*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoihoi,

Hondje, oh kan me voorstellen dat het even schrikken was maar gelukkig alles goed.

ADL, hoop dat je ook snel opknapt. Vervelend dat ze niet kunnen vinden wat het is,

Wij gaan dit weekend naar cp en mijn gewone badbak (vind mezelf te zwaar voor bikini) zat beetje strak rondom mijn buik dus heb goedkoop badpak gekocht maatje groter. En ontkom denk ik niet aan zwangerschapsbadpak. Ik zwem ook nog iedere week met mijn zoontje en denk erover om zwangerschapszwemmen te gaan doen. Dus dan is ie het wel waard denk ik. Merk dat in het nieuwe badpak ook niet zoveel stevigheid zit voor mijn boobs.

Verder alles zijn gangetje hier.
He meiden,

Nou hehe, ik weet eindelijk de oorzaak van de pijnaanvallen in combi met de misselijkheid en overgeven. Volgens de ha zou het heel goed met nierstenen te maken kunnen hebben. Veel blijven drinken is zijn advies en na het weekend terugkomen als de pijn niet minder is dan proberen ze het met medicijnen op te lossen. Gelukkig weet ik nu de oorzaak van de pijn en kan ik er bewust iets aan doen.

groetjes ADL
Hondje: fijn dat je weer gerustgesteld bent! lijkt me echt heel vervelend spannend op zo'n moment. Wel leuk dat je nu al weet wat het is!

Belle: leuk idee van die Hyves-tabel! Ik ben de draad volledig kwijt... Houd het ook wel spannend hoor, haha.

ADL: fijn dat je nu eindelijk iets kan. Niks is zo vervelend als klachten hebben en niet weten hoe ze te verminderen...

Hopelijk helpt het vele drinken en anders de medicatie!

Over badkleding: H&M heeft een niet te duur (16,95) zwangerschapsbadpak. Geen idee of het wat is, maar voor de enkele keer dat je (ik in ieder geval) 't gebruikt...

Zelf gaan we de 1e twee weken van juni naar zuid frankrijk (zoooooveel zin in!) denk dat ik gewoon een bikini-broekje meeneem en evt een badpak. We zijn daar maar met zn drietjes in een vila met zwembad (zooo luxe!), dus ik maak me dan niet heel veel zorgen over hoe ik er bij loop. Man heeft de ellende al gezien

Nou meiden, fijne avond!

Hoi dames,

Sorry, het lukte me niet om te gaan internetten. Heb thuis geen internet en op mijn vorige werk ook niet. Maar nu heb ik nieuw werk en een goede verbinding. Heb bijgelezen en zal proberen te reageren.

Heb overigens nog net gezegd dat ik zwanger ben op mijn nieuwe werk. Twijfel er wel over, ik heb nog geen contract getekend en ben bang om dan toch niet te worden aangenomen. Maar aan de andere kant, ze gaan zich vast bedonderd voelen als ik het pas over een maand zeg. Wat zal ik doen?

Kiara, wat shit van het borstkanker-gen. Houd je borsten maar goed in de gaten.

Ilona, voorzichtig zijn met tillen en zo. Ik heb net een boek gelezen over zwangerschap (bevallen en opstaan), waarin staat dat je de normale bewegingen gewoon net wat bewuster moet doen, goed nadenken over hoe je je spieren gebruikt.

Missworld, gefeliciteerd!

Wat betreft namen, ik heb zelf al vele ideen, maar mijn man wil er nog niet over nadenken, ach ja, we hebben nog tijd.

Ik ga voor een babykamer met vooral veel meubels die we al hebben, die ik allemaal in dezelfde stijl ga verven. Wel ga ik voor een ledikantje. Heb hier al een hele leuke gezien, met een soort hemeltje/muskietennet (is hier nodig vanwege muggen).

Helaas voel ik mijn baby nog niet. Gisteren wel in het ziekenhuis geweest voor een echo, (kan ik hier zo vaak laten doen als ik wil) en de kleine lag flink te spartelen. Volgens de dokter ben ik 14 weken, mijn baby is 9 cm en de baarmoeder heeft ongeveer de maat van een grote sinaasappel. Maar je ziet er nog niet echt wat van, kan nog al mijn broeken aan. Ik moet wel bekennen dat ik van een aantal broeken de taille kleiner had gemaakt (ik heb brede heupen, maar smalle taille) en dat heb ik weer even los gemaakt, zodat mijn buikje iets meer plek heeft.

Ik ga hier zwangerschapsgym doen, er is hier niet zo veel keus, maar vind het wel verstandig om iets te doen, ook om andere nieuwe moeders te leren kennen en ervaringen te horen.

Ik heb me ook aangemeld voor de hyves. ben benieuwd naar jullie fotos.

En ik ga weer proberen wat vaker hier te schrijven, dan worden het niet meer zo`n lange berichten! Dikke voor iedereen!
hey meiden!

Ik meld me weer even.... is weer veel gebeurt bij velen t weekend.

ADL en Hondje: sterke meiden, ik denk aan jullie! Dikke virtuele knuffel vanaf hier naar jullie!!

@Paulien: Wat leuk dat het voelde, geweldig! Belle, fijn dat alles goed was bij de vk.

Ik zit net alle verhalen te lezen, en waarrempel, ik voelde ook een plopje net links naast mn navel... nou zou het ontzettend goed mn darmen kunnen zijn, maar toch... zou wel vroeg zijn met 16,5 week...

Ook ik heb vandweek t ziekenhuis bezocht, had sinds zondagavond laat ontzettende krampen in mn buik, vooral in mn baarmoeder. Was dus helemaal bezorgd dat het mis was.

Maandagmiddag toch naar zkg gegaan, echo gehad en alles was godzijdank goed! Het is mn baarmoeder die lekker rek en strek oefeningen aan het doen is en daarmee de banden alle kanten oprekt. Ik was zo opgelucht!

Aanstaande vrijdag naar mn gyneacoloog, we gaan vragen of hij kan zien was het is, maar denk dat het nog wat vroeg is.

Fijne avond!
Ook even ego-bericht; gisteravond zo gaaf! Ik lag in bed, een beetje te porren in mijn buik om te voelen tot waar mijn baarmoeder nu komt, krijg ik me toch een duw terug! Niks plopjes, echt een duw. Mijn man deed het daarna ook en jawel, precies hetzelfde. Echt zo gaaf! Moest het even kwijt.

Fijne avond!
Hey,

Vandaag ben ik weer naar de VK geweest, alles was goed en het hartje gehoord, helemaal leuk...

Moet nu een afspraak maken voor de 20 wkn echo..spannend!!

Kan iemand mij t adres geven van hyves, ik kan t nie meer vinden, of ik kijk met mn neus hihi...

xxx MW
Mamayahoo...wat fantastisch zeg, dat moet geweldig geweest zijn om te voelen, geweldiggg....ik hoop dat ik dat ook snel mag mogen ervaren...WAUW!!
Hallo,

Hier ook weer een berichtje van mij.

HONDJE: gelukkig is alles oke, wel even schrikken.

ADL: Fijn dat je nu weet waar de pijn vandaan komt

Vandaag bij de vk geweest alles was oke het hartje was goed te horen. Was erg leuk want in het begin was het wat verder weg te horen, maar het kwam steeds dichter bij. terwijl de vk het apparaatje op de zelfde plaats hield. Ik voel de kleine ook al echt heel goed. Ben morgen precies 18 weken. 28 april moet ik weer terug komen bij de vk.

Nou ik ga onze hond uitlaten en mijn bedje opzoeken.

Groetjes,

Twisje
mamayahoo, dat schoppen kan echt hoor. Ik was vrijdag dus bij de VK en toen zette de verloskundige het apparaatje voor de harttoon op mijn buik en werd het er even hard weer afgeschopt. Ik voelde het en later vertelde mijn man dat hij het zelfs gezien had.

Hondje en Bassiste, allebei wel schrikken hoor.

Groetjes

Carry
Ik voelde de baby nog niet echt bewegen, maar echt gecharmeerd was hij/zij ook niet van het luisteren naar het hartje, want hij zwom steeds weg. Na een paar keer proberen had ze toch een duidelijk geluid gevonden. Ik ben benieuwd of 'ie bij de 20 weken echo stil wil liggen.....
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hoi hoi,

Zo er is veel geschreven zeg! Hondje en Bassiste, gelukkig gaat alles nu weer goed, wel schrikken zeg!

miss World, fijn dat alles wederom goed was met de kleine, altijd fijn om te horen natuurlijk.

ADL: ik hoop dat je je nu wat beter gaat voelen!
ADL: gelukkig dat je weet waardoor pijn veroorzaakt wordt, je gaat je toch van alles in je hoofd halen. Nu maar hopen dat het snel minder wordt.

Alejandra: persoonlijk zou ik ervoor kiezen om het wel te zeggen op je werk, want anders voelen ze zich misschien inderdaad besodemieterd.

Bassiste en allemaal: ik voelde gisteren voor het eerst een soort gekriebel aan de linkerkant van mijn buik en zojuist weer ietsjes. Ons kindje ligt met de beentjes naar links. Zou het kunnenm dat hij/zij het was??? Mijn placenta ligt aan de voorkant heb ik me laten vertellen.

Mamayahoo: dat ga ik vanavond in bed ook proberen, lijkt me zo gaaf, dat je gewoon zeker weet dat het je kleintje is die beweegt.
*Dames, sorry dat ik even inbreek*

Lino82, mag ik je vragen waar jij je tankini van Anita hebt gekocht? Ik ben er echt naar op zoek ivm aanstaande vakantie, maar overal waar ik kom verkopen ze alleen badpakken van Anita. Had jij gewoon geluk, of was je toevallig bij een winkelketen waar er heel veel hingen? Hoop dat je me kunt helpen.
Oh, ik wil het ook voelen, maar bij mij zou het echt nog vroeg zijn met mijn 14 weken.

Ik heb besloten dat ik het ga vertellen op mijn werk, zodra ze willen dat ik het contract teken. Tot dan toe werk ik hier nog niet helemaal officieel, en tot die tijd kan ik ze laten zien hoe handig ik ben voor deze stichting. Maar ik ben er wel op aan het aandringen dat ze een beetje opschieten met het contract. Ben benieuwd hoe ze gaan reageren en of ze dan nog steeds willen of ik teken, .

Hoi Alejandra,

Ik zou ook eerst maar even laten zien wat je waard bent, voor jou is de zwangerschap natuurlijk geweldig, maar je werkgever denkt daar vaak anders over. De mijne in ieder geval wel .

Om maar een nieuwe poll er in te gooien, hoe gaat het met jullie met gewicht?? Ik ben nl. met mijn 15 weken al bijna 5 kilo aangekomen. En het is mijn eerste kindje. Is dat niet een beetje veel? Ben benieuwd hoe dat bij jullie is...
Penkeeks, haha grappig dat jij er toevallig naar op zoek bent. Ik heb hem niet bij een prenatal gekocht ofzo. Bij een wat kleinere zaak (Bebel in Lisse / Katwijk). Is echt een baby speciaalzaak en ook voor as mama's. Ze hadden daar ook het meeste keus in vergelijking met een Prenatal bij ons in de buurt. De tankini zit supermooi (ze hebben zelfs meerdere soorten) maar zoals je waarschijnlijk weet zijn ze wel prijzig (79,95) maar mij was het het zeker waard omdat het zo mooi zat! Voelde me er super in! Als je nog meer wilt weten (Naw gegevens winkel) dan hoor ik het wel! succes ermee in iedergeval!
Paulien aangezien jij nu ook ruim 18 weken bent, denk ik wel dat je het gevoeld hebt. Vooral als je het nu ook wat vaker gaat voelen..LEUK!!!

Mamayahoo, en Carry! Jullie kleintjes zijn wel enorme 'krachtpatsers' hoor, . Ik voel het ook wel heel regelmatig, maar heb nog geen echte 'schop' gevoeld zeg maar haha.

Annemoi met mijn kilos ging/gaat het tot dusver redelijk. Met 16 weken VK bezoek was ik maar 1 kilo aangekomen tov mijn startgewicht zeg maar...volgens mij was ik met vorige zwangerschap al bijna 10 kilo aangekomen. Dus ik ben erg blij maar vooral ook verbaasd...Ik hoop echt dat het een beetje binnen de perken blijft (vorige keer wel ruim 30 kilo aangekomen).

even mijn ei kwijt hoor....

Gisteravond rook ik al de hele avond een beetje een rare geur in mijn slaapkamer...eerst dacht ik goh, heeft mijn man nu zo liggen zweten ofzo...(laat t hm maar niet horen toen ik om 10.30 naar bed wilde, zat t me toch niet lekker en ging ik op onderzoek uit met mijn (sinds mijn zwangerschap) goede speurneus. Toen bij het hoofdeinde aan de kant waar mijn man altijd slaapt was het vochtig en stonk het giga. Ik wist alleen niet wat het nu was...Ik naar de buuf. Jij hebt een kat, kan je ruiken aan mijn dekens of het kattenpis is??? en ja hoor, het was dus kattenpis!!! Ik dacht dat ik over mn 'nek' ging...

nou het was zo erg, niet alleen mijn hoeslaken en dekbedovertrek moest ik wassen, maar ook mijn dekbed zelf, kussen, molton, matrasbeschermer etc... zelfs mijn matras stonk er dus naar..bahhh!! sta je dan om 23.00 uur ;savonds met een berg was...nou nou ik kon die kat wel schieten.

Wat bleek nu...de onderburen waren hun kat kwijt. Waarschijnlijk is de kat gistermiddag (ik was aant werk) toen mijn man zich even thuis aan het omkleden was, naar binnen geglipt en toen zeg maar 'opgesloten' . De buren hebben een sleutel en hoorden miauwen zeg maar en hebben de kat eruit gehaald...tja wat doe je er aan? dat die kat ook uitgerekend in mijn slaapkamer , nota bene in mijn bed heeft zitten pissen...wel echt smerig hoor. Nou ja gelukkig is vandaag bijna alles weer op orde en kan ik verder met mijn gewone was

moest het ff kwijt!

meiden tot gauw weer, ik ga ff mijn was wegwerken!
ow lino wat erg!! t kan echt stinken ja!!!

over het voelen,ik voel heeeeel af en toe wat plopjes maar durf niet te drukken op baarmoeder...

ben nu met 18 weken een 2 2/5 kilo aangekomen.. wel netjes toch? heb wel zin in lekkere hap steeds...

bene rg lui op t moment met internet dus sorry als ik niet veel reageer..

ben wel es op hyves te vinden,wel moeilijk om de echte namen nu te zien! weet echt nie wie wie is...

xxx
ohw Lino, wat klote zeg!! Mijn kat had pas na jaren ook opeens een plasfase in de gang op de mat aarrghhhh ....godzijdank is t weer over. Weet ook nog steeds niet wat er aan de hand was maja t is voorbij. Heb ook alles direct vervangen want die stank is niet te harden. Je kan schrobben wat je wilt, maar die stank blijft jak...

Succes ermee meid!!!

Ik voel zelfs nog niks hoor in mn buik, want ik ben nog maar 14 weken dus ja dat kan wel kloppen.

En ik ben nu precies 1 kilo aangekomen, maar of dat van de baby is of van de vakantie waar ik net van terug ben....waar ik een klein beetje buiten mn boekje ben gegaan hihi met eten.....

Fijne avond xxx MW
Lino, bedankt voor je tip! Katwijk is vlakbij dus ik ga zaterdag meteen even langs, heb de site van de winkel op internet gevonden, dus dat moet wel lukken. En succes met je kattenstank, blegh.

Jij en alle anderen een mooie zwangerschap gewenst!
*JAIKS, lino, wat smerig!!! Kan me voorstellen dat je er even flink de balen van had. Alle geurtjes weg kunnen krijgen?

* Annmoi, ik ben nu 2,5 kilo aangekomen en ben nu dik 17 weken.

Ik hoop dat ik het binnen de perken kan houden, bij mijn dochtertje ben ik 21 kilo aangekomen, en het moest er allemaal weer af...

*Jacqie, we zijn allemaal wel eens lui hoor, jeniet verplicht voelen!

*Alejandra, goed dat je het verteld. Ik ben zelf werkgever en zou het echt niet leuk vinden als dit lang werd verzwegen. Als jij je onmisbaar kan maken, willen ze je echt weer terug na je verlof. En nu geef je ze de kans om jouw tijdelijke afwezigheid op te kunnen lossen. Dus ik vind het goed van je!

Hier alles goed, de plopjes voel ik deze week bijna niet, maar ben ook weer druk met alles en nog wat dus ik neem er ook geen tijd voor. Morgen even lekker met mams en lisa naar de prenatal, even een boekje kopen om dingen op te schrijven voor deze ukkepuk.

Fijne avond nog, xxxx
Dank je Lino, weer een reden om geen huisdieren te nemen! Zoonlief vraagt ongeveer elke dag wanneer hij een huisdier mag ('ik mag ook nooit wat van jullie', joh waar had ik dat nou eerder gehoord, o zei ik dat zelf vroeger ook?).

Jaloersmakend he, die kong fu trappen van mijn baby (of welke alien er dan ook in mijn buik zit)? Komt echt omdat het kind nummer 3 is hoor en alles qua spieren zo weggezakt is dat ik het blijkbaar goed voel. Voelde vanmiddag het kindje ook echt langs mijn buik/baarmoederwand bewegen.

Ik ben nu met 16 weken 2 kilo aangekomen, maar begon deze zwangerschap wel 5 kilo zwaarder dan de vorige zwangerschap. Hoop dat ik het dus ook binnen de perken hou. Eerste zwangerschap was ik 12 kilo aangekomen, tweede 10 geloof ik. Ik weet het niet meer zo goed.

Groet, mamayahoo
Getver, die piskat nij je bed. Ik woon op de drede en vierde verdieping en op de begane grond woont ook een meisje die een kat heeft die overal piste, in het trappenhuis en zo. Ben blij dat ie dat niet meer doet. Kattepis heeft inderdaad zo`n typische lucht.

Ik ben tot nu toe 1 kg aangekomen. Maar nu begin ik toch een honger te krijgen, zou de hele dag wel kunnen eten.... Hopelijk lukt het me om het binnen te perken te houden.
He bah kattenpis! Gatver!

Mamayahoo, gaaf he die schopjes! Deze week heb ik onze baby ook voor het eerst gevoeld! Nog niet zo hard, een paar zachte plopjes.

Ik vrees dat ik tijdens een zwangerschap altijd veel aankom. Ik ben klein (1.63) en ik kwam de eerste zwangerschap minstens 22 kilo aan (ben daarna gestopt met wegen) en nu zit er bij 18 weken zwangerschap al 7! kilo aan. En dat terwijl ik niet overdreven veel snoep en normaal eet.

Verder voel ik me bij vlagen iets beter. Voornamelijk in de middag dan voel ik me wel een paar uurtjes goed. De rest van de dag is het nog niks .

Fijn weekend allemaal!

Groetjes ADL

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven