Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
Oooh mooi hoor, helena!

Doe je dat keramieken thuis of ergens anders? Ik ken iemand die het thuis doet, maar vraag me altijd af hoe ze dat doet met de oventemperaturen...? Of ze heeft een speciale oven, kan ook natuurlijk, wel duur lijkt me.

Minas, heb jij nog meer ge-edelsmeed (of hoe je dat ook schrijft )? Vind dat, net als keramiek en het glas van Elmervrouw, altijd zulke intrigerende dingen om te zien!
Nou, even om eea te relativeren. Dit zijn ook de dingen die ik zelf wel aardig gelukt vond. Ik heb ook heel wat misbaksels. Wil je die ook zien?

Je snapt wel dat ik daar natuulijk niet mee begonnen ben hier

.

Op het moment keramiek ik niet meer. De potten zijn allemaal op de draaischijf gemaakt. Dus dan lijkt het al snel heel wat. Maar ik heb het 3 keer een seizoen gedaan. Op een cursus, want ik heb zelf niks in huis. Maar leuk om te doen! Het kriebelt wel weer. Klei is zo heerlijk vind ik.

Maar nu dus vooral naaien. Ook leuk. Als het maar iets is dat af komt en wat ik daarna kan gebruiken. Ben nogal van ' het moet nut hebben'. Dan vind ik het het leukst.

Wil jij ook eens iets laten zien Kanon?
Enne, blij te horen dat jullie het leuk vinden. Thanks
Ik wil je misbaksels!

Dan voel ik me niet meer de enige stumper
Dit is trouwens degene die het meest besteld wordt (voor een jongetje dan):

Al meer dan twintig keer gemaakt, in alle mogelijke kleuren.
Elmervrouw, ik mail je morgen terug overigens. Wil daar even de tijd voor nemen en ik ben nu te chagrijnig van die stomme hiel
Die is ook heel leuk Lotte!

Ik baal dat ik geen Fimo-tijd heb de komende dagen want ik heb al plannen... Een vriendinnetje voor Harrie, een elfje en nog wat andere beestjes.
Wat heb je precies aan je hiel, Marels? Ik weet dat je vandaag injecties hebt gehad, maar waarvoor was dat?
quote:minas-tirith schreef op 18 juni 2012 @ 21:25:

Steph, voor als je vanavond al wil beginnen:

[afbeelding]

Maakt wel bredere slierten dan een paddestoel.

Leuke blog overigens waar dit vandaan komt. Jammer dat ze getopt zijn, maar nog ideeën genoeg op te vinden!Dank je voor het idee. Ik wacht toch maar anders eet ik alle ijsjes op...Verder kan ik hier geen stokjes vinden.
quote:minas-tirith schreef op 18 juni 2012 @ 21:25:

Steph, voor als je vanavond al wil beginnen

Wat een leuk idee zeg!

Mooi resultaat ook.
quote:minas-tirith schreef op 18 juni 2012 @ 20:55:

Voor iedereen die nog wat xtra inspiratie zoek, op Pinterest is massa's te vinden!

Bedankt voor de tip!

Ik vrees dat ik daar voorlopig niet ben weg te slaan.

En Helena en Lotte: Moooooi!!!
quote:Marels schreef op 18 juni 2012 @ 21:31:

Ik wil je misbaksels!

Dan voel ik me niet meer de enige stumper

Oke, oke. Maar die moet ik even zoeken, want die heb ik natuurlijk niet binnen handbereik, dat snap je wel.

Voor de zelfnaaisters heb ik het andere topic even ge-upt.

Leuk dat punnik idee! Maar wat doe je er dan in hemelsnaam mee? Heb je daar ook ideeen voor? Behalve onderzetters voor je pannen
quote:Lotte35 schreef op 18 juni 2012 @ 21:37:

Wat heb je precies aan je hiel, Marels? Ik weet dat je vandaag injecties hebt gehad, maar waarvoor was dat?

Hielspoor.

Eigenlijk is het gesodemieter begonnen toen ik op vakantie, begin augustus, besloot om náást het opstapje van de camper te gaan staan en ik mijn enkel gemeen hoorde kraken.

Was op dag 2 van de vakantie trouwens, heel grappig.

Na ja, ziekemhuis enzo, maar niks gebroken alleen zwaar verstuikt. Inmiddels vermoedt mijn huisarts dat er wel enkelbanden gescheurd zijn toen, maar goed.

Lang met mijn enkel gesukkeld, en toen kreeg ik steeds vaker last van mijn hiel. Eerst dacht ik dat het aan mijn nieuwe pantoffels lag onzin natuurlijk, maar die had ik net toen het gesodemieter goed op begon te vallen.

Lang door geklooid want het zou wel aan mij liggen enzo... Uiteindelijk naar de huisarts geweest, die stelde voor eerst steunzolen te proberen. Dat gedaan. Volgens die huisarts was het geen hielspoor dus orthopedisch schoenmaker deed ook geen aangepaste zolen daarvoor.

Wel steunzolen gemaakt, nog problemen....

Toen maar aan de huisarts bij ons op het werk gevraagd. Die gaf één duw op mijn hiel en toen ik daarbij door het plafond vloog zei hij; hielspoor.

Steunzolen weer aan laten passen, medicatie gekregen. Medicatie leek te helpen maar bleek uiteindelijk alleen pijnstillend...

Weer terug naar dokter op het werk. Die raadde me aan dan met de medicatie te stoppen en dus met een corticosteroïdeninjectie te proberen.

Medicatie gestopt en ik zat gelijk tegen het plafond van de pijn weer. Is dus wel een teken dat de medicatie niets opgelost heeft maar alleen symptomen onderdrukt.

Vandaag dus eerste cortisoneninjectie gehad, en nu kijken wat het doet.

Lang verhaal en nogal off-topic he

Maar ik ben het schijtzat en het is dus wel lekker om eens het verhaal op te schrijven... Ik word er zooooo moe van onderhand, het gesukkel...
En al wat gerustgesteld na dit? Losgeslagen op de draaischijf. En die kleur!?!?

En deze dan? Wat moet je nou met een potje in dit model?

Deze leek heel mooi uit de oven te komen. Maar er zit een

enorme barst in. Kapot dus. Boehoe....

Nog een laatste. Glazuur er helemaal afgelopen. Helaas. Mislukt.

Toch zijn ze beter dan mijn prul
Jeetje Marels, wat een toestand.

Klinkt echt heel pijnlijk.

Ik duim voor je dat die injecties werken.

Sterkte!
Op den duur ben je er wel klaar mee inderdaad Lotte

Maar ja, niks aan te doen. Ik hoop maar dat het morgen beter is.
Vind ik ook pijnlijk klinken! Bah! En morgen zo ver lopen.... Zie je daar niet tegenop?
quote:helena2 schreef op 18 juni 2012 @ 22:03:

En al wat gerustgesteld na dit? Losgeslagen op de draaischijf. En die kleur!?!?

[afbeelding]

Ik vind die vorm eigenlijk wel leuk!

Maar ik ben altijd al een beetje apart geweest
quote:Marels schreef op 18 juni 2012 @ 22:07:

Maar ja, niks aan te doen. Ik hoop maar dat het morgen beter is.Is er anders geen bejaarde die jóu kan duwen door de dierentuin?
quote:Marels schreef op 18 juni 2012 @ 22:03:

Toch zijn ze beter dan mijn prul Hebben?
Ik heb weinig keuze Helena

Ik ben verantwoordelijk morgen, op de uitstap, dus ik moet er wel zijn.

Maar goed, steunzolen, voeten goed steunen en hopen dat het vannacht wat weg trekt.
Keramiek vind ik mooi! Zelf lukt me dat niet. Ik heb gemerkt dat ik graag bezig ben met papier.

Hier is er eentje van mij uit de oude doos

Voor als je je afvraagt wat het is: het is een zgn giftbag. Deze is van krantenpapier. Inpakpapier werkt ook prettig. Koortje haken, afwerken en je hebt een mooi zakje om je cadeautje/bon in te doen. Iedereen gooit die dingen toch weg (toch?), dus waarom eentje kopen?

Dit was een van de eerste versies. Daarna heb ik nog veel mooiere gemaakt, maar ja, die heb ik weggegeven natuurlijk
Klinkt pijnlijk, Marels! Hopelijk gaat het morgen goed en kun je ook nog wat genieten van de dierentuin
quote:Lotte35 schreef op 18 juni 2012 @ 22:08:

[...]

Is er anders geen bejaarde die jóu kan duwen door de dierentuin?

De bejaarde die ik morgen mag duwen had al zo lief aangeboden dat ze mijn hand wel vast wilde houden bij De Spuit

Dus da's opoffering genoeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven