Vakantie met camper

11-06-2012 22:45 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar gaan we voor het eerst met een camper op vakantie. Ik heb een aantal vragen, b.v. sommige steden hebben speciale camperplaatsen. Hoe gaat dat dan met betalen? Mag je er zomaar gaan staan?

Op internet heb ik gekeken voor informatie maar de meeste forums zijn voor doorgewinterde campingreizigers. Ik vind weinig voor beginners of kijk ik niet goed? Wie kan me helpen?
Google eens op France Passion.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Bij de meeste camperplekken waar ik in Frankrijk heb gestaan, zijn een soort wachthuisjes. Daar kan je dan betalen. Verder heb ik er eigenlijk niet op gelet. Wel een ontzettend mooie camperplaatstip in Normandië: Arromanches, bovenaan de klif, bij het grote Mariabeeld. Wauw, wat een uitzicht.
Verschilt vaak per camperplaats, bij de een komt er iemand op een bepaald tijdstip langs, bij de andere heb je soort van receptie/wachthuisje, maar je hebt ze ook zonder toezicht en dan kun je geld in een automaat gooien voor een bepaald aantal uur stroom.
Toevallig drie weken geleden nog geweest daar Origami. Zonder camper, maar wel de plekken gezien waar je kan staan. Het uitzicht van die klif op het dorp, de kunstmatige oorlogshaven en 'La Manche' is fantastisch.
France Passion, kost je drie tientjes per jaar en geeft toegang tot 3500 van de mooiste plekken in Frankrijk. Gratis en veilig.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wij zijn een paar jaar geleden met een camper op pad gegaan, we hadden de campergids van de ANWB gekocht en daar staan alle plaatsen in, ook of er douche / stroom / toiletten zijn en hoeveel het kost. Werkte voor ons prima.
Bedankt voor de reacties.

De campergids van de ANWB ga ik kopen. Wist niet dat die er was.
Wij zijn doorgewinterde campergangers. Wij hebben veel aan dit boek:

http://www.facilemedia.nl/campergids2012.html

Hier staan vele camperplaatsen in,maar ook servicepunten waar je je toilet kunnen legen e.d..Dit vinden wij een prettiger exemplaar dan die van de ANWB.

Zoals gezegd is vaak wel aangegeven of er betaald moet worden en hoe de betaling plaats dient te vinden. Er kan een slagboom staan, het kan zijn dat er 's avonds iemand langs komt. Een huisje kan ook. Op veel plaatsen, genoemd in het bovenstaande boek, mag je ook gratis overnachten.

Nog even terugkomen op de servicepunten. Onzen ervaring is dat veel dorpen in Frankrijk een servicepunt bieden. Vaak is dat waar de vuilniscontainers en glasbakken staan. Het staat niet altijd aangegeven. Wij hebben niet heel Frankrijk bezocht en ik weet dus niet of dit voor heel Frankrijk geldt.
Er zijn ook camperplaatsen waar aangegeven staat dat je er niet mag overnachten, daar moet je even op letten, meestal zijn dat plaatsen in de buurt van een strand.
verba volant, scripta manent.
TO, wil je naar Frankrijk dan? Of ergens anders heen?
Dit is afhankelijk van het weer. We wonen in Limburg en willen het liefst eerst richting Groningse kust, daarna Duitse Waddeneilanden, Rügen, die richting op. Maar wanneer het net zo'n prutzomer gaat worden als vorig jaar dan gaan we idd richting Frankrijk.
Dan heb je inderdaad aan het door mij genoemde boek heelveel. In Nederland zijn helaas de camperfaciliteiten niet zo uitgebereid als in het buitenland. Je komt meestal op een camping terecht. Er komen wel steeds meer camperplaatsen. ook van goede kwaliteit, maar Nederland loopt nog erg achter tov het buitenland. Betalen staat aangegeven op de plaats zelf.

In Duitsland zijn voldoende, ook gratis, camperplaatsen. Houdt er rekening mee dat populaire plekken snel vol zijn.
Ok, bedankt. Met deze reacties kan ik verder.
Leuk met de camper op pad. Wij gaan eigenlijk altijd naar Frankrijk dus hoe het in andere landen werkt weet ik niet.

Het wijst zich meestal echt vanzelf hoe je moet betalen. Zie je nergens een bordje en geen automaat dan is het gewoon afwachten tot en of er iemand langs komt. Het is wel handig om alvast losse euro's te sparen want bij sommige plaatsen kan je alleen met klein geld betalen(hoewel er vorig jaar heel veel plaatsen waren waar je met creditcard in de automaat betaalde.

En vergeet geen pechservice te nemen die ook in het buitenland geldt! Wij hebben vorig jaar pech gehad op de heen weg en als we die verzekering niet hadden hadden we echt geen leuke vakantie gehad. Nu kregen we 3 weken een huurcamper zodat we toch nog gewoon fijn door konden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven