*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

*Carry, wat vervelend dat je zulke dagen hebt. Ben je nog naar HMH geweest? (waar staat dat eigenlijk voor..... )

*Mamayahoo, ja dat is die gast van jensen. Als je geen profiel foto of plaatje hebtgeselecteerd, komt deze er automatisch te staan.

gisteren een feestje gehad en aangezien lisa bij oma slaapt dacht ik lekker uit te kunnen slapen...

Jammer dan, na 7 uurtjes slaap ben ik alweer wakker.

Vanmiddag nog een verjaardag, maar eerst lisa straks ophalen.

Fijne zondag, xxxx
Hallo allemaal,

Hier nog een bejaarde die geen hyves heeft, dus helaas kan ik me niet aanmelden bij de septemberhyves. Misschien dat ik over een tijdje een hyves-profiel ga aanmaken, maar daar heb ik nog even geen zin in. Zoals eerder gezegd hoop ik dat we wel hier blijven schrijven??!!

Ik werk nu 36 uur, maar ga vanaf 1 januari 32 uur werken. Plek op de kdv voor 4 dagen is nog erg lastig, horen we waarschijnlijk pas 3 maanden vantevoren. Misschien dat we voor een overbruggingsperiode op zoek gaan naar een gastouder of oppas aan huis.

Mijn schoonouders hebben nog de wieg waar mijn man als baby ook in heeft gelegen, dus waarschijnlijk gaan we die eerst gebruiken. Verder zijn we er nog helemaal niet mee bezig, want we verhuizen in augustus en dan pas gaan we de kamer pas inrichten.

Voel me verder goed, heb weer veel energie dus ga er gebruik van maken voor studie vandaag en morgen! Ook op mijn werk kan ik weer veel meer hebben, hopelijk gaat het zo een tijdje goed!

liefs

Freddy
Oh sorry Leontien: HMH is Heineken Music Hall. Ik heb automatisch de afkorting gebruikt. Daar was een concert van Mark Knopfler. Was erg goed en ik ben wonderbaarlijk opgeknapt na het overgeven. Wat is die zwangerschapsmisselijkheid toch apart. 's middags overgeven en een paar uur later gewoon wat eten bij de snackbar en genieten van een concert. Bij normale misselijkheid ben je blij als je een beschuitje en kopje thee binnenhoudt.

Freddy: de hyves is vooral voor privedingen zoals foto's en dergelijke. Het is erg leuk om zo elkaars echo's, dikke buiken en later kaartjes, foto's van de baby te zien, maar ook sowieso hoe wel er in het echt uitzien enzo. Tenminste zo zie ik de hyves. Echt wel leuk om toch eens een hyvesprofiel aan te maken.... Bij het forum van mijn zoontje hebben we daar een apare msngroep voor aangemaakt.

Wij hebben geen familiewieg. Mijn zoontje heeft vanaf dag 1 in het kinderledikantje gelegen. Wel met een hemeltje erbij. Overigens meteen op zijn eigen kamertje. Als je ervoor kiest de baby op jullie kamer te doen lijkt een wiegje mij ook wel wat handiger. Ook nu doen wij geen wiegje. Ik ga er ook vanuit dat deze baby weer net zo groot wordt als mijn zoontje en dat is hij er zo uitgegroeid ook. Wij hebben overigens wel een familiepeuterbed. Dus als de baby komt verhuist zoonlief naar het bed waar ook zijn vader, tante en nichtjes in hebben geslapen.

Oja MissW, vergeet ik nog bijna jullie van harte te feliciteren met jullie huwelijk!!!

Groetjes

Carry
Goedemiddag,

Zo hoe is het hier met iedereen? Iedereen een lekker weekend?

We gaan zo op kraamvisite bij mn vriendin. Leuk! Ben echt benieuwd. Ze is 3100 gr. Mijn zoontje was bij zn geboorte 4200gr. Dus ik ben benieuwd hoe klein babytje we krijgen te zien

Carry, fijn dat het weer wat beter ging en dat je gewoon naar dat concert kon! Toch even lekker om weg te zijn!

Jeetje Freddie, krijg je daar niet de kriebels van dan? Dat je pas in augustus met de babykamer kan beginnen? Hier zijn we er ook nog niet mee bezig hoor, maar augustus klinkt wel héél dichtbij september!

Leontien, hier kan ik dus ook niet meer uitslapen.Ik word dan gewoon vanzelf wakker op de tijd dat mn zoontje ook altijd wakker wordt!

Belle wel spannend het solliciteren! Ik hoop dat er snel wat leuks aan komt!

MissWorld, nog gefeliciteerd met jullie huwelijk! Zo te lezen was het erg mooi en lekker!

Ik ga even de cadeautjes voor de baby bijelkaar zoeken.

Fijne zondag allemaal
Hoihoi,

Jammer he, dat het weekend weer bijna voorbij is.. Hier alles prima, ben vandaag voor het eerst met dochter weeste zwemmen. Ze vond het erg leuk, zeker voor herhaling vatbaar. Verder is vriend (en dochter een beetje) ziek, dus we zijn lekker thuis gebleven.

Carry, fijn dat je weer hersteld was van het misselijk zijn. Concert was leuk dus?

O, Kiara, ik zag op hyves (toch handig zo) dat jij vlak bij mij woont. Ik ga naar het ziekenhuis in jouw stad. Zat jij nou bij de vk of bij de gyn (sorry voor mijn gatenkaas-geheugen)?

groetjes Hondje
Allemaal lekker weekend gehad?

alleen vandaag beetje regenachtig

Ik heb t weekend een hele mooi positie tankini gekocht, waar ik zo blij mee ben. Hij is van Anita en aangezien ik nogal 'zware' boops heb, is het altijd erg lastig om iets te kopen..en in positie is toch niet zoveel keus! Dus kom maar op die zomer (aangezien ik aant strand woon...) vorige zomer ben ik echt maar 4 keer op het strand geweest...

Freddy..pittig hoor, verhuizen als je nog maar een week of 6 moet...nou ja, wat betreft babykamer. Je hebt al genoeg als je een bedje hebt, dan hoeft de kamer niet eens klaar te zijn!

Naatie, dus je vriendin inmiddels bevallen! En je zusje? of was dat 'vals alarm'? Mijn dochtertje was bij de geboorte 3870 gram dus ook geen kleintje :-)

Nou ik ga even de was opvouwen BAH! maar ja moet gebeuren he...

tot gauw
Inderdaad jammer dat het weekend alweer voorbij is. Gaat ook zo snel. We zijn nog steeds bezig met een verbouwing thuis, dus daar hebben we dit weekend ook weer tijd aan besteed. Gelukkig is het bijna af. Gisteren was mijn moeder hier, dat was erg gezellig. Ze woont nog al ver weg, maar we zien elkaar heel regelmatig. Ik hoop dat dat straks met de baby ook gaat lukken. We kwamen er trouwens vorige week achter dat een vriendin van ons ook zwanger is en maar een paar weken korter dan ik. Mijn vriend wilde het goede nieuws aan die vriend vertellen, maar die had zelf dus ook goed nieuws.

Vandaag moet ik weer naar de verloskundige, ik ben benieuwd. Ik neem aan dat ze alleen even naar het hartje gaat luisteren en dat we horen wanneer we de 20 weken echo hebben. Ik krijg nu echt een buik, echt grappig om te zien hoe mijn lichaam verandert. Het voelt ook echt anders dan een te dikke buik, anders dan vet. Ik voel de baby nog niet, maar daar maak ik me niet al te veel zorgen over, het is immers de eerste voor mij.

Freddy: ik ben de 30 ook al ruim gepasseerd en ik snap Hyves ook. Het is inderdaad zoals Carry_Im zegt, vooral voor privé foto's etc., die je misschien toch liever niet op een openbaar forum neerzet. De hyves die ik aangemaakt heb is in principe alleen toegankelijk voor mensen die zich aangemeld hebben.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
***Breaking news***

Gisteren voor het eerst mijn spruitje gevoeld!!! Helemaal geweldig zeg!

Dikke bobbeltjes voelde ik.....lief man... Lisa voelde ik pas met 21 weken. Dus dit vind ik aardig snel.

*Belle, veel plezier bij de vk, toch altijd leuk om het hartje te horen. En idd voelt een zwangerbuik anders dan een dikke buik. Het zit strakker... tenminste zo voelt dat voor mij.

*Hondje, zwemmen is leuk hé. Mijn dochter geniet er elke week van!

*Carry, logische afkorting hoor, dacht alleen niet die kant op zeg maa. Mooi dat je er van hebt kunnen genieten!

*Naatie, dus jij had ook een 8-ponder! haha, lisa was iets lichter, precies 4000 gram.

Ga aan de strijk...

Leo, xxxx
Lino, hihi, ik moet ook iets van een bikini hebben, aangezien we eind april naar de zon gaan met vakantie, maar heb het kopen nog ff uitgesteld, durf nog niet zo goed, geloof ik :-)

Leontien, wat geweldig dat je je wurmpie al gevoeld heb! Schijnt bij de 2e ook sneller te gaan dan bij de 1e hè.

Wij hebben zaterdag pretecho laten maken en toen bleek dat mijn placenta weer aan de voorkant zit, dus kan nog wel even duren voordat ik wat ga voelen... helaas. Paps en mams waren erbij, vonden het helemaal super om hun 1e a.s. kleinkind te zien.

Belle, ik vind mijn zwangere buik nu steviger aanvoelen dan toen ik nog te veel vet had op mijn buik hihi.

Heb afgelopen zaterdag nieuwe kleding gekregen van m'n moeder voor mezelf, zo lief...

Ga weer snel aan het werk, doeg.
Alles goed bij de verloskundige, alleen was de baby zo beweeglijk dat het even duurde voordat ze het hartje kon horen. Maar uiteindelijk had ze het 2x laten horen, toch altijd heel bijzonder. Mijn vriend stond er ook bij te stralen. Over 3 weken heb ik de 20 weken echo, ben benieuwd. Ik heb het vandaag ook op mijn werk verteld, iedereen was enthousiast.
Hoi allemaal,

Het is me nog niet gelukt om bij te lezen, maar ik wel alvast een berichtje achterlaten om te vertellen hoe het met mij (ons) gaat.

Gelukkig is mijn misselijkheid en het overgeven minder aan het worden (hehe eindelijk).

Helaas heb ik sinds vorige week dinsdag al wel wat ziekenhuisbezoekjes achter de rug, vanwege veel pijn ter hoogte van m'n nieren. Een aantal keer de urine nagekeken (ook met catheter :( ) en verder een echo gemaakt van m'n nieren. Het is iig geen blaas of nierbekkenontsteking maar wat het dan wel is ben ik nog niet achter. Morgen nog bloed laten prikken, misschien zit er ergens anders een ontsteking. Ondertussen zit ik al 1,5 week thuis en kan geen kant op verder, dus ik verveel me!

Ik wil eigenlijk wel weer meedoen met jullie als dat mag, en weer in het schema!

Oh ja, sinds een paar dagen voel ik de baby heel zachtjes af en toe bewegen. Verder heb ik 22 april de 20-weken echo!

Ik hoop dat het met de rest goed/beter gaat.

Groetjes ADL
En hebben jullie tegenwoordig ook een hyves? Mag ik meedoen?
ADLmamavanM: wat een nare verhalen allemaal zeg. Lijkt me een pijnlijke aangelegenheid. Ik hoop dat je snel weer opknapt.

Natuurlijk kun je je aanmelden voor de hyves. Weet je wat het adres is? Het staat een paar pagina's terug, maar anders zet ik het hier nog eens neer.
Hallo hallo!

Tjonge, wat word er veel geschreven!

Leuk hoor! Merk alleen dat ik soms iets te weinig discipline heb om elke dag te lezen... :-S

Blij dat het over het algemeen goed met iedereen gaat en dat de eerste baby's al gevoeld worden! Hier denk ik ook af en toe al wat te voelen.

Wat vervelend ADL! Ik hoop dat je je snel beter voelt!

Ik vind de Hyves ook erg leuk!

liefs
He bah ADL, wat klinkt dat pijnlijk en vervelend. Wel heel leuk dat je weer mee komt doen! Wanneer ben jij ook al weer uitgerekend?

Ik denk dat ik vandaag het eerste plopje gevoeld heb toen ik op mijn werk zat. Maar ja, het was maar een plopje dus ik weet het weer niet zeker. Nou ja, nog maar even geduld hebben dan. Wel raar hoor eigenlijk, dat er al een kind van zo ongeveer 18 cm in me zit en ik dat gewoon niet voel.

Nog een paar weken en dan beginnen we al weer aan de 20-weken echo's. Tjonge, dan gaat het toch wel weer snel. En ik weet bijna zeker dat dit mijn laatste zwangerschap is (snik, ik vind het echt zo heerlijk, zwanger zijn), dus ik ga de komende maanden eens heel intens genieten!

Ha, zo lekker Grey's anatomy. Fijne avond allemaal!
ADLmamavanM: welkom terug, wel vervelend dat je zoveel pijn hebt en niet weet waar het vandaan komt.

Hier verder alles oke, merk alleen dat ik wel veel sneller vermoeid ben als anders. Als ik de huiskamer of zo moet poetsen moet ik het in delen doen, anders red ik het niet.

Gisteren kregen we wel een vervelend berichtje, een van onze beste vrienden gaan scheiden.

direct nog even naar de kruidvat daar zijn de rompertjes, spugdoekjes enz weer in de aanbieding dus even wat gaan inslaan.

ik ga weer verder met poetsen tot ziens
Hello hello,

Hier even heel druk, dus kom me alleen even melden! Alles gaat goed hier!
Hoi,

Net eindelijk gelukt om de verloskundigenpraktijk te bereiken (een andere dan mijn eigen) Ik heb 16 april de 20 weken echo en als ik dan toch bezig ben voor het schema: ik moet 2 mei weer naar de VK.

Verder leuk mamaADL dat je weer van de partij bent.

Ben net bij de huisarts geweest ivm met een hardnekkige verkoudheid. Dat is ook een van de redenen dat ik wel eens misselijk ben. Komt van al dat hoesten. Gelukkig is het al een stuk minder, alleen had ik er sinds een paar dagen een opgezette klier bij. Normaal wacht ik dan nog wel even met naar de huisarts gaan, maar nu ben ik toch wel wat voorzichtiger. Heb nu een hoestdrank voorgeschreven gekregen die hopelijk wel helpt en die ik ook mag hebben. Wel lastig hoor soms dat je altijd moet denken: mag ik dit nu wel of niet hebben. Met eten idem dito.

Groetjes

Carry
Hallo,

Ik ben annemoi, 32 jaar en uitgerekend op 27 september. Ik heb me al aangemeld voor jullie Hyves. Erg leuk om mee te lezen en ervaringen uit te wisselen!

Mijn zwangerschap loopt (gelukkig) voorspoedig. Enige klacht is last van mijn stuitje als ik wat langer zit, vrees dat dat in de loop van de tijd nog wel meer gaat worden. Verder merk ik eigenlijk nauwelijks dat ik zwanger ben.

20 weken echo is gepland 15 mei. Ben zeer benieuwd!

lfs Annemoi
Hallo!

ADL, welkom terug en idd vervelend zeg, vooral dat je er ook nog niet wijzer van ben geworden, waar het vandaan komt...laten we hopen dat het niet iets ernstigs is...

Paulien ze hebben helaas niet zo heel veel keus wat betreft positiebadkleding..en bijna alleen maar halter badpakken en bikini's, tankini;s, maar halter vind ik zo niet lekker zitten...waar ga je naar toe met vakantie??

Was het nog niet veel te vroeg voor een 'pretecho'?? Kon je het allemaal leuk zien? zag het er goed uit? hihi wat een vragen!

Mamayahoo, wat gaat het snel he! idd straks weer allemaal spannend voor de 20 weken echo...wel fijn hoor, iedereen leeft zo mee. Ik vind het ook wel weer wat spannend, maar ja dat zullen jullie ongetwijfeld ook allemaal wel hebben

en geniet er idd maar van, aangezien je al 2 kids hebt lopen, gaat het toch wat meer aan je voor bij denk ik! (merk ik nu al met de tweede, je bent er toch minder mee bezig)

Belle, fijn dat het goed was bij de VK! en natuurlijk fijn dat op je werk ook leuk gereageerd werd!

Fijne avond en tot gauw
Hoi Annemoi,

Van harte welkom. Is het jouw eerste kindje? Dat van dat stuitje herken ik wel van de vorige zwangerschap al had ik het meer bij het schaambeen. Gaat inderdaad helaas pas over na de bevalling ben ik bang.

Bikinis ed. Is het echt nodig een zwangerschapsbadpak of bikini aan te schaffen? Ik was eigenlijk van plan de bikini mee te nemen op vakantie die ik vorig jaar toen ik nog borstvoedig gaf heb aangeschaft (heeft grote cup nl). Wat is het voordeel? Bij een badpak snap ik het nog wel, maar het voordeel bij een bikini niet zo.

Groetjes

Carry
Hoi Hoi,

even snel een berichtje, moet zo nog eten en ga daarna meteen naar bed. Vriend en dochter zijn ziek en sinds vanmorgen heb ik het ook. Ben vandaag wel weeste werken en hoop dat ik morgen ook kan gaan, maar ik weet het niet zeker.

Verder heb ik de hele ochtend in het ziekenhuis gezeten..

Ik had het hele weekend al hoofdpijn en een beetje een ziek gevoel en vertrouwde het niet. De vorige keer is het ook begonnen met hoofdpijn (toen werd het HELLP en is dochter gehaald), dus ik zat er best mee. Toen ik belde mocht ik meteen komen om de boel te checken. Ze hebben urine, bloed, bloeddruk en een echo gedaan (en we weten wat het is!!!!). Alles was goed, pfw, ik was echt blij.

We willen wachten tot de 'echte' 20 wkn echo om te vertellen wat het is, kijken of ze dan hetzelfde zeggen.

Sorry voor het ego bericht, ik hoop dat ik morgen weer kan reageren op jullie berichtjes..

liefs Hondje
Carry Im, denk echt persoonlijk hoe vaak je het denkt te gebruiken...ik heb een vakantie in het vooruitzicht, paar dagen weg met de familie, hele zomervakantie verlof en ik woon praktisch op het strand...mijn normale bikini zit voor geen meter meer en heb nu een tankini, bedenkt mooi mn (lelijke, striaie) buik. Vond het ook ergens wel zonde hoor, om zoveel geld uit te geven aan badkleding die k maar 1 seizoen zal dragen, maar wil er toch wel fatsoenlijk bijlopen zeg maar

Hondje wat ontzettend schrikken moet dat geweest zijn zeg voor je! Vooral omdat je al Hellp gehad hebt...Gelukkig voor je ziet alles er goed uit! een pak van je hart! He en wat leuk dat je het al weet! volgens mij ben je de eerste die het echt al weet .

ik ga zo werken en kom vanavond nog ff buurten.

allemaal werkze en fijne dag
Hoi zus (Carry)

Het ligt er een beetje aan wat voor broekje je hebt bij je bikini. De niet-positie bikini die ik op het laatst droeg (een dag voor de bevalling nog wezen zwemmen) liep bij mijn buik een beetje in een V, zodat hij goed bleef zitten. Broekjes met een rechte bovenkant gaan dubbel zitten onder je buik.

Je mag hem wel passen/lenen!

Leuk trouwens om hier een beetje mee te lezen, als aanstaande tante zijnde....
Hondje:is het forum niet vooral voor ego berichten? Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Ik ga ook op vakantie eind april/begin mei, maar ik denk niet dat ik dan al een badpak nodig heb. Ik ben wel aan het denken of ik misschien ga zwemmen over een tijdje als mijn buik te groot en te zwaar om mee te gaan fietsen of wandelen.

Misschien kunnen de mensen die dat nog niet hebben doorgegeven hun nick op de hyves doorgeven, dan zal ik er een tabel van proberen te maken (dat moet nog wel lukken) en op de Hyves plaatsen, zodat we wat beter zien wie wie nou is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven