Toeval?
vrijdag 22 juni 2012 om 11:31
Gisteren had ik al sinds het begin van de middag een beetje gek gevoel. Ik voelde me niet veilig in mijn eigen huis, maar had geen idee waar dat gevoel vandaan kwam. Bij elk geluidje schrok ik op, als ik naar boven ging (al was het alleen even gauw wat pakken) alle ramen en deuren dicht en met alle sloten op slot. 's Avonds constant uit het raam kijken omdat ik het gevoel had dat er mensen in de tuin zaten (ook al zag ik niks en zijn er ook geen plekjes waar mensen zich kunnen verstoppen). Toen het donker werd was ik bang voor elke schaduw en toen mijn vriend en ik naar bed gingen deed ik alle ramen en deuren extra goed op slot (normaal alleen de klem boven op de deur, maar nu ook echt op slot en de klem beneden ook er op). Boven ging ook het traphekje (wat zelfs voor volwassen een hele klus is om open te krijgen en een enorme herrie maakt als het niet gelijk lukt) dicht, terwijl de kinderen van mijn vriend nu bij hun moeder zijn. En als het aan mij had gelegen was ook onze slaapkamerdeur op slot gegaan. Waar dat unheimliche gevoel vandaan kwam, geen idee. Ook 's nachts sliep ik slecht en schrok ik wakker van elk klein geluidje waarna ik slecht weer in slaap viel.
Vanmorgen komt de buurman aan de deur: Ingebroken. Hele huis van hun is overhoop gehaald en alles is weg. Ze zijn zelfs in de slaapkamer geweest terwijl de buren gewoon lagen te slapen
.
Aan de sporen bij onze achterdeur en het raam te zien hebben ze het bij ons ook geprobeerd, maar zijn ze bij ons niet binnen gekomen. Bah, wat een naar gevoel. Ik wist het al die tijd al gisteren... Zou dat unheimliche gevoel gisteren toeval zijn geweest, of toch...?
Vanmorgen komt de buurman aan de deur: Ingebroken. Hele huis van hun is overhoop gehaald en alles is weg. Ze zijn zelfs in de slaapkamer geweest terwijl de buren gewoon lagen te slapen
Aan de sporen bij onze achterdeur en het raam te zien hebben ze het bij ons ook geprobeerd, maar zijn ze bij ons niet binnen gekomen. Bah, wat een naar gevoel. Ik wist het al die tijd al gisteren... Zou dat unheimliche gevoel gisteren toeval zijn geweest, of toch...?
vrijdag 22 juni 2012 om 11:36
Jeeks, ik heb dat ook es gehad. Een hele week zenuwachtig lopen, niet naar buiten durven (kijken) in het donker...
Een week later was er ingebroken in de auto en waren er sporen bij voor- en achterdeur... Gelukkig zijn ze niet binnengeraakt, maar de GPS was weg.
Ik denk dus niet dat het toeval is, je lichaam en onderbewustzijn nemen dingen op uit de omgeving die je zelf niet opmerkt...
Niet te veel over nadenken, wat bij mij hielp voor mijn veiligheidsgevoel was dat ze geprobeerd hadden maar niet binnengeraakt waren!
Een week later was er ingebroken in de auto en waren er sporen bij voor- en achterdeur... Gelukkig zijn ze niet binnengeraakt, maar de GPS was weg.
Ik denk dus niet dat het toeval is, je lichaam en onderbewustzijn nemen dingen op uit de omgeving die je zelf niet opmerkt...
Niet te veel over nadenken, wat bij mij hielp voor mijn veiligheidsgevoel was dat ze geprobeerd hadden maar niet binnengeraakt waren!
vrijdag 22 juni 2012 om 11:39
Maakt het uit of het wel of geen toeval is? Je intuïtie is goed ontwikkeld en je bent niet bang om er naar te luisteren. Prima combi dus.
Wel heel naar voor jouw buren want wat zullen zij zich nu kwetsbaar en onveilig voelen omdat die gasten zelfs in hun slaapkamer zijn geweest terwijl zij sliepen.
Wel heel naar voor jouw buren want wat zullen zij zich nu kwetsbaar en onveilig voelen omdat die gasten zelfs in hun slaapkamer zijn geweest terwijl zij sliepen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 22 juni 2012 om 11:46
quote:ES1977 schreef op 22 juni 2012 @ 11:39:
Als er niks gebeurd was, was je dat unheimliche gevoel de volgende dag vergeten. Nu er wel wat gebeurd is, llijkt het net alsof je 'voelde' dat er wat ging gebeuren. Met andere woorden, dit is achteraf interpreteren.
Precies, ik heb regelmatig van die angstige avonden gehad dat je het hele huis gaat barricaderen maar er is nog nooit een poging tot inbraak geweest en ik denk dat meer mensen dat af en toe hebben.
Maar ik geloof ook wel dat je onbewust omgevingssignalen oppikt die soms zorgen dat je zo kan reageren. Onbekend busje geparkeerd in de straat of misschien liepen er de afgelopen paar dagen al vreemde personen in de buurt om te verkennen. Dingen die je niet bewust onthoudt maar je ergens wel registreert.
Dus geen toeval maar ook geen hocus pocus.
Als er niks gebeurd was, was je dat unheimliche gevoel de volgende dag vergeten. Nu er wel wat gebeurd is, llijkt het net alsof je 'voelde' dat er wat ging gebeuren. Met andere woorden, dit is achteraf interpreteren.
Precies, ik heb regelmatig van die angstige avonden gehad dat je het hele huis gaat barricaderen maar er is nog nooit een poging tot inbraak geweest en ik denk dat meer mensen dat af en toe hebben.
Maar ik geloof ook wel dat je onbewust omgevingssignalen oppikt die soms zorgen dat je zo kan reageren. Onbekend busje geparkeerd in de straat of misschien liepen er de afgelopen paar dagen al vreemde personen in de buurt om te verkennen. Dingen die je niet bewust onthoudt maar je ergens wel registreert.
Dus geen toeval maar ook geen hocus pocus.
vrijdag 22 juni 2012 om 12:01
quote:ES1977 schreef op 22 juni 2012 @ 11:39:
Dit,
Of het kan zijn dat je onbewust al wat dingen hebt gezien die dag die niet klopten, zoals een vreemde auto. Iemand die door de brandgang loopt die je niet kent...
Dit,
Of het kan zijn dat je onbewust al wat dingen hebt gezien die dag die niet klopten, zoals een vreemde auto. Iemand die door de brandgang loopt die je niet kent...