Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Magnolia, heerlijk zeg dat maandag de overdracht al is! Begrijp ik het goed dat jullie allebei een koophuis hadden en nu samenwonen in een ander huis? Wat een opluchting dat er nu dan één huis is verkocht! Geniet van het inpakken en afronden!

Wij kunnen ook aan de slag. Zijn akkoord gegaan met het bod van de woningopkoper en zijn blij dat we van het huis af zijn, ongeacht de financiele gevolgen. Kan me niet snel genoeg gaan!
Thanks lavendelbloem en islagisla

@ isla. Mijn vriend en ik hebben beiden een koopwoning. Zijn huis is dus verkocht en het mijne staat te koop. Gelukg dus al 1 huis verkocht, binnen 7 maanden en geen verlies, winst zelfs! we gaan nu samenwonen in mijn huis. We hebben wel iets anders al op het oog, maar wil daar nu niet zoveel over kwijt.
Magnolia, hartstikke fijn voor je! Wat een heerlijk gevoel zal 't zijn dat je het huis van je vriend zo snel al verkocht hebt, zelfs met winst, wauw! Heb je voor je eigen huis al veel bezichtiginen gehad? Succes maandag!
:D

Ga gerust je gang hoor, huizen kopen en verkopen terwijl de Eurozone implodeert.

Hollandse struisvogels met nesteldrang kennen geen grenzen..

http://youtu.be/TN_1mF-3JTI
Hier is de verhuizing en overdracht goed verlopen! Na de overdracht hebben we een fles champagne geopend.

Inmiddels hebben we ook een nieuw huis gekocht en is mijn huis verkocht. Nu druk met hypotheek! Heel fijn allemaal
@Magnolia, wat heerlijk voor je! Wat een super gevoel hé, als je bij de notaris zit en alles verloopt verder goed met de overdracht.

Wij zoeken nog steeds een 'thuis'. Ondanks dat er veel te koop staat, valt het niet mee. Te duur in verhouding tot de kwaliteit, te klein, te oud of geen 'klik' met de woning. Het valt ons op (na een halfjaar als 'koper' te hebben rondgestruind op de woningmarkt) dat heel veel huizen behoorlijk hoog geprijsd zijn, veel te hoog.

Mensen houden zich kennelijk toch nog teveel bezig met het ideaalbeeld dat hun huis het wél waard is.... maar de markt bepaalt wat de woningwaarde is en niet de hoogte van je hypotheek of wat je erin geinvesteerd hebt.

Hoe moeilijk en hoe lastig (ik ben zelf ook verkoper geweest), maar het wordt echt tijd dat mensen realistischer worden.

We hebben een huis op het oog dat maar liefst ¤70.000 boven de WOZ waarde van 2010 ligt (en de WOZ-waarde is hier in 2011 nog verder gedaald). Dan doe je in mijn ogen toch echt iets fout.

Wat ik ook ontzettend irritant vind, is dat heel veel makelaars (7 van de 10) niets meer laten horen als je om meer info vraagt van een woning en aangeeft dat je serieus bent...Nou dan maar niet.... Kennelijk verdienen ze nog genoeg.
Prijsdaling bestaande koopwoningen groter

Verkochte bestaande koopwoningen waren in mei 5,5 procent goedkoper dan in mei 2011. De prijsdaling is hiermee groter dan voorgaande maanden. Dit blijkt uit de ontwikkeling van de Prijsindex bestaande koopwoningen van het CBS en het Kadaster. Deze index geeft de prijsontwikkeling weer van bestaande koopwoningen in Nederland, die aan particulieren verkocht zijn.

Net als in voorgaande maanden waren in mei de prijzen in alle provincies lager dan een jaar eerder. Ook alle woningtypen waren goedkoper dan in mei 2011.

Er wisselden in mei ruim 10 duizend bestaande koopwoningen van eigenaar. Dit is bijna 3 procent meer dan een jaar eerder. Het totaal aantal transacties van januari tot en met mei 2012 bedroeg ruim 42 duizend. Dat is ruim 12 procent minder dan in de eerste vijf maanden van 2011.

http://www.cbs.nl/nl-NL/m ... f/2012/2012-06-21-m11.htm
@janniepannie, en toch houden veel eigenaren nog vast aan een té hoge prijs in de hoop dat er iemand zal komen die het ervoor betaalt. Sommige kunnen ook niet anders ivm de hypotheek.
Hoi, ik wil ook graag meeschrijven met jullie.

Onze tussenwoning met 4 ruime slaapkamers en alles in de kunststof kozijnen staat sinds eergisteren te koop voor 139.000,-.

We zitten gelukkig niet met 2 huizen en gaan ook pas daadwerkelijk een ander huis kopen als de onze verkocht is. Nu maar hopen dat dat geen kwestie van jaren gaat worden. We hebben het huis in ieder geval al scherp geprijsd en nu maar afwachten wanneer we beet gaan hebben.
Tjonge wat een negativiteit van een aantql hier pfff

Ik zal er even een successtory ingooien.. Nieuw huis gekocht, tijdelijk 2 huizen en toch maar 6 weken dubbele lasten gehad. Hoe fijn is dat? Als het niet kon hadden we het nooit gedaan.
Enkie: goed bericht.

En nog meer goede berichten van verkopen, fijn! Er gebeurt dus toch nog wel wat op de woningmarkt!

Wij hebben nog niet verkocht, we gaan de prijs verlagen en staan daarmee aan het begin van een aardige restschuld. Zuur. Je ziet een hoop dingen in het water vallen... op vakantie met je kindjes, uitbouw van het oude huis... maar verkopen is momenteel belangrijker dan wat dan ook dus we hopen dat de scherpe prijs toch een koper gaat trekken.
Dag mede huis-verkopers,

Ik zou ook graag meeschrijven.

Wij hebben ons huis zo'n 1,5 jaar geleden te koop gezet. In die periode 4 kijkers gehad waarvan 2 op de open-huizen dag.

Om moedeloos van te worden!

Sinds vandaag opnieuw op Funda en ¤15.000 van de prijs af, maar wel met een vanafprijs.

Helaas kunnen we niet veel minder zakken want zitten met deze prijs al onder onze hypotheekwaarde.

We hebben het huis 3 jaar geleden gekocht maar zijn helemaal verliefd geworden op een nieuwbouw project bij ons in de buurt.

Inmiddels staat nog 1 huis te koop dus zenuwslopend is het wel, want we WILLEN dat huis!

Zit vandaag al constant te kijken hoeveel klikkers we al op Funda gehad hebben, en zit sinds vanochtend op de 230! Als daar nou ook onze koper tussen zit... zucht!

Hier in de afgelopen weken in verhouding tot vorige maanden weer wat meer huizen verkocht, hopen op goede berichten voor ons allen!
quote:babbelien schreef op 27 juni 2012 @ 13:30:

We hebben het huis 3 jaar geleden gekocht maar zijn helemaal verliefd geworden op een nieuwbouw project bij ons in de buurt.

Inmiddels staat nog 1 huis te koop dus zenuwslopend is het wel, want we WILLEN dat huis!

Mijn kleuter WIL de hele dag wel televisie kijken maar dat kan ook niet.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
quote:Cameron10 schreef op 27 juni 2012 @ 20:11:

[...]

Mijn kleuter WIL de hele dag wel televisie kijken maar dat kan ook niet.Is ook echt met elkaar te vergelijken hè?
Ik vind het deze keer helemaal niet zo raar wat Cameron zegt.

de gedachtegang van Babbelien vind ik in deze tijd ook nogal vreemd.

mijn kinderen horen ook regelmatig als ze iets willen dat het nu niet kan, waarom kan dat tegen volwassenen niet gezegd worden op het moment dat iets wat ze heel graag willen gewoon even niet kan?

Ik wil ook de loterij winnen, mijn huis nu verbouwen etc, maar ja wat we willen kan natuurlijk niet altijd.
Goh euhm bedankt voor de reacties.

Ja, ik wil dat huis, heel graag zelfs. Maar natuurlijk weet ik dat wat ik wil niet altijd kan. Dat zeg/schrijf ik ook helemaal niet.

Ik wist niet dat het verboden was te benoemen wat je graag wilt wetende dat het niet kan.
quote:babbelien schreef op 27 juni 2012 @ 13:30:

Sinds vandaag opnieuw op Funda en ¤15.000 van de prijs af, maar wel met een vanafprijs.

Om je toch een hard onder de riem te steken, afgelopen week zelf huis gekocht. Mensen moesten er ook echt vanaf dus was buitenkansje maar inderdaad diezelfde dag 25.000 in prijs gezakt en daardoor enorm aantrekkelijk voor ons (en andere want die dag waren er al 3 kijkers geweest). Succes en hoop dat die keuze om te zakken jullie hetzelfde geluk brengt als de verkoper van ons net gekochte huis.
ooh help ga me daar toch ineens twijfelen!

We hebben ons huis verkocht na ja we zitten nu dus in de tijd van de financiering.

Koper heeft best lang op zich laten wachten omdat hij het eerst met z'n accountant moest zien te regelen en hij wilde zeker weten dat het allemaal goed zat voordat hij volmondig ja kon zeggen dus eer dat hij dat deed waren we een hele tijd verder.

Volgende week woensdag is het termijn dat de koper moet weten of ze de financiering rond krijgen.

Nu hebben wij dus zelf ook een huis gekocht en zitten nu dus ook in de 5 weken van financiering vanmiddag gaan we een aanvraag voor de hypotheek doen maar ineens ga ik zo vreselijk twijfelen of dit allemaal wel verstandig is hadden we niet beter kunnen wachten tot volgende week en wat als hun het niet rond krijgen zit ik dan straks met 2 huizen.
Morgen gaan we 2 koopcontracten tekenen: voor de verkoop van mijn huis en de aankoop van ons nieuwe huis! Mijn huis is ingeruild en we hebben een mooie deal kunnen sluiten
quote:jacjac schreef op 28 juni 2012 @ 13:24:

ooh help ga me daar toch ineens twijfelen!

........Nu hebben wij dus zelf ook een huis gekocht en zitten nu dus ook in de 5 weken van financiering vanmiddag gaan we een aanvraag voor de hypotheek doen maar ineens ga ik zo vreselijk twijfelen of dit allemaal wel verstandig is hadden we niet beter kunnen wachten tot volgende week en wat als hun het niet rond krijgen zit ik dan straks met 2 huizen..........Als je in de koopakte van jullie nieuwe woning een ontbindende voorwaarde hebt opgenomen dat de koop alleen doorgaat als jullie huidge woning definitief verkocht is, is er niets aan de hand.
En, hoe zit het hier met de kijkers?
quote:debitorcredit schreef op 05 juli 2012 @ 10:17:

En, hoe zit het hier met de kijkers?

Wij hebben morgen weer een bezichtiging!

Ben er helemaal hyper door. Kijkers (jong stel) komen morgenavond. Heb morgenmiddag vrij genomen om alles helemaal spic & span te maken ondanks dat het bij ons altijd heel netjes is!

Ben erg benieuwd. Misschien beetje naief maar heb er een goed gevoel over. Man van het stel zelf gesproken (wij doen de bezichtigingen zelf) wilde eigenlijk vanavond al komen en was erg positief.

Hoe is het bij de rest?
Slecht

De succesverhalen geven hoop maar lijken tegelijkertijd niet bepaald realistisch....

Babbelien, hoe is het bij jou gegaan vorige week?
Hier ook slecht. Appartement staat nu klein half jaar te koop maar er heeft zich geen kijker gemeld. Makelaar adviseerde om 20.000 van prijs te halen. Dat is op 139.000 wel enorm veel.

Wel fijn voor de mensen hier die wel verkocht hebben! Gefeliciteerd!
quote:droid schreef op 09 juli 2012 @ 07:31:

Babbelien, hoe is het bij jou gegaan vorige week?

Erg positief! Kijkers waren enthousiast. Bij het weggaan zei de jongen van het stel; ik bel volgende week voor 2e afspraak. Dan kan hij met (één van zijn) ouders komen. Stel is begin 20, wonen allebei nog thuis.

Ben wel een beetje oneerlijk geweest want heb gezegd dat we deze week een kijker voor de 2e keer krijgen (wat niet zo is). Dacht; beetje druk erachter zetten.

Weet dat dat voor mij toen een reden was om snel een 2e bezichtiging te plannen, bang dat het voor mijn neus verkocht zou worden. Wellicht had de vorige bewoonster daar ook over gelogen.

Hopelijk belt hij snel voor een 2e bezichtiging. Keep my fingers crossed.

Droid, Jullie nog iets in de planning als open huis, verlaging van de prijs o.i.d?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven