Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
Gaaf boodschappennet!

Ik had ook bewust een cursus gezocht waar het quilten met de hand gebeurde. (Heb geen naaimachine en wil er ook geen.) En dan duurt het lang inderdaad, maar het voordeel is wel dat je zoiets ook op de bank kunt zitten doen terwijl je tv kijkt. Nou ja, naar praatprogramma's of documentaires dan, niet een film of zo. Of je neemt je lapjes mee naar buiten. Doe ik ook wel.

Op het moment een restjesproject afgerond, jawel: van die samplerquilt. En wat zal ik nu weer eens gaan doen? Wat hebberigheid betreft: ik kan me heel goed inhouden op zo'n beurs of in een winkel, ook al zie ik veel moois.

Andersnogiets: van welke stijl houd jij? Ik houd echt van de kleurrijke quilts. De tweede die ik heb gemaakt, is van Kaffe Fassett-stoffen. Zoiets vind ik dus echt geweldig.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Dit topic gaat echt snel en wat komen er weer mooie dingen voorbij. Ik wil vanavond ook nog wat doen. Ben er alleen nog niet over uit of het breien, borduren of origami wordt ;)
Ik heb naald en draad gekocht, dus ik denk dat ik me deze week eens ga bezighouden met vilt. Als ik iets heb gemaakt wat postingswaardig is, dan maak ik er een mooie foto van
Mijn eerste borduurwerkje is binnen

Het is er een van nijntje geworden, simpel met 4 kleurtjes.

De eerste 48 kruisjes zijn een feit, haha.

Wordt vervolgd!

Iemand ervaring met mozaieken? Heb hier een houten ikeaschaal staan van 40 cm ongeveer. Hoeveel heb ik daarvoor nodig? Ik zie op internet emmertjes op kleur, maar is dat voldoende?
Hoiiiii!

Ben er weer eventjes.

Ik heb vandaag de hele middag met de bewoners gefrobeld dus ik ben er voor mezelf even klaar mee.

We zijn op het werk bloemenslingers aan het maken. Zondag is het tuinfeest, we willen daar de tent mee versieren.

Touwtje dus, en dan bloemetje van schuimrubber knutselvel - rietje - gehaakt bloemetje - rietje - rubber bloemetje und so weiter.

Ik gok zomaar dat we een slinger van een meter of 8 á 10 gemaakt hebben. From scratch he, dus ook alle schuimbloemetjes ter plekke geknipt enzo.
Om in de bloemensfeer te blijven, hierbij mijn knutsel van afgelopen weekend.

Had de bloemen al klaar liggen,maar alles moest nog geboord, genkipt en gelijmd worden dus dat heb ik dit weekend eindelijk maar eens gedaan.

Mijn bloemstuk staat nu gezellig op de tuintafel.
Wat is dat Kanon? Klei?
Ja, de bloemen heb ik tijdens de keramiek cursus gemaakt.
Marels, wat voor werk doe je dat je met bewoners knutselt? Je hoeft natuurlijk niet te antwoorden, maar ben benieuwd met welke doelgroep je werkt.
Dat boodschappennet super zeg.

Elmervrouw, mooi zeg zo'n quilt. Knap gedaan ook.

Sushi, foto van de x-jes.

Mooie bloemen kanon.

De korte sjaal is af, al morgen een foto plaatsen maar het is niet erg veel hoor.

Ik ga hierna proeflapjes maken met allerlei soorten steken. E-wrap ed (ik zie zoiets op internet/youtube).
Ik ben ergotherapeut Kanon, ik werk in de geriatrie.
Wat een leuk topic en wat een leuke dingen komen hier voorbij!

Van jongs af aan altijd heel veel geknutseld: kettingen rijgen, schilderen (olieverf en aquarel), tekenen, punniken, bloemschikken, borduren enz.

Ik merk dat ik er nu de tijd niet voor neem. Alleen als ik vakantie heb, heb ik er tijd en rust voor (in mijn hoofd). Gelukkig heb ik na deze week een paar weken vrij. Mede dankzij dit topic ga ik dan ook creatief doen. Ik heb benodigdheden aangeschaft voor het maken van linosnedes. Ben benieuwd! Iemand ervaring mee?
Everytime you make a typo, the errorists win.
Ik open alleen maar leuke topics Info, dat weet je onderhand toch wel....
Marels!! ja, leuk ook om jou weer eens te zien!
Ik bén leuk

En zo bescheiden he

Hoe ist?
Goed! Nu druk met laatste week op werk en politiek. Dan vakantie! En dan ga ik trouwen. (en daarvoor wil ik -on topic- linosnedes maken als kaart)
En jij? Ik las iets over zere voet, bonsaiboom, elfje/kabouter en wereldreis en dure gitaar. Klinkt leuk, behalve de zere voet...

En na 2 uurtjes borduren:

@marels: Dat lijkt mij een mooie maar wel vermoeiende baan.

@Han, wat ontzettend leuk. Ben je voor iemand of iets aan het borduren, of wil je gewoon lekker crea bezig zijn?
Wat zijn er weer leuke foto's geplaatst!!!!!!!!!

Ik zag gisteren in een tijdschrift een leuke (raam)hanger, heb 'm dus gekopieerd en uitvergroot. Nu nog even verzinnen in welke kleur ik 'm ga uitsnijden:

Snjókorn falla, á allt og alla
Ik ben druk aan het hobbyen met mijn vakantieveilingenstatementding hoor....
Goedemorgen!

Hier nog het resultaat van gisteren.

Kan hem helaas niet draaien op ipad.

Nu toch maar aan de strijk en straks nog even borduren

@marels, vakantieveilingstatementding?
Gisteren was m'n dochter helemaal in tranen omdat ze zo graag wilde punniken, maar het niet KON.

Zat al uren aan te frobelen met een klosje, een sateprikkertje die afbrak, een vork (!) en de bollen wol die ik voor haar gekocht had. Een buurtkindje zou het haar uitleggen (hoe het moest)maar die uitleg viel blijkbaar nogal tegen.

Het lukte maar niet, en ik had zelf wel ooit gepunnikt, maar wist ook niet meer hoe je zoiets opzet en doet. Gelukkig dankzij youtube en tutorial-videootje lukte het toch wel.

Ze was he-le-maal gelukkig toen ik het weer snapte en stap voor stap aan haar uitgelegd had.

Afgelopen nacht om half 12 stond ze ineens naast me terwijl ik m'n tanden aan het poetsen was.

Stralende lach; een sliert van 2,5 meter punnik-werk achter haar aanslepend. Of ik alsjeblieft haar punnikwerkje van haar af wilde pakken omdat ze zoooo moe was, maar 'FURSLAAFT' was aan punnken! Kon ze niet meer stoppen!
@ikbenik, dat is echt lachen. Gelukkig is het bijna vakantie, kan ze de hele dag punniken ;).

Ik ga zometeen of vanavond ook nog lekker borduren. Lang niet meer gedaan, en nu weer verslaafd
Han, ik blijf zoiets knap vinden hoor. Leuk zo'n verslaving.

Ikbenik, je dochter verslaafd aan frunniken. Lief zeg.

Sushitoo, jij bent ook snel met borduren.

Ik vrees dat ik niet veel vandaag ga/ging doen. Vanochtend nagels laten doen, vamiddag smartphone (mijn eerste) uitvogelen. En straks ook nog sporten. *zucht* wat heb ik het als huisvrouw toch druk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven