leuke dingen doen Londen

24-06-2012 14:59 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort met 2 meisjes van 12, 3 dagen naar Londen. We hebben natuurlijk boekjes met bezienswaardigheden maar wie heeft nog leuke tips??
Hoe is je budget en hoe goed is hun Engels?

Vorige keer ben ik in de Tower of Londen geweest, Tower Bridge en machinekamer Towerbridge. (voor volwassenen totaal zo'n 30 pond aan toegang, machinekamer is een combikaartje).

Tower of Londen heeft 'riddergedoe', maar ook verhalen over de dierentuin en kroonjuwelen. Ook zijn er mensen in kostuum die stukjes geschiedenis uitbeelden. (zonder tijdschema geloof ik). De introductie/rondleiding die je vanaf de ingang kunt krijgen is overzichtelijk (half uur ofzo, start elk half uur) en her en der wordt aangegeven dat er specifieke rondleidingen starten. Moet je na de eerste rondleiding even terug richting ingang om een folder te halen over de diverse rondleidingen (met tijdstippen en doelgroepen).

Auditour is ook mogelijk, maar heb ik me niet in verdiept. (misschien is Engels luisteren makkelijker dan Engels lezen? maar zou ook kunnen dat auditour alleen in niet-Engels is, Nederlands zit er waarschijnlijk niet bij)

Towerbridge heeft momenteel een expositie over de Olmpische Spelen en een (vaste) expo over de bridge en bruggenbouw algemeen.
Science museum schijnt ook heel leuk te zijn voor kinderen. Veel doe dingen!

London Eye

Langs de Thames heb je veel straatartiesten. Wisseling van de wacht...
Boottocht over de Thames is echt een aanrader!

LondonEye ook.
This is not kosher!
Ik ben toen ik 14 of 15 was met school naar Londen geweest. Ik kan me Covent Garden nog het best herinneren, dat vonden we erg leuk. We zij ook naar de musical Starlight Expres geweest, maar dan is het wel leuk als ze een beetje engels spreken om het te volgen.

Een deeL van de groep is ook naar een groot stadion geweest (wembley denk ik?), als ze van sport houden is dit ook leuk.

Verder The Eye of Londen, een ritje in zo'n rode Londense bus en de metro, Buckingham Palace, Big Ben, The Meridian Line in Greenwich, The British Museum, the Tower en de Towe Bridge.
En madame tusseaud is ook erg leuk. Ik vond Piccadilly circus en harrods en selfridges ook geweldig toen ik 12-13 was.
london dungeon! Was echt super gaaf! stiekem het leukste ;) We hebben de rest van de dag gelachen!
Londen Eye moet je veel geduld voor hebben (lange rij) en een beetje geluk: wachten in de regen en uitzicht door natgeregend glas is ook jammer... (zo'n 19 pond voor volwassenen geloof ik, meer als je een kaartje wilt voor de 'snelle rij')

Als je bij het hotel een plattergrond krijgt let hier dan op: op vertoon hiervan krijg je bij veel attracties korting. (towerbridge ook, zag ik achteraf...).

Er zijn allerlei combi-aanbiedingen mogelijk (tussaud en Eye bijvoorbeeld), maar daar moet je maar net tijd voor hebben.

Met een gewone dubbeldekstadsbus mee is goedkoper dan de hop-on-hop-of-bus. Weet niet meer welke stadsbus(sen) globaal dezelfde hoogtepunten langs rijden....

Straatartiesten kom je overal tegen, vaak levende standbeelden soms goochelaars/acrobaten.

Sommige attracties zijn (deels) gratis toegankelijk. (Tate bijvoorbeeld)

Grote kans dat er op de hotelkamer een waterkoker staat. Soms is alle thee/koffie/chocomelk die je dan zelf maakt bij de prijs inbegrepen soms niet. Kun je zelf wat thee/chocomelk/soup/bouillon van huis meenemen.
Harry Potter studio's zijn ook te bezoeken. Teveel om in 1 dag te zien heb ik begrepen. Moet je wel van tevoren reserveren (thuis al) en dan moet je er op afgesproken tijd zijn. Begin je met een rondleiding en kun je daarna zelf rondkijken.

Zelf niet geweest, hoop dat het er ook nog is als ik eens alle boeken lees..

http://www.wbstudiotour.co.uk/

(met twee kinderen en 1 volwassene ben je circa 70 pond kwijt )
anoniem_40566 wijzigde dit bericht op 24-06-2012 15:43
Reden: prijzig..
% gewijzigd
Camden (markt) http://camdenlock.net/ is leuk, Regents Park: http://www.royalparks.org ... ents-park/park-facilities ligt op loopafstand van Camden. Je vindt er o.a. de London Zoo: https://www.zsl.org/zsl-london-zoo//
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Camden Market is fantastisch, helemaal met meiden van 12,

verder is er een bizar museum: het Ripley's Believe it or Not.. http://www.ripleys.com/ Heeeel grappig!

The British Museum moet ook heel leuk (en educatief) zijn, ben er alleen zelf nooit geweest.
Camden lock market is echt te gaaf! Kun je echt een hele dag rond lopen!

Green Park is ook erg leuk, aangezien daar heel erg veel heel brutale eekhoorns zijn. Er was er een zo brutaal dat ie in mijn been klom, heel leuk!

Alle kunst musea in Engeland zijn gratis. Modern Tate is leuk om dan te bekijken. ook Victoria and Albert museum is erg leuk, gaat over kleding! weet niet wanneer je gaat, maar vanaf oktober is daar ook een tentoonstelling over hollywood costumes (spiderman eg).

Harrods en dan kijken hoe de meneer in boswachter kostuum alle enorme auto's parkeert of naar een parkeerplaats leid. Geniaal wat een bakken daar staan!
Laatste keer dat ik in London was ben ik met mijn zoon naar het natural history museum geweest en dat was echt supertof, voor meisjes van 12 waarschijnlijk nog toffer dan voor jongens van 7.

Alle musea in London zijn sowieso gratis, dus ik zou een leuk museum pakken. Wel heel vroeg ernaar toe gaan want vanaf een uur of 11 wordt het superdruk en kan je als je pech hebt uren in de rij staan.
Am Yisrael Chai!
Victoria and Albert Museum en dan de Fashion afdeling. Moeten ze natuurlijk wel mode leuk vinden. Is gratis. Je kunt in het restaurant ook erg lekker lunchen of thee met cake/taart eten.

Natural History Museum and Science Museum zijn ook de moeite waard en gratis.

Madame Tussaud.

Een hight tea doen: http://www.afternoontea.c ... ask=view&id=179&Itemid=28

Als je moe van het lopen bent met de boot de Thames over naar Greenwich. Of met de Docklands Light Railway DLR een eind rijden, plekje helemaal voorin zoeken (zit geen machinist op) voor een speciaal uitzicht.
rapanui wijzigde dit bericht op 24-06-2012 16:27
Reden: nn
% gewijzigd
Super bedankt alvast voor alle berichtjes!! We verheugen ons er enorm op en helemaal met deze tips.
Hey ik had gereageerd maar zie het er niet meer tussen staan?

Nature & History Museum is gratis, enorm groot en heel leuk voor zowel kinderen als volwassenen.

Er rijden ook nog twee ljnen met ouderwetse dubbeldekkerbussen, op een toeristische route, ook erg leuk.
Primark :-)

Covent Garden

Camden Market
Camden Market is ook leuk! Mdm Tussauds hoef je niet voor naar Londen, hebben we hier ook, evenals Primark.

Ik heb even gekeken en het is op West End, adres: The Moon Under Water. Wetherspoon. 28 Leicester Square

Zaterdagavond is het overigens meer club, dan kun je er volgens mij niet eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven