Lijf & Lijn alle pijlers

Keep Running

17-06-2012 14:15 1186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Genoeg hardlooptopics, maar net niet eentje waar ik me goed bij kan aansluiten. Ik ben namelijk geen beginner meer, maar ben ook niet superervaren. Ik heb ook geen grote doelen.

Ik ben op zoek naar mensen, die net als ik wel wat ervaring hebben en die het leuk vinden om gewoon lekker te blijven lopen. Of dat nu met Renate of Evy is, of met je eigen playlist, dat maakt niet uit.

Wie kletst er mee?
... Maar wat wil je dan bespreken in je topic??
Computer says nooooo
Klinkt een beetje vaag hè? Ik heb ook wel 80x de OP herschreven.

Ooit in een grijs verleden heb ik wel op het Evy-topic meegeschreven (andere nick) en ik vond het best fijn om te lezen wie heeft gelopen, hoe het ging, elkaar motiveren enz. Maar ik ben dat topic nu wel ontgroeid en de andere topics (5-10 enzo) passen niet zo bij mij, omdat ik niet echt naar de 10km toe wil.

Snap je?
Hai Isa, ik ren 3 a 4 keer per week, gewoon met mijn eigen playlist en zo'n 45 min per keer.

Ben een aantal jaren geleden begonnen met een trainingsprogramma op ipod (Training with the stars geloof ik, met Leontien van Moorsel) en toen ik het eenmaal te pakken had, gewoon zelf verder gegaan.

Ik doe niet aan warming up (loop gewoon 5 min in) en ook niet aan cooling down (loop wederom 5 min op het eind) en ik voel me er topfit bij! Verder vind ik het dus ook prima zo, geen doel om langer of vaker te gaan rennen.
Hi Ruby-Ann. Zo'n loper ben ik dus ook! Lijkt me gezellig als je hier blijft posten.

Ik ben er vandaag (denk ik) niet meer. Ik haal mijn dochter van bed en ga met haar een rondje fietsen.
Op het algemene hardlooptopic (hardlopen deel 2) is gewoon iedereen welkom om te komen schrijven. Van absolute beginner tot ervaren loper, van puur recreatieve tot wedstrijd loper. Uiteindelijk maakt het niet uit in welke fase je zit en hoe ver je loopt met betrekking tot het uitwisselen van ervaringen, tips of gewoon leuke belevenissen.
Hey Isa, misschien dat ik hier ook af en toe (of vaker) mijn neus zal laten zien. Haha, net zo vaag als jouw OP.

Heb ook Evy gedaan, geschreven onder andere nick, geen doel om de 10 km te gaan lopen. Moet wel zeggen dat de echte regelmaat er nu weer even uit is. Ik heb meegedaan aan de Marikenloop en daarna was de 'druk' er even af. Mijn streven is 3 keer per week 30 minuten rennen.
Hmm, Baukje, misschien zoek ik jullie wel op daar.
quote:courage_ schreef op 17 juni 2012 @ 14:47:

Hey Isa, misschien dat ik hier ook af en toe (of vaker) mijn neus zal laten zien. Haha, net zo vaag als jouw OP.

Heb ook Evy gedaan, geschreven onder andere nick, geen doel om de 10 km te gaan lopen. Moet wel zeggen dat de echte regelmaat er nu weer even uit is. Ik heb meegedaan aan de Marikenloop en daarna was de 'druk' er even af. Mijn streven is 3 keer per week 30 minuten rennen.Haha, dit had ik kunnen posten! Heb al vaker een poging gewaagd, maar nooit ver gekomen in het hardlopen. Ben nu in januari weer begonnen met het doel de marikenloop: dat heb ik gehaald. Probeer nu drie keer per week te lopen, minimaal een half uur, maar eigenlijk vijf kilometer. Helaas ben ik nogal een trage loper en doe ik zo'n 35 minuten over vijf kilomer.
Ik heb verder ook geen grote doelen, heb wel getwijfeld of ik nog richting tien kilometer wilde trainen, maar denk niet dat dat wat gaat worden. Merk wel ik geen doel heb de regelmaat van het trainen een beetje eruit gaat en ik het laat versloffen. Denk dus dat ik na de zomer maar weer een wedstrijd van vijf ga doen en dan mijn tijd wil verbeteren.

Dus volgens mij pas ik prima in dit topic!
Ik loop ca 2 keer in de week 5 km, gewoon om conditie op pijl te houden.

Wat voor hardloopmuziek gebruiken jullie?
Wat vinden jullie van hardlopen? Doen jullie het met plezier, of omdat het van jezelf moet? Ik heb altijd moeite met het gaan, maar als ik eenmaal onderweg ben geniet ik er wel van eigenlijk. Dat had ik nooit verwacht, ben helemaal geen sporter. En ik vind het zo relaxed dat ik niet aan tijden ben gebonden en dat het geen geld kost. In mijn vriendenkring zitten veel hardlopers, dus het is wel een leuk gesprekonderwerp.
Ik vind het wel een beetje saai, maar heb nog nooit spijt gehad dat ik gegaan ben.
Viennas, we staan er wel hetzelfde in denk ik.

Had ook niet gedacht dat de Marikenloop zo'n goede stok achter de deur zou zijn (dacht dat ik van dat soort dingen rebels zou worden, maar nee). As we speak heb ik m'n Mariken-shirtje aan, want ik wil vanmiddag toch weer eens de schoenen onder binden.

Rond de 35 minuten is niet zo slecht toch? Zeker als je naar het weer keek tijdens de loop. (de tijden zijn trouwens zo op te zoeken op hun site, dus een precieze tijd zet ik hier niet neer, maar ik was ietsje sneller ).

Heb je al een loop in gedachten Viennas?

Ik heb tijden gehad dat ik het echt heel leuk vond, de laatste tijd voel ik me vooral naderhand helemaal top. Dus het wisselt wel.

Inderdaad het gemak waarmee je de deur uit gaat, je eigen tijd bepaalt. Heerlijk. Heb niet zoveel mensen in mijn omgeving die het ook doen.
..
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hoi,

Liep ook met Evy en nu eigenlijk op mijn eigen manier met playlist!

Ik ren omdat ik het van mezelf moet, soms zie ik er tegen op maar als ik dan bezig ben gaat het vanzelf!

Heb ook mee gedaan met de Marikenloop en vond het een super ervaring!

In september ga ik mee doen met de Ladies dam loop die is 6,4 km, nu moet ik wel doorgaan!

Ben blij dat ik het doe en voel me super goed.
For better and worse!!!!
Gelukkig zijn er meer hardlopers zoals ik

@Baukje: Ik ga daar dan nog wat vaker lezen en sluit ik me misschien wel aan bij dat topic.

@Courage, Viennas & Hamerhaai: Gezellig dat jullie komen schrijven!

@Sushilala: Ik ben begonnen, omdat het me gemakkelijk leek te combineren met werk en gezin. Geen vaste tijd en het kost je geen uren om even bezig te zijn (zoals op de sportschool). En het bleek inderdaad perfect te combineren. Daarnaast vind ik het heerlijk om hard te lopen. Even een half uur tot drie kwartier niks. Ik kom echt opgeladen thuis.

De Marikenloop is voor mij echt te ver weg, maar het schijnt een mooie loop te zijn.

Ik loop 4km in 30min. Mijn vaste rondje is 4km. Soms loop ik samen met een vriendin en dan lopen we vaak 5-6km, maar wel met wandelminuten erin.

Over 2 weken doe ik mee aan de meidenloop in Utrecht, dus dat motiveert mij wel om tot die tijd 3x per week te gaan hardlopen.
Hoi Vingino. Heb je al eens eerder meegedaan aan de DtD? Ik vind het echt een mega-evenement en door de drukte beneemt het me de zin eigenlijk al. Maar aan de andere kant loopt het wel superlekker met al die muziek en toejuichers aan de kant van de weg.
Hoi Isa,

Dit word de eerste keer voor mij!

De Marikenloop heb ik met mijn tante en nichtje gelopen wat vertrouwd voelde nu ga ik de dames damloop alleen doen en dat vind ik best spannend!

Maar ik ga ervoor en misschien smaakt het naar meer

Ik heb precies dezelfde redes als jou om te lopen!

Ben blij dat ik het opgepakt heb.

Welk loopje ga jij doen??
For better and worse!!!!
Ik loop sinds januari van dit jaar en zit nu op de 5km. In september doe ik ook mee aan de dtd lady's run van 6.4 dus dat is mijn voorlopige doel.

Ik loop trouwens met runkeeper, bevalt me prima. Alleen jammer dat die telefoon altijd mee moet. Ik heb er wel een vakje voor in mijn broek maar dan zakt mijn broek steeds af?! Hoe doen jullie dat?
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
..
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
@isa, ik doe dit inderdaad ook icm werk en gezin. Doe ook nog een teamsport en vond het te duur om dan ook nog lid te worden van de sportschool.

Bevalt mij prima zo, de ene week ga ik een keer en de andere week drie keer.

Ik heb geen runkeeper of telefoon bij me, loop met een klein mp3spelertje om mijn nek.
@hamerhaai, hardlopen met een Iphone in je bh?

Die van mij zou op de grond kukelen, bovendien zweet ik nogal.

Als iemand nog muziektips heeft voor een mp3speler kom maar op!
Sushilala, ik vind Safri duo (bijv. 'Played alive') heerlijk om op te lopen.
Dank je! Ga ik morgen even zien te vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven