Geld & Recht alle pijlers

Vader neemt kind onterecht mee tijdens schooltijd...

26-06-2012 17:28 813 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

De vader van mijn kind en ik hebben een omgangsregeling, wat inhoudt dat hij in ieder geval ons kind niet doordeweeks heeft. Hij krijgt ons kind een aantal weekenden per maand.

Nu hoorde ik van ons kind dat haar vader haar tussen de middag heeft opgehaald, terwijl zij gewoon naar de opvang moet aangezien ik werk. Ik heb de school hierop aangesproken en zij gaven aan dat een vader én de moeder het recht hebben (in geval van gedeeld gezag) om het kind op te halen en het kind aan beiden zullen meegeven. Het feit dat hij zich niet aan de omgangsregeling houdt, dat is een afspraak tussen beiden en de school bemoeit zich hier niet mee ongeacht de rechterlijke uitspraak. Gedachte hierachter is dat de school niet voor politieagent gaat spelen bij de overdracht van elk kind.

Is dit het geval? Ik bedoel ik breng mijn kind naar school in de veronderstelling dat zij daar tussen de middag naar de opvang gaat. Graag jullie advies.

Alvast bedankt.
quote:rozenstruikje schreef op 26 juni 2012 @ 23:08:

[...]

Dit soort zaken gebeurd minder dan men doet denken. Veel al is het een trots strijd tussen partners en is zelfs een grote klootzak voor rede vatbaar als de ander gewoon weg gaat stoppen met de strijd.

Het enige andere wat je kunt doen is aan jouw kant de strijdbijl begraven (in het contact naar hem, niet zozeer in procedures) en alles registreren. Zo komt ook sneller aan het licht waar wat aan ligt.

Hij hééft het kind al stiekem meegenomen en TO weet niet eens of dat 1 keer of meerdere keren is gebeurd. Hij heeft niet dat kind meegenomen en vervolgens moeder voor een voldongen feit gesteld door mee te delen dat het kind bij hem was, hij heeft het kind gewoon opgehaald zonder dat TO dat wist en school heeft dat kind laten gaan zonder zelfs maar te zeggen "goh, uw ex man was er vanmiddag nog, vond Sophie hartstikke leuk hoor".

Dat wil zeggen dat je beide partijen nimmer meer kunt vertrouwen, ook al gooi je er tachtig mediators tegenaan.
Am Yisrael Chai!
TO, je beseft wel dat je juist meegaat in de strijd door zijn aandachttrekkerij jouw houding ten opzichte van omgang te laten beïnvloeden? Tenzij je legitieme zorgen over de omgang hebt - en dan moet je daar actie op ondernemen - is het geen reden om niet af en toe flexibel in de omgang te zijn.
Ga in therapie!
Viva, het enige wat je kunt doen is hem er elke keer netjes op wijzen dat dit niet de bedoeling is en registreren. Voor de rest als de situatie het toe laat normaal met hem omgaan. Ontwapenen wordt je eerste prioriteit. Lukt dat niet, netjes blijven aan jouw kant.

FV, het probleem is wel dat hij evenveel recht heeft op zijn kind als TO. Zij maakt niet alleen de dienst uit.
quote:fashionvictim schreef op 26 juni 2012 @ 23:04:

[...]

En vervolgens smst ex niks terug en doet dat ook niet. Of hij smst terug "rot op, trut". Ik zeg maar wat. Als ze een normale communicatie hadden was dit probleem er uberhaupt niet geweest.

Je mag dus én niks van ex verwachten, én niks van school verwachten? Zodra jij je kind op school achterlaat is het dus maar afwachten of je 's avonds datzelfde kind nog terugziet, al naar gelang hoe de pet van school en ex staan?

Dat kan toch niet?Dit dus.
quote:vivalavita schreef op 26 juni 2012 @ 23:11:

Het is inderdaad onze dochter,

We hebben een aantal keer mediation geprobeerd, maar zonder succes. Ik moet altijd naar de rechter om wat te regelen.

We z

@Amand: dat opstoken wil ik hier niet bespreken. Maar hier is hij al jaren mee bezig. Verder wat betreft dat gezondheid, mijn kind moest een keer naar de eerste hulp voor gebroken arm en hij had haar het hele weekend, maar heeft mij dat niet verteld, bij de overdracht kreeg ik het te horen.

Verder doe ik heel normaal, ik heb een druk leventje en moet alles plannen, ik heb geen tijd om daarnaast mij nog met mijn ex bezig te houden (pesterijtjes e.d.).

Zoals ik al zei als het een normale gezonde persoon is die aan het belang van zijn kind denkt, mijn zegen heeft hij. Dit is echter neit het geval.Hoe lastig ook. Je ex is de vader van je kind. Ze is in zijn zorg 4 dagen per maand en dan is het ook in je dochter haar belang dat jij er tijd in steekt dat ze daar in goede handen is. Daar maak je desnood tijd voor.
quote:rozenstruikje schreef op 26 juni 2012 @ 23:12:

FV, met die situatie kan je inderdaad te maken krijgen. Echter strijd het het lekkerste met iemand die hapt. Als het hem te doen is om haar op de kast te jagen en het lukt niet, dan mist het zijn doel.

Je gaat nu uit van iemand die pertinent alleen maar dwars wil liggen over de rug van zijn kind, koste wat het kost. Dat komt veel minder voor dan dat er gewoon veel frustratie is tussen ouders.Hij had er ook geen moeite mee de moeder van zijn kind te slaan, en ook geen moeite mee de moeder van zijn kind niet eens te bellen toen dat kind haar arm brak. Dat maakt hem een volstrekt onbetrouwbaar sujet.
Am Yisrael Chai!
FV, het is zijn dochter. Niet zomaar een meegenomen kind. Hij heeft net zoveel recht haar op te halen als moeder. Ik denk dat je hier een denkfout maakt. Wat voor een man het ook is, hij heeft die rechten.

Ik begrijp TO wel, maar je hebt te maken met die realiteit.
quote:fashionvictim schreef op 26 juni 2012 @ 23:15:

[...]

Hij had er ook geen moeite mee de moeder van zijn kind te slaan, en ook geen moeite mee de moeder van zijn kind niet eens te bellen toen dat kind haar arm brak. Dat maakt hem een volstrekt onbetrouwbaar sujet.Hoe vaak neemt moeder met hem contact op in de dagen dat ze bij haar is om hem te informeren over bepaalde zaken? Je oogst wat je zaait toch?
quote:fashionvictim schreef op 26 juni 2012 @ 23:15:

[...]

Hij had er ook geen moeite mee de moeder van zijn kind te slaan, en ook geen moeite mee de moeder van zijn kind niet eens te bellen toen dat kind haar arm brak. Dat maakt hem een volstrekt onbetrouwbaar sujet.

Ik ben het volledig met je eens. Echter is het niet zo dat hij daarmee zijn rechten als ouder heeft verspeeld. Terecht of onterecht doet daarin niet eens toe.

daar MOET je het mee doen. Dat betekent dat je naar andere manieren moet gaan kijken om het aan te vliegen dan verzet van hem. Je wordt gedwongen, want met wat TO vindt en zou willen gebeurd niets.
quote:vivalavita schreef op 26 juni 2012 @ 23:14:

[...]

Dit dus.

Als ik jou was, maar goed, ik ben al het hele topic de odd man out, zou ik dat gedeelde gezag aanvechten. En een andere school overwegen, want ik zou er niet gerust op zijn dat ik niet op een dag mijn kind ga ophalen en dat kind gewoon weg is. Je zou niet de eerste en helaas niet de laatste zijn wiens kind gewoon met een handje en een aai over het bolletje van de mensen die op haar zouden moeten letten, ontvoerd wordt. En dan allemaal ach en wee roepen.

Ik zou daar echt bang voor zijn dus deze school zou voor mij verleden tijd zijn.
Am Yisrael Chai!
@Spijker: dankjewel voor het copy pasten. Wat betreft je bericht, hmmm ik wou dat het zo was, maar ik vertrouw hem niet. Bovendien denk ik dat als we daaraan beginnen, dat het het hek van het dam is. In het verleden verleenden wij elkaar dit soort gunsten, maar zodra er ruzie kwam, dan ging hij geheel naar eigen inrichting dagen plakken aan zijn weekenden, met alle gevolgen van dien.

Ik moet over je reactie nog een keer gaan nadenken.
De rechten zijn vastgelegd in de omgangsregeling. Daar kan in onderling overleg, maar niet eenzijdig van worden afgeweken. TO zou haar dochter ook niet mogen weigeren mee te geven op de dagen dat ze volgens afspraak naar haar vader gaat.

Er is dus geen sprake van evenveel rechten.
Ga in therapie!
quote:vivalavita schreef op 26 juni 2012 @ 23:19:

@Spijker: dankjewel voor het copy pasten. Wat betreft je bericht, hmmm ik wou dat het zo was, maar ik vertrouw hem niet. Bovendien denk ik dat als we daaraan beginnen, dat het het hek van het dam is. In het verleden verleenden wij elkaar dit soort gunsten, maar zodra er ruzie kwam, dan ging hij geheel naar eigen inrichting dagen plakken aan zijn weekenden, met alle gevolgen van dien.

Ik moet over je reactie nog een keer gaan nadenken.Oh, hij brengt haar ook al niet op de afgesproken tijdstippen terug?
Am Yisrael Chai!
@LaIndia: ik houd hem keurig (via de mail) op de hoogte van belangrijke info. Ik vind het wel belangrijk dat hij weet wat er speelt.
quote:fashionvictim schreef op 26 juni 2012 @ 23:19:

[...]

Als ik jou was, maar goed, ik ben al het hele topic de odd man out, zou ik dat gedeelde gezag aanvechten. Als ze de mogelijkheden heeft, absoluut doen! En een andere school overwegen, want ik zou er niet gerust op zijn dat ik niet op een dag mijn kind ga ophalen en dat kind gewoon weg is. Je zou niet de eerste en helaas niet de laatste zijn wiens kind gewoon met een handje en een aai over het bolletje van de mensen die op haar zouden moeten letten, ontvoerd wordt. En dan allemaal ach en wee roepen.

Het probleem is dat een andere school precies hetzelfde zal moeten doen. Want dit is geen geval van ontvoering, maar als school niet het recht hebben een kind niet mee te geven aan een ouder met wettelijk gezag. Daar kan je hoog en laag springen, of je kunt dat gegeven accepteren en richten op wat wel kan. Dat is veiligheidstechnisch het meest effectiever.

Ik zou daar echt bang voor zijn dus deze school zou voor mij verleden tijd zijn.
Is geen ruzie maken dan een optie? Daar zijn twee mensen voor nodig.
Ga in therapie!
quote:rozenstruikje schreef op 26 juni 2012 @ 23:15:

FV, het is zijn dochter. Niet zomaar een meegenomen kind. Hij heeft net zoveel recht haar op te halen als moeder. Ik denk dat je hier een denkfout maakt. Wat voor een man het ook is, hij heeft die rechten.

Ik begrijp TO wel, maar je hebt te maken met die realiteit.Nee, er is een omgangsregeling en hij heeft al bewezen dat hij die aan zijn laars lapt en dat kind zonder toestemming gewoon meeneemt zonder de moeder zelfs maar in te lichten. De rechten die hij heeft zijn vastgelegd in de wet en in de omgangsregeling, en daar valt je kind van school ophalen zonder medeweten van de andere ouder op diens dagen en het kind niet terugbrengen op het afgesproken tijdstip niet onder.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 26 juni 2012 @ 23:23:

[...]

Nee, er is een omgangsregeling en hij heeft al bewezen dat hij die aan zijn laars lapt en dat kind zonder toestemming gewoon meeneemt zonder de moeder zelfs maar in te lichten. De rechten die hij heeft zijn vastgelegd in de wet en in de omgangsregeling, en daar valt je kind van school ophalen zonder medeweten van de andere ouder op diens dagen en het kind niet terugbrengen op het afgesproken tijdstip niet onder.

Dan nog kan de school niet ingrijpen. Dat wettelijk recht hebben zij niet.

Dit moet zij beleggen bij de rechter en alles, alles registreren. Verder grenzen op strenge doch zakelijke toon aangeven (en goed voor ogen hebben wat echt is en wat niet) en alles weer registreren.

Zolang hij het wettelijk recht op zijn kind nog heeft, kunnen we heel veel vinden, maar blijft staan dat dit feit er nog steeds ligt.

Daarnaast zal ze beter haar andere wapens dan de wet neerleggen en hem normaal behandelen. Het wordt ook voor klootzakken lastig om wapens op te pakken als ze geen reden meer hebben.
Ik registreer ook alles en mijn communicatie met hem verloopt ook via de mail.

En ja hij heeft een aantal keer dagen toegevoegd, weliswaar een half jaar geleden, maar hij kondigt dit wederom te doen.

Als dit nog een paar keer voorkomt, dan ga ik dwangsommen eisen.
quote:rozenstruikje schreef op 26 juni 2012 @ 23:22:

[...]

Hoe verifieert een school eigenlijk of er gedeeld gezag is? Ik kan het me niet meer herinneren, maar volgens mij is mij nog nooit om een geboortebewijs of uittreksel gevraagd. Of is die informatie automatisch gekoppeld aan het BSN nummer van je kind?
Am Yisrael Chai!
quote:spijk-er schreef op 26 juni 2012 @ 23:06:

[...]

Tijd om te beginnen met normale communicatie dan. En je kunt enkel bij jezelf beginnen.Zo simpel gaat dat niet hoor. Daar heb je er echt twee voor nodig en zo te lezen, na 3 jaar strafzaken, is dat gewoon heel wat bruggen te ver.
Ja, is gekoppeld aan BSN nummer.
quote:vivalavita schreef op 26 juni 2012 @ 23:27:

Ik registreer ook alles en mijn communicatie met hem verloopt ook via de mail.

En ja hij heeft een aantal keer dagen toegevoegd, weliswaar een half jaar geleden, maar hij kondigt dit wederom te doen.

Als dit nog een paar keer voorkomt, dan ga ik dwangsommen eisen.Bracht hij haar dan gewoon niet terug en zat jij te wachten, of belde hij wel en zei dan dat hij pas overmorgen haar kwam brengen ofzo?
Am Yisrael Chai!
quote:Marahbloem schreef op 26 juni 2012 @ 23:28:

[...]

Zo simpel gaat dat niet hoor. Daar heb je er echt twee voor nodig en zo te lezen, na 3 jaar strafzaken, is dat gewoon heel wat bruggen te ver.Je zal wel moeten. Want je hebt bijna geen ander middel. DIt is iets waar je wel invloed op uit kunt oefenen.
Het gezag aanvechten is erg moeilijk, ik wacht de resultaten van de strafzaken af (4a5zaken die binnenkort gaan voor komen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven