Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Lisa succes! Ik hoop dat je snel wat hoort, want dat wachten is verschrikkelijk.
Hoi,

Ik zou ook graag meeschrijven! Mijn huis gaat vanaf volgende maand in de verkoop. Het huis heeft 2 jaar geleden een half jaar in de verkoop gestaan met wel wat kijkers, maar nooit een serieus vervolg. Er waren wel een hoop mensen die wilden huren, dus uiteindelijk de beslissing genomen om weer te verhuren. Dat duurt nu alweer bijna een half jaar. De huurders laten een nieuw huis bouwen wat eind november opgeleverd wordt.

Mijn man en ik huren nu een appartement en willen samen wat kopen, en liefst voor 1-1-2013 met alle veranderingen en maatregelen die eraan zitten te kopen. Vandaar de beslissing om het weer in de verkoop te doen.

Prijs gaan we instellen op 215.000,- Het is een tussenwoning van 10 jaar oud.
quote:Blondie5 schreef op 05 juni 2012 @ 17:58:

Hoi,

Ik zou ook graag meeschrijven! Mijn huis gaat vanaf volgende maand in de verkoop. Het huis heeft 2 jaar geleden een half jaar in de verkoop gestaan met wel wat kijkers, maar nooit een serieus vervolg. Er waren wel een hoop mensen die wilden huren, dus uiteindelijk de beslissing genomen om weer te verhuren. Dat duurt nu alweer bijna een half jaar. De huurders laten een nieuw huis bouwen wat eind november opgeleverd wordt.

Mijn man en ik huren nu een appartement en willen samen wat kopen, en liefst voor 1-1-2013 met alle veranderingen en maatregelen die eraan zitten te kopen. Vandaar de beslissing om het weer in de verkoop te doen.

Prijs gaan we instellen op 215.000,- Het is een tussenwoning van 10 jaar oud.Heel veel succes gewenst! En houd rekening met de psychologische vraagprijs van EUR 199.999,99 !
Hmmm. Iemand ervaring met het verkopen van je woning via een woninginkoper? Ik heb net een mail gestuurd naar zo'n bedrijf, werd direct teruggemaild...zij bieden 75 % van de taxatiewaarde. Even later belde die man al voor een afspraak en vroeg hij: wat zou je zeggen als ik blind een bod doe? Het bod was overigens nog minder dan die 75 %...Ben daar verder niet op ingegaan en heb een afspraak met die man gemaakt. Weet nog niet wat ik ervan moet vinden...Als we 75% krijgen, dan is dat bedrag zo'n beetje net zo hoog als ons overbruggingskrediet. Hoop dat hier mensen zijn met ervaringen! Ik heb echt zo weinig verstand van dit soort zaken!
Financiering van de koper is rond! Was nog even spannend maar over anderhalve week is de overdracht. Als we terug zijn van vakantie de laatste dingen inpakken en verhuizen
@wilma. Ik heb geen ervaring, maar ik zou het niet doen. Dan kan je eerder nog de vraagprijs een heel stuk naar beneden doen dan in zee gaan met een woninginkoper
quote:wilmaaaa schreef op 09 juni 2012 @ 18:24:

Hmmm. Iemand ervaring met het verkopen van je woning via een woninginkoper? Ik heb net een mail gestuurd naar zo'n bedrijf, werd direct teruggemaild...zij bieden 75 % van de taxatiewaarde. Even later belde die man al voor een afspraak en vroeg hij: wat zou je zeggen als ik blind een bod doe? Het bod was overigens nog minder dan die 75 %...Ben daar verder niet op ingegaan en heb een afspraak met die man gemaakt. Weet nog niet wat ik ervan moet vinden...Als we 75% krijgen, dan is dat bedrag zo'n beetje net zo hoog als ons overbruggingskrediet. Hoop dat hier mensen zijn met ervaringen! Ik heb echt zo weinig verstand van dit soort zaken!

Er zijn meerdere van die woningopkopers. Ik zou er gewoon nog wat meer mailen om te kijken wat zij bieden.

Ik heb ze toen ons huis nog te koop stond ook ingeschakeld, maar er was er geen een die het aandurfde om ons huis te kopen (gelukkig is het ons wel zelf gelukt).
quote:magnolia81 schreef op 10 juni 2012 @ 08:27:

Financiering van de koper is rond! Was nog even spannend maar over anderhalve week is de overdracht. Als we terug zijn van vakantie de laatste dingen inpakken en verhuizenDan kun je nog eens lekker op vakantie. Gefeliciteerd!
Ons huis staat bijna 2 jaar te koop ofzo en we hebben nog helemaal geen kijkers gehad dan zakt de moed ook wel diep in de schoenen....
Heb je enig idee waarom je nog geen kijkers hebt gehad mamavsyerre? Heb je je fotos al eens kritisch laten bekijken of misschien toch een te hoge vraagprijs?
Dank je lavendelbloem! We waren ook ontzettend blij met het verlossende mailtje
Pff wat een verhalen hier.. Dapper hoor van jullie allemaal dat jullie de moed niet opgeven en elkaar hier steunen.

Wij wonen nog in mijn koopappartement/flat. Markt is super slecht zelfs de flats die 5 jr geleden als zoete broodjes over de toonbank gingen , staan nu al zeker 3 jaar te wachten op een nieuwe koper.

Wij durven niet eens een te koop bord te plaatsen op de ramen. Dat betekend dat we uiteindelijk zoveel moeten gaan zakken met de prijs dat we een restschuld hebben. Kortom nu eerst zorgen dat we zoveel mogelijk sparen & aflossen zodat de restschuld steeds kleiner wordt.

Onze hoop is gevestigd straks op de jonge mensen die geen gezinswoning kunnen kopen (net als vroeger) en eerst in een flatje moeten beginnen. Maar goed voor het zover is duurt nog wel even.
quote:jacjac schreef op 01 april 2012 @ 21:50:

Heb met jullie meegeschreven op de openhuizen dag topic dus als het mag kom ik hier mee schrijven.

Ons huis ( hoekwoning voor E160,000) staat nu een jaar te koop, aardig wat kijkers gehad. Na 5 weken al een bod alleen was dat te laag en die mensen konden niet meer lenen dus is dat van de baan gegaan. Daarna is het een keer verkocht geweest maar die mensen kregen de financiering niet rond en dat hoorde we op de laatste dag dat ze er onderuit konden dit was een hele flinke tegenvaller. Wij hadden ondertussen ook een ander huis gekocht maar konden er nog onderuit we hadden namelijk als voorwaarde verkoop eigen woning.

Gisteren dus 1 kijker gehad en we kunnen het niet helemaal inschatten dus we wachten maar gewoon af.

We hebben het hele huizen kopen en verkopen maar even losgelaten en laten het allemaal maar even gebeuren. We zijn er namelijk een hele tijd alleen maar mee bezig geweest zo erg dat we andere dingen gewoon gingen vergeten dus dat was ook niet helemaal de bedoeling.

WIj hebben in de tijd dat het te koop staat ook de foto's een keer veranderd.Mag ik vragen welke regio je woont? Wat een lage prijs zeg!! Bij ons (dorp naast Utrecht) komt je voor 160.000 nog niet eens aan een fatsoenlijk appartement!
@ Magnolia: gefeliciteerd!

@ mamavsterre: wat frustrerend zeg! Wat doet of zegt de makelaar hiervan en heb je enig idee wat je zou kunnen doen?

Ons huis staat al meer dan twee jaar te koop. De allereerste dag kwam er een kijker, nog voor het op funda stond. Ik helemaal hoopvol.....maar de moed is me daarna ook flink in de schoenen gezakt want het heeft meer dan een jaar geduurd voordat er nog een kijker kwam. Ondertussen zijn we 30.000 euro gezakt en hebben we in totaal 4 kijkers gehad.

@ lavendelbloem: dat lijkt me trouwens ook een rotgevoel als een woningopkoper geen bod wil doen!
Het lijkt er op dat de banken een ander "H" woord gaan inzetten..namelijk de Hertaxatie. Het is zaak dat je je huis hebt verkocht voordat ze je gaan dwingen om de "onderwaterschade" zelf bij te leggen.

Zie hieronder wat jouw bank jou kan maken:

ABN/FLORIUS

Als de getaxeerde executiewaarde daartoe in vergelijking met de schuld volgens de bank aanleiding geeft kan de bank – met inachtneming van hetgeen daarover verder mocht zijn overeengekomen – het rentepercentage voor de lening aanpassen en/of vervroegde aflossing van (een deel van) de schuld verlangen.

ING

Mocht blijken, dat de hertaxatie een lager bedrag aangeeft dan de voorgaande taxatie, dan is de schuldenaar verplicht op eerste verzoek van de bank aanvullende of vervangende zekerheid te stellen. De bank is bevoegd de schuldenaar te verplichten om, in plaats van het stellen van de hiervoor bedoelde zekerheid, een bedrag af te lossen dat de bank nodig acht. Na een daartoe strekkend verzoek van de bank zal de schuldenaar de bedoelde extra aflossing, al dan niet in termijnen, verrichten. Bij het bepalen van de hoogte en het schema van deze extra aflossing zal de bank rekening houden met de financiële mogelijkheden van de schuldenaar. Over de op deze grond te verrichten extra aflossing zal geen vergoeding of extra rente verschuldigd zijn.

RABOBANK

Als naar het oordeel van de bank de executiewaarde van een registergoed daartoe aanleiding geeft, kan zij u verplichten door haar vast te stellen bedragen op de geldlening af te lossen. Als de geldlening op basis van dit artikel (al dan niet gedeeltelijk) moet worden terugbetaald, dan wordt die terugbetaling aangemerkt als een vervroegde aflossing waarvoor een vergoeding verschuldigd kan zijn.

OBVION

Geldgever kan geldnemer verplichten een extra aflossing te doen dan wel extra zekerheid te stellen indien en voor zover dat na inspectie en/of (her)taxatie naar het oordeel van geldgever wenselijk is.

SNS

Blijkt na (her)taxatie dat de lening een hoger percentage van de executiewaarde bedraagt dan bij het aangaan van de lening het geval was, dan komen de kosten van de (her)taxatie ten laste van de schuldenaar en is de schuldenaar verplicht binnen een maand na schriftelijke aanzegging door de bank een zodanige aflossing te doen dat dit percentage weer gelijk is aan of lager is dan het percentage bij het aangaan van de lening.

BLG

Mocht deze nieuwe taxatie een waardedaling uitwijzen, dan kan de hypotheekbank de lening opzeggen. Ook kan zij de geldnemer verplichten een door haar vast te stellen bedrag binnen een nader te bepalen termijn af te lossen.

ASR WONINGHYPOTHEKEN

Blijkt bij de taxatie dat de schuld hoger is dan een in de akte nader te bepalen gedeelte der getaxeerde waarde, dan is de schuldenaar verplicht binnen een door schuldeiser daartoe gestelde termijn een zodanige aflossing te doen of zodanige meerdere zekerheid te stellen, als door de schuldeiser zal worden verlangd, terwijl de kosten van hertaxatie ten laste van de schuldenaar komen.

WESTLAND UTRECHT/NATIONALE NEDERLANDEN

Mocht blijken, dat de herschatting een lager bedrag aangeeft dan de voorgaande schatting, dan is de schuldenaar verplicht op eerste verzoek van de bank aanvullende of vervangende zekerheid te stellen. De bank is bevoegd de schuldenaar te verplichten om, in plaats van het stellen van de hiervoor bedoelde zekerheid, een bedrag af te lossen dat de bank nodig acht. Na een daartoe strekkend verzoek van de bank zal de schuldenaar de bedoelde extra aflossing, al dan niet in termijnen, verrichten. Bij het bepalen van de hoogte en het schema van deze extra aflossing zal de bank rekening houden met de financiële mogelijkheden van de schuldenaar. Over de op deze grond te verrichten extra aflossing zal geen vergoeding of extra rente verschuldigd zijn.

ARGENTA

Op grond van de vergelijking tussen het verschuldigde en de getaxeerde executiewaarde van de woning is geldverstrekker gerechtigd om de voor het verschuldigde geldende rente aan te passen, dan wel (vervroegde) aflossing van (een deel van) het verschuldigde te verlangen. De geldverstrekker heeft de mogelijkheid om eenzijdig de rente en verdere bepalingen van de geldlening te herzien –daaronder verstaan op te eisen-, indien geldnemer het verschuldigde niet volledig voldoet, bij het niet tijdig stellen, het wijzigen -anders dan tengevolge van volledige betaling op de hoofdsom- het beëindigen, de afkoop, het royement of het verval van de (gemengde) verzekering.

BRON: http://www.iex.nl/Column/77764/Hertaxeren.aspx
quote:wilmaaaa schreef op 12 juni 2012 @ 20:52:

Pffff, zal zooooooooo blij zijn als dit achter de rug is. Snap ook helemaal niets van hypotheken en ook niet van overbruggingskredieten, voel me echt een kluns op dit gebied want heb het me al wel 5 x uit laten leggen Voortaan gewoon huren. Serieus.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben het gewoon eens met de laatste opmerking van debitocredito...
Huis in mijn oude wijk is van 299 gezakt naar 235 en is nu verkocht... ik vermoed dat ze onder de 2 ton zijn geraakt of anders net boven de 2ton...

Lullig voor hen, maar ja, ze zijn het wel kwijt nu.
quote:IslaGisla schreef op 12 juni 2012 @ 20:52:

@ Magnolia: gefeliciteerd!

@ mamavsterre: wat frustrerend zeg! Wat doet of zegt de makelaar hiervan en heb je enig idee wat je zou kunnen doen?

Ons huis staat al meer dan twee jaar te koop. De allereerste dag kwam er een kijker, nog voor het op funda stond. Ik helemaal hoopvol.....maar de moed is me daarna ook flink in de schoenen gezakt want het heeft meer dan een jaar geduurd voordat er nog een kijker kwam. Ondertussen zijn we 30.000 euro gezakt en hebben we in totaal 4 kijkers gehad.

@ lavendelbloem: dat lijkt me trouwens ook een rotgevoel als een woningopkoper geen bod wil doen! Wij hebben inderdaad meerdere woningopkopers gemaild, die man die vrijdag komt boodt het hoogste bedrag...dit bedrag ligt nog 40.500 onder de huidige vraagprijs, maar als hij 'ja' zegt, doen wij dit waarschijnlijk ook. We willen er dolgraag vanaf, vooral emotioneel gezien. Ik vraag me wel af hoe het zit, misschien weet hier iemand het. We hebben een overbruggingskrediet van 115.000 en de hypotheek op het oude huis ligt nog rond de 40.000. De woningopkoper zal maximaal 120.000 bieden. Die 25.000 die overblijft, komt dat bij onze huidige hypotheek van ons nieuwe huis of hoe werkt dit? Pffff, zal zooooooooo blij zijn als dit achter de rug is. Snap ook helemaal niets van hypotheken en ook niet van overbruggingskredieten, voel me echt een kluns op dit gebied want heb het me al wel 5 x uit laten leggen

Wat denk je zelf Die 25000 euro (excl rente) wordt kwjitgescholden?

Die zul je af moeten lossen.
@islaglisa Die 25000 zul je hoogstwaarschijnlijk bij de overdracht moeten inlossen, dus hopelijk heb je dit geld gespaard anders wordt verhuizen nog een moeilijke aangelegenheid.
En daarbij kom ik op 35.000.

(Je krijgt 120.000, dan los je eerst die 40.000 af, dan heb je nog 80.000 over voor je overbruggingskrediet, maar die is 115.000. Een verschil van 35.000, of begrijp ik het verkeerd?)
Hier zijn we druk bezig met inpakken. Maandag is de overdracht. Heel fijn dat we 1 huis hebben verkocht. Nu mijn huis nog
quote:magnolia81 schreef op 15 juni 2012 @ 11:22:

Hier zijn we druk bezig met inpakken. Maandag is de overdracht. Heel fijn dat we 1 huis hebben verkocht. Nu mijn huis nogJe moet er maar zin in hebben.
Tja het leven gaat ook door ondanks de crisis. Mensen worden nu eenmaal verliefd en willen samen een toekomst.

Bij mij ga je lekker onder de negeerknop, want ben je een beetje zat....
@Magnolia, geniet er maar lekker van en laat die azijnpissers maar in hun eigen sop (pis) gaarkoken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven