Geld & Recht alle pijlers

Vader neemt kind onterecht mee tijdens schooltijd...

26-06-2012 17:28 813 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

De vader van mijn kind en ik hebben een omgangsregeling, wat inhoudt dat hij in ieder geval ons kind niet doordeweeks heeft. Hij krijgt ons kind een aantal weekenden per maand.

Nu hoorde ik van ons kind dat haar vader haar tussen de middag heeft opgehaald, terwijl zij gewoon naar de opvang moet aangezien ik werk. Ik heb de school hierop aangesproken en zij gaven aan dat een vader én de moeder het recht hebben (in geval van gedeeld gezag) om het kind op te halen en het kind aan beiden zullen meegeven. Het feit dat hij zich niet aan de omgangsregeling houdt, dat is een afspraak tussen beiden en de school bemoeit zich hier niet mee ongeacht de rechterlijke uitspraak. Gedachte hierachter is dat de school niet voor politieagent gaat spelen bij de overdracht van elk kind.

Is dit het geval? Ik bedoel ik breng mijn kind naar school in de veronderstelling dat zij daar tussen de middag naar de opvang gaat. Graag jullie advies.

Alvast bedankt.
quote:missfiona schreef op 26 juni 2012 @ 22:47:

[...]

Bijna vakantie, nog drie nachtjes.... Helaas.. zit in noord.. nog drie weken! Ga nu echt slapen!
quote:consuelabananahammok schreef op 26 juni 2012 @ 22:48:

[...]

Dat is absoluut waar, maar ik kan mij wel inleven dat je heel terughoudend gaat worden.En sneller in de stress schiet.

En je dus een hartverzakking krijgt als je op school staat en denkt dat je kind daar is, en daar doodleuk van de juf hoort, "oh, die is al lang opgehaald hoor!"

Het zal vast allemaal wel naar de letter van de wet kloppen dat een juf of de school in zijn geheel in hun recht staan, maar ik zou mijn kind daar nooit meer met een gerust hart achterlaten en dat lijkt me ook niet wenselijk vanuit school bekeken. Je wil neem ik aan ook niet dat een ouder zijn kind met pijn in de maag in de klas achterlaat omdat hij/zij bang is dat er van alles met dat kind gebeurt waar het geen invloed op heeft.
Am Yisrael Chai!
@Rozenstruikje: ik heb geen idee wat Spijker zei, een beetje teveel berichten om bij te houden, sorry.

Wat bedoel je met geen zuurstof geven? Als ik hem geen halt toe roep (hem kennende), dan neemt hij nog meer.

En mijn starre houding is te verklaren aan 3 jaar gevecht mbt strafzaken en familiezaken. Ieder moet zich gewoon aan de regels houden.

Als het niet zo bureaucratisch was hier in NL, dan zou ik het hebben gewaagd hem uit zijn ouderlijke macht te halen, komt er steeds op neer dat de strafzaken te lang duurden en nu nog in behandeling zijn. Bovendien is dat niet mijn intentie, ik wil niet dat hij uit zn macht wordt gezet, ik wil dat hij normaal doet en verder gaat met zijn leven. En ik wens hem alle geluk daarbij, want als hij gelukkig is dan zal hij goed zijn voor mijn dochter.
quote:vivalavita schreef op 26 juni 2012 @ 22:39:

Ik zou nee hebben gezegd, aangezien dit de zoveelste poging zou zijn om de omgang te saboteren.

Het verhaal van het gecompenseer is puur om weer oorlog te voeren en dit alles heeft niets met de kleine meid te maken, maar om aandacht te trekken van mij en weer te vechten.

Hij is namelijk nog niet over de relatie heen.

Verder is hij zoals ik al eerder had vermeld, gewelddadig en zit ons kind tegen mij op te steken. Dat is ook onder andere de reden dat ik niet wil dat hij extra tijd met haar doorbrengt.

Hij probeert mij ook op alle gebieden te frustreren. Hierbij kun je denken aan alimentatie(andere discussie), geen toestemming geven voor vakanties, geen informatie over haar gezondheid etc...Voor al deze dingen moet ik steeds naar de rechter.

Ik wou dat hij "normaal" was, dan kon ik met een gerust hart ons kind bij hem achterlaten.

Hij trekt al aan het kortste eind. Hij 4 dagen per maand en jij de rest. En dan vind je nog steeds dat hij geen recht heeft op een extra uurtje als lunch met zijn dochter. Tijd die jij normaal ook niet met haar door zou brengen.

Ik vind het lastig en moelijk omdat ik me zo'n situatie maar moeilijk voor kan stellen. Het welzijn van mijn kind zal altijd voorop staan. En ik twijfel er niet aan of dat is ook wat jij wil. Alleen gebruik je daar de verkeerde middelen voor en voer je een strijd via de rechterlijke macht. Praat met elkaar en ga samen om de tafel met een mediator of een vertrouwens persoon. Ga het gesprek aan en overleg in openheid. Zo voorkom je ook dat je communiceert met elkaar via je dochter.

Wel goed te lezen dat je in de laatste zin "ons kind" schrijft. Want zo is het,..het is jullie kind en beide zijn jullie voor haar welzijn verantwoordelijk.
quote:makreel schreef op 26 juni 2012 @ 22:47:

Het probleem lijkt me in een afspraak die niet extern gehandhaafd wordt en jullie zijn niet on speaking terms en dat wil je zo houden, dus het schenden van de afspraak, zowel door jou als door hem, heeft geen enkele consequentie. Dat is dus feitelijk een afspraak van niks, zoals je nu merkt... Terug naar de tekentafel (mediator, wie dan ook) ermee dus!

Dat is wishfull thinking, makreel. Er is niemand in de hele wereld die omgangsregelingen voor jou gaat afdwingen of sancties gaat opleggen. Niemand.

Omgangsregelingen moet je persoonlijk afdwingen. Iets anders is er niet.
quote:vivalavita schreef op 26 juni 2012 @ 22:53:

@Rozenstruikje: ik heb geen idee wat Spijker zei, een beetje teveel berichten om bij te houden, sorry.

Wat bedoel je met geen zuurstof geven? Als ik hem geen halt toe roep (hem kennende), dan neemt hij nog meer.

En mijn starre houding is te verklaren aan 3 jaar gevecht mbt strafzaken en familiezaken. Ieder moet zich gewoon aan de regels houden.

Als het niet zo bureaucratisch was hier in NL, dan zou ik het hebben gewaagd hem uit zijn ouderlijke macht te halen, komt er steeds op neer dat de strafzaken te lang duurden en nu nog in behandeling zijn. Bovendien is dat niet mijn intentie, ik wil niet dat hij uit zn macht wordt gezet, ik wil dat hij normaal doet en verder gaat met zijn leven. En ik wens hem alle geluk daarbij, want als hij gelukkig is dan zal hij goed zijn voor mijn dochter.Onze dochter bedoelde je toch?
Wanneer ga je jouw kant van de strijd stoppen?

Je kunt ook normaal, zakelijk en vriendelijk doen EN je grenzen duidelijk maken.

Hij zal heus vatbaar zijn voor rede. Met verzet komen hakken in het zand. Iemand moet dat gaan doorbreken.
Weet je een kind is geen speelbal en iedere ouder( vader of moeder) zou zich daar enorm bewust van moeten zijn.

Het begint bij je aan de afspraken houden en communiceren, op die basis kan er vaak een hoop flexibiliteit bestaan.

Maar zodra dit er gewoon niet is en 1 van de ouders doet maar wat met betrekking tot kind, net hoe de pet staat..

Ik zou daar ook niet blij van worden en ook totaal niet in het belang van kind.

Dan zou ik denk ik ook erg vasthouden aan de regels strak houden.

Want ik moet wat hebben om op te bouwen, en wanneer dat er niet is voelt het snel heel kwetsbaar.

(...) als hij gelukkig is dan zal hij goed zijn voor mijn dochter.Voor jouw dochter? Niet jullie dochter?

Laat maar, was al opgemerkt. (Ik typ niet zo snel.)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Je kan de teugels strak houden.

Ex bellen en zeggen dat je hebt vernomen dat hij kind heeft meegenomen. "Ik begrijp heel erg goed dat je haar extra wil zien, ik verwacht wel van je dat je me even een smsje stuurt als je dat doet. Dat doe ik ook bij jou".
quote:rozenstruikje schreef op 26 juni 2012 @ 22:58:

Wanneer ga je jouw kant van de strijd stoppen?

Je kunt ook normaal, zakelijk en vriendelijk doen EN je grenzen duidelijk maken.

Hoe doe je dat als je kind achter je rug om stiekem opgehaald wordt van school en jij dat pas dagen later van datzelfde kind hoort? Niet van de juf - daar zou ik echt diep teleurgesteld in zijn en dat zou voor mij een dusdanige vertrouwensbreuk zijn dat ik zelfs mijn kind ervoor van school zou kunnen halen - en niet van je ex zelf?

Je moet het dus maar goed vinden dat als jij je kind aan iemands zorgen toevertrouwt, diegene buiten jouw medeweten en zelfs zonder je zelfs maar te informeren, de afspraken die je zowel met school als met ex dacht te hebben eenzijdig verbreekt?
Am Yisrael Chai!
Ach dames, ik praat ook altijd over MIJN zoon, of MIJN dochter.

Ik heb het ook over MIJN slaapkamer, MIJN tuin.

Maar alles is gedeeld idd, ik bedoel daar niets bezitterigs mee.

Misschien TO ook niet?
quote:sofi2010 schreef op 26 juni 2012 @ 17:40:

Nou dan ben ik toch blij dat het bij ons op school anders gaat. Ongeacht of ouders wel of geen contact hebben met elkaar,goede omgang enz. Als er is afgesproken dat het kind naar de overblijf gaat ,dan gaat het naar overblijf. Zoniet dat wordt er altijd gebeld met de ouder die kind heeft opgegeven voor de overblijf of het met iemand anders mee kan of mag. Hier weten de juffen dus wel precies wie wat enz. maar dat is mss het voordeel van een kleine schoolHier ook hoor en daar ben ik ook blije mee (overigens ook een kleine school).
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:rozenstruikje schreef op 26 juni 2012 @ 23:01:

Je kan de teugels strak houden.

Ex bellen en zeggen dat je hebt vernomen dat hij kind heeft meegenomen. "Ik begrijp heel erg goed dat je haar extra wil zien, ik verwacht wel van je dat je me even een smsje stuurt als je dat doet. Dat doe ik ook bij jou".

En vervolgens smst ex niks terug en doet dat ook niet. Of hij smst terug "rot op, trut". Ik zeg maar wat. Als ze een normale communicatie hadden was dit probleem er uberhaupt niet geweest.

Je mag dus én niks van ex verwachten, én niks van school verwachten? Zodra jij je kind op school achterlaat is het dus maar afwachten of je 's avonds datzelfde kind nog terugziet, al naar gelang hoe de pet van school en ex staan?

Dat kan toch niet?
Am Yisrael Chai!
Spijker schreef:quote:spijk-er schreef op 26 juni 2012 @ 21:51:

Je zou er dus ook omgekeerd op kunnen reageren en je ex laten weten: wat leuk dat je nog extra tijd vrij kunt maken voor ons kind tijdens lunchpauzes. Ik wil wel graag weten wanneer ze wel en niet op school is, zullen we afspreken dat als een van ons twee haar tijdens lunch van school haalt, we elkaar even smsen?

Je hebt samen een kind, zet het belang van het kind voorop.

Ik krijg toch erg het gevoel dat je niets van je ex kan hebben, zelfs niet als wat hij doet geen kwaad kan en zelfs leuk is voor je kind.
Zeg maar Spijker.
Bij ons gaan de lagere klassen een half uur eerder uit zodat de juffen beter zicht hebben hoe of wat.

Mochten mijn kinderen door een ander gehaald worden melde ik dat bij de juf! Ze gingen dus niet met een ander mee!!

Het is wel is gebeurd dat dr overwacht een vader stond, ook tijdens overblijf maar kind blijft dan op school..

Kinderen gingen trouwens ook gelijk naar de middenruimte om te eten dus zien niet wie dr buiten staan, ouders blijven op het schoolplein..
Nee FV, je moet het doen met het gegeven dat de school geen zeggenschap heeft vader zijn kind te onthouden. Verder heb je te maken met een irritante ex. Maar het is en blijft een verdeling van 50/50 zeggenschap. Hij heeft niet minder rechten dan haar.

Dan nog slaat de angst om je hart, dat begrijp ik. DUS moet je als het ene niet kan (school) of werkt (blijven strijden) een andere manier bedenken. En aangezien je toch beide de wettelijke ouders bent heb je met elkaar te maken. Dan dien je zelf maar eventjes de minste te zijn en af en toe meer te slikken in het belang van kind. Slikken niet door je grenzen te laten overschrijden, maar om over je trots heen te stappen en normaal te gaan communiceren alsof je met een mens te maken hebt, de vader van je kind.
quote:fashionvictim schreef op 26 juni 2012 @ 23:04:

[...]

En vervolgens smst ex niks terug en doet dat ook niet. Of hij smst terug "rot op, trut". Ik zeg maar wat. Als ze een normale communicatie hadden was dit probleem er uberhaupt niet geweest.

Tijd om te beginnen met normale communicatie dan. En je kunt enkel bij jezelf beginnen.
Zeg maar Spijker.
Binnenkort gaan rechters in vechtscheiding-zaken nog mediation via het Viva-forum opleggen

Als het niet zo bureaucratisch was hier in NL, dan zou ik het hebben gewaagd hem uit zijn ouderlijke macht te halen, komt er steeds op neer dat de strafzaken te lang duurden en nu nog in behandeling zijn. Bovendien is dat niet mijn intentie, ik wil niet dat hij uit zn macht wordt gezet, ik wil dat hij normaal doet en verder gaat met zijn leven. En ik wens hem alle geluk daarbij, want als hij gelukkig is dan zal hij goed zijn voor mijn dochter.Maar hij is blijkbaar niet gelukkig dat hij haar zo weinig ziet. Waarom gun je hem dat uurtje lunchen dan niet? Daar heeft toch niemand verder last van? Ik blijf het moeilijk te begrijpen dat bij jou het idee leeft dat hij dan alles naar zijn hand wil zetten. Uit je hele verhaal kom jij als de controlerende tante tevoorschijn.
quote:fashionvictim schreef op 26 juni 2012 @ 23:04:

[...]

Je mag dus én niks van ex verwachten, én niks van school verwachten? Zodra jij je kind op school achterlaat is het dus maar afwachten of je 's avonds datzelfde kind nog terugziet, al naar gelang hoe de pet van school en ex staan?

Dat kan toch niet?

Dit soort zaken gebeurd minder dan men doet denken. Veel al is het een trots strijd tussen partners en is zelfs een grote klootzak voor rede vatbaar als de ander gewoon weg gaat stoppen met de strijd.

Het enige andere wat je kunt doen is aan jouw kant de strijdbijl begraven (in het contact naar hem, niet zozeer in procedures) en alles registreren. Zo komt ook sneller aan het licht waar wat aan ligt.
quote:rozenstruikje schreef op 26 juni 2012 @ 23:05:

Nee FV, je moet het doen met het gegeven dat de school geen zeggenschap heeft vader zijn kind te onthouden. Verder heb je te maken met een irritante ex. Maar het is en blijft een verdeling van 50/50 zeggenschap. Hij heeft niet minder rechten dan haar.

Dan nog slaat de angst om je hart, dat begrijp ik. DUS moet je als het ene niet kan (school) of werkt (blijven strijden) een andere manier bedenken. En aangezien je toch beide de wettelijke ouders bent heb je met elkaar te maken. Dan dien je zelf maar eventjes de minste te zijn en af en toe meer te slikken in het belang van kind. Slikken niet door je grenzen te laten overschrijden, maar om over je trots heen te stappen en normaal te gaan communiceren alsof je met een mens te maken hebt, de vader van je kind.

Nu is het de overblijf, morgen haalt hij haar na schooltijd op en weet je niet eens waar je kind is. Lekker dan.

JIJ kan wel normaal communiceren, maar als hij het niet doet? Hij ziet er ook geen bezwaar in om stiekem dat kind mee te nemen. School trekt zijn handen ervan af, dus feitelijk is je eigen kind vogelvrij en is het elke dag dat het wel gewoon op school is gewoon mazzel hebben.
Am Yisrael Chai!
Een verwijt, rotopmerking etc is iets wat iemand geeft. Je kan kiezen dat niet te ontvangen. Wat gebeurd er met iets wat je krijgt en niet aanneemt? Het mist zijn doel. Het vaak missen van een doel is redelijk demotiverend om daarmee door te gaan.
Het is inderdaad onze dochter,

We hebben een aantal keer mediation geprobeerd, maar zonder succes. Ik moet altijd naar de rechter om wat te regelen.

We z

@Amand: dat opstoken wil ik hier niet bespreken. Maar hier is hij al jaren mee bezig. Verder wat betreft dat gezondheid, mijn kind moest een keer naar de eerste hulp voor gebroken arm en hij had haar het hele weekend, maar heeft mij dat niet verteld, bij de overdracht kreeg ik het te horen.

Verder doe ik heel normaal, ik heb een druk leventje en moet alles plannen, ik heb geen tijd om daarnaast mij nog met mijn ex bezig te houden (pesterijtjes e.d.).

Zoals ik al zei als het een normale gezonde persoon is die aan het belang van zijn kind denkt, mijn zegen heeft hij. Dit is echter neit het geval.
FV, met die situatie kan je inderdaad te maken krijgen. Echter strijd het het lekkerste met iemand die hapt. Als het hem te doen is om haar op de kast te jagen en het lukt niet, dan mist het zijn doel.

Je gaat nu uit van iemand die pertinent alleen maar dwars wil liggen over de rug van zijn kind, koste wat het kost. Dat komt veel minder voor dan dat er gewoon veel frustratie is tussen ouders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven