Geld & Recht alle pijlers

als je overlijd

21-06-2012 19:54 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier nog nooit echt duidelijkheid over gekregen en wil dit toch wel graag weten omdat mijn ouders zelf een beetje zo'n situatie hebben en ik denk wel veel meer mensen.

Mijn ouders zijn allebei verzekerd voor als je overlijd.

Zelf hebben ze geen of weinig spaargeld en samen een inkomen van 1500 per maand.

Wat als één van hun overlijd?

Wie betaalt alles dan?

Ze hebben zelf geen spaargeld dus kunnen ze geen kist enzo betalen.

Word dan alles vergoed?

Hoe zit dat?
Ik heb ook niet zo'n zin om er zelf voor te betalen als ik er toch niks meer aan heb als ik dood ben. Ben op dit moment nog bij mijn ouders verzekerd, pas als ik een vaste baan heb en klaar ben met mijn studie kan ik zelf een verzekering afsluiten als ik daar zin in heb, maar ik zie er het nut niet van in.
quote:pyridine schreef op 24 juni 2012 @ 14:11:

Klopt ikbenevelyn. Maar in dat geval mag je het huis dus niet zomaar meer in. Door het huis in te gaan gedraag je je als erfgenaam en daarmee aanvaard je de erfenis.

Het zou ook wat zijn natuurlijk, als je eerst alles van waarde meeneemt en dan de rest verwerpt. Maar daar moet je dus wel goed op letten.

ik wel ik heb zuiver aanvaard ;)

en dan nog mijn vader leeft nog dus ik mag er nog komen ,

en ik zal ook na zijn dood daar moeten komen want zijn begrafenis moet geregeld worden

maar ff serieus ik snap wat je bedoeld ;)
Ja tuurlijk, als je aanvaardt mag dat gewoon wel!
al had ik niet aanvaard dan had ik er nog mogen komen want het is van mijn vader tot hij dood is

dat is het belachelijke ook

alles word nu verdeeld in 5 delen , mijn vader mijn 2 zussen en 1 broer en ik natuurlijk , de delen van mijn broer en zussen en mij worden vast gezet tot mijn vader is overleden maaaaar mijn vader moet er wel 10% van inleveren!!!

stelletje bloedzuigers

maargoed daar ging dit topic niet over
Het ligt vooral aan je eigen wensen: Voor een crematie is over het algemeen minder geld nodig dan voor een begrafenis.

Verschillende begrafenisondernemers hebben invulformulieren op hun website waarop je je wensen kunt invullen. Misschien verstandig om er twee te printen en deze met je ouders door te lopen, zodat je - als het ooit aan de orde is - ook weet wat er moet gebeuren.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Als het kon zou ik ook kiezen voor geen uitvaart of niets, helaas ben je hierin afhankelijk van je nabestaanden. Zou mooi zijn als je naast een euthanasieverklaring ook een uitvaartverklaring kon opstellen...
Bij natura zit meestal een standaard kist inbegrepen net als rouwbrieven, bedankjes, advertentie in de krant, de uitvaart (zaal) en begeleiding door uitvaartverzorger. Soms zit er nog een vrij te besteden bedrag in tot een maximum. De graf- of crematierechten zitten er niet in even als de kop koffie met cake. Veel polissen bieden ook uitbreidingen tegen meerprijs aan. Dan kan je kiezen uit andere kisten, iets anders dan koffie en cake enzo.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Ikbenevelyn ik bedoelde na het overlijden het huis ingaan! Daarvoor mag het sowieso, en laten we hopen dat dat nog lang duurt!

En die belasting is achterlijk ja. Mijn moeder mocht ook een aardig bedrag betalen voor het deel dat ik erfde maar niet eens mag opeisen. Bizarre regels.
Bloem, je geeft niet aan of je ouders een verzekering hebben die in deze tijd kostendekkend is. De eventuele meerprijs moet dus door de kinderen betaald worden.
Daarom vind het dus heel lastig te bepalen waar ik, buiten mijn uitvaartverzekering om, ook nog goed aan doe, richting zoon: overlijdens risico verzekering of een levensverzekering. Ik vind het me een partij bomen.

Maar goed, dat is nogal off-topic en niet geheel gaan over de vraag van TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven