Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
quote:tine2804 schreef op 12 juni 2012 @ 19:44:

Droomz, nog niet dus... Vreemd normaal gaat dat altijd heel snel... Ben benieuwd morgen en anders zou ik er even een mailtje aan wagen...Ja,ik wacht morgen even af. Misschien zijn ze het ook wel vergeten, dat mailtje.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
@Indie, wat jammer dat je kaarten zo lang onderweg zijn. Is er inmiddels al iets gearriveerd? Oké, maar bij PMK moet je er wel meer plakken en ik schrijf best groot. Hoeveel moet je er gemiddeld plakken dan?

@tine2804, wat vervelend dat je zo'n last hebt van ontstekingen mbt dat maagbandje. Heb je er qua gewichtsverlies wel iets aan (gehad)? Ik hoop echt voor je dat het nu goed komt joh.

Aaah, jij hebt een varkentje onderweg! Ik hou van varkentjes en schaapjes .

@angel__, haha ja er word hier veel geschreven maar went wel hoor. Ik kan ook niet altijd direct reageren maar ik probeer het een beetje bij te houden. En vandaag moest ik over p. 104 en 105 reageren en dan schrijf ik eerst onder 104, dan ctrl x, ctrl v op pagina 105 eronder, weer ctrl x en op reageer klikken. Ctrl V en dan smileys invoegen. Het vergt wat tijd maarja ik vind het zo wel gemakkelijker om te reageren

@kozoo, gefeliciteerd! Leuk, je bent op dezelfde dag als mijn vader jarig!

@stereogram, halloo:). Alles goed ondanks de moeheid?

@droomz, ik hoop dat je het snel binnen hebt! Wachten duurt altijd lang maar bij jou nu helemaal...

Kreeg vandaag een kaartje (mooie) maar de ID was niet te lezen. Hoe slecht kan je schrijven... Het begon met een 7 2 en in het midden stond een 4 9. Ik heb gepuzzeld met registreren maar het is gelukt uiteindelijk. Wel een hele mooie titanic postzegel!! Nu nog maar 2 te ontvangen. 6 onderweg waarvan 1 naar Rusland, 1 naar Belarus en 1 naar Oekraïne en de andere naar Japan en Duitsland en 1tje ben ik vergeten .

Dus helaas nog niets sturen. Ook geen brieven ontvangen. Haken er nu zoveel mensen af ?

Morgen komt wel mijn nieuwe boek binnen als het goed is. Gelukkig ben ik vrij dus ik hou de postbezorgster in de gaten . Hopelijk zitten er ook weer wat brieven bij. Wel een hele lieve beterschapskaart ontvangen trouwens van een penvriendin! Echt blij mee. Gelukkig gaat het nu iets beter, het ergste is volgens mij wel voorbij.

Tentamens gaan wisselend dus ik reageer hier wat minder, moet flink blokken komende week en over twee weken (herkansingen). Maar doe mijn best om wel te reageren op alles en iedereen, sorry voor als ik iets of iemand vergeet!
2 vragen aan jullie ervaren pc-ers

- Ik heb 2 kaarten die nu al bijna 30 dagen onderweg zijn (Rusland en Canada)... Ik weet dat het lang kan duren, maar zo lang? Hebben jullie dat vaker? Ik ben nog maar net begonnen, en zit dus elke keer vol spanning af te wachten tot er wat aankomt.

- Inmiddels heb ik 6 kaarten 'sent' en nog 6 onderweg. Ik heb echter al wekenlang zelf geen kaartje meer ontvangen... Zo jammer! Nog maar 2 tot nu toe. Elke dag vol spanning naar mijn brievenbus (net begonnen dus, hihi), maar steeds niets... :(

Haha, eigenlijk allebei geen vraag, maar wel jammer! Vind het zo leuk, en ben nu ook echt overal mijn ogen aan het open houden voor leuke kaarten!
@el_spark, geen ervaren PC'er maar toch eventjes een korte reactie.

30 dagen voor Rusland is lang maar niet 'te' lang. Zijn degene naar wie de kaarten zijn gegaan nog wel online geweest? Canada weet ik niet.

Bij mij duurde het ook heel erg lang voordat ik de eerste kaartjes kreeg. Ik had er zo'n 12 sent toen ik zelf wat begon te ontvangen. Inmiddels is dat best redelijk bijgetrokken. Misschien ligt er deze week een kaart in je bus:).

Vooral in het begin vond ik het echt moeilijk om te wachten, het is zo leuk en dan duurt het zo lang.
quote:tine2804 schreef op 12 juni 2012 @ 19:43:

Xjanna, hier is het denk wel ok. Ben jij de janna die al eerder heeft mee geschreven? Hoe is het bij jou?Haha, ja, dat ben ik. Zo onherkenbaar ben ik toch niet met een x voor m'n nick?
Ik ben best druk de laatste tijd, heb ook niet de rust om met postcrossing bezig te zijn.
Rusland kan goed hoor!

Kaartje naar de Vs is ook aangekomen. Ik wacht nu alleen nog op Polen, Singapore, Duitsland en RUsland.
Neferisis, de verzendkosten die ik heb aangegeven in je pakketje kloppen niet. Het is 1,50 ipv 2,00. Mn hyves doet het niet dus kon je niet mailen vandaar even zo. Hoop dat alles goed aankomt.
@xJanna, misschien dat je later (in de zomervakantie?) weer met postcrossing bezig kan zijn? Het is wel echt leuk hoor!

@droomz, duurt Polen lang? Ik heb al dat soort landen nu onderweg (Polen, Oekraïne, Belarus, Rusland, Japan en Duitsland) dus het gaat wel even duren voordat er iets aan zal komen. Jammer want ik heb er nog 1 sent nodig dan kan ik 2 kaarten versturen (van 6 naar 7 traveling).

@tine2804, hebben jullie een hyves? Kan je daar wat meer over vertellen? Ik ben benieuwd:).

Net weer een kaartje gekregen en 1 brief. Kaartje uit Litouwen, leuk! En het is een varkentje, nog leuker! Als ik genoeg heb van de varkentjes haal ik die even uit mijn wensenlijstje. Passen jullie je wensenlijstje wel eens aan?

Ik heb nu 14 sent, 6 traveling en 13 received. Gaat best mooi gelijk op nu.

Mijn boek is zojuist ook binnen gekomen, ik blij! Maar net vanmorgen naar de bieb geweest, 7 boeken meegenomen waaronder 1 onwijs dikke. En begonnen in een boek van ruim 200 blz. dus mijn eigen boek moet heel even wachten. Nu heb ik twee boekjes van Ooggetuige,ik ga er 1tje af geven. Eens even zien of ik er iemand blij mee kan maken. En morgen maar een brief terug schrijven want ik moet zo eerst nog leren voor mijn tentamen van morgen... Dan is mijn reguliere tentamenweek weer voorbij, dan 1 weekje vrij en dan herkansingenweek. Nu maar hopen op mooi weer volgende week, tijd om boeken te lezen en dan hopelijk in het zonnetje!

Verder geen PC nieuws helaas. Duitsland is 4 dagen onderweg dus die zou er kunnen zijn maar aangezien er een weekend bij zit zal het nog wel even duren.
Polen is meestal een dag of 7. Althans, bij mij meestal.

De VS is ook aangekomen! Nu nog 3 landen! Bij Duitsland wisselt het. Soms heel snel, soms vrij traag. Mijne al 17 dagen

De PMKzegels zijn er ook, het andere pakketje komt vermoedelijk morgen of overmorgen. Zitten veel kaarten in.

@Nicolientje Succes met de tentamens.

En ik heb pas mijn wensenlijstje nog aangepast dat ik graag Aquarupella kaarten en die van Limoon krijg.
@ el_spark. Je zal echt gewoon geduld moeten hebben. Ik kreeg vandaag een hurray uit engeland na 27 dagen. Verder heb ik nog een paar kaarten al lang onderweg: naar China (54 dagen), Wit rusland (19 dagen) en Duitsland (16 dagen).

Het wordt beter als je er meer onderweg mag hebben, dan komt het wat meer gespreid aan, en dan ontvang je ook wat meer en vaker kaarten. De enige tip is Nederland aan laten staan, want die kaartjes zijn altijd lekker snel.

Het duurde wel lang voor mijn kaart naar Engeland aan kwam, maar ze vond 'm wel leuk. Gelukkig, want ik vond het zelf ook een heel leuke grappige kaart (een uitgeblust echtpaar die ineen museum staan te kijken naar een foto van twee naakte vrouwen). De ontvanger heeft ook met haar huisgenoten zitten speculeren wat de vrouw denkt.

En gelukkig ontving vandaag ook weer eens kaartjes, twee stuks zelfs, Tailand en Duitsland. De jongen uit Duitsland heeft zelfs een stukje in het Nederlands geschreven.

@tina, sterkte en beterschap, ik hoop dat je je snel beter voelt.

Ik heb nog een vraagje. Ik las over mense (weet niet meer wie het schreef) die bijhouden wat ze naar wie hebben gestuurd, maar waarom doe je dat? Als je de kaart gescand heb, dan kan je op de site toch zien wat je naar wie hebt gestuurd?

@ nicolientje, ik heb niet heel erg uitgesproken wensen (behalve lokale alcoholische drank), ik vraag mensen om iets te sturen dat ze zelf leuk vinden, dat doe ik ook. Ik heb dus niet echt een wensenlijst om aan te passen. Ik heb wel een keer de tekst van mijn profiel aangepast.
quote:tine2804 schreef op 12 juni 2012 @ 19:43:

Droomz, nu dan ondertussen een mail? Ik hoop het!!

Xjanna, hier is het denk wel ok. Ben jij de janna die al eerder heeft mee geschreven? Hoe is het bij jou?

Angel, heb je leuke kaartjes kunnen vinden voor de profielen?

Heb 2 landschappen gestuurd en eentje weet ik niet meer.

Finland is nu 4 dagen onderweg,

Taiwan 3 dagen,

Rusland, Belarus en VS zijn gister weggegaan. Net als 2 penbrieven. Beetje jammer wel, want nu klappert m'n brievenbusje niet
Oh en ik heb vandaag m'n pakketje van postzegelerop besteld.
@Droomz, hopelijk komen je andere kaarten ook snel aan! Dankjewel.

@TinaT, wat leuk dat die jongen uit Duitsland iets in het Nederlands heeft geschreven. Dat is wel speciaal. Ik hou het verder niet bij op papier, wel in mijn hoofd. Geheugen van een olifant denk ik

@angel__, ik heb jouw brief nog niet dus ik kan nog geen brief naar je terug sturen. Als jouw brief er morgen wel bij zit zal ik jou het eerste antwoorden, dan klappert je brievenbusje hopelijk nog een keer deze week. Wat heb je besteld bij postzegelerop? Kaartjes? Heb je er veel besteld of kan je er een aantal noemen? Ben wel benieuwd.

Deze maand helaas even geen geld om al te veel nieuwe kaarten te kopen, even wachten op stufi. Half juli heb ik een bruiloft en ik moet nog kleding kopen. Vanmiddag een tuniekje gezien die ik leuk vind maar ik twijfel of dat iets voor mij is...

Van de 7 boeken die ik vanmiddag bij de bieb heb gehaald heb ik er 1 al bijna uit, die lees ik vanavond nog uit hihi. Dan begin ik aan mijn bestelde boek. Een penvriendin wil graag 'bespreken'. Zij heeft hem op aanraden van mij gelezen. Ik had haar een boekenlegger gestuurd met een tekst over dat boek.

Toen dacht ik: vragen jullie ook om iets kleins bij de kaarten? Ik lees namelijk wel eens een muntje uit je land, een theezakje, een boekenleggertje enz. Maar ik vraag zoiets niet op mijn PC profiel, jullie?
Zo zo, het schrijven op die topic gaat lekker door.

Lees alles braaf, maar onthouden.....mijn hoofd loopt al van zoveel over.

Janna, leuk je weer even te lezen.

Hopelijk snel weer postcrossing-zin.

Nicolientje, jij leest lekker vlot.

En nee, ik vraag geen kleinigheidjes in mijn profiel en heb eigenlijk ook geen wensenlijst erin staan.

Angel, ik heb laatste ook besteld bij postzegelerop.

Zoveel leuke kaarten hebben ze daar.

Maar nu mag ik even niet hoor, eerst moet de kaartendoos een beetje leger worden.

Stereo, ben je een beetje uitgerust inmiddels.

Ik heb vandaag geen post en ook geen hurrays mogen ontvangen.

Jammer, jammer.

Heb wel net 2 kaarten geschreven.

Er gaat een kaart met een madeliefje naar Rusland en naar de Oekraine een kaart met een klederdracht-cartoon.

Nu weer 10 onderweg dus wachten maar...Nederland doet er alweer een dag of 4 over helaas.
@anita1973, oké. Ik heb wel een wensenlijstje erin staan. Moet het nog wel een beetje aanpassen maar was wel benieuwd wat anderen erin zetten. Ik vraag ook geen spulletjes/dingetjes.

Wat jammer dat je geen post en hurrays hebt ontvangen. Gelukkig kon je er zelf nog wel wat verzenden. Wat jammer dat Nederland zo lang duurt. Volgens mij rommelt het flink bij PostNL. Ze zeggen dat post vandaag verzenden er morgen is maar ik weet dat mensen gisteren brieven voor mij gepost hebben en die zijn er vandaag niet. Ik vraag me echt af wat dat toch allemaal is bij PostNL...

Voor de postbezorgsters hier op het forum/topic, over jullie ben ik wel tevreden in zijn algemeenheid hoor!! In ieder geval doet 'mijn' postbezorgster het ontzettend goed. Zij loopt zo hard... Ik vind het echt knap van haar. En dat weet ze ook:).

Net toch nog een hurray! Ik dacht laat ik nog even kijken voordat ik ga slapen en toen bleek er een hurray te zijn. Duitsland, na 5 dagen. Hele leuke hurray.

Nu toch nog even snel een nieuw adres opvragen. Want mijn andere kaarten zijn allemaal naar lang-durende-landen. Hopelijk gaat deze naar een 'snel' land...
Nicolientje: Nog niet? Hij is gisteren op de post gedaan, maar wij hebben 2 brievenbussen, een die om 6 uur geleegd wordt én eentje die om half 6 geleegd wordt. Broertje heeft gisteren mijn briefjes en kaarten op de post gedaan, waarschijnlijk naar die van half 6 gebracht dus.

Heleboel kaartjes , wilde namelijk geen verzendkosten gaan betalen. Nog wat stickers gekocht voor een (mogelijk) nieuwe penvriendin.

2 sets van Delfst Blauwe Klederdracht, tulpenkaartje met een molen, ik zal het posten als ik ze heb.. Slecht korte-termijn-geheugen ivm overspannen
@angel__, Nee, ik heb nog net niet gerend naar de deur maar ik was echt in de verwachting dat jouw kaart er zou zijn. Maar volgens mij is het een rommeltje bij PostNL hier... Alles duurt lang, verzenden en ontvangen. Hopelijk is jouw brief er morgen, je leest dat hier dan want ik vermeld altijd wat er in mijn brievenbus zat:).

Altijd leuk, heleboel kaartjes bestellen!! Voor mij is het niet erg dat je het verder niet weet maar voor jezelf is het wel vervelend zeg. Overspannen zijn lijkt me echt niet prettig. Hopelijk gaat het snel weer wat beter met je! Ik zal in de brief wat uitgebreider reageren hoor;).

Er gaat een happy birthday kaart naar Nederland. Volgens mij is zij een klein beetje (veel) gelovig... Maar ik niet en ik heb ook geen gelovig-kaartjes. Dus ik stuur een happy birthday kaart zoals ze ook graag wil.

Andere kaartje gaat naar USA, tulpen. Was alweer vergeten dat ik er nu twee mocht sturen. Inmiddels zijn er 15 sent. En 13 received. Gaat best snel allemaal. Ik heb echt het gevoel 'er midden in' te zitten:).
Nicolientje: Hmm, jammer. Dat betekent waarschijnlijk dat m'n verjaardagskaartje ook te laat aan is gekomen . Achja, jullie weten dat ze weg zijn, hoop dat ze aankomen.

Klopt, nu kan het nog, dan stel ik voor mezelf ook een grens hoor. Dan weer wat verzenden. Zijn er nu 5 onderweg.

Oh, ik heb ook helemaal geen gelovige kaartjes. Heb een beetje vanalles wat, maar geen gelovigen..
Ik vraag nooit om iets kleins bij kaarten

Ik hoor trouwens ook zelden klachten van de mensen in mijn wijk. Een tijdje terug had een mevrouw geen gids ontvangen, maar als die er niet bij zit, kan ik hem moeilijk bezorgen

Als mensen een klacht hebben, houden ze je wel aan, denk ik altijd maar. Vanmorgen overleg gehad en toen zei een collega dat ze pas een rouwkaart met een verkeerde combinatie van naam en huisnummer had. Toen heeft ze bij de mensen aangebeld. Vond ik een goede, want ik heb dat ook al 2 keer gehad. Al weet ik 100% zeker waar die mensen wonen, maar toch de volgende keer maar even aanbellen

En een tijdje terug maakte een meneer in gebrekkig Nederlands duidelijk dat sinds ik er loop, het geen uitwisselpost meer is. Het werd blijkbaar eerder vaak fout gedaan en dan moesten buren met elkaar gaan 'ruilen'.

Sommige gelovigen doen wel aan verjaardagen toch, Nicolientje? Ik weet alleen dat Jehovah's Getuigen het niet vieren, maar verder wel voor zover ik weet. Althans, de (licht) gereformeerde klasgenootjes die ik ooit had, vierden het gewoon.

Gelovige kaartjes heb ik ook niet trouwens. Maar ook geen fantasykaarten bijvoorbeeld.
Yeah en hurray uit Finland :-)
Nicolientje, hier ook ontzettend tevreden over onze postbode-mevrouw.

Ze weet ook dat mijn zoontje de post zo leuk vind dat ze alles apart in de brievenbus stopt zodat die extra vaak kleppert.

En vorig jaar (of was het 2 jaar geleden) was er een pakje voor ons, dochter had een prijsvraag gewonnen en we waren niet thuis dan kwam ze het gewoon 's avonds brengen.

Zo lief!

En echt typische gelovige kaartjes heb ik niet, zou denk ik iets van een kerk sturen ofzo.
Even 'low profile' geweest i.v.m. een zware verkoudheid. Ik heb inmiddels een half bos aan zakdoeken vol gesnoten, maar ben weer op de been.

De afgelopen dagen een berg fraaie prentjes binnen gekregen en vanochtend enkele kaarten geschreven: een Garfield naar Oekraïne, natuur naar Polen, een zeemeermin naar Duitsland, een nomade naar Frankrijk, koeien naar Finland en een filmster naar NL.

@Janna > leuk dat je je weer eens meldt, per slot van rekening heb jij mij ooit in jouw hurray op dit topic attent gemaakt.

@Nicolientje > meestal moet je drie PMK zegels op een kaart plakken. Ik kan tegenwoordig heel klein schrijven. Ik bestel meestal 50x Europa en 25x Wereld.

Ik heb een mapje waarin ik allerlei rommeltjes bewaar: gebruikte bioscoopkaartjes, oude strippenkaarten, entreekaartjes van parken en musea, boekenleggers, etc.. Hiervan stuur ik iets mee als men daarom vraagt. Ik heb zelf niet zo'n verzoek in mijn profiel staan.

De PC-hyves is voornamelijk in gebruik voor meetingafspraken en private swaps, maar ook voor privé zaken die we hier niet aan de grote klok willen hangen. Je kan je hiervoor aanmelden als je op dit topic een geruime tijd en regelmatig hebt meegeschreven.

@Tine > dank je wel voor het leuke pakket met kaarten, het eerste exemplaar is inmiddels in de oranje bus beland.

@Droomz > had jij ook zulke mooie PMK zegels dit keer?

@TinaT > ik houd in een boekje mijn verstuurde niet-officials bij. Met sommige PC-er wissel ik geregeld kaarten en/of zegels uit en zo voorkom ik doublures.

@Stereo > deze periode vergt altijd extra energie. Nog leuke vakantieplannen binnenkort of ga je thuis bijkomen van dit schooljaar?

@Angel > PC werkt heel therapeutisch bij overspannenheid.

Ik stuur, net als Anita, meestal een kerk(interieur) naar gelovigen. Ik scoor altijd bij het winkeltje in de Sint-Jan.
Mijn PMKzegels waren wel oke, maar vind ze niet allemaal even mooi. Niet zo erg.

Hier niets in de brievenbus. Geen kaartjes van PC, geen bestelde kaarten en ook geen hurrays in de digitale bus.
Net weer thuis van de laatste middag prijzenjacht voor de verloting, maar alles is binnen nu.

Lekker hoor, weer wat afgerond en nog binnen budget ook.

Gelukkig voel je je weer beter Neferisis.

Lekker aan het schrijven geweest ook.

Net even mijn mail doorgenomen en daarbij zat een enthousiaste hurray uit Japan.

Dit weekend weer tijd maken om kaartjes te schijven.

Nou ja, voorlopig nog kaartje want heb er nog 9 onderweg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven