Na school spelen

23-06-2012 09:20 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben even benieuwd...

Dochter is nu 5 weken begonnen op de kleuterschool, kwam als 33e kind in de klas en doet t heel goed. Ze gaat elke dag met plezier naar school, vermaakt zich en vindt alles leuk. Ze gaat 2 middagen naar de bso, ook dit gaat prima.

Ze heeft nog geen vaste vriendjes in de klas. Van school en bso hoor ik dat ze soms alleen speelt maar ook met veel verschillende kinderen.

Ze heeft nog niet gevraagd of ze n keer met n kindje thuis mag spelen en is zelf ook niet gevraagd.

Ik vroeg me af wat jullie ervaring is met t bij elkaar spelen; gingen jullie kinderen dit snel doen of duurde dat even? Ik zou t voor haar leuk vinden, maar tegelijkertijd taalt ze op t moment helemaal niet naar en wil ik t haar ook niet 'opdringen'
Dat gaat vanzelf. Macmini heeft soms periodes dat hij na school lekker zelf wil spelen en soms heeft hij iedere dag een ander vriendje op bezoek.
Hier gaan ze pas vanaf groep 2 bij elkaar spelen. Ze hebben het al zo druk met alle nieuwe indrukken dat ze helemaalop ijn aan het eind van de schooldag. Tenminste zo gaat het hier. Het komt vanzelf...;-)
Bij onze kinderen werd er in groep 1 maar weinig gespeeld. Eerste afspraakje heeft ook best lang geduurd.

Pas in groep 2 begon het een beetje.

Denk dat school alleen al best veel ernergie koste en het dan heel lekker is om thuis even niks te hoeven.
Het komt vanzelf, echt! School heeft veel impact op een verse kleuter, misschien is ze blij als ze thuis even rustig kan spelen.

Vraagt ze er zelf om? Dan zou ik het lekker zo laten.

Mijn zoon zit ook sinds een week of 8 op school, hij speelt wel graag met kindjes. Mag zelfs al op partij. Maar hij ziet dat ook van zn grote zus en daarbij zitten er een aantal jongetjes met wie hij echt een klik heeft, maar als dat niet zo zou zijn; ook prima. Komt vanzelf...
Duurde even hier.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Komt vanzelf....zijn behoorlijk wat indrukken wat zo'n gup te verstouwen krijgt.
Mijne zit al een jaar op school en heeft er nog steeds weinig behoefte aan.

En zijn moeder ook niet, eerlijk gezegd
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Geniet van de rust, hier begon het op de peuterspeelzaal al!
Mijn dochter ging (vorig jaar) februari naar school en heeft tot de zomervakantie 1x bij een meisje gespeeld. Dat kwam vanuit het andere meisje die het zag bij haar grote broers.

Anders was ze er zelf waarschijnlijk niet mee gekomen.

Nu zit ze nog steeds in groep 1 en speelt ze wel veel vaker.
Bij ons was het heel verschillend. Bij zoon heeft het even geduurd en heeft 2 vaste vriendjes waar hij vaak mee afspreekt. En dochter spreekt vanaf dag 1 af, met bijna elke dag een ander kind, het is elke dag een verrassing bij haar;)
Fijn dat het zo herkenbaar is.

Dochter zei voor kort dat ze nooit met iemand speelde...volgens de juf wel. Bij navraag gaf dochter aan dat ze wel met kinderen speelde, maar echt niet wist hoe iedereen heette...:-)

Het is ook moeilijk te onthouden; 33 kk in de klas en met 100 kleuters op t schoolplein in de pauze.
Hier heeft het ook wel een paar maanden geduurd. Inmiddels spreekt zoon (groep 1, 5 jaar oud) wel elke week minstens 1x af, met 3 of 4 verschillende kinderen. Hij heeft 1 beste vriend met wie hij het meest afspreekt.
..
Hier duurde het ook vrij lang voordat dochter af ging spreken. Ze zit ongeveer 14 maanden in groep 1 en ik denk dat het aantal keren dat ze afspreekt op 2 handen te tellen is. Ik moet wel zeggen dat ze toen ik nog werkte vaak naar de bso ging, dus dan is het lastig afspreken. Nu ik werkloos thuis ben probeer ik het wel te stimuleren, omdat ze nog te weinig met andere kindjes speelt. Thuis speelt ze ook het liefst alleen, dus het ligt ook wel aan het karakter.
Oudste zoon ging na een half jaar pas zo nu en dan eens wat afspreken na schooltijd. Jongste kwam na 2 weken de klas uit gewandeld met een vriendje aan de hand met wie hij had afgesproken. Vriendje en hij zijn beiden de jongsten thuis en kenden het principe al.
In groep 1 duurt het vaak wel even voordat ze gaan afspreken. Ik denk dat mijn dochter na een een maand of 2 voor het eerst werd gevraagd. Dit was door een meisje die ook een grote broer had. Daarna ging het snel en werd er veel vaker afgesproken. Nu in groep 2 is het soms dagelijks en soms een hele week niet. Maar net hoe de vlag er bij hangt.

Mijn dochter van 3,5 wil nu al speelafspraakjes maken. Ze vindt het geweldig. Die ziet het weer van haar grote zus.
quote:Branca schreef op 23 juni 2012 @ 22:05:

Oudste zoon ging na een half jaar pas zo nu en dan eens wat afspreken na schooltijd. Jongste kwam na 2 weken de klas uit gewandeld met een vriendje aan de hand met wie hij had afgesproken. Vriendje en hij zijn beiden de jongsten thuis en kenden het principe al.Het zal idd ook heel verschillend zijn. Dochter heeft overigens een buurjongetje waar ze veel mee speelt, thuis of bij hem. Dat zal ook wel schelen.
Joh, dat komt vanzelf hoor......hier is het nog steeds heel verschillend.......de ene week speekt ze twee keer per week met een kindje uit haar klas en soms wel twee of drie weken met niemand. Soms heeft ze daar helemaal geen zin aan en wil ze lekker alleen spelen. Dat zegt ze dan ook....ik ga met niemand spelen, ik wil lekker alleen spelen.

Je dochter zit ook nog maar net op school...toen mijn dochter de eerste keren ging spelen, toen was er van echt samenspelen ook nog geen sprake.....meer van bij elkaar spelen en ieder zijn of haar ding doen.....
Jeumig, 33 kinderen. Vind ik wel erg veel! Onze dochter zit in een klas van 24.

TO, vergeet niet dat ze al de hele dag speelt met kinderen, nieuwe indrukken opdoet met allemaal nieuwe mensen en dan ook nog eens 2 dagen na school speelt (BSO). Tis best veel hoor voor zo'n jong kind. Ik denk dat het erg normaal is zoals het gaat. Dat spelen komt vanzelf.
Oh, en nu lees ik net dat zo ook met buurkinderen speelt. Die dochter van jou komt om in het spelen : )
Hier kwam het na een maandje, toen er een nieuw meisje in de klas kwam waar het heel goed mee klikte. Ze zijn nu nog steeds beste vriendinnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven