Gezondheid alle pijlers

Schimmelnagel..

18-06-2012 10:02 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben vanmorgen naar de dokter geweest en heb mijn grote teen nagel en voeten laten zien. Onder mijn voeten heb ik schilfertjes en krijg gauw kloven dus daar krijg ik daktarin zalf voor maar mijn grote teennagel is echt een ramp. Ik heb dus een kalk/schimmel nagel. De dokter kwam gelijk met de optie er af halen die nagel. Dus ik gelijk, ja maar,,,dat kan toch niet en dat doet toch zeer en hoe moet dat nou en en en,,, pffff,, tweede optie zijn pillen voor 3 maanden lang. Die zijn niet goed voor je lever en de anticonceptie pil werkt dan niet meer dus moeten mijn vriend en ik een andere anti conceptie gebruiken, en dan mag je 3 maanden lang geen alcohol drinken (dat is niet zo erg) maar de kans dat het werkt is niet 100%. Want bij 70% werkt het medicijn wel en bij 30% dus niet. En dan moet de nagel eraf groeien. Optie 3 is laten zitten en wachten tot het een soort van rotsje is geworden en dan is er echt geen redden meer aan... Maar de dokter zei je bent nog jong dat is toch zonde! Heeft iemand hier ook z'n nagel (ik hebt dan dus een gele nagel met verdikkingen en zware bruin/zwart verkleuring)

En heeft hiemand hier ervaring met het er af halen van een nagel, nou ja ik hoor het graag.
Er af halen? Ik kende alleen de pillen oplossing.
Nee, geen ervaring met nagel eraf halen gelukkig. Maar is Daktarin nagellak geen optie? Mss met je dokter bespreken?http://www.daktarin.nl/daktarin-assortiment/nagellak
je voeten in een badje met azijn, 2 daags!
Wat bij mij na 5 jaar vanalles proberen ècht heeft geholpen is: nagel dun vijlen, dik insmeren met vicks vaporub/dampo, pleister erom en een nachtje laten zitten. Dit meerdere keren per week doen. Het klinkt heel gek, had het online gelezen en dacht ik probeer het eens. Was er binnen no time van af.
Ik heb het nu voor de 2e keer, een jaar of 6 geleden gehad en nu dus helaas weer terug. Ik heb de vorige keer na een lange periode van huismiddeltjes uiteindelijk die medicijnen gekregen, en deze keer wederom. Deze keer heb ik ook eerst die nagel eraf laten halen maar dat hielp niets. De nieuwe nagel was wederom besmet en twee andere nagels raakten ook besmet. Ik heb nu dus weer medicatie en dat gaat prima. Over 4 weken weer even bloed prikken om te kijken of het geen effect heeft op mijn lever.

Ik heb tussen de vorige keer en deze keer jaren lang elke dag daktarin strooipoeder in mijn schoenen gedaan om een nieuwe besmetting te voorkomen maar helaas.... niet gewerkt dus.
Ik krijg nu daktarin zalf voor de onderkant, en inderdaad daktarin nagellak voor de nagel, maar volgens de dokter is dat alleen om verdere besmetting en vergroeiing tegen te gaan.

Ik heb inderdaad wel eens wat over azijn gelezen, heb jij dat gebruikt dan sillenelle? en had jij dan ook z'n erge verkleuring en verdikking?

Mijn nagel ziet er wel uit als nagel gelukkig nog, maar ja tis wel erg verkleurd en aan 1 kant wat dikker!
Jep whopper, ik heb van de dokter ook te horen gekregen dat ik met die strooipoeder aan de slag moet. Maar wat een gedoe zeg! die stomme nagels,,, nooit last van gehad en ineens! pfff
quote:Eva82 schreef op 18 juni 2012 @ 10:09:

Wat bij mij na 5 jaar vanalles proberen ècht heeft geholpen is: nagel dun vijlen, dik insmeren met vicks vaporub/dampo, pleister erom en een nachtje laten zitten. Dit meerdere keren per week doen. Het klinkt heel gek, had het online gelezen en dacht ik probeer het eens. Was er binnen no time van af.

Maar eva, ik heb dan weer gehoord dat je dan die besmetting vrij laat, en je dan het risico loopt dat de rest, plus vinger nagels ook besmet. En ik heb best mooi vinger nagels haha dus dat wil ik ook niet..

Graag wil ik nog wel wat ervaringen horen van mensen met pillen, want die optie komt misschien het eerst aan de orde..
quote:Eva82 schreef op 18 juni 2012 @ 10:09:

Wat bij mij na 5 jaar vanalles proberen ècht heeft geholpen is: nagel dun vijlen, dik insmeren met vicks vaporub/dampo, pleister erom en een nachtje laten zitten. Dit meerdere keren per week doen. Het klinkt heel gek, had het online gelezen en dacht ik probeer het eens. Was er binnen no time van af.Dit had ik nou nooit verwacht! Het is het proberen waard!
Bij mij heeft Vicks Vaporub ook geholpen. Had het op internet als huismiddeltje gelezen, begon er sceptisch aan maar zag na een week al resultaat. Je moet wel consequent zijn in het gebruik, ik smeer het iedere avond heel dik er op, dikke sokken aan en daarmee slapen.Bij mij is het nu zo goed als over!
Dat van die vicks vaporub ga ik eens aan mijn man doorgeven, hij heeft er ook al jaren last van, daktarin nagellak, nailner, niks helpt. Heb nog een potje vaporub staan, dus is het proberen waard
Nou zit je verder nooit met je hand aan je teen dan? Ik heb daar in elk geval geen last van gehad. Ik zou echt niet zomaar aan die pillen gaan hoor.

Ik las die dampo tip online, als je googelt krijg je veel er ervaringsverhalen. Bij mij heeft het in elk geval heel goed geholpen!
quote:Ivetje schreef op 18 juni 2012 @ 10:22:

Dat van die vicks vaporub ga ik eens aan mijn man doorgeven, hij heeft er ook al jaren last van, daktarin nagellak, nailner, niks helpt. Heb nog een potje vaporub staan, dus is het proberen waard Idem hier, ook zo'n man!
hier op tv in belgie komt nu veel reclame over een stiftje van het merk scholl, dient speciaal voor schimmelsnagels te verzorgen en genezen...
quote:kathrien schreef op 18 juni 2012 @ 10:46:

hier op tv in belgie komt nu veel reclame over een stiftje van het merk scholl, dient speciaal voor schimmelsnagels te verzorgen en genezen...Ik heb een stifjte van nailner, maar dat duurt me te lang voor ik resultaat zie en dan denk ik laat maar zitten...eigen schuld dan een beetje he...
Bethadine scrub, tweemaal daags heel goed wassen. En dan dus echt 5 minuten erin wrijven. Dan haal je de bacterie weg uit de nagel. Je moet dit wel echt maanden volhouden. Ik heb in totaal misschien 2 flesjes verbruikt, maar de schimmelnagel is helemaal weg en ook weg gebleven. Ook raakten geen andere nagels geinfecteerd. Ik denk dat Vicks Vacorub hetzelfde doet, alleen lijkt me wat duurder.

Ik zou die pillenoptie pas kiezen als niets helpt.
Ik heb ook zo'n nagel Heb die medicijnen een paar jaar geleden gebruikt. Toen is het weg gegaan maar ook mijn hele nagel er afgevallen. Nu is de schimmel weer terug helaas.

Ik ben wel benieuwd naar het azijnbadje. Doe je dan azijn verdunt in warm water of gewoon je teen in een kommetje met pure azijn?

Ook de dampo lijkt me het proberen waard, dank!
Ik had het aan mijn handen, mijn nagels lieten los. Pillen waren erg ongezond en zouden misschien niet eens helpen dus zei de huidarts, iedere avond in de onverdunde azijn. Het heeft wel maanden geduurd maar ik kreeg daarna weer mijn gezonde lange nagels. Volgens de arts kwam het doordat ik mijn handen te vaak waste, vijf keer per dag was voldoende... ik ga al vaker naar de wc, had nog een kind in de luiers dus daar heb ik me niet zo veel van aangetrokken.
Door geluk bij een ongeluk was mijn geïnfecteerde nagel er bijna helemaal af... Heb toen flink doorgezet en hem er helemaal vanaf getrokken. Erg pijnlijk en zag er vies uit... Nu weer echter een mooie gave nagel terug.
Ok, ik ben er uit ik ga toch de pillen slikken. die dan voor 3 maanden en dan als dat niet werkt,,,kan die nagel er altijd nog af.... boehoe! dat wil ik dus eigenlijk echt niet... Maar ja ik ga nu HA bellen voor de pillen kuur.
Oh dat snap ik ècht niet.. Waarom niet eerst de wat minder agressieve tips proberen? Zijn geen onschuldige pilletjes hoor!!
quote:Eva82 schreef op 18 juni 2012 @ 14:01:

Oh dat snap ik ècht niet.. Waarom niet eerst de wat minder agressieve tips proberen? Zijn geen onschuldige pilletjes hoor!!

Nou omdat ik denk dat ik niet consequent genoeg ben voor een huismiddeltje,,, Hoewel ik nu wel begin te twijfelen...heb al wel gebeld naar de HA,,,pfff moet ik het nu weer terug draaien dan?

Eva, jij was van de azijn toch? hoe hebt je dat gebruikt dan precies? en hoe zag jouw nagel eruit?

Foutje, lees net nog eens je reactie terug, dat was de vapo rub...
Ik zou eens naar de pedicure gaan....

Ik heb het ook gehad, maar na wat behandelingen dat mijn nagel wat dunner is gemaakt, goed is bijgehouden etc is het vanzelf overgegaan.

Zonder medicjnen/zalfjes etc.

Was ook wel ff bezig, maar was heel blij dat mijn nagel er niet af is getrokken, zoals mijn huisarts destijds ook opperde.
Klopt, mijn nagel was aan één kant verkleurt (geel, donkerbruin) en verdikt. Ik zou eerst eens naar een pedicure gaan en dan één van de huismiddeltjes erbij. Die pillen lijken me eerder een uiterst redmiddel. Maar je moet het zelf weten hoor!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven