Moeilijke man

15-06-2012 14:01 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik lees al heel lang mee, maar wil jullie graag het volgende voorleggen.

Mijn partner en ik zijn nu ruim 4 jaar samen, wonen ook samen met mijn kinderen uit vorige relatie.

Nu beginnen mij steeds meer dingen op te vallen.. Hij praat niet, nergens over.. ook niet over zijn gevoel of werk..

Als ik ergens over wil praten luisterd hij niet, of zegt dat ik niet zo moet zeuren, dan heb ik het over de normale dagelijkse dingen..

Praten over onze relatie is al helemaal uit den boze. Dan wordt ie boos en gaat achter de pc of met zn telefoon ergens anders zitten..

Mij maakt dit helemaal gek, ik wil een normale relatie waarin alles gewoon bespreekbaar is.

het lijkt wel of hij helemaal is afgevlakt en in zn eigen wereldje zit.

Hoe krijg ik hem aan het praten, zodat ook issue's uit onze relatie de wereld uit kunnen? (ik weet wel dat hij met zijn ma altijd een heel moeizame relatie heeft gehad, hij kon/kan niks goed doen!)

alvast bedankt!
HOE praat jij met hem?

Vrouwen hebben nog wel eens de neiging gesprekken af te willen dwingen, hun manier te willen en te gaan verwijten. Terwijl in de begin jaren het nog mogelijk was normaal te communiceren. Kan daar een sleutel liggen?
4 jaar een relatie en nu begint het een probleem te worden?

Heb je daar dan al niet eerder last van ondervonden?

Mannen zijn over het algemeen geen makkelijke praters, maar dat je zegt dat hij nog niet eens kan luisteren of een gewoon gesprek voeren over het werk ofzo vind ik wel extreem.

Ik zou er ook gek van worden als ik met mijn eigen partner niet kan praten.

Heb je het er al eens over gehad wat je dwars zit over zijn gebrek aan communiceren?
Was hij altijd al zo?
Computer says nooooo
Ik heb veelvuldig gehoord hoe vrouwen in staat zijn te praten. Daar zou ik mezelf ook voor afsluiten. Vaak is een normaal gesprek niet mogelijk omdat er altijd vooral vrouwelijke gevoelentjes zijn met verwijten wat hij allemaal niet goed doet.
Hey,

Eigenlijk heb ik nooit normaal met hem kunnen praten, niet in onze relatie in ieder geval.

Het lijkt wel of hij op slot schiet, hij sluit zich helemaal af als ik een normaal gesprek wil voeren.

Zelf ben ik totaal geen dwingend of dominant persoon, maar heb wel behoefte aan een gesprek...

Ook zal hij nooit zomaar zijn arm om je heen slaan of een spontane kus geven, dat komt altijd van mij uit..

Nu begint het bij mij echt een probleem te vormen, ik wil ook graag warmte voelen in onze relatie..

(geen van de vrouwen waar hij mee samen is geweest heeft met hem kunnen praten waardoor uiteindelijk de relaties kapot gingen!) ik wil dat graag voor zijn.
Ik zeg maar niks.
Apart dat het je nu pas opvalt. Was het in het begin anders of is het altijd zo geweest? Kunnen jullie wel praten over leuke dingen die jullie beiden boeien? Het kan zijn dat praten een nog moeilijkere lading heeft gekregen voor hem als het de hele tijd over "lastige" dingen moet gaan, is dat mogelijk?
Okee, toch maar dan: uit je verhaal blijkt dat jullie behoeften verschillen. Dat lijkt me een betere postitie om vanuit te gaan werken in plaats van 'mijn man praat niet'.
Wil je dat hij praat of is een keer goed luisterd naar waar je mee zit?
@ consuela

ja hij is altijd heel stil geweest. Hij praat alleen als hij dat wil, en dat is dan vaak ruzie!

Onderhuids speelt het bij mij al langer, heb natuurlijk geprobeerd met hem te praten.. Heb hem ook gevraagd desnoods hulp van een psycholoog in te schakelen.. maar dat wil hij niet!
Je kunt hem in ieder geval niet veranderen. Dus dat betekent dat je beter kunt accepteren of weggaan. Iets voor zijn heeft geen zin omdat dit nou eenmaal bij hem hoort.

Wat zijn 'normale' gesprekken? Hebben jullie ook wel eens lol? Wat is er wel leuk?
quote:amand1969 schreef op 15 juni 2012 @ 14:16:

Okee, toch maar dan: uit je verhaal blijkt dat jullie behoeften verschillen. Dat lijkt me een betere postitie om vanuit te gaan werken in plaats van 'mijn man praat niet'.Oooeeh, dat is heel subtiel verwoord
quote:cookie12 schreef op 15 juni 2012 @ 14:17:

@ consuela

ja hij is altijd heel stil geweest. Hij praat alleen als hij dat wil, en dat is dan vaak ruzie!

Onderhuids speelt het bij mij al langer, heb natuurlijk geprobeerd met hem te praten.. Heb hem ook gevraagd desnoods hulp van een psycholoog in te schakelen.. maar dat wil hij niet!

Sorry, dit is te grappig. Praten over het feit dat hij niet wil praten
Hij weet heel goed dat ik hiermee zit, en natuurlijk moeten we dit samen oplossen...

Alleen de vraag is hoe?

@amand, ja dat blijkt dat onze behoeften verschillen, maar ieder mens moet toch een gesprek voeren op zn tijd?

dingen die ons allebei boeien praat ie ook niet over, als ik wat zeg krijg ik of een kort antwoord, of helemaal niks terug!
quote:rozenstruikje schreef op 15 juni 2012 @ 14:19:

[...]

Sorry, dit is te grappig. Praten over het feit dat hij niet wil praten Ik heb dat ooit in een ver verleden een paar keer met mijn man geprobeerd. Dat werden monologen. Tja..

Sorry, dit is te grappig. Praten over het feit dat hij niet wil praten ;-)[/quote]

weet ook niet hoe ik het anders uit moet drukken
waarom ben je in vredesnaam met deze man gaan samenwonen?

en hoe vinden je kinderen hem?
wij slapen nooit.
Je ziet er in ieder geval de humor van in

Is accepteren van wie hij is een optie?
Mijn kinderen zijn dol op hem...

ik ben met hem gaan samenwonen omdat ik van hem hou! Ik dacht dat ik het hier niet zo moeilijk mee zou krijgen, maar helaas dus wel...
quote:cookie12 schreef op 15 juni 2012 @ 14:20:

dingen die ons allebei boeien praat ie ook niet over, als ik wat zeg krijg ik of een kort antwoord, of helemaal niks terug!

He dat klinkt gezellig. Ok, probeer 's heel kritisch naar jezelf te kijken wat jouw aandeel zou kunnen zijn. Verwacht je teveel van hem, praat je veel over de problemen, probeer je veel te wroeten in hem? Daar worden sommige mensen heel narrig van.

Dat hij de hele tijd z'n klep houdt en dan 1 keer in de zoveel tijd ontploft, hoe gebeurt dat? Wat is de aanleiding? Is hij gefrustreerd over de relatie, gefrustreerd over zichzelf, gefrustreerd over alles?

Is hij ook nog weleens aardig, gezellig, lief voor je? Misschien niet in woorden maar in daden. Het kan zijn dat je je aandacht daarop moet richten, dat hij het niet zegt maar wel probeert te tonen.
Ai, dat klinkt als een gezellige boel bij jullie

Ik kan mij voorstellen dat iemand moeilijk over diepere zaken praat.

Maar gewoon niet in staat zijn te praten?

Wat deel je dan met elkaar?
Mij lijkt communicatie toch essentieël.. Ben je niet beter af zonder hem en met iemand die je wél verdiend!!

Het lijkt me nl geen leuke kerel!!
Waar zijn de kinderen dol op?

Wat doet hij wel? Als hij over niets praat...
Ja rozenstruikje, dat zie ik zeker.. wil hem zeker niet kwijt..

Ondanks het gebrek aan praten, hou ik veel van hem..

misschien speelt het gedoe me zn moeder ook wel mee, dat ie zich niet kan uiten... ik zou het graag willen weten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven