Beetje verward...

14-06-2012 00:03 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nog vrij jong en heb nog niet heel veel ervaring met mannen. Ik heb alleen nog maar gezoend en ik vind ook niet snel een man echt de moeite waard, zeker niet met stappen waar je toch vaak wat wanhopigere mannen vindt. Heb dus ook nog nooit een vaste relatie gehad. Ook speelt een beetje bindingsangst wel mee waardoor ik dingen uit de weg ga.

2 weken geleden ben ik uit verveling op een chatroom gegaan en heb toen met een jongen gepraat tot 7u 's ochtends. Het klikte online heel erg goed, heel veel dezelfde interesses. Vanaf toen hebben we bijna een week lang elke dag 8 uur gepraat/gecamd, vaak tot diep in de nacht. Ik heb hem verteld dat ik bijna geen ervaring heb, daar reageerde hij heel positief op. Ook zei ie dat ie me steeds leuker begon te vinden en hij begon ook als eerste over dat ie met me op date wou. Dit duurde tot vorige week dinsdag ongeveer en toen kwam ie ineens niet meer online, donderdag is ie er even op geweest bij zijn zus want zijn internet deed het niet zei hij, zijn modem was kapot. Ik heb nu nog spijt dat ik toen niet naar zijn nummer had gevraagd, want vanaf donderdag is hij niet meer online geweest. Ik weet wel dat ie moet werken en dat hij vandaag een examen had, maar toch twijfel ik heel erg of hij me nog wil spreken...en die onzekerheid maakt me gek want dit is een van de weinige jongens waar ik echt voor zou willen gaan. Ik moet misschien wel even erbij vertellen dat hij in die week dat we zoveel praatten vrij had en dat hij nu weer werkdagen maakt van 8 tot 5.

Maar mijn vraag is eigenlijk kan ik het beter opgeven of moet ik nog blijven "wachten". Ik wordt een beetje gek van de onzekerheid...
Je vertrouwt hem wel. Maar je hebt hem alleen gesproken en gezien op de cam. Je weet niet of hij wel is wie hij zegt dat hij is, je kent zijn vrienden niet, weet niet waar hij woont en hoe hij in de omgang is.

Tuurlijk, misschien is het een doodgoeie lieverd. Maar dat kun je nu écht nog niet beoordelen.

Overigens, je doet net alsof het heel bijzonder is dat hij positief reageerde betreft jouw weinige ervaring, maar dat is toch ook gewoon niet meer dan normaal?
Ja is meer mijn eigen onzekerheid omdat veel meisjes toch een stuk jonger zijn dan ik daarmee...

En het klopt inderdaad dat ik niet alles kan beoordelen...maar waarom er niet achter komen? Als het op een openbare plek is en ik zorg dat er een vriendin in de buurt is...

Ik baal wel een beetje van mezelf dat ik me zo laat meeslepen..ben niet zo sterk als ik mezelf altijd laat geloven.
Tuurlijk kun je daar achter komen, ik bedoel ook niet dat je dat niét zou moeten doen. Maar het kan geen kwaad wel scherp en realistisch te blijven in deze.

En die onzekerheid (en het laten zien ervan) is nergens voor nodig, elke man mag in zijn handjes knijpen als een vrouw besluit dat HIJ degene is waar zij verder mee wil gaan.
Ik weet alleen da de meeste mannen wel kicken op weinig ervaring, vooral als dat inhoudt dat je nog maagd bent. Dus hij is wat dat betreft echt niet bijzonder ofzo.
Ja ik ben zeker al meer op scherp gesteld door al jullie adviezen en zal mijn ogen en oren open houden mochten we weer contact krijgen.

Had wel eventjes een realitycheck nodig en voel me ook al minder rot nu. Ik denk dat het ook een beetje paniek is omdat ik al mijn vriendinnen zich momenteel aan het settelen zijn (toevallig allemaal tegelijk xD) en dingen veranderen en ik voel me een beetje een loser en zoals ik zei lukt het niet zo snel met mannen bij mij...ik weet ook dat dat een van de redenen is dat ik me hieraan wil vast blijven klampen...
ja haha klopt wel dat ze erop kicken in het algemeen maar denk niet dat alle mannen het fijn vinden want vergt wel meer geduld enzo...maar goed als ze dat niet voor je kunnen opbrengen dan weet je genoeg xD
Bespreek je dit soort dingen ook met je therapeut?
Ik heb een beetje ervaring met chatten e.d. maar dit klinkt als foute boel.

Positief reageren op 'weinig ervaring' is een alarmbel.

Wiens voorstel was het om de webcam aan te zetten? (zijna nadat jij beschreven had hoe je er uit zag?)

Verder lijkt het me zaak om eerst eens aan je zelfvertrouwen onzekerheid naiviteit te werken en IRL contacten aan te gaan voor dat je online met mensen af gaat spreken.
quote:misss_L schreef op 14 juni 2012 @ 01:51:

ja haha klopt wel dat ze erop kicken in het algemeen maar denk niet dat alle mannen het fijn vinden want vergt wel meer geduld enzo...maar goed als ze dat niet voor je kunnen opbrengen dan weet je genoeg xDDat hoeft niet perse zo te zijn natuurlijk, dat ze meer geduld moeten hebben. Mijn eerste sekspartner vond het namelijk ook kicken en nam echt niet meer tijd hoor (ten eerste weinig voorspel en ten tweede wordt je zonder ervaring gewoon makkelijker overgehaald/onder druk gezet om het met hem te doen). Het ging hem gewoon om het ontmaagden van weer een meisje... Dus kijk daar mee uit en inderdaad wat maja zegt: het is eerder een alarmbel dan iets goeds.
Vroegâh op de Dolfijn-chat van Ilse van een afspraakje in 5 minuten geregeld als je dat wilde. Een keer een weddenschap om een fles roze over afgesloten dat ik binnen 5 min een sexdate kon regelen.

ff laten vallen dat je blond haar heb en blauwe ogen en dan kwamen de eerste vragen voor privé chat al binnen. Daar latten vallen dat je cup C heb en BINGO. (1 fles rozé voor mij en pech voor de chatterT)
t is raar dat jullie dagenlang uren cammen en chatten zonder dat daar een date of een tel nr uit kwam.
wij slapen nooit.
Wat minnie zegt. Als je zo veel contact hebt gehad dan kan een mailtje (om te zeggen dat er er even niet bent maar de ander nog wel heeeeel leuk vindt) er ook wel af.
Ik zit nu nog in de intakegesprekken dus dat gaat meer over vroeger en de verloop van mijn leven, maar daar kom ik ook nog wel aan. Ik wil het in ieder geval wel bespreken, net zoals ik al mijn angsten/onzekerheden wil en moet bespreken.

En ik zou zijn reactie wel helemaal kunnen uittypen maar ik heb zelf ook wel in de gaten wanneer iemand een fout type is maar ik geloof echt niet dat hij dat is. We hebben al zoveel besproken en het is ook niet zo dat hij me "inpalmt", juist helemaal niet eigenlijk. We hebben ook gewoon kritiek op elkaar en bespreken problemen waar we tegenaan lopen in het leven. Hij probeert zich niet mooier voor te doen dan hij is want hij heeft zelf toegegeven niet gelukkig te zijn en dat ie best wel in de put zit...hij heeft het nog best wel vaak over zijn ex waar ie nog niet helemaal overheen is...ook niet echt een slimme move als je een smooth operater bent ;) Dat van die ex irriteert me trouwens wel xD

Maar begrijp me niet verkeerd ik snap waarom jullie bedenkingen hebben alleen komt het misschien erger over dan het is omdat ik nu eenmaal niet alle gesprekken hier kan gaan uittypen :p

Maar even buiten hem besef ik me ook wel dat ik niet te sterk aan een jongen moet gaan hangen en dat ik me wel wat afhankelijker mag opstellen. Dit is wel een goed punt om ook aan te werken tijdens de therapie.
En ja ik begin ook te twijfelen of ie er nog wel zin in heeft xD
het lijkt mij meer dat hij zo iemand is die er een compleet 2e virtueel leven op nahoudt.
wij slapen nooit.
quote:misss_L schreef op 14 juni 2012 @ 10:17:

Ik zit nu nog in de intakegesprekken dus dat gaat meer over vroeger en de verloop van mijn leven, maar daar kom ik ook nog wel aan. Ik wil het in ieder geval wel bespreken, net zoals ik al mijn angsten/onzekerheden wil en moet bespreken.

En ik zou zijn reactie wel helemaal kunnen uittypen maar ik heb zelf ook wel in de gaten wanneer iemand een fout type is maar ik geloof echt niet dat hij dat is. We hebben al zoveel besproken en het is ook niet zo dat hij me "inpalmt", juist helemaal niet eigenlijk. We hebben ook gewoon kritiek op elkaar en bespreken problemen waar we tegenaan lopen in het leven. Hij probeert zich niet mooier voor te doen dan hij is want hij heeft zelf toegegeven niet gelukkig te zijn en dat ie best wel in de put zit...hij heeft het nog best wel vaak over zijn ex zijn vriendin waar ie nog niet helemaal overheen is die een weekje bij haar moeder zat...ook niet echt een slimme move als je een smooth operater bent ;) Dat van die ex irriteert me trouwens wel xD

Maar begrijp me niet verkeerd ik snap waarom jullie bedenkingen hebben alleen komt het misschien erger over dan het is omdat ik nu eenmaal niet alle gesprekken hier kan gaan uittypen :p

Maar even buiten hem besef ik me ook wel dat ik niet te sterk aan een jongen moet gaan hangen en dat ik me wel wat afhankelijker mag opstellen. Dit is wel een goed punt om ook aan te werken tijdens de therapie.
Hoe meer je zegt hoe meer ik aan jouw inschattingvermogen ga twijfelen. Nog steeds kan ik niet zeggen hoe die jongen in elkaar steekt en wat voor intenties hij heeft, maar duidelijk is wel dat jij bij elke kritiek in de verdediging schiet. Moet je helemaal zelf weten hoor, maar je lijkt mij het perfecte type om te bedonderen.
auw xD Je hebt wel gelijk hoor...probeer dingen mooier te maken dan ze zijn waarschijnlijk.

Maar begin wel steeds meer aan zijn oprechtheid te twijfelen na al jullie adviezen, alleen kan ik mijn gevoel natuurlijk niet meteen uitzetten helaas...vandaar ook het verdedigen waarschijnlijk :p
In plaats van jezelf te verdedigen tegenover mensen die je niet eens kent zou je eens kunnen kijken naar je gedrag en gevoelens en zijn gedrag.
Ja het is inderdaad wel wat om over na te denken hoe dit mij al beinvloedt en hoe gemakkelijk ik dan waarschijnlijk ben om in de luren te leggen en dat besef ik me nu wel...alleen heb wel hulp nodig om te veranderen denk ik. Gelukkig krijg ik dat nu ook!
Mijn ex leek ook heel lief en betrouwbaar. Hij lijkt nog steeds heel lief en betrouwbaar op internet. Vooral voor jonge vrouwen doet hij zijn best, hij houdt van jong, hoe jonger hoe beter. Helaas nog niet zo lang geleden gehoord dat er (alweer) een jonge vrouw aangifte tegen hem heeft gedaan wegens o.a. verkrachten en mishandelen. Zij had hem ook via internet leren kennen. En als ik lees hoe jij over jezelf schrijft en reageert dan ben jij, net als ik destijds, het ideale slachtoffer voor iemand als mijn ex...

Wat Leentje zegt, better safe than sorry. Mijn alarmbellen rinkelen. Dat zegt vast niet alles met mijn achtergrond maar toch, nog maar een keer, better safe than sorry!
Hoe hou je het vol om 8 uur per dag een week lang te chatten.... Ben je nog niet helemaal ingestort?
Misss_L: vertel niet online tegen iemand hoe je er uit ziet, zeg z nee tegen webcamcontact en laat al helemaal niet vallen dat je onervaren bent met mannen en relaties.

Als je dat niet doet en je krijgt wel goed contact (en dan bedoel ik geen nachten lang in 1 week maar gewoon normaal af en toe chatten en eens via de mail een tijd afspreken en andere leuke berichtjes via de mail) dan zou je kunnen over wegen of het misschien wel een idee zou kunnen zijn om de webcam aan te doen en daarna pas na gaan denken over een ontmoeting. (en alleen ontmoetingen op neutrale plekken maar dat snap je zelf hoop ik ook)
Nou ja denk dat het er niet meer gaat komen en begin nu wel te denken dat hij het waarschijnlijk wel leuk vond voor een weekje maar er genoeg van heeft want ik hoor helemaal niets meer van hem. Ik kan het in ieder geval beter van me afzetten nu.

Het is me in ieder geval goed duidelijk geworden hoe naief ik wel niet ben xD En ik wil ook ff iedereen bedanken die gereageerd heeft tot nu toe, heb soms ff een realitycheck nodig als ik weer eens met mijn hoofd in de wolken zit :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven