Knobbeltjes....
donderdag 21 juni 2012 om 18:18
Ja hoor, denken jullie nu. Weeeeer iemand die knobbels voelt en niet naar de huisarts durft... nou, ik ga a.s dindsdag, afspraak staat al. Maar ik wil gewoon heel even graag mijn verhaal kwijt.
2 jaar geleden heb ik een borstverkleining gehad. Sinds die tijd zijn mijn borsten erg veranderd. Hoe ze moeten voelen? geen idee. Al langere tijd ben ik mezelf gek aan het maken. Voel ik iets? Ja? Nee? of toch wel. Dat ik daarnaast klachten heb ik mijn arm en oksel, zal er ook wel niet bij helpen.
Wel 100x per dag voel ik mijn oksels en borsten. Ik wil gewoon even voelen hoe het voelt. Ik voel niet zachtjes, nee ik duw zowat m'n vinger in mijn borst. Enja dan voel je vanalles.
Sinds vorige week sloeg de angst me om het hart. Ik voelde, duidelijk, 2 knobbels onder mijn tepel. Ik kan daar zo hard duwen als ik wil, het is compleet gevoelloos (door bvk). Daarnaast voel ik dikke strengen in een soort van lagen (uuuuh klinkt raar..). In beide borsten dat dan wel weer. Loop ik niets vermoedend door het huis, gaat mijn hand VANZELF naar m'n borst. Ohje. Knobbel, nu bovenin, duidelijk te voelen.
Dan kom je op het werk. Een collega waar ik veel mee om ga had slecht nieuws.. Borstkanker. SHIT. Hoe voelde het, was mijn eerste vraag. Uh ja gewoon een knobbeltje. Ja maar HOE voelde het. Het liefst had ik gevraagd, voel ook ff bij mij of het hetzelfde voelt. Maar dat doe je natuurlijk niet
Ik zoek me te pleuris op google. Ik zoek op vanalles. Ik maak mezelf gek.
Vorige week controle afspraak voor uitspuiten van mijn oren bij de assistent. Toch maar even m;n probeempje op tafel gegooid. Ja zegt ze; kun je toch maar even aan de huisarts laten zien. Afspraak staat voor dinsdag.
En nu zit ik hier. Borst vol knobbels. Niet 1, nee wel een stuk of 5/6 inmiddels.
Wilde m'n verhaal ff kwijt. Ben het spoor een beeeetje bijster
2 jaar geleden heb ik een borstverkleining gehad. Sinds die tijd zijn mijn borsten erg veranderd. Hoe ze moeten voelen? geen idee. Al langere tijd ben ik mezelf gek aan het maken. Voel ik iets? Ja? Nee? of toch wel. Dat ik daarnaast klachten heb ik mijn arm en oksel, zal er ook wel niet bij helpen.
Wel 100x per dag voel ik mijn oksels en borsten. Ik wil gewoon even voelen hoe het voelt. Ik voel niet zachtjes, nee ik duw zowat m'n vinger in mijn borst. Enja dan voel je vanalles.
Sinds vorige week sloeg de angst me om het hart. Ik voelde, duidelijk, 2 knobbels onder mijn tepel. Ik kan daar zo hard duwen als ik wil, het is compleet gevoelloos (door bvk). Daarnaast voel ik dikke strengen in een soort van lagen (uuuuh klinkt raar..). In beide borsten dat dan wel weer. Loop ik niets vermoedend door het huis, gaat mijn hand VANZELF naar m'n borst. Ohje. Knobbel, nu bovenin, duidelijk te voelen.
Dan kom je op het werk. Een collega waar ik veel mee om ga had slecht nieuws.. Borstkanker. SHIT. Hoe voelde het, was mijn eerste vraag. Uh ja gewoon een knobbeltje. Ja maar HOE voelde het. Het liefst had ik gevraagd, voel ook ff bij mij of het hetzelfde voelt. Maar dat doe je natuurlijk niet
Ik zoek me te pleuris op google. Ik zoek op vanalles. Ik maak mezelf gek.
Vorige week controle afspraak voor uitspuiten van mijn oren bij de assistent. Toch maar even m;n probeempje op tafel gegooid. Ja zegt ze; kun je toch maar even aan de huisarts laten zien. Afspraak staat voor dinsdag.
En nu zit ik hier. Borst vol knobbels. Niet 1, nee wel een stuk of 5/6 inmiddels.
Wilde m'n verhaal ff kwijt. Ben het spoor een beeeetje bijster
donderdag 21 juni 2012 om 18:24
donderdag 21 juni 2012 om 18:28
Mastopathie, ja zeker al op gezocht. Heb alleen geen pijn in de borsten 
Afspraak staat al idd. Ik maak mezelf ook gek hoor. Heb een grote hypochonder en heb daar ook ademhalingstherapie voor. Heb vorig jaar periodes gehad dat ik dacht het aan t hart te hebben.. hoe vaak ik toen niet bij de huisarts ben geweest. Maar goed, nu voel ik echt IETS!
Afspraak staat al idd. Ik maak mezelf ook gek hoor. Heb een grote hypochonder en heb daar ook ademhalingstherapie voor. Heb vorig jaar periodes gehad dat ik dacht het aan t hart te hebben.. hoe vaak ik toen niet bij de huisarts ben geweest. Maar goed, nu voel ik echt IETS!
donderdag 21 juni 2012 om 18:32
Nog een tip: stoppen met voelen! Gewoon je huisartsenbezoek afwachten. Je kan er hoe dan ook niets aan veranderen. Wat je schrijft klinkt in eerste instantie niet als borstkanker, maar als mastopathie dus maak jezelf niet gek (dat is geen diagnose maar een poging tot geruststeling van mijn kant)! En je leeftijd werkt inderdaad ook in je voordeel (heb je ff geloept).
donderdag 21 juni 2012 om 18:33
Wat rot voor je. Ik voel je angst als ik je topic lees. En ik weet niet of ik dit zo mag zeggen, maar hopelijk helpt het je, dus ik zeg het toch. Wat in mij op kwam nadat ik het las, was: je maakt jezelf gek met al dat gefocus op je borsten. Mijn tante heeft ook wel eens knobbels gehad, mijn moeder ook. Ook meerdere bij mijn tante, zoals jij beschrijft. Was allemaal goedaardig! En verder denk ik niet dat als het borstkanker zou zijn, het ineens 6 knobbels zouden zijn. Laten checken bij de huisarts hoor, maar ik denk omdat je zegt dat er zo ineens 6 knobbels zitten, dat ze goedaardig zijn.
donderdag 21 juni 2012 om 18:34
Ben 23.. ik weet ook, dat het eerder op mastopathie lijkt. Ik kan echt niet stoppen met voelen. Echt erg he? Ben ik aan het werk denk ik.. ff snel na het toilet. Niet te filmen. Ik ken mezelf helemaal niet joh!
Diagnose haha nee, dat zoek ik hier ook zeker niet. Wilde gewoon ff m'n verhaal kwijt.
En google.nl moeten we ook maar afschaffen
Diagnose haha nee, dat zoek ik hier ook zeker niet. Wilde gewoon ff m'n verhaal kwijt.
En google.nl moeten we ook maar afschaffen
donderdag 21 juni 2012 om 18:35
Ik heb ook een borstverkleining gehad. Pas ook naar huisarts geweest en foto's laten maken i.v.m. een knobbeltje. Maar zoals ooit eerder het geval bleek: (voorheen) grote borsten hebben nu eenmaal veel mastopathie. Dat overigens geen pijn hoeft te doen. En bijna iedere vrouw heeft last van cystes (met vocht gevulde holtes: blaren dus, maar dan van binnen). En die had ik bij één borst ook extreem veel.
Goed dat je ernaar laat kijken, dat de afspraak dus al staat, maar probeer het voor nu naast je neer te leggen. Je maakt jezelf gek, terwijl er een grotere kans is dat het niets is, dan dan het wel iets is.
Goed dat je ernaar laat kijken, dat de afspraak dus al staat, maar probeer het voor nu naast je neer te leggen. Je maakt jezelf gek, terwijl er een grotere kans is dat het niets is, dan dan het wel iets is.
donderdag 21 juni 2012 om 18:39
donderdag 21 juni 2012 om 18:41
quote:rozenstruikje schreef op 21 juni 2012 @ 18:35:
Men lijdt het meest aan het lijden wat hij vreest
Om het volledig te maken (en wat ook geruststellend is voor TO):
Een mens lijdt het meest, door het lijden dat hij vreest,
maar nimmer op zal dagen. Zo heeft men meer te dragen, dan God te dragen geeft.
Men lijdt het meest aan het lijden wat hij vreest
Om het volledig te maken (en wat ook geruststellend is voor TO):
Een mens lijdt het meest, door het lijden dat hij vreest,
maar nimmer op zal dagen. Zo heeft men meer te dragen, dan God te dragen geeft.
donderdag 21 juni 2012 om 18:41
Maffe dingen kun je inderdaad beter maar even laten nakijken. Maar als je zelf controleert, doe je dat het beste een week na je menstruatie, dan zijn ze het zachtst, en dan bij voorkeur op maandagochtend, zodat je je niet het hele weekend dol hoeft te maken.
Bel anders morgen even of je tussendoor kunt? Of misschien mag je wel even naar de ´tietenbus´.
Bel anders morgen even of je tussendoor kunt? Of misschien mag je wel even naar de ´tietenbus´.
donderdag 21 juni 2012 om 18:49
quote:nouschi schreef op 21 juni 2012 @ 18:39:
[...]
Eens, mede omdat je in april een vergelijkbaar topic had.Dat klopt.. ik zie vorig jaar april, jeminee toen zat ik er dus ook al mee. Het is een tijdje naar de achtergrond gegaan door andere klachten.. ik moet wel zeggen dat ik het "gevoel" heb nu meer voel.
[...]
Eens, mede omdat je in april een vergelijkbaar topic had.Dat klopt.. ik zie vorig jaar april, jeminee toen zat ik er dus ook al mee. Het is een tijdje naar de achtergrond gegaan door andere klachten.. ik moet wel zeggen dat ik het "gevoel" heb nu meer voel.
donderdag 21 juni 2012 om 19:32
donderdag 21 juni 2012 om 20:01
Hoi to, in mijn omgeving dus fam-vrienden, zie ik van alles gebeuren mt borsten van probleemloos, pijn, onschuldig maar onrustig weefsel, opgezette met klieren tot kanker. Oh ja dan heb je ook nog cystes en bij jou wellicht littekenweefsel.
Je bent op de goede weg, je gaat naar de huisarts. Grote kans dat onschuldig is.. Vingers gekruisd, sterkte!
Je bent op de goede weg, je gaat naar de huisarts. Grote kans dat onschuldig is.. Vingers gekruisd, sterkte!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 21 juni 2012 om 20:07
vrijdag 22 juni 2012 om 09:37
Chadidja, dat klopt.... Heb ademhalingstherapie en het gaat daar nu wel goed mee
Heb gister avond niet gevoeld (goeddd van mij). Heb nu wel pijn in m'n oksel. Zal wel komen van alle spieren die ik aanspan door de stress.
Ga nu zo lekker weekend houden, leuke dingen doen en overal aan denken, behalve aan knobbels
Liefs
Heb gister avond niet gevoeld (goeddd van mij). Heb nu wel pijn in m'n oksel. Zal wel komen van alle spieren die ik aanspan door de stress.
Ga nu zo lekker weekend houden, leuke dingen doen en overal aan denken, behalve aan knobbels
Liefs