*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh jullie zitten allemaal te liegen over je gewicht.........(geintje)

Ik ben 1.81 en normaal weeg ik 61 kilo.

Ben bijna 15 weken zwanger en 6 kilo aangekomen.

Heb ook echt al een buik hoor.

Normaal ben ik echt een snoeperd en grote eter.....maar tijdens mn zwangerschap helemaal niet. De eerste weken wel veel gegeten, maar vooral brood, fruit en magere kwark.

Hi hi ben dus het dikkerdje onder ons.....
Hoi allemaal,

dank jullie wel voor de lieve woorden. Ben nu ziek thuis met een griepje, maar ben allang blij dat het 'maar' een griepje is.

Ilona, wat een herkenbaar verhaal! Wij hadden het ook toen ik met vriend ging samenwonen. Zijn katten hadden toen tijdens de verhuizing ons bed ondergepist. Sindsdien mogen ze niet meer in de slaapkamer komen (en balen dat ze doen).

Bassiste, hoe was het bij de gyn vandaag?

ADL, hoe gaat het met je? Op zich fijn dat je weet wat het is waar je zo'n last van had. Ik kan me voorstellen dat het een soort van geruststelling is.

ik ga maar weer eens terug naar bed,

fijne avond nog!
O, vergeet ik nog:

Ik ben 1,70 m en woog hiervoor iets van 60 kg. Nu iets van 64 denk ik. Toch te veel gegeten..
Hoi!

Nou mn bed is weer schoon hoor! het was wel ff gedoe. Gisteravond is mijn man 3 kwartier bezig geweest om de hoes (met rits) om het matras te doen zeg maar. Hij had zweetdruppels op zn voorhoofd...(heb hem maar zn gang laten gaan en vooral niets gezegd, heel wijs denk ik zo hihi)

ADL, balen hoor dat je je nog steeds niet helemaal lekker voelt zeg!

Oh Ilona, met jouw 181 en 61 kilo zou ik maar niet ongerust worden :-) Ben helaas niet gezegend met zo;n lang en slank figuur. ben ook klein net als Jacqie (uhh volgens mij hebben we nog meer gemeen dan alleen onze voornaam haha)

Fijn weekend allemaal en tot gauw
Ohoh, 61 kilo bij 1.81....jaloers! Weer 61 bij mijn 1.72 meter zou ik super vinden; maar ja dat is alweer een paar jaartjes geleden. Na mijn 1e bevalling wel gelukt doordat zoonlief geen stop kende bij de borstvoeding, maar daarna niet meer. Ah well, als dat de problemen van het leven zijn

Goed weekend allemaal!
@Hondje: Fijn dat het alweer wat beter gaat, lekker rustig aan doen.

Bij de gyn was t goed, ff kindje gekeken (We weten wat het is!!!!! maar houden het geheim) alles was goed gelukkig.

Ik weet mn gewicht niet, aan t begin van de zwangerschap was ik ong. 72 kilo bij 1,72. Daarna ben ik niet meer gewogen.

Groetjes!!
Goede morgen,

Wat fijn dat de meeste van jullie zo`n mooie lengte hebben met een mooie gewicht erbij.

Helaas heb ik dat niet, praten over wat ik weeg is voor mij dan ook echt een groot probleem, dus dat zeg ik hier ook niet.

Wel ben ik aan het begin van de zwangerschap heel veel afgevallen, en ik kom nu nog niet helemaal aan mijn gewicht van voor de zwangerschap. Dus ik ben wel wat aangekomen maar heb geen idee hoeveel omdat ik eerst heel veel ben afgevallen.

Maar ja laat die kleine wurm maar lekker mijn vet restanten opeten ha ha. Ik eet ook nog steeds veel minder dan voor mijn zwangerschap. Wat mijn betreft mag dat zo blijven tot aan de bevalling. Maar dat geluk zal ik wel weer niet hebben.

LINO: wat vervelend van die kat, ik zou echt flink kwaat zijn op mijn buren dat ze hun kat bij moeten houden. Hopelijk blijft de geur weg en komt hij niet terug als het weer wat warmer wordt.

prettig weekend allemaal en tot maandag

Groetjes, Twisje
Ik ben ook nog maar één kilo aangekomen, ik was niet echt licht voor mijn zwangerschap, maar ook niet tè zwaar. Ik ben een een paar geleden bij een dietiste geweest en zij gaf mij een lijstje dat ook op www.voedingscentrum.nl staat. Dat geeft een indicatie van wat je mag eten op een dag om niet te veel aan te komen. Dat is niet weinig, zo staan er bijvoorbeeld 6 boterhammen op en het helpt mij een beetje om niet te veel te koken (bijvoorbeeld 75 gr. rijst per persoon is voldoende en 100 gram vlees). Ook probeer ik te letten op wat voor vlees ik dan kook, dus eerder kip dan gehakt bijvoorbeeld. En lees ik wel een etiket voor ik iets koop, want het maakt nogal een verschil of je karnemelk of vifit drinkt of vruchtensap. Dat werkt voor mij het beste.

Wat de tabel betreft; dat kan niet op hyves, dus ik zal nog eens op een andere oplossing studeren, als iemand van jullie iets weet, graag.

Ik denk trouwens ook dat ik de baby heb gevoeld, maar ik weet het niet zeker, voelde als een soort plop, heel laag in mijn buik. Mijn buik voelt trouwens als een soort zwembad als ik zit en voorover wil buigen :-).
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hoi allemaal,

Laatste tijd te druk met werk en studie om te schrijven, even kort berichtje. Alles goed hier, 16 weken alweer, maar je ziet er nog niet zoveel van. Was 62 kg met 1,74m, inmiddels 3 kg aangekomen, heb wel de neiging om wat meer te snoepen, ga mezelf ook niet tegenhouden. Had laatst ook het idee dat ik plopjes voelde, maar dat kunnen ook mijn darmen zijn geweest, want die functioneren ook niet zoals het hoort. Morgen naar de vk, hartje luisteren, leuk!

Belle, waar let je dan op bij de etiketten? En Vifit is toch ook gezond of bedoel je dat Vifit beter is dan karnemelk?

Twisje, als je maar een beetje goed in je vel zit toch? Al erg knap dat je eerst zoveel bent afgevallen. En als je zwanger bent moet je daar lekker niet over nadenken!

Ilona, 61 kg met 1.81.... denk niet dat het woord dik echt bij jou past....

Lino, wat erg die geur! Begint het al een beetje weg te trekken?

Hondje, doe rustig aan he??!! Laat je man/vriend maar goed voor je zorgen!!

Mamayahoo, haha een kongfu baby, dat wordt nog wat als die eruit komt! Wel erg leuk om het te voelen, inderdaad jaloersmakend....

Ga weer even andere dingen doen, wassen, huis schoonmaken en natuurlijk in de studieboeken!

liefs

Freddy
Hi,

Fijn om een beetje de kilo's van anderen te horen. Werd wat onzeker van mijn gewichtstoename. Ben nu spontaan weer een kilo afgevallen, dus uiteindelijk valt het allemaal weer mee .

Veel succes in ieder geval allemaal!

Annemoi
Haai

Hoe gaat het hier zo op de ninge zondagmiddag?

Ik zag hier wat over gewicht staan. Nou mn gewicht ga ik niet vermelden. De enige die weet hoeveel ik weeg is mn man en die weet het ook alleen maar omdat ik het bij de vk hardop moest zeggen

Tja, ik ben gelukkig ook nog maar 2 kilo aangekomen. Bij mn vorige zwangerschap was ik totaal 8 kilo aangekomen, dus ik hoop dat dat nu ook gaat lukken.

Twisje, je hoeft je echt niet uit te laten over je gewicht hoor

Annemoi, welkom en ik zal je in de tabel zetten!

ADL zal ik je gewoon weer in de tabel zetten? Gezellig als je weer mee komt kletsen.

Hoe gaat het nu met je? Nog last gehad?

Ilona, jij een dikkertje? Grapje zeker? Hihi..

Hondje fijn dat het 'alleen maar' een griepje is! Beterschap!

Lino balen van die kattenpies. Gelukkig is het nu weer fris en fruitig.

Bassiste leuk dat jullie het weten! Knap dat je het ook gehein gaat houden! Wij willen het ook weten, maar ik ben bang dat ik het niet geheim kan houden hoor

Freddy succes met je studie!

Laulau, lekker hoor 2 weken naar Frankrijk! Heerlijk, ik word er bijna jaloers van.

Mamayahoo wat gaaf dat je gewoon reactie terug kreeg van de baby! Sterke baby heb je dan nu al zeg!

Missworld, fijn dat alles goed was en dat je het hartje weer gehoord hebt.

Mhh.. ik weet het even niet meer, sorry voor de meiden waar ik niet op gereageerd heb.

Ik ben afgelopen woensdag voor het eerst tante geworden van een heel lief en knap neefje! Super leuk zeg en zooooo klein weer! Kan me bijna niet voorstellen dat wij dat straks ook weer hebben!

Ik ga even de tabel doen, ik hoop dat ik alles goed invul!
Zo de tabel is bijgewerkt. Ik heb vraagtekens neergezet van wie we ( volgens mij) al een tijd niks hebben gehoord.
Hallo!

Hier 3 kilo aangekomen met 16 weken, vind ik nog wel oké, want vorige keer was het meer haha.

Ga zo lekker naar bed toe, voelde me vandaag erg moe, misschien ook omdat het zo'n druk weekend geweest is met feestjes en verjaardagen pfff.
Bassiste: Vifit of karnemelk maakt inderdaad niet zoveel uit, is ongeveer evenveel calorieen. Wat ik bedoel is dat er vaak op produkten staat 'zonder suiker' of 'weinig vet', maar als je dan even op het etiket kijkt, blijken er toch ontzettend veel calorieen in te zitten. Bijvoorbeeld met light chips. Dan kun je net zo goed gewone chips nemen, als je dan toch chips wil eten. Laatst had ik dat met dat Adez, of hoe heet dat, dat wordt gepromoot als een ontzettend gezond drankje met soja etc. Enfin, zitten toch wel veel calorieen in.

Wat ik ook probeer te doen, is een een beetje bewust te genieten. Dus geen chocolade uit de supermarkt, maar wel een paar hele lekkere bonbons van een goede bonbonwinkel bijvoorbeeld. Ik geloof zelf niet zo in dieten, want het gewicht vliegt er toch weer aan als ophoudt met je dieet. O ja, dingen niet in huis halen werkt ook prima. Ik zal niet 's avonds naar de supermarkt gaan om iets lekkers te halen, maar als het in de kast ligt, kan ik er slecht vanaf blijven...

Hier gaat het verder prima, ik voel me eigenlijk helemaal niet moe. Vandaag zijn we zelfs nog naar de sauna geweest, voelde prima aan. Ik had het al de hele dag een beetje koud, maar nu ben ik weer helemaal opgewarmd. Mijn buik groeit wel met de dag, tenminste, dat vindt mijn vriend. Ik vind het ook wel hoor, vooral als ik mezelf op een foto zie.
Dankjewel Belle73 voor de uitleg over Vivit, maar ik was t niet die t vroeg, t stond bij de reactie van Freddy.

Wel goed dat je er zo op let hoor. Ik probeer t ook wel, maar kan t nooit echt volhouden.

Leuk om in de tabel alle datums van de 20 weken echo's te zien.... Wat gaat het hard he?

Fijne dag allemaal!

Groetjes
Bassiste: tja, dat zal de zwangerschapsvergeetachtigheid wel zijn, ik ben vandaag ook alweer vergeten het één en ander mee te nemen naar mijn werk.

Ik ben trouwens ook zo traag als het maar gaat. Vanochtend wilde ik eigenlijk vroeger weggaan, maar ik had nog niets boven laten liggen en toen ik dat op haalde, zag ik weer allemaal andere dingen liggen. Enfin, voordat ik weer beneden was, was het 10 minuten later. Ik lijk wel niet meer echt in staat tot enige samenhangende activiteiten.... Het doet me een heel klein beetje denken aan een jetlag, dan vergeet ik meestal ook wat ik nou in de keuken ging doen bijvoorbeeld.

Ik wil trouwens binnnekort gaan beginnen met zwangerschapsyoga, ben benieuwd of het niet al te zeer op ontspanning is gericht, want ik val nog al makkelijk in slaap. Ik heb wel eerder yoga gedaan, maar dat was toch meer een combinatie van inspanning en ontspanning. Maar ook bij die yoga moest ik de laatste tien minuten, tijdens de ontspanningsoefeningen, mijn ogen openhouden om niet in slaap te vallen.
Goedemorgen,

*Naatie, ik heb de 20 weken echo op 3 mei. Bedankt voor de update!

*belle, hoe jij het omschrijft heb ik precies hetzelfde, ik doe zes dingen tegelijkertijd, en baal dan dan ik het allemaal niet binnen een bepaalde tijd af heb.. hahaha

Schoonmoeder heeft een huis gekocht!!! En wij kunnen dus verhuizen, heerlijk! Ze krijgt de sleutel pas op 1 oktober, maar we kunnen natuurlijk al de slaapkamers van de kids klaar maken en meubels uitzoeken. Dus een heerlijk vooruitzicht.

Nu lekker naar buiten boodschapjes doen, lekker zonnetje!

xxxx
O ja, ik heb de 20 weken echo op 18 april.
Goedemorgen

lekker weekend gehad? T weer is in iedergeval voor 100% meegevallen, heerlijk lekker ff uitgewaaid op strand!

Belle, ik heb op die manier ook mijn eetpatroon aangepakt na mijn zwangerschap. Ik ben op die manier zo'n 20 kilo afgevallen. Niet door een dieet, gewoon opletten op wat je eet, dus idd niet teveel calorieen. Kip en rundvlees eten (geen varkensvlees!) en gezond eten. In het weekend nam ik dan bijvoorbeeld op vrijdagavond iets lekkers bij de koffie en op zaterdagavond een bakje chips (geen zak haha onder de liefhebbers!!) Het duurde wel een jaar hoor, om zo op gewicht te komen, maar het kwam er ook niet meer aan zeg maar, bleef lekker op gewicht.

dag allemaal fijne dag ga lekker ff naar buiten met mijn meisje
Leuk al die twintig weken echo's die eraan komen.

Vinden jullie t ook spannend?

Kiara, Carry, Pauline zijn volgens tabel als eerste aan de beurt! Iedereen zit trouwens wel dicht bij elkaar qua data's zeg. Ikzelf de 17e met nog een paar andere.

Leontien, hebben jullie ook eigen bedrijf? Zit jijzelf ook echt in het bedrijf en doe je het ook samen met je partner? Mijn man heeft nl ook eigen bedrijf. altijd druk he?! je bent nooit klaar. Ikzelf werk niet in het bedrijf, maar misschien in de toekomst wel, aangezien hij het eigenlijk te druk heeft, ook voor administratieve dingen zeg maar. Nou ja wie weet.

Ga de boodschapjes eventjes doen.
Tos, ik moet steeds aan je denken. Ben mijn zoon op dit moment Otje aan het voorlezen en daar kom je nogal eens in voor!
*Lino, ja klopt. Ik,lief en schoonmoeder hebben een eigen bedrijf. Een drukkerij. We gaan nu schoonmoeder uitkopen zodat zij geen risico meer hoeft te lopen en met het bedrag dat wij haar uitkopen heeft ze nu een erg leuk huis gekocht. Echt heel mooi, zou er zelf ook wel in willen wonen. Zij woont nu nog boven de zaak en daar gaan wij nu dus wonen, heerlijk huis, veel ruimte en een mooie tuin. Vooral met het oog op de kinderen is deze oplossing erg praktisch. Als ze op de basisschool zitten en ze komen uit school, komen ze echt thuis en hoeven ze niet om zes uur weer met ons mee naar ons huis. Nu kan ik werk en privé erg goed combineren en zal het mij, als het goed is, veel meer rust geven aangezien ik dan s'avonds ook makkelijker kan werken.

Wat leuk dat je misschien ook in de zaak van je man gaat. Wat voor bedrijf heeft hij?

OOh, het is hier echt heerlijk weer!

xxxx
kan iemand de link naar de hyves pagina hier neerzetten? ik kan hem niet meer vinden...

thanks!
Dit is de link: http://babyseptember2008.hyves.nl/ (stond drie pagina's terug)
Hier 1.71 meter en 69-70 kg, inmiddels weeg ik 74 kg, dus 4 kg aangekomen. Die 4 kg zit voor een deel zeker in mijn boobies en mijn buik is echt niet meer te verbergen. Mijn buik zit wel laag, het meeste zit nog onder de navel.

Bassiste, ik heb donderdag a.s. mijn eerste zwangerschapsyoga les. Ik zal je laten weten of het erg slaapverwekkend was. Mij lijkt het wel lekker ontspannend.

Freddy, in eerste instantie twijfelde ik ook of de plopjes nu mijn darmen of de kleine waren, maar nu voel ik toch wel veel regelmatiger. Vooral 's avonds als je rustig ligt, maar ook wel eens overdag. Vandaag ook weer en toen ff snel sms-je naar vriend gestuurd.

Ik heb weer internet thuis, dus hoop weer wat regelmatig te "posten". Fijne avond, ik ga GTST kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven