Oktober 2011

29-10-2011 19:19 1717 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn alweer een half jaar moeder!

(o.k., de moeders van een tweede kind al wat langer )

Onze baby's worden echte mensjes zeg ik altijd. Bijvoeding is geïntroduceerd en flessen en borstvoeding worden langzaam minder. Doorslapen hebben sommige oktoberbaby's al helemaal door, anderen helemaal niet. Maar ontwikkelen doen ze zich prima. Zitten, rollen, tijgeren, een enkeling kruipt al.

Hier ons eerste topic.

Naam:Lft:Bijzonderheden: Van:Geboren 7up19856 maanden: 7880g, 67,5cm1e kindje21 september

Zoon J. Elize 8019807,5 maanden: 8300g, 69cm1e kindje19 september

Zoon J. Noerie19775,5 maanden: 8200g, 69cm2e zw, 3e kindje14 oktober

Dochter K. Zotte_quijote19826 maanden: 8500g, 68cm1e kindje13 oktober

Dochter N. Reen326 maanden: 69,5cm, 8280g.1e kindje25 oktober

Dochter M. Lisanne83276 maanden: 7200 gram, 68cm1e kindje23 oktober

Zoon L. Zizaza276 maanden: 68cm,7900gr1e kindje29 oktober

Zoon Sperzieboontje245,5 maanden:8245 gram en 70cm1e kindje30 oktober

Zoon S. Es145019806 maanden: 7400g, 67cm1e kindje17 oktober

Dochter Liesje Fruitfris19816 maanden: 64,5cm, 6420g.

1e kindje23 oktober

Dochter A. Sanloes19786,5 maanden: 8115g, 68cm2e kindje, dochter juli 200922 oktober

Zoon J. Linnepin19816 maanden: 8700g, 72cm2e kindje (1e dochter juli 09)30 oktober

Zoon F. Marie81306 maanden: 66,5cm 7370g1e kindje2 november

Dochter Milobiyu366 maanden . .68 cm 7370 gram2e kindje12 november

Zoon E.
pfff slapen, daar wil ik maar niet over meepraten, want hier nog steeds moeizaam. Gisteren sliep J 2 uur overdag en vandaag ben ik alweer 1,5h bezig hem in zijn bed te krijgen. Dragen lukt deze week niet op mijn buik omdat mijn bekkeninstabiliteit zo opspeelt. en vanuit rugdragen krijg ik hem niet in zijn eigen bed en ik kan nu geen 2 a 3 uur door dragen en lopen etc.

en J snapt echt nog niet hoe hij zelf een flesje water zou moeten drinken, tja die krijgt hij ook amper.

7up:beterschap

es: op naar meer luxe-nachten
@sanloes: pff, klinkt pittig... Sterkte!! Een flesje water snapt Joris ook niet hoor. Ik geef hem wel eens wat thee of water in een tuitbeker en hij vindt het bere-interessant maar laat het gewoon uit zijn mond lopen.

@fruitfris: wat goed dat Amelie nog op jullie kamer slaapt. Lijkt me wel makkelijk bij zware nachten.

@sperzie: zou het echt aan de yoghurt liggen? Zou zomaar kunnen! Even blijven testen dus. Over die flesvoedings-max heeft Lucy ook nog het e.e.a. uitgelegd op FB. Conclusie: niet te druk over maken.

@zizaza: Joris heeft ook altijd heel weinig gehuild, ook als kleine baby. Ik las in Ouders van Nu dat pasgeboren baby's gemiddeld 2 uur per dag huilen. Dat leek me zo veel! Maar uit een draadje op D&V dat ik toen geopend heb bleek dat dat toch wel een correct gemiddelde is.

@fysiek: Joris verplaatst zich nu op zijn buik achteruit door de kamer. En dan soms ook nog onder protest omdat het hem veel energie kost Hij zit wel heel goed los maar gaat niet zelf van lig naar zit.

@nachten: net als bij Es gaat het hier ook beter!! Deze week 3 nachten gehad met 1 nachtvoeding en alleen in de avond een keer troosten, en afgelopen nacht de hele nacht doorgeslapen! Dat is eerder alleen voorgekomen rond 3 maanden (een dag of 10 achter elkaar) en we hebben ook rond 7 maanden een periode zonder nachtvoedingen (maar wel soms wakker) gehad. Dus dit is zeer uitzonderlijk!

@eten: Joris eet nu elke dag een rijstewafel, (gepureerd) fruit, brood, yoghurt, en af en toe iets van warm eten maar dit wisselt nogal. Gisteren heeft hij fanatiek zitten knabbelen aan komkommer en paprika, en afgelopen week heeft hij één keer heel goed gegeten van gepureerde wortel met aardappel (we hebben mini-porties gepureerd spul in de vriezer en bieden bijna elke dag iets aan maar meer dan 3 happen gaan er zelden in).

@bv: krijgt hij op verzoek, een keer of 6 per dag. En... ik heb besloten door te gaan met 1x per dag kolven (ik kolf genoeg voor 2 voedingen op het kdv/bij mijn man). Joris is a.s. dinsdag 9 maanden en aangezien het kolven eigenlijk nog heel goed gaat vind ik het zonde om te stoppen. Het voelt gewoon goed om hem moedermelk mee te kunnen blijven geven. Ik heb wel bedacht om niet meer te kolven als ik voor mijn werk op pad ben. Dan maar even voor vertrek en als ik thuis kom.
Wat een lekker weertje hè?! Zit lekker in de tuin want ben vrij! Heerlijk :-)

Hier alles goed! De gemeente is al maanden in onze straat aan het werk (sinds 3 weken echt voor ons huis), dus zit wel in de herrie. Voor ons niet zo erg, maar J kan er slecht door slapen, vooral nu ze met zo'n trilplaat de bestrating aan het inklinken zijn. Grrrr.

Van het weekend ging we spontaan bij vrienden langs, nou dat doen we ook nooit meer. Zitten we daar op de bank, krijgen we ineens te horen dat hun kinderen krentenbaard/kinderzeer hebben. Heb J dus de hele tijd op schoot gehouden en hij mocht niets aanraken haha. Inmiddels zijn we 3 dagen verder en hij lijkt gelukkig niet besmet te zijn, maar niet te vroeg juichen.

Na lang wikken en wegen hebben wij besloten om een geregistreerd partnerschap aan te gaan. (andere opties: trouwen of huidig samenlevingscontract met testament laten opmaken). We willen ooit wel trouwen, maar dan wel met een leuke dag en leuk feest, dus daar moeten we nog ff voor sparen. En als j dan wat ouder is, kan hij de ringen komen brengen :-)

Dus vanmorgen bij het gemeentehuis geweest om daar wat voor te regelen.

Hier verder niets bijzonders. Maar absoluut geen puf om iets in het huishouden te doen terwijl dat zo hard nodig is!
@Elize: fijn dat de bv nog zo goed gaat! Dat is ook aan de curve te zien :-). en je gaat dus nog door met 1X kolven per dag. Knap!

Hier ook nog steeds bv hoor! 's ochtends en 's avonds (en evt 's nachts). Maar niet meer overdag, dan eet hij yoghurt, pap, fruit en groente. Heel soms een flesje met KV, maar bijna nooit. Heeft hij ook amper gehad eigenlijk. Mijn eerste bus met KVpoeder is nu pas op (gekocht met 6 mnd). Ik ben wel blij dat het kolven over is. Gisteren toevallig nog gekolfd omdat ik van 9 tot 21.00 moest werken. Vond het voor een keer ook niet zo erg. En heeft hij volgende keer wel MM mee naar het KDV.

Wat ik me eigenlijk afvraag: welk instrument spelen jij en je vriend? (mag ook op FB antwoorden hoor). En wat vond je van de floriade?
Hey 7up, fijn dat jij het topic geuped hebt. Ik had hier al helemaal niet meer gekeken en nu zag ik het in de lijst staan....

Jij ook vrij vandaag. Hadden wij mooi samen kunnen hangen. Veel meer heb ik ook niet gedaan vandaag. Ik heb nu wel een taart in de oven staan. Op de valreep nog besloten mijzelf op verjaardagstaart te trakteren.

Eigenlijk zouden wij niets aan verjaardagen doen en ik heb mij daar bij verjaardag van man aan gehouden twee weken geleden. Voor de familie hadden wij zondag gevierd, maar nu had manlief toch een tegoedbon voor een hot stone massage voor mij geregeld. Lief, hé? Hij vond dat ik wel wat extras verdiend had. Voel me nu helemaal schuldig.....
@Es': nee konden niets samen doen, want op FB schreef je dat je volledig rust moest houden en dus ook geen thee drinken met vrienden/kennis/buren al was het vast gezelliger geweest voor je zo op je verjaardag!!

Wel lekker nog verjaardagstaart gebakken, lekker hoor! En hotstone massage gekregen van je man, wat heerlijk!! Geniet daar maar lekker van!
Nou ja, dan moeten we maar een andere keer wat afspreken. Ik kom ook graag als juichjonkvrouwe naar de voltrekking van jullie geregistreerd partnerschap
Goeiemiddag, hoe gaat het hier? Meld me ook weer eens. Ben nog steeds aan het kwakkelen, weinig energie. Ligt niet aan onze kleine (nou ja, inmiddels flinke) B. want het is een heel tevreden baby, heerlijk mannetje. Water drinken uit een flesje wil hij niet, eet heerlijk. Volgens het CB helemaal top. Hij mag alleen wel meer structureel brood eten, dat is het enige waarin we ng mogen oefenen.

Wat knap dat er al baby's staan. Doet ons manneke ook wel, maar dat is meer afzetten en stevig met de voeten op de grond staan, maar niet langs een tafel ofzo. aan de andere kant: dat komt vanzelf, de meeste kindjes zijn ook eerder geboren dan B.

Beterschap, 7UP!
quote:fruitfris schreef op 11 juni 2012 @ 18:29:

Hallo allemaal,

Es: Kun je ook niet water aanbieden uit een (tuit)beker? Want als hij bij het ontbijt niet wil en later ook nog niet, krijgt hij dan wel voldoende vocht binnen? Misschien wil hij met dit weer juist wel iets wat meer dorstlessend is dan warme moedermelk. Ik kan me voorstellen dat een frisse komkommer er dan goed ingaat.Er zijn bekers met en soort rietjes-tuit dat volgens het KDV en onze gastouder beter zou zijn. Ik overweeg er 1 aan te schaffen: Hebben jullie daar ervaring mee?

Voorbeeld1 en Voorbeeld2
quote:Sperzieboontje schreef op 08 juni 2012 @ 10:15:

.

S is weer eens verkouden, maar deze keer komt er ook veel prut uit zijn oogjes. Vanmorgen om 5 uur lag hij hard te gillen, hij kreeg zijn oogjes niet open... Arm kind! We maken het nu schoon met watjes met water, maar het lijkt nog niet echt te helpen... Iemand tips? Of moet ik echt langs de huisarts?

Ik heb wel een tip: afgekoelde kamillethee. Water koken, kamillethee van zetten en als het koud is daar de oogjes mee schoonmaken. Volgens CB het liefst van buitenste ooghoek naar binnen vegen. Kamillethee is wat zachter dan helder afgekookt water. Dat is hetzelfde als boorwater, trouwens.

B. is ook ziek geweest, ook met vieze ogen.
Hey tukkert, jij bent er nog. Volgens mij is het hier een beetje stilgevallen. Ik heb het ook te druk om veel te schrijven.
Hai Es,

ik heb begrepen dat jullie meer op Facebook te vinden zijn. Heb via de Hyves nog geprobeerd om namen/links te vinden, maar dat is nog niet echt gelukt. Heb 3 dames van hier verzocht om vrienden te worden op Facebook, maar kan me voorstellen dat ze die link niet leggen tussen Tukkert en Saskia.

Ik vond het ook altijd leuk dat die tabel er was (al staan wij er nooit in, al helemaal niet in dit nieuwe gedeelte. ).

Kun jij me vertellen waar jullie op Facebook zijn te vinden?
Zit jij bij de Hyves? Kan het mij niet herinneren, ik ga straks wel even kijken.

Kwa tabel is dit hier wel leuk. Idd als vergelijkingsmateriaal.
Hoi Tukkert, ik heb je een berichtje gestuurd via dit Viva forum. Daar staat mijn FB-account in. Als je me toevoegt als vriend, voeg ik je toe aan de geheime groep!
Dag dames, leef ook nog maar niet vaak puf om hier te reageren. Ben een stuk actiever op face book, elize kun je mij ook je account sturen?
Linnepin, ik weet zelf niet zo goed hoe ik je kan vinden en toe kan voegen op facebook. Maar ik heb wel een berichtje gemaakt of iemand jou uit kan nodigen...

Verder geloof ik dat het hier een beetje uitsterft...

Ik vind facebook ook praktischer, omdat je rechtstreeks op een onderwerp kunt reageren. En hier plukte ik steeds de interessante dingen uit de verhaaltjes.

Is verder iedereen (behalve dus Linnepin) 'overgestapt?'
@Linnepin: heb je mijn berichtje via Viva ontvangen (is alweer een tijdje geleden)? Als je me als vriend toevoegt op FB dan kan ik je toevoegen aan de groep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven