detox ik denk dus idd dat er een vervolg aan zit.

Echter ben ik door dit alles zo zwak geworden dat ik niet eens weet hoe ik het in mijn eentje ga doen,.. stom he?

@ Stofmuis Jij ook bedankt voor jouw reactie, het idd angst min of meer naar het onbekende... idd heel normaal maar beangstigend.. dankje voor jouw reactie
quote:nien80 schreef op 12 juni 2012 @ 18:37:

@ Twinkle. Hij gaat nu idd in Detox, het vevolg weet ik nog niet, dat zal daar blijken neem ik aan of dit thuis gebeurt of in een vervolg opname, ik weet hoe erg hij verslaafd is,,en hun gaan dit nu zien tijdens de Detox ik denk dus idd dat er een vervolg aan zit.

Echter ben ik door dit alles zo zwak geworden dat ik niet eens weet hoe ik het in mijn eentje ga doen,.. stom he?

Nien, ik denk dat het zaak is dat je weet wat er na de detox gaat gebeuren. Een verslaafde thuis in z'n eentje laten afkicken is godsonmogelijk, dus dat zal vast niet gaan gebeuren.

Zit hij in een centrum/kliniek waar een mogelijkheid tot opname is, gekoppeld aan een herstelprogramma?

En wees niet bang voor het alleen zijn. Als hij in een goed herstelprogramma komt (wat ik echt hoop) hoort ook de confrontatie met het leed dat hij zijn meest dierbaren heeft aangedaan bij het behandelprogramma . Hij zal dat heel helder krijgen en hoogstwaarschijnlijk zul je ook samen met hem een aantal gesprekken krijgen. Echt, hij zal er uitkomen als een beter mens.
quote:Scamp schreef op 12 juni 2012 @ 18:39:

Sterkte!!!

Zo te lezen heb je alles gegeven. Aan jou zal het dus niet liggen
quote:Twinkle1001 schreef op 12 juni 2012 @ 18:44:

[...]

Nien, ik denk dat het zaak is dat je weet wat er na de detox gaat gebeuren. Een verslaafde thuis in z'n eentje laten afkicken is godsonmogelijk, dus dat zal vast niet gaan gebeuren.

Zit hij in een centrum/kliniek waar een mogelijkheid tot opname is, gekoppeld aan een herstelprogramma?

En wees niet bang voor het alleen zijn. Als hij in een goed herstelprogramma komt (wat ik echt hoop) hoort ook de confrontatie met het leed dat hij zijn meest dierbaren heeft aangedaan bij het behandelprogramma . Hij zal dat heel helder krijgen en hoogstwaarschijnlijk zul je ook samen met hem een aantal gesprekken krijgen. Echt, hij zal er uitkomen als een beter mens.

Twinkle.. Little star.. doet mij denken aan het liedje met kerst... mmmm memories.

Als antwoord op jouw vraag, moet ik bekennen dat ik het niet weet. Hij kreeg eerst 8 weken of langer de mogelijkheid tot het afkicken thuis, ik had toen al kunnen vertellen dat dit zou uitlopen op een fiasco. Nu dus opname, voor Detox, wat ik wel weet is dat je aan het behandelprogramma nuchter moet deelnemen , het zij via thuis afkicken hetzij via Detox.. in dit geval is het intern Detoxxen geworden...

Daarna zal een vervolg plaatsvinden, het is hem thuis al niet gelukt af tebouwen cq nuchter te worden dus ja een vervolg zit er dik in, dan word hij overgebracht naar een andere kliniek...

Ik zie er heel erg tegen op..weet niet waarom.

Ik voel me ... alsof ik niks meer kan doen, als hij nu pas gaat leven maar dan zonder mij.. stom he schaam me gewoon om dit te plaatsen.
quote:Twinkle1001 schreef op 12 juni 2012 @ 18:44:

[...]

Twinkle.. Little star.. doet mij denken aan het liedje met kerst... mmmm memories.

Als antwoord op jouw vraag, moet ik bekennen dat ik het niet weet. Hij kreeg eerst 8 weken of langer de mogelijkheid tot het afkicken thuis, ik had toen al kunnen vertellen dat dit zou uitlopen op een fiasco. Nu dus opname, voor Detox, wat ik wel weet is dat je aan het behandelprogramma nuchter moet deelnemen , het zij via thuis afkicken hetzij via Detox.. in dit geval is het intern Detoxxen geworden...

Daarna zal een vervolg plaatsvinden, het is hem thuis al niet gelukt af tebouwen cq nuchter te worden dus ja een vervolg zit er dik in, dan word hij overgebracht naar een andere kliniek...

Ik zie er heel erg tegen op..weet niet waarom.

Ik voel me ... alsof ik niks meer kan doen, als hij nu pas gaat leven maar dan zonder mij.. stom he schaam me gewoon om dit te plaatsen.
Fijn dat hij nu eindelijk hulp krijgt Nien maar hoe zit het met jou?

Krijg jij ook hulp want het lijkt me dat jij dat ook wel kunt gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven