warmtelamp voor boven commode??
vrijdag 22 juni 2012 om 08:02
Ik lees overal dat je een warmtelamp boven de commode moet hangen, zodat de kleine het niet koud krijgt tijdens het luier verwisselen... (Hier in Duitsland staat het bijna standaard op de baby-uitzet-checklist)
Nu wil ik wel ALLES goed doen natuurlijk, maar NIET ALLES kopen wat er op de babymarkt aangeboden wordt...
Dus: Is zo'n warmtelamp zinvol, of is het een commerciële overvloedige uitvinding?
Wie heeft er ervaring met zo'n ding?
Nu wil ik wel ALLES goed doen natuurlijk, maar NIET ALLES kopen wat er op de babymarkt aangeboden wordt...
Dus: Is zo'n warmtelamp zinvol, of is het een commerciële overvloedige uitvinding?
Wie heeft er ervaring met zo'n ding?
vrijdag 22 juni 2012 om 09:33
Ik wil ook nog even reageren, ik woon ook in Duitsland en heb via ebay een commode gekocht. Daar kreeg ik de warmtelamp er gratis bij (hier is het inderdaad behoorlijk standaard). Het leek mij eigenlijk ook onzin, maar onze zoon vind het heerlijk. Hij geniet echt van de warmte en zo wordt veschonen veel leuker en maken we er een speelmomentje van. Ook na het badderen is het erg lekker, of tijdens masseren.
Prima als mensen het onzin vinden, maar die dingen zijn heel goedkoop (voor een tientje heb je er al een) en zoals al gezegd is, er zijn veel duurdere dingen te koop die nog nuttelozer zijn.
Ik ben blij met mijn warmtelamp (en dan wordt mijn zoon maar een watje, haha).
Prima als mensen het onzin vinden, maar die dingen zijn heel goedkoop (voor een tientje heb je er al een) en zoals al gezegd is, er zijn veel duurdere dingen te koop die nog nuttelozer zijn.
Ik ben blij met mijn warmtelamp (en dan wordt mijn zoon maar een watje, haha).
vrijdag 22 juni 2012 om 09:36
Nodig is het niet, maar het was bijvoorbeeld ook niet nódig om na de eerste dagen het bedje van onze winterbaby voor te verwarmen. Prettig was dat wel.
Ik heb geen idee hoe duur zo 'n ding is en of ze op marktplaats/eBay te krijgen zijn, maar het lijkt mij iets in de categorie "je kan zonder, maar het kan best fijn zijn". Bij ons zou ik niet weren waar ik handig zo'n ding op zou kunnen hangen, dus ik ga er geen aanschaffen.
Ik heb geen idee hoe duur zo 'n ding is en of ze op marktplaats/eBay te krijgen zijn, maar het lijkt mij iets in de categorie "je kan zonder, maar het kan best fijn zijn". Bij ons zou ik niet weren waar ik handig zo'n ding op zou kunnen hangen, dus ik ga er geen aanschaffen.
vrijdag 22 juni 2012 om 10:19
Ik woon ook in Duitsland en ik had bij de eerste (novemberbaby) geen warmtelamp omdat ik het dus ook onzin vond. Maar hell, bij de tweede heb ik lekker zo'n ding aangeschaft. Baby lekker na het bad uitgebreid gemasseerd en hij had het niet koud. We hebben er allebei van genoten. Het verschonen vond hij ook totaal niet erg en hij kon zo wel een half uur tot een uur in z'n blootje onder de lamp liggen.
Kortom, als je de kans krijgt, doen! Ik heb m'n warmtelamp nu trouwens doorgegeven aan een vriendin in Nederland en zij vindt het ook ideaal!! Kraamzorg keek wel even gek op, maar ze moest ook toegeven dat zo'n ding heerlijk was.
Kortom, als je de kans krijgt, doen! Ik heb m'n warmtelamp nu trouwens doorgegeven aan een vriendin in Nederland en zij vindt het ook ideaal!! Kraamzorg keek wel even gek op, maar ze moest ook toegeven dat zo'n ding heerlijk was.
vrijdag 22 juni 2012 om 11:24
vrijdag 22 juni 2012 om 11:32
heb niet alle commentaar gelezen, dus wellicht overbodig..
ben tegelijkertijd met een vriendin van me bevallen die afkomstig is uit Duitsland. Ook zij was hoogst verbaasd dat we geen warmtelamp hadden... daar blijkbaar standaard.
Wij hadden/hebben een klein straalkacheltje. Is ideaal, binnen 2 min is het warm in z'n kamer en dat is wel prettig bij het badderen/aankleden. en dan hoef je de rest van het huis niet zo warm te stoken. Met deze lente-temperaturen was het zelfs bij een lente kindje nodig om extra te verwarmen!
ben tegelijkertijd met een vriendin van me bevallen die afkomstig is uit Duitsland. Ook zij was hoogst verbaasd dat we geen warmtelamp hadden... daar blijkbaar standaard.
Wij hadden/hebben een klein straalkacheltje. Is ideaal, binnen 2 min is het warm in z'n kamer en dat is wel prettig bij het badderen/aankleden. en dan hoef je de rest van het huis niet zo warm te stoken. Met deze lente-temperaturen was het zelfs bij een lente kindje nodig om extra te verwarmen!
vrijdag 22 juni 2012 om 15:59
Oh man, als onze volgende weer een winterbaby wordt wil ik er ook een! Het monster had een hekel aan omkleden, volgens ons omdat hij het zo koud vond. Zo'n warmte lamp lijkt me ideaal
Maar eens gaan rondkijken waar je zo'n ding zou kunnen kopen. Kun je ze in Duitsland bij een babyzaak kopen? Of kun je beter gewoon naar een bouwmarkt of zo? We wonen aan de grens, dus een babyzaak in DL is nog wel te doen. Ik heb echt wel nuttelozere dingen aangeschaft tijdens mijn eerste zwangerschap
Maar eens gaan rondkijken waar je zo'n ding zou kunnen kopen. Kun je ze in Duitsland bij een babyzaak kopen? Of kun je beter gewoon naar een bouwmarkt of zo? We wonen aan de grens, dus een babyzaak in DL is nog wel te doen. Ik heb echt wel nuttelozere dingen aangeschaft tijdens mijn eerste zwangerschap
vrijdag 22 juni 2012 om 16:12
Brainwave! Baby-walz is Duits! En ze hebben hem hoor. Maar kost wel even 100 euro, dat vind ik dan weer te duur eigenlijk.
http://www.baby-walz.nl/V ... 76ff2f05a856e0081baeb9351
http://www.baby-walz.nl/V ... 76ff2f05a856e0081baeb9351
vrijdag 22 juni 2012 om 17:12
Ik zou er geen voor 100 euro kopen, dat kan goedkoper. Gewoon van de bouwmarkt. Dan moet je denk ik bij de terrasverwarmers kijken en dan iets dat ook voor binnen gebruikt kan worden. Als ik in het Duits google op Heizstrahler dan vind ik heel wat al dan niet van een babymerk. In het NL kan ik niet zoveel vinden, ik weet ook niet hoe men zoiets in NL precies zou noemen.
vrijdag 22 juni 2012 om 22:32
Bij de toiletten langs de snelweg in Duitsland hangt er ook vaak een boven de commode of het is idioot warm in de verschoningsruimte.
Echt nodig vind ik het niet, als je tenminste verwarming op de badkamer en slaapkamer hebt. Maar het is wel lekker voor een baby. En mijn jongste is geboren toen het buiten heel koud was, toen was het wel makkelijk geweest, want we moesten voor ze in bad kon eerst een extra elektrische kachel op de kamer zetten, want de gewone kachel kreeg het niet warm genoeg. Maar dat was alleen de eerste week.
Echt nodig vind ik het niet, als je tenminste verwarming op de badkamer en slaapkamer hebt. Maar het is wel lekker voor een baby. En mijn jongste is geboren toen het buiten heel koud was, toen was het wel makkelijk geweest, want we moesten voor ze in bad kon eerst een extra elektrische kachel op de kamer zetten, want de gewone kachel kreeg het niet warm genoeg. Maar dat was alleen de eerste week.