Geld & Recht alle pijlers

examenmodel Grrrrr

14-06-2012 22:08 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, even een vraagje over wat te doen.

Ik heb mij een tijd geleden opgegeven op een site van examenmodel.nl

Ik heb dit kennelijk niet goed nagelopen, want er blijkt nu een vervelende bijwerking aan te zitten: ik kan me niet meer uitschrijven!

Ik word inmiddels overspoeld door de aanvragen van pedicures (in opleiding) door het hele land, terwijl mijn gedachte ooit was dit hooguit in mijn eigen regio te doen. Elke week wel vijf mailtjes met aanvragen of ik ajb hun examenmodel wil zijn.

Ik heb zelf al gekeken of ik mijn aanmelding kan veranderen, zodat ik op z'n minst de regio kan aanpassen. Dit kan echter niet. Maar na nader onderzoek kan ik me ook niet uitschrijven en zie ik ook nergens de mogelijkheid om contact op te nemen met de initiatiefnemers van deze site.

Hoe dom dus (maar vooral irritant dat ik word overspoeld met aanvragen waarbij ik geen zin heb om telkens netjes te antwoorden dat ik niet meer wil).

Is er een manier om hier vanaf te komen en kan/mag dat zomaar dat je je eigen gegevens niet meer kan verwijderen of daarover contact kan leggen?
Ze hebben Facebook. Misschien daar een berichtje achterlaten?
Waarom heb je geen zin om telkens netjes te antwoorden dat je niet kunt?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Haha, wat een actie.

Zoek het KvK-nummer op. Geen dank.
Iemand heeft bij 'type model' ingevuld: "niet beschikbaar!!!!! al mijn profielen zijn verouderd!!"

Misschien kun je ook zoiets doen
quote:nouschi schreef op 14 juni 2012 @ 22:12:

Waarom heb je geen zin om telkens netjes te antwoorden dat je niet kunt?

Omdat ik dan 50 keer per maand hetzelfde verhaaltje mag gaan afdraaien. Ik vind het lullig voor de modellenzoekers, maar dat zijn ook net zo vaak standaard mailtjes als:

hai, ik zoek voor volgende week met spoed een model aan de andere kant van het land. Je moet 5 knipbare nagels hebben, twee eeltplekken ter grootte van een euro en een likdoorn. Mail me op bladibla.
Vaak staat er helemaal onder aan een mail een link om je af te melden, misschien heb je die over het hoofd gezien.
Dit is de eigenaar van de site:

Www.beautysenz.nl
quote:fangio schreef op 14 juni 2012 @ 22:13:

Haha, wat een actie.

Zoek het KvK-nummer op. Geen dank.

Dat nummer staat dus nergens op de site. Ik kan alleen dit vinden:

Copyright © 2011 Examenmodel.nl

Deze site is gerealiseerd door MVS Creative & Upgraded Solutions
quote:Cateautje schreef op 14 juni 2012 @ 22:16:

Vaak staat er helemaal onder aan een mail een link om je af te melden, misschien heb je die over het hoofd gezien. Nope
Kvk was makkelijk te vinden en je komt uit bij beauty senz.
quote:bijenrompje schreef op 14 juni 2012 @ 22:18:

Dit is de eigenaar van de site:

Www.beautysenz.nl

Echt? Hoe weet je dat trouwens?

(ook hier geen mailadres, alleen telefoonnr. Wil er best naartoe bellen, maar hoor eerst graag hoe je aan deze wijsheid komt )
quote:schouderklopje schreef op 14 juni 2012 @ 22:20:

[...]

Nope Solly.
Www.kvk.nl -> zoeken op examenmodel.nl = beauty senz, eigenaar examenmodel.nl
He, verrek zeg, je hebt helemaal gelijk. De sites van beide adressen zijn uberhaupt slecht (omdat ik een contactformulier toch wel het minste vind) nu ik toch effe los mag. Ik zal de beste mevrouw even bellen om te vragen of ze me ajb wil verwijderen.
bijna iedre site heeft een mailadres met info. dus probeer eens info@examenmodel.nl
Of

noreply@examenmodel.nl

haha
Je moet profielen aanmaken per catergorie waar je interesse in hebt om model voor te zijn toch? Kan je die profielen niet gewoon verwijderen? (weet het zelf ook niet maar wie weet)
Kun je niet je e-mailadres aanpassen?
Wat Suuzzz dus zegt. Gewoon een adres aanmaken en nooit meer openen.
Komen de mails van de site of van mensen zelf? Als ze van de site komen kun je een regel aanmaken dat alle mail van de site direct naar de prullenbak gaat. Maar de site is in overtreding als ze je niet de mogelijkheid geven om af te melden!
quote:pyridine schreef op 15 juni 2012 @ 08:46:

Komen de mails van de site of van mensen zelf? Als ze van de site komen kun je een regel aanmaken dat alle mail van de site direct naar de prullenbak gaat. Maar de site is in overtreding als ze je niet de mogelijkheid geven om af te melden!

Ik weet niet of je dat denkt of dat weet, van dat in overtreding zijnde?

Maar je kunt je inderdaad nergens afmelden, noch dingen aanpassen (heb ik een paar keer geprobeerd, maar het wordt niet doorgevoerd) noch contact opnemen.

Dus ik blijf maar overspoelt worden door mensen die denken dat ik interesse heb. Lang nadat mijn interesse vervlogen was (toen ik erachter kwam dat er echt vooral verzoeken van heinde en ver binnenkwamen). In het begin heb ik nog netjes een reactie gegeven aan de mailer, maar daar ben ik inmiddels mee opgehouden.
Lijkt me dat pyridine gelijk heeft. Wat ze doen in namelijk je persoonsgegevens verzamelen. Dat is de wet bescherming persoonsgegevens van toepassing en die geeft je het recht om te verzoeken zulken verzamelingen te verwijderen. Soms bij betaalsites zit je aan een bepaalde periode vast (staat in de kleine lettertjes) maar dan moet het mogelijk zijn om je profiel op non actief te zetten.
Wat kunt u doen tegen spam?

Let op, op welke nieuwsbrieven u zich abonneert. Partijen mogen u alleen mails, sms, faxen of andere elektronische berichten sturen, als u daarvoor zelf toestemming geeft

Let op, aan wie u uw gegevens geeft. Bedrijven aan wie u uw e-mailadres of mobiele nummer geeft wanneer u een product of dienst koopt, mogen deze gegevens gebruiken voor het verzenden van berichten. Ze hoeven u daarvoor niet expliciet om toestemming te vragen, zolang ze u berichten sturen over gelijksoortige producten of diensten. Ze moeten u hierbij wel de mogelijkheid hebben gegeven om dit te weigeren

Meldt u af, als u berichten niet meer wilt ontvangen (ook als u uw gegevens heeft afgegeven bij de koop van een product of een dienst). In elke legale nieuwsbrief of aanbieding moet duidelijk staan wie de afzender is en hoe u zich kunt afmelden. De verzender moet het verzenden van zijn berichten naar u stoppen zodra u daarom vraagt

Het is dan niet helemaal een nieuwsbrief, maar ik zou denken dat dezelfde regels gelden?

(ik heb dit van spamklacht.nl van de Opta gehaald)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven