Gezondheid alle pijlers

Knobbeltjes....

21-06-2012 18:18 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, denken jullie nu. Weeeeer iemand die knobbels voelt en niet naar de huisarts durft... nou, ik ga a.s dindsdag, afspraak staat al. Maar ik wil gewoon heel even graag mijn verhaal kwijt.

2 jaar geleden heb ik een borstverkleining gehad. Sinds die tijd zijn mijn borsten erg veranderd. Hoe ze moeten voelen? geen idee. Al langere tijd ben ik mezelf gek aan het maken. Voel ik iets? Ja? Nee? of toch wel. Dat ik daarnaast klachten heb ik mijn arm en oksel, zal er ook wel niet bij helpen.

Wel 100x per dag voel ik mijn oksels en borsten. Ik wil gewoon even voelen hoe het voelt. Ik voel niet zachtjes, nee ik duw zowat m'n vinger in mijn borst. Enja dan voel je vanalles.

Sinds vorige week sloeg de angst me om het hart. Ik voelde, duidelijk, 2 knobbels onder mijn tepel. Ik kan daar zo hard duwen als ik wil, het is compleet gevoelloos (door bvk). Daarnaast voel ik dikke strengen in een soort van lagen (uuuuh klinkt raar..). In beide borsten dat dan wel weer. Loop ik niets vermoedend door het huis, gaat mijn hand VANZELF naar m'n borst. Ohje. Knobbel, nu bovenin, duidelijk te voelen.

Dan kom je op het werk. Een collega waar ik veel mee om ga had slecht nieuws.. Borstkanker. SHIT. Hoe voelde het, was mijn eerste vraag. Uh ja gewoon een knobbeltje. Ja maar HOE voelde het. Het liefst had ik gevraagd, voel ook ff bij mij of het hetzelfde voelt. Maar dat doe je natuurlijk niet

Ik zoek me te pleuris op google. Ik zoek op vanalles. Ik maak mezelf gek.

Vorige week controle afspraak voor uitspuiten van mijn oren bij de assistent. Toch maar even m;n probeempje op tafel gegooid. Ja zegt ze; kun je toch maar even aan de huisarts laten zien. Afspraak staat voor dinsdag.

En nu zit ik hier. Borst vol knobbels. Niet 1, nee wel een stuk of 5/6 inmiddels.

Wilde m'n verhaal ff kwijt. Ben het spoor een beeeetje bijster :-)
Hoe is het gegaan TO?

Ben wel beniewd.
Hoi, afspraak is niet doorgegaan. Mijn menstruatie was nog niet helemaal over. Volgens de assistent had een onderzoek dan niet zo veel zin.... Volgende week ben ik een weekje intern op het werk voor cursus, dus de week daarna maar weer nieuwe afspraak maken. Ben er nu wel iets minder mee bezig. Niet voelen, heeft toch geen nut. Feit blijft dat de HA er even naar moet kijken, dus dat gaat zeker gebeuren.

Liefs
Hallo, ruim een maand later weer een reactie van mij.

Inmiddels ben ik bij de huisarts geweest. Hij weet het bij mij aan te veel voelen (te hard drukken), en wat onrustig weefsel, mede door borstverkleining.

Daar heb ik het voor even bij gelaten.

Van de week heb ik een grote blauwe/gele plek op de borst gekregen (zijkant, waar de beugel ophoudt. Ongeveer zo groot als een ei). Wat daar de oorzaak van is weet ik niet. Ik heb de huisarts gebeld, maar hij is op vakantie. De assistent van de vervangende arts gaf aan dat het kan gaan om een zwakke plek door voelen, stootje, misschien klem gezet met slapen o.i.d.

3 weken afwachten, mocht het nog niet weg zijn, dan contact opnemen.

De plek is pijnlijk, het voelt en ziet eruit alsof je met je been tegen punt van de tafel bent gelopen (ons alle bekend).

De onrust is dus net zo hard weer terug. 17 aug is m'n huisarts weer terug en dan ga ik maar weer.. BAH!

Groetjes, meissie10
Sterkte, probeer je niet te druk te maken, maak evt een afspraak bij een vervanger als je je veel zorgen maakt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bedankt heb me ook maar even aangemeld bij het hypochonder topic .. herken daar ontzettend veel in. Daarnaast neemt het niet weg dat deze knobbel er toch wel echt zit. Moeilijk leven soms he...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven