Hoe bekendheid krijgen?

20-06-2012 23:58 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik goed sta in deze rubriek met mijn vraag...

De moeder van een kennis van mij, een dame van 80 heeft ooit eens een heleboel doopjurkjes gemaakt van gedragen trouwjurken. Nu heeft haar zoon, die kennis van mij dus, voor haar een website gemaakt voor deze jurkjes. Hij is website bouwer maar heeft geen idee hoe hij zijn moeder kan helpen om die jurkjes aan de man te brengen. Omdat het mij zo leuk lijkt als deze dame wat van haar vintage jurkjes zou verkopen, ben ik gaan brainstormen, maar ik kom zelf niet verder dan kerken/ flyers/ kerkblaadje enz.. iemand nog een idee? Het is heel kleinschalig bedoeld...ik bedoel...ze heeft natuurlijk geen honderden jurkjes liggen en ik geloof ook niet meer dat ze van plan is om nieuwe doopjurkjes erbij te gaan maken ;) Iemand een idee over hoe zij bekendheid voor hun site kunnen krijgen/ haar jurkjes aan de man kan brengen?
Advertentie op marktplaats?
Komt wel goed, schatje!
Hoe is de positie op google? Hoe hoog sta je de website? Dat is namelijk alles bepalend!
Misschien is etsy . com wat voor haar? Dat is een site waar mensen heel kleinschalig vaak bijzondere of handgemaakte dingen verkopen, echt van alles. Ook zou ze eens een mailtje kunnen sturen aan (vooral radio-) redacties van de RKK en de KRO. Mochten ze in de zomer op zoek zijn naar een leuk komkommertijd item, kan dat best wat publiciteit opleveren. Succes!
@jongemama20, ik geloof niet dat het zo heel erg serieus bedoeld is.

@elise500, als ik het goed heb begrepen, heeft er nog niemand belangstelling voor gehad ;)

@rapunzel, ik ga die site (etsy even checken) en wat een superleuk idee om contact op te nemen met de RKK/ KRO, mocht je dit item, in de komkommertijd, voorbij zien komen, weet dan dat het jouw idee was ;)!!
Een Ruilclub zal misschien ook voor animo en bekendheid zorgen. De jurkjes kan de mevrouw dan ruilen voor diensten, zoals de tuin omspitten o.i.d. ? Verder werkt mond tot mond reclame nog steeds het beste. Ook via reacties op facebook, misschien iets met facebook doen?
@Patricia, ik dacht even dat die oudere dame, dan de tuin om moest spitten ;). Ik geloof dat haar zoon, die dus dit site heeft gebouwd, dit ook op zijn Facebook pagina heeft staan.
Als iemand opzoek is naar een doopjurk, zoekt men vaak eerst op google! Sta jij op pagina 1 met je website verkoop je 100 x meer. Ik heb zelf een online bedrijf en heb eventueel tips om zo hoog mogelijk in google te scoren! Echt waar, als mijn shop zakt merk ik dat aan de cijfers!
Advertentie in een regionaal dagblad?
@ Imazigen nee dat bedoelde ik idd niet, ik bedoelde dat als voorbeeld van een wederdienst
Je hoeft geen advertentie te kopen, een regionale en/of lokale krant wil best een stukje schrijven, met foto, over die oude dame en haar doopjurkjes en dan ook even btw de website noemen. Gewoon ff bellen of mailen naar de redacties.
.
Verhaaltje in de Libelle of Margriet?
Hart van NL mailen
Toch op marktplaats aanbieden. Aanbieden kost niks.

Om hoeveel jurken gaat het eigenlijk? Het moeten er wel veel zijn dat hij er een hele website voor bouwt en je het bedrijfsmatig wil aanpakken?

Ga op zoek naar plekken waar ouders to-be komen. Vraag bijvoorbeeld of je briefjes mag leggen in een babyzaak in ruil voor een banner op de site.

Veel zwangeren gaan op zoek naar informatie op Internet. Bedenk waar en ga daar zitten.

Hoort oma zelf bij een kerk? Sommige kerken zijn vrij actief buiten de mis om. Als zij (of jij samen met haar) de mensen die actief zijn om dit te organiseren benadert, kan ze misschien aanhaken bij een van de evenementen. Vinden ze misschien wel leuk als het uit eigen gelederen komt en je kan best wat origineels bedenken hiermee.
promotie doe je zo;

het is en en, en en en nog eens en

Dus een stukje in

- de lokale media

- advertentie op marktplaats

- je webadres op de startpagina's zetten (van vintage kleding, op trouwsites, doopsites etc); dus links van je website overal plaatseb

- lokale tv uitnodigen

- een facebookpagina

- een blog

en en en...

ÉN overal je website noemen!

Zo creeer je reclame en dit moet je natuurlijk onderhouden.
Bedankt voor al jullie goede en leuke ideeën! Ik word er zelf helemaal enthousiast van en ga alles doorgeven aan haar zoon, het zou toch zo leuk zijn, als ze door 1 van bovenstaande tips wat jurkjes zou verkopen, lijkt me geweldig voor haar!
Dames dankzij jullie ideeën, heeft die kennis van mij een berichtje op een regionale site gezet met haar foto erbij (de beste dame is geen 80 maar 88!!) en heeft hij ook de radio/ tv (hart van NL enz.) gemaild. Ik hoop dat er wat uitkomt!

Als jullie het leuk vinden om te kijken hoe het eruit ziet, dan moeten jullie googelen op Soesterse Corrie Jaarsveld.... dan komt dat berichtje denk ik wel tevoorschijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven