Werk & Studie alle pijlers

solliciteren via e-mail

25-06-2012 12:49 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels een aantal keer gesolliciteerd via e-mail.

Ik heb een brief met traditionele opbouw gemaakt en dit als bijlage meegestuurd.

Nu wil ik reageren op een vacature waar geen adres bij staat. Er staat dus alleen een e-mailadres. Natuurlijk kan ik zelf het adres opzoeken en dit in de brief zetten, maar ik vraag me af wat hierin gebruikelijk is.

Hoe zouden jullie dit doen? Is daar een standaard opbouw voor? Ik kan via google niet veel zinnigs hierover vinden.
Bij mij maakt het qua opmaak van de brief geen verschil of ik hem per post ga versturen of per mail. Het is wel zo netjes om het volledige adres er bij te zoeken en in de brief te vermelden.
Als het bedrijf zelf geen adres vermeld, doe ik dat ook niet.

Wel zet ik op de plaats van het oude 'post'adres het emailadres waar ik de sollicitatie naar toe stuur.

Zelf vind het raar staan om een adres te noteren dat je niet gebruikt.

Succes met solliciteren!
Ik plaats altijd het bezoekadres.
Voordeel van adres erbij zoeken is dat je in elk geval de indruk wekt meer info op het internet te hebben gezocht over de organisatie.

En dat vinden ze wel fijn om te horen/lezen.

Zeker als je dat ook in je brief wilt vermelden.
Ik laat het adres weg, nog nooit iemand over gehoord.

Begin de brief gewoon met Geachte heer/mevrouw....

Overigens stuur ik de brief en CV altijd als 1 bijlage mee. Uiteraard als een .pdf documentje.
Mijn mail = de brief, kan tegenwoordig gewoon hoor. Heb ook nog nooit het postadres erin gezet.

Zelf krijg ik ook sollicitatiebrieven en vind het dan onhandig als de brief weer in een aparte bijlage zit. Maar misschien ligt dat ook aan de functie/de richting in waar je solliciteert.
Zelf zet ik ipv een postadres dan: per e-mail

Niet nodig om daar een adres bij te fabrieken: zat werkgevers die tegenwoordig zelfs online sollicitatiemodules hebben en waarom dan impliciet aangeven dat jij dat anders ziet?

Als ik sollicitaties per reguliere e-mail (dus niet via een systeem oid) ontvang, heb ik ze wel graag met brief en cv in aparte bijlagen omdat anders de layout heel makkelijk verkloot wordt als ik ga printen. En printen doe ik om zo makkelijker een eerste selectie te maken. Ik ga er nl apart mee zitten, lezen, sorteren, etc en dat vind ik lastiger op een beeldscherm.
Ik heb nog nooit het adres van het bedrijf op 'n per mail verstuurde sollicitatiebrief gezet. Heeft geen enkele functionaliteit.
Ik heb inmiddels rond de 40 reacties gestuurd en dat was allemaal via de mail. Ik ben ook nog nooit tegebgekomen dat jegevraagd wordt om per post te eageen. Heb overigens ook maar een afwijzing per post gehad (rest was via de mail). Maar misschien ligt het aan de functies waar ik op reageer?

Ik schrijf in de mail zelf dat ik reageer op vacature X en dat men in de bijlage mijn motivatie en CV aantreft. Wel aanhef in mail persoonlijk als ik de naam weet van de ontvanger.

Werkt blijkbaar goed want ik word regelmatig uitgenodigd.
En mijn reacties op vacatures bevatten uiteraard niet zo veel fouten als mijn post. Ik forum mobiel maar schrijf mijn brieven op de pc.
Gewoon even op de website van het bedrijf kijken onder contactgegevens en je hebt het adres. Simple as it be!
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Bij veel vacatures staat er niet eens 'n bedrijfsnaam bij. Alleen 'voor onze klant in plaats X zoeken wij 'n Y', dus dan zijn adresgegevens uberhaupt niet mogelijk.
De mensen die geen adres erbij zetten, dus ook geen eigen adres?

Meer zoiets:

Lutjebroek, 25 juni 2012

betreft: sollicitatie naar de functie van .....

Geachte heer Jansen,

blablabla

Komt op mij zo kaal over.. mm het is ook wel zo dat een adres vermelden niet nodig is als het via de mail verstuurd wordt en mijn adres staat ook in mijn CV. Maar toch.. twijfel twijfel!
Ik zou als bedrijf meer onder de indruk zijn als iemand goed weet waar het bedrijf voor staat. Dat iemand in staat is het adres te vinden mag ik toch hopen.

Kortom gewoon weglaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven