Geld & Recht alle pijlers

Digitale camera stuk na anderhalf jaar. Één jaar garantie.

17-06-2012 09:15 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,

Niet mijn.. camera maar de camera van mijn nichtje van 12 jaar is na anderhalf jaar al stuk! Hij geeft een zwart beeld op het display. Ze zegt dat ze hem niet heeft laten vallen. M'n zus wilde dus gebruik maken van haar garantie, keek op de bon en zag tot haar schrik dat ze slechts één jaar garantie had op het toestel! Het is een Canon Powershot en hij heeft ¤150,- gekost!

Ik sprak haar hier gisteren over en ik vind dit raar. Ik heb laatst een neustrimmer gekocht bij Douglas en daar kreeg ik gewoon twee jaar garantie op!

Ik hoorde lang geleden iets op Kassa! over garantie en vervaltermijn en dat die overschreden mag zijn tot een maximum ofzoiets vaags... Kan iemand hier meer over vertellen? Heeft iemand ervaring met iets soortgelijks? Zou terug naar de winkel gaan/schrijven naar Canon zin hebben? Ik weet wel dat niet geschoten altijd mis is maar ik zou graag ervaringen van anderen lezen die iets soortgelijks hebben meegemaakt.
quote:hkgirl schreef op 17 juni 2012 @ 12:49:

[...]

Ervaring vakgebied. Ik blijf het toch kort vinden voor iets van 150 euro. (de levensduur dan hè)
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Je kunt ook naar de winkel gaan en vragen of ze het type camera hebben wat je nichtje heeft. Doe alsof je geinteresseerd bent in het toestel en vraag terloops wat de verwachte levensduur is. Na het antwoord van de medewerker pak je het toestel erbij en vraag hoe het dan kan dat deze camera al na anderhalf jaar defect is, en wat hij/zij hierin voor jou kan betekenen. (Uiteraard alleen als de medewerker langer dan anderhalf jaar heeft gezegd)
Today is life, tomorrow never comes.
Ik had laatst iets met een digitale camera van Nikon en daar zat 2 jaar garantie op. Je kunt het beste even naar de winkel gaan om het te vragen, misschien matsen ze je wel gewoon.
Op de site van consuwijzer kun je vaak hele goede en betrouwbare informatie vinden, met bijbehorende voorbeeldbrieven e.d.
Ik heb dit ook gehad met een Canon Powershot na 1,5 jaar. De webwinkel weigerde ook maar iets te doen voor mij. daarna Canon gebeld. Die wilde ook niks doen, het heerschap wat ik aan de lijn had vertelde dat het bekende storing was, maar wilde niets doen. om die reden nooit en nooit meer een Canon en nooit meer wat kopen bij die webwinkel (foto k....).

Ik vind persoonlijk dat een camera in de prijsrange toch wel een jaar of 5 tot 7 moet mee kunnen gaan.

Heb nu een Nikon met 2 jaar garantie, maar CANON nooit meer,
quote:DeWareJacoba schreef op 17 juni 2012 @ 09:56:

Iig, terug naar de winkel en hen wijzen op de wettelijke garantieperiode

Ik zou het op een vriendelijke toon proberen. Een winkeleigenaar zal je best willen helpen. Je gaat er al vanuit dat je afgescheept wordt.

En controleer even de buitenkant om te zien of er deukjes in zitten van het vallen.
quote:hkgirl schreef op 17 juni 2012 @ 11:46:

[...]

Hier klopt weinig van, zie mijn reactie(s) hierboven.

Helaas snap je er dan zelf geen bal van, want een camera heeft ( zeker de betere behuizing) een langere levensduur dan je denkt.

Wat jij Misschien bedoelt is de levensduur qua technologie, dus ook zijn waarde. Dan is een camera inderdaad na 2 jaar afgeschreven en zijn er al betere modellen voor minder te koop.

Dit geldt ook voor pc en laptops, die na 3 jaar afgeschreven mogen worden...
quote:hkgirl schreef op 17 juni 2012 @ 11:46:

[...]

Hier klopt weinig van, zie mijn reactie(s) hierboven.

Helaas snap je er dan zelf geen bal van, want een camera heeft ( zeker de betere behuizing) een langere levensduur dan je denkt.

Wat jij Misschien bedoelt is de levensduur qua technologie, dus ook zijn waarde. Dan is een camera inderdaad na 2 jaar afgeschreven en zijn er al betere modellen voor minder te koop.

Dit geldt ook voor pc en laptops, die na 3 jaar afgeschreven mogen worden...
Ik zou het te veel moeite vinden en gewoon een nieuwe kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven