Ben ik te hard geweest?

25-06-2012 10:10 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eventjes jullie mening over het volgende:

Vorige week dinsdag heb ik 2 kittens opgehaald bij mijn nicht. Zij had een nestje en we mochten er 2. Superleuk natuurlijk, maar ik zag al toen we ze gingen halen dat de oogjes wat dicht zaten door de viezigheid.

De volgende dag kreeg eentje zelfs oogjes niet meer open door pus e.d. dus dierenarts gebeld en druppeltjes gekregen.

Ze heeft er nog een kitten thuis uit dat nest en ik zag vandaag op facebook dat het daar niet goed mee gaat. Ernstige vorm van niesziekte. Het beestje moest aan het infuus en al.

Nu komt het volgende: mijn nicht heeft al 6 katten thuis en een hond. En weinig geld. Katten hebben vieze oogjes, kale plekken in hun vachtjes, hond heeft ook kale plekken... Dusja ze worden gewoon eigenlijk niet echt goed verzorgd. Mijn nicht houdt zielsveel van die beesten en heeft dus niet de financiele middelen.

Ze begon vandaag een gesprek op facebook dat het niet goed ging met de kitten, waarop ik zei dat het misschien een plan was om een paar huisdieren weg te doen, zodat ze voor de overgebleven diertjes wat meer zorg had. Heb erna niks meer gehoord terwijl ze wel online is. Ze is dus mogelijk boos. Ben ik te hard geweest?

Ik denk alleen aan al die lieven huisdiertjes en het breekt mijn hart als er een kitten al aan het infuus heeft gelegen etc.

Wat vinden jullie?
Ontbijtkoekje, woont zij in P? En hebben ze ook een konijn?
Je bent zeker niet te hard geweest. Je hebt het opgenomen voor die lieve diertjes, die volledig afhankelijk zijn van haar.

Je kunt juist trots zijn op jezelf.

De waarheid kwam vast hard aan bij haar, daarom liet ze niets meer horen. Helaas erg menselijk.

Maar ze moet ervan overtuigd worden, dat het niet goed gaat met de dieren, hoeveel ze ook van ze houdt!

Probeer met haar te praten of haar desnoods te schrijven, en toon begrip voor haar dierenliefde, maar geef aan dat dieren nou eenmaal veel geld kosten en dat ze beter heel goed kan zorgen voor bijv. 3 katten, dan wat minder goed zorgen voor 6 katten. Je zegt het niet om haar te kwetsen, maar voor de beestjes. Succes! X
quote:chocolover schreef op 25 juni 2012 @ 11:30:

Ontbijtkoekje, woont zij in P? En hebben ze ook een konijn?Nee.. We hebben het niet over dezelfde
Ok fijn om te weten anders had ik je moeten waarschuwen voor iets. Doet er dus niet toe nu, geniet van je kittens!
Als ze niet voor dieren kan zorgen, waarom moest ze dan zo nodig een nestje katten fokken? Alsof er niet al een veel te veel aan katten is? Jouw nichtje gebruikt haar verstand helemaal niet dus ik denk niet dat je te hard bent geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven